Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 12 martie 2024  de acordare a atestatului de abilitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 12 martie 2024 de acordare a atestatului de abilitare

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 236 din 20 martie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.998 din 12 martie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 20 martie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Abilitarea reprezintă certificarea calităţii unei persoane de a conduce lucrări de doctorat.
    (2) Pot fi conducători de doctorat persoanele care au obţinut dreptul de conducere de doctorat anterior datei intrării în vigoare a Legii învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi persoanele care obţin atestatul de abilitare şi devin membre ale unei şcoli doctorale din cadrul unei instituţii organizatoare de studii universitare de doctorat, denumită în continuare IOSUD, pe bază de contract individual de muncă.
    (3) Se pot înscrie în vederea obţinerii atestatului de abilitare numai persoanele care au diplomă de doctor şi care îndeplinesc standardele stabilite de IOSUD şi aprobate de către senatul universitar. Standardele IOSUD nu pot deroga de la standardele minimale naţionale definite la art. 156 alin. (1) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. Standardele IOSUD sunt superioare sau egale standardelor minimale naţionale.

    ART. 2
    Atestatul de abilitare este acordat prin ordin al ministrului educaţiei, la propunerea IOSUD, cu avizul Comisiei Naţionale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumită în continuare CNATDCU.

    ART. 3
    Procesul de abilitare se desfăşoară în două etape: prima, la nivelul unei instituţii organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD), şi a doua, la nivelul Ministerului Educaţiei.

    ART. 4
    Teza de abilitare relevă capacităţile şi performanţele didactice şi de cercetare ale candidatului. Teza prezintă în mod documentat realizările profesionale obţinute ulterior conferirii titlului de doctor în ştiinţă, care probează originalitatea şi relevanţa contribuţiilor academice, ştiinţifice şi profesionale şi care anticipează o dezvoltare independentă a viitoarei cariere de cercetare şi/sau universitare.

    ART. 5
    Examenul de abilitare constă în susţinerea publică a tezei de abilitare în faţa unei comisii de specialitate, denumită în continuare comisia de abilitare, numită de Consiliul pentru Studiile Universitare Doctorale (CSUD), din cadrul respectivei IOSUD.

    ART. 6
    Susţinerea publică a tezei de abilitare în vederea obţinerii atestatului de abilitare se realizează numai în cadrul unei IOSUD, în domeniul solicitat de candidat.

    ART. 7
    (1) Procesul de obţinere a atestatului de abilitare este susţinut de un sistem informatic, denumit în continuare platformă, asigurat de Ministerul Educaţiei (ME).
    (2) Platforma este administrată de ME prin Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI) şi asigură schimbul de informaţii în format electronic în cadrul procesului de obţinere a atestatului de abilitare.
    (3) Colectarea şi prelucrarea datelor referitoare la obţinerea atestatului de abilitare, prin platformă, se fac în scopul:
    a) organizării şi desfăşurării procesului de obţinere a atestatului de abilitare;
    b) prelucrării în scopuri statistice, de cercetare ştiinţifică sau în alte scopuri, la solicitarea ME, în conformitate cu prevederile legale.


    CAP. II
    Procesul de abilitare la nivelul IOSUD
    SECŢIUNEA 1
    Teza de abilitare, dosarul de abilitare şi componenţa comisiei de abilitare
    ART. 8
    (1) Teza de abilitare prezintă în mod succint şi documentat:
    a) principalele rezultate ştiinţifice originale publicate/ brevetate sau realizările profesionale făcute publice de către candidat în cercetarea ştiinţifică, didactică, sportivă, creaţia artistică, după conferirea titlului de doctor, în domeniul de doctorat vizat. Teza indică evoluţia carierei academice, ştiinţifice şi profesionale, precum şi direcţiile principale de dezvoltare a acesteia, în contextul global al realizărilor ştiinţifice semnificative şi de actualitate din domeniul de specialitate al autorului tezei de abilitare;
    b) capacitatea individuală a candidatului de a coordona echipe de cercetare, de a organiza şi gestiona activităţi didactice, de explicare şi facilitare a învăţării şi cercetării.

