Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 12 martie 2019  privind organizarea taberelor de odihnă pentru copii şi tineri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 12 martie 2019 privind organizarea taberelor de odihnă pentru copii şi tineri

EMITENT: Ministerul Tineretului şi Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 221 bis din 21 martie 2019
──────────
        Aprobată prin Ordinul nr. 457/2019 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 21 martie 2019.
──────────
    CAP. I
    Cadrul legal
    ART. 1
        Cadrul legal pentru organizarea taberelor de odihnă pentru copii şi tineri este reprezentat de:
    1. Legea bugetului de stat pe anul în curs;
    2. Legea nr. 350/2006, Legea Tinerilor;
    3. Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare;
    4. Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret în domeniul activităţii de tineret, modificată de Hotărârea Guvernului nr. 651/2009;
    5. Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, modificată de Hotărârea Guvernului nr. 621/2018;
    6. Hotărârea Guvernului nr. 24/2015 pentru aprobare Strategiei naţionale în domeniul politicii de tineret pentru perioada 2015-2020;
    7. Legea nr. 272/2004, republicată, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, modificată prin Legea nr. 52/2016;
    8. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).


    CAP. II
    Organizarea taberelor de odihnă
    ART. 2
        Taberele de odihnă pentru copii şi tineri sunt organizate şi se desfăşoară în centrele de agrement/bazele turistice ale Ministerului Tineretului şi Sportului.

    ART. 3
    (1) Direcţiile judeţene pentru sport şi tineret, respectiv Direcţia pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti denumite în continuare DJST/DSTMB, organizează activitatea de primire şi trimitere a copiilor şi tinerilor în centrele de agrement/bazele turistice ale Ministerului Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MTS. Activităţile de tabără se desfăşoară atât în perioada vacanţelor şcolare cât şi în restul anului (evenimente şi cazări ocazionale, excursii, minisejururi).
    (2) Pentru desfăşurarea taberelor sunt absolut necesare următoarele condiţii:
    a) recomandarea directorului şcolii pentru cadrul didactic însoţitor, conform Anexei nr. 1;
    b) respectarea tarifelor din ofertele DJST/DSTMB, postate pe site-urile instituţiilor.
    c) acord privind acceptul prelucrării datelor cu caracter personal dat de către însoţitor, cadru didactic, animator, formator - conform Anexei nr. 12

    (3) Prin excepţie: în cazul în care un cadru didactic organizează activităţi de tabără cu un grup format din copii şi tineri ai mai multor unităţi de învăţământ, acestea se pot face în baza delegaţiei, conform modelului prezentat în Anexa nr. 2 emise de către DJST/DSTMB şi recomandarea prealabilă a directorului unităţii de învăţământ de care aparţine, conform Anexei nr. 1.

    ART. 4
     Documentul principal de lucru îl reprezintă NOTA DE COMANDĂ, conform modelului prezentat în Anexa nr. 3 care se depune de către organizatorul grupului, la sediul DJST/DSTMB.
        Pentru simplificarea modalităţii de organizare a taberelor, nota de comandă poate fi transmisă şi prin fax sau e-mail.

    ART. 5
     În baza notelor de comandă înregistrate, DJST/DSTMB întocmesc cererile de rezervare, conform modelului prezentat în Anexa nr. 4 către judeţul în care s-au solicitat locuri.

    ART. 6
     După transmiterea cererii de rezervare către prestatori aceştia au obligaţia de a transmite în scris confirmarea rezervării, conform modelului prezentat în Anexa nr. 5 pentru locurile solicitate de către beneficiar. Adresa de confirmare va fi întocmită de prestatorii de servicii de cazare şi masă, în limita locurilor disponibile. Cel târziu la data primei confirmări de rezervare, între DJST/DSTMB solicitante şi prestator se încheie un Contract cadru de prestări servicii, conform modelului prezentat în Anexa nr. 6, în baza notei de comandă, în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

    ART. 7
     După încheierea şi semnarea reciprocă a contractului pot exista ca documente de lucru: cererea de suplimentare, conform modelului prezentat în Anexa nr. 7 sau cerere de contramandare, conform modelului prezentat în Anexa nr. 8 a locurilor contractate. Aceste cereri vor fi întocmite şi transmise de către DJST/DSTMB care trimite grupul. Aceste documente vor duce la modificarea unora din clauzele Contractului de prestări servicii deja încheiat şi vor fi ataşate la contract.

    ART. 8
        DJST/DSTMB care trimite grupul va încasa contravaloarea serviciilor solicitate, conform ofertei prestatorului de servicii.

    ART. 9
     Cadrul didactic însoţitor va depune la sediul DJST/DSTMB, contravaloarea serviciilor de cazare şi masă, precum şi costul serviciilor de tabără (dacă este cazul), împreună cu borderoul centralizator, conform modelului prezentat în Anexa nr. 9. Tabelul va cuprinde numele, prenumele şi vârsta copiilor/tinerilor participanţi, numele semnătura şi seria/nr. B.I/C.I a conducătorilor de grup, precum şi alte informaţii relevante cu privire la participanţi (dacă este cazul). În cazul grupurilor informale (copii/tineri proveniţi din mai multe şcoli, cadrul didactic însoţitor va fi desemnat de către DJST/DSTMB care face solicitarea).

    ART. 10
        Încasarea contravalorii serviciilor prestate se poate face în numerar sau prin ordin de plată, în una, maximum două tranşe, cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării în tabără. În cazul anulării locurilor cu mai puţin de 15 zile calendaristice înainte de data plecării în tabără, se va reţine cadrului didactic conducător de grup 10% din valoarea serviciilor contractate. Suma de 10% va fi virată către DJST/DSTMB care primeşte grupul, în baza facturii emise de aceasta. Excepţie fac cazurile de forţă majoră probate de cadrul didactic însoţitor prin documente justificative (buletine medicale, etc.).

    ART. 11
        Cu 24-48 ore înainte de plecarea în tabără participanţii vor efectua vizita medicală la medicul de familie la care sunt înscrişi sau la medicul/asistentul medical de la cabinetul din incinta unităţii de învăţământ de unde provine şi vor obţine un aviz epidemiologie care să ateste faptul că este apt din punct de vedere medical pentru a participa la tabără. Aceste documente medicale sunt obligatorii pentru participanţii la tabără şi vor fi prezentate la sosirea în centrul de agrement/baza turistică. Totodată, cadrul didactic însoţitor va prezenta la sosirea în centrul de agrement/baza turistică carnetul de sănătate cu analizele medicale anuale efectuate la medicul de medicina muncii sau la medicul de familie (analizele solicitate anual de unitatea de învăţământ).

    ART. 12
    (1) DJST/DSTMB care trimite grupul are obligaţia de a transmite cu minimum 24 de ore înainte de începerea taberei, formularul de sosire al grupului, conform modelului prezentat în Anexa nr. 10 în centrul de agrement/baza turistică, şi va instrui conducătorii grupurilor cu privire la "REGULAMENTUL DE TABĂRĂ", la final semnând procesul verbal al Regulamentului.
    (2) DJST/DSTMB care primesc grupurile au obligaţia de a asigura, în cazul în care se solicită acest lucru în formularul de sosire a grupului, transportul auto dus-întors (gară-centru de agrement/baza turistică), cu