    (2) Candidatul poate opta pentru redactarea tezei de abilitare în limba română, caz în care va fi însoţită de un rezumat în limba engleză, sau într-o altă limbă oficială a Uniunii Europene, caz în care va fi însoţită de un rezumat în limba română

    ART. 9
    (1) Cererea pentru susţinerea examenului de abilitare este adresată IOSUD. Pentru înregistrarea cererii pentru susţinerea examenului de abilitare, candidatul depune la IOSUD dosarul de abilitare.
    (2) În vederea derulării procesului de obţinere a atestatului de abilitare, IOSUD are obligaţia de a constitui dosarul candidatului în format tipărit şi electronic.
    (3) Dosarul candidatului constituit de către IOSUD, atât în format letric, cât şi electronic, include cel puţin următoarele documente:
    a) fişa de îndeplinire a standardelor IOSUD prevăzute la art. 1 alin. (3), asumată de candidat şi avizată de şcoala doctorală şi IOSUD, în domeniul solicitat de candidat;
    b) CV-ul candidatului;
    c) lista de lucrări;
    d) lista portofoliului de lucrări ştiinţifice considerate relevante de către candidat, elaborate în domeniul de doctorat vizat; minimum 5 şi maximum 10; lucrările ştiinţifice relevante sunt încărcate in extenso în platformă;
    e) diploma de doctor sau atestatul de recunoaştere sau echivalare a diplomei de doctor obţinute în străinătate, în copie conformă cu originalul;
    f) documente personale de identificare, în copie simplă: actul de identitate, dovada schimbării numelui, în cazul în care numele înscris pe diploma de doctor nu mai coincide cu cel din actul de identitate;
    g) teza de abilitare;
    h) rezumatul tezei de abilitare;
    i) componenţa comisiei de abilitare, avizată de IOSUD la propunerea şcolii doctorale;
    j) CV-urile membrilor desemnaţi de IOSUD pentru comisia de abilitare;
    k) traducerea autorizată în limba română, în cazul în care documentele din dosarul candidatului nu sunt redactate în limba română sau engleză;
    l) raportul comisiei de abilitare cu propunerea de acceptare a tezei de abilitare;
    m) adresa IOSUD privind transmiterea dosarului electronic în vederea evaluării la nivelul CNATDCU.

    (4) Introducerea de informaţii false în dosarele de candidatură pentru abilitare constituie abatere de la normele de etică şi deontologie în activitatea de comunicare, publicare, diseminare şi popularizare ştiinţifică, în conformitate cu prevederile art. 168 alin. (2) lit. c) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) La constituirea dosarului de abilitare al candidatului, IOSUD realizează profilul candidatului, indicând inclusiv domeniul de studii universitare de doctorat vizat pentru obţinerea atestatului de abilitare.
    (6) IOSUD, prin şcoala doctorală cu domeniul solicitat de candidat, verifică dosarul candidatului, precum şi îndeplinirea standardelor stabilite de IOSUD, care nu pot fi sub nivelul standardelor minimale naţionale necesare şi obligatorii elaborate de CNATDCU şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, în conformitate cu prevederile metodologiei proprii privind organizarea şi desfăşurarea procesului de obţinere a atestatului de abilitare.

    ART. 10
    (1) Comisia de abilitare numită de CSUD este formată din 3 membri titulari şi 2 membri supleanţi, specialişti cu renume în domeniul de doctorat vizat de candidat, care deţin calitatea de conducător de doctorat în ţară sau în străinătate şi nu se află în situaţia de conflict de interese conform art. 11.
    (2) În cazul în care oricare dintre membrii titulari ai comisiei de abilitare se află în imposibilitatea exercitării atribuţiilor, acesta se înlocuieşte cu unul din cei 2 membri supleanţi.
    (3) Cel puţin 2 dintre membrii titulari ai comisiei de abilitare şi, respectiv, cel puţin un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în afara IOSUD care organizează procesul de obţinere a atestatului de abilitare şi inclusiv în afara instituţiei din care provine candidatul, dacă acestea sunt distincte.
    (4) Toţi membrii titulari ai comisiei de abilitare participă la şedinţa publică de susţinere a tezei de abilitare.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), în situaţii bine justificate, precizate în metodologia proprie a IOSUD, cel mult un membru al comisiei de abilitare poate participa online.

    ART. 11
    Se află în situaţia de conflict de interese persoana implicată în procedura de evaluare, în situaţia existenţei unui interes personal, în cazurile în care:
    a) este soţ, afin ori rudă până la gradul al III-lea inclusiv;
    b) a beneficiat în ultimii 3 ani anteriori evaluării ori beneficiază în prezent de foloase de orice natură din partea persoanei evaluate.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Susţinerea publică a tezei de abilitare
    ART. 12
    IOSUD, în termen de maximum 90 de zile de la numirea comisiei de abilitare de către IOSUD, organizează susţinerea publică a tezei de abilitare, conform procedurii detaliate în metodologia proprie.

    ART. 13
    IOSUD publică pe site-ul oficial al instituţiei, cel puţin până la finalizarea procesului de obţinere a atestatului de abilitare şi acordare/neacordare a atestatului de abilitare, următoarele documente şi informaţii ale candidatului:
    a) fişa de verificare privind îndeplinirea standardelor minimale, care a fost avizată de IOSUD;
    b) curriculum vitae;
    c) lista de lucrări;
    d) rezumatul tezei de abilitare;
    e) componenţa comisiei de abilitare;
    f) data, ora şi locul susţinerii tezei de abilitare.


    ART. 14
    (1) Teza de abilitare se susţine în limba română sau într-o limbă oficială a Uniunii Europene, în cadrul unei sesiuni cu un caracter public.
    (2) Modul de desfăşurare a şedinţei publice de susţinere a tezei de abilitare este detaliat în metodologia proprie a IOSUD.

    ART. 15
    (1) Susţinerea publică a tezei de abilitare se face în faţa comisiei de abilitare. După susţinerea publică, comisia de abilitare adoptă o rezoluţie de admitere sau de respingere a tezei de abilitare, însoţită de o motivare argumentată a deciziei luate. Rezoluţia este asumată prin semnătură de fiecare membru al comisiei de abilitare, inclusiv prin mijloace electronice, se include în dosarul candidatului şi se încarcă pe site-ul oficial al IOSUD.
    (2) Rezoluţia de admitere sau de respingere a tezei de abilitare pronunţată de comisia de abilitare, împreună cu dosarul depus de către candidat, se transmite de CSUD senatului universitar, în vederea validării.
    (3) În cazul în care rezoluţia motivată a comisiei de abilitare este de respingere a tezei de abilitare, în termen de 5 zile de la validarea rezoluţiei de către senatul universitar, IOSUD comunică candidatului raportul comisiei de abilitare.
    (4) IOSUD prevede în metodologia proprie modul de soluţionare a eventualelor contestaţii formulate de candidaţii a căror teză de abilitare nu a fost admisă de comisia de abilitare în urma susţinerii publice.

    ART. 16
    În situaţia în care rezoluţia comisiei de abilitare este de admitere a tezei de abilitare şi aceasta este validată de către senatul universitar, instituţia de învăţământ superior transmite CNATDCU dosarul tezei de abilitare, în vederea derulării procesului de abilitare de la nivelul Ministerului Educaţiei.

    CAP. III
    Procesul de abilitare la nivelul Ministerului Educaţiei
    SECŢIUNEA 1
    Încărcarea dosarului de abilitare
    ART. 17
    (1) IOSUD încarcă dosarul de abilitare al candidatului în platforma dedicată procesului de abilitare.
    (2) IOSUD răspunde de corectitudinea datelor încărcate. Prin semnătura electronică IOSUD îşi asumă răspunderea pentru conformitatea cu originalul a documentelor incluse în dosarul electronic al candidatului, inclusiv conformitatea documentelor în format electronic cu cele în format tipărit.
    (3) Platforma notifică Secretariatul tehnic, constituit la nivelul Ministerului Educaţiei prin direcţia de specialitate care gestionează relaţia cu CNATDCU, privind încărcarea de către IOSUD a dosarului candidatului, care este semnat electronic de persoana desemnată de IOSUD şi conţine rezoluţia comisiei de abilitare cu propunerea de validare/admitere a tezei de abilitare.
    (4) Toate documentele care alcătuiesc dosarul de abilitare al candidatului poartă semnătura/avizul persoanelor desemnate de IOSUD, prin metodologia proprie.
    (5) Secretariatul tehnic verifică din punct de vedere administrativ componenţa dosarului electronic al candidatului, încărcat de către IOSUD în platformă, în termen de maximum 15 zile, şi are obligaţia de a semnala instituţiilor care au transmis dosarele eventualele erori de înregistrare sau lipsa unor documente. IOSUD completează dosarul de abilitare în termen de maximum 5 zile de la notificare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Evaluarea dosarului de abilitare de către CNATDCU şi acordarea/neacordarea atestatului de abilitare
    ART. 18
    (1) După validarea administrativă a dosarului de către Secretariatul tehnic, platforma notifică preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU care are arondat domeniul indicat de IOSUD.
    (2) În termen de 5 zile de la validarea prevăzută la alin. (1), preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU nominalizează 3 evaluatori pentru analiza dosarului tezei de abilitare cu scopul verificării respectării standardelor minimale. Persoanele desemnate ca evaluatori pot fi atât membri ai comisiei de specialitate CNATDCU, cât şi experţi externi din domeniul în care se încadrează teza de abilitare. Evaluatorii dosarului de abilitare trebuie să îndeplinească calitatea de conducător de doctorat în ţară sau în străinătate şi să nu se afle în niciuna din situaţiile prevăzute la art. 11.
    (3) Membrii nominalizaţi de preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU pentru evaluarea dosarului electronic al candidatului constituie comisia de evaluare.
    (4) Comisia de evaluare analizează dosarul tezei de abilitare, cu scopul verificării respectării standardelor minimale.
    (5) În termen de maximum 5 zile de la nominalizare, fiecare membru nominalizat pentru constituirea comisiei de evaluare trebuie să îşi exprime, direct în platformă, acordul pentru evaluarea dosarului de abilitare şi declaraţia că nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 11.
    (6) Numirea comisiei de evaluare este finalizată numai dacă fiecare dintre cei trei membri ai comisiei de evaluare şi-a exprimat acordul pentru evaluarea dosarului de abilitare şi declaraţia că nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 11.
    (7) După constituirea comisiei de evaluare, platforma notifică preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU şi membrii comisiei de evaluare privind declanşarea procesului de avizare.

    ART. 19
    (1) În termen de maximum 15 zile de la constituirea comisiei de evaluare, fiecare membru al comisiei întocmeşte, direct în platformă, un referat individual de evaluare care cuprinde acordul/dezacordul privind avizul şi motivarea, după caz.
    (2) Platforma notifică preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU privind finalizarea referatelor individuale de către membrii comisiei de evaluare.
    (3) Preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU întocmeşte referatul sintetic de evaluare, direct în platformă, în termen de maximum 5 zile de la notificare, pe baza celor 3 membri ai comisiei de evaluare, care cuprinde una dintre următoarele propuneri:
    a) acordarea atestatului de abilitare;
    b) neacordarea atestatului de abilitare, cu argumentarea rezoluţiei.

    (4) După finalizarea referatului sintetic de evaluare, platforma notifică Consiliul CNATDCU/CNATDCU.
    (5) Membrii Consiliului CNATDCU sunt notificaţi în prima zi a lunii în legătură cu finalizarea procesului de avizare a dosarelor de abilitare în luna precedentă.
    (6) În termen de maximum 15 zile de la notificare, membrii Consiliului CNATDCU analizează şi validează/invalidează, pentru fiecare dosar de abilitare, propunerea comisiei de evaluare privind acordarea/neacordarea atestatului de abilitare.
    (7) Decizia Consiliului CNATDCU privind acordarea/ neacordarea atestatului de abilitare este adoptată în condiţii de cvorum, prin votul membrilor exprimat direct în platformă, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a CNATDCU.

    ART. 20
    (1) La finalizarea votului, platforma generează decizia CNATDCU cu privire la acordarea/neacordarea atestatului de abilitare. Decizia CNATDCU este un document comun pentru sesiunea respectivă, semnată de preşedintele CNATDCU, inclusiv prin mijloace electronice, şi reîncărcată în platformă.
    (2) Decizia preşedintelui CNATDCU cu privire la acordarea atestatului de abilitare reprezintă avizul în vederea emiterii ordinului ministrului.
    (3) Platforma notifică Secretariatul tehnic cu privire la decizia CNATDCU privind acordarea atestatului de abilitare.

    ART. 21
    (1) În baza deciziei CNATDCU de acordare a atestatului de abilitare, care reprezintă avizul în vederea emiterii ordinului, Secretariatul tehnic iniţiază emiterea ordinului ministrului educaţiei privind acordarea atestatului de abilitare.
    (2) Secretariatul tehnic transmite ordinul ministrului educaţiei privind acordarea atestatului de abilitare IOSUD unde a fost susţinută abilitarea, cu obligaţia ca această instituţie să îl comunice candidatului în termen de 15 zile.
    (3) UEFISCDI completează în platformă numărul şi data ordinului ministrului educaţiei privind acordarea atestatului de abilitare.

    ART. 22
    În cazul în care propunerea CNATDCU este de neacordare a atestatului de abilitare, platforma notifică IOSUD privind decizia CNATDCU şi referatul sintetic de evaluare, în termen de maximum 15 zile. IOSUD comunică candidatului decizia CNATDCU şi referatul sintetic de evaluare în termen de 5 zile.

    ART. 23
    Candidatul are la dispoziţie 30 de zile de la data comunicării pentru formularea unei contestaţii cu privire la decizia CNATDCU.

    ART. 24
    (1) Contestaţia se înregistrează şi se încarcă în platformă de către IOSUD în termen de maximum 5 zile de la înregistrare.
    (2) Platforma notifică Secretariatul tehnic, membrii Consiliului CNATDCU şi preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU cu privire la încărcarea în platformă a contestaţiei.
    (3) În termen de maximum 5 zile de la primirea notificării, preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU nominalizează 3 evaluatori, care au calitatea de conducător de doctorat în ţară sau în străinătate, pentru analizarea contestaţiei.
    (4) În cazuri bine justificate, preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU poate nominaliza pentru analizarea contestaţiei şi experţi externi. Experţii externi trebuie să îndeplinească calitatea de conducător de doctorat în ţară sau în străinătate.
    (5) Membrii nominalizaţi de preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU pentru analizarea contestaţiei constituie comisia de lucru pentru analizarea contestaţiei, denumită în continuare comisia de contestaţie.
    (6) În termen de maximum 5 zile, fiecare membru nominalizat trebuie să îşi exprime, direct în platformă, acordul pentru analizarea contestaţiei şi declaraţia că nu se află în conflict de interese pentru analizarea contestaţiei, conform prevederilor art. 11.
    (7) Constituirea comisiei de contestaţie este finalizată numai dacă fiecare dintre cei 3 membri şi-a exprimat acordul pentru analizarea contestaţiei şi declaraţia că nu se află în conflict de interese, conform prevederilor art. 11.
    (8) După constituirea comisiei de contestaţie, platforma notifică preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU şi membrii comisiei de contestaţie privind declanşarea procesului de analizare a contestaţiei.
    (9) În termen de maximum 10 zile de la constituirea comisiei de contestaţie, fiecare membru întocmeşte direct în platformă un referat individual de analiză a contestaţiei şi motivează, după caz.
    (10) Platforma notifică preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU cu privire la finalizarea referatelor individuale de către membrii comisiei de contestaţie.
    (11) Preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU întocmeşte referatul sintetic de analiză a contestaţiei, direct în platformă, în termen de maximum 5 zile de la notificare, pe baza celor 3 referate individuale de analiză a contestaţiei.
    (12) După finalizarea referatului sintetic de analiză a contestaţiei, platforma notifică membrii Consiliului CNATDCU.
    (13) În termen de 10 zile de la notificare, membrii Consiliului CNATDCU analizează şi validează, prin vot exprimat direct în platformă, propunerea comisiei de contestaţie.

    ART. 25
    (1) Decizia CNATDCU cu privire la soluţionarea contestaţiei este semnată de preşedintele CNATDCU, inclusiv prin mijloace electronice, şi încărcată în platformă.
    (2) Dacă decizia CNATDCU cu privire la soluţionarea contestaţiei este de acordare a atestatului de abilitare, această decizie reprezintă avizul în vederea emiterii ordinului ministrului.
    (3) Platforma notifică Secretariatul tehnic cu privire la Decizia CNATDCU privind acordarea atestatului de abilitare.
    (4) În cazul în care decizia CNATDCU este de neacordare a atestatului de abilitare, platforma notifică IOSUD privind decizia CNATDCU şi referatul sintetic de analiză a contestaţiei. IOSUD comunică candidatului decizia CNATDCU şi referatul sintetic de analiză a contestaţiei în termen de 5 zile.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 26
    După emiterea ordinului, dosarul de abilitare, în format tipărit, se arhivează de către IOSUD, cu regim permanent, iar formatul electronic al dosarului rămâne în platformă, cu regim permanent.

    ART. 27
    IOSUD elaborează regulamente/metodologii proprii privind organizarea şi desfăşurarea procesului de abilitare, în baza prezentei metodologii, incluzând situaţiile de forţă majoră.

    ART. 28
    IOSUD şi Secretariatul tehnic actualizează lunar, pe pagina proprie de web, două documente:
    a) un document care cuprinde persoanele abilitate prin demersul instituţional al IOSUD;
    b) un document care cuprinde persoanele cu drept de a conduce doctorate în cadrul IOSUD, cu menţionarea legislaţiei în baza căreia acest drept a fost dobândit.


    ART. 29
    Datele cu caracter personal ale persoanelor implicate în procesul de abilitare sunt prelucrate în cadrul platformei informatice, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).

    ART. 30
    CNATDCU verifică, pe baza unei sesizări sau a unui plan de verificare, respectarea standardelor minimale şi a procedurii administrative în vederea acordării atestatului de abilitare, finalizate cu cel mult 3 ani înainte de sesizare sau de decizia de efectuare a verificării.

    ART. 31
    În cazul nerespectării de către IOSUD a standardelor minimale naţionale prevăzute la art. 1 alin. (3) şi a procedurilor administrative prevăzute la capitolul II din prezenta metodologie, CNATDCU poate dispune una sau mai multe dintre măsurile prevăzute la art. 174 alin. (4) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 32
    Cererile referitoare la acordarea atestatului de abilitare, precum şi contestaţiile la deciziile pronunţate de către Consiliul general al CNATDCU, înregistrate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, sunt analizate/soluţionate cu respectarea criteriilor în vigoare la data înregistrării acestora.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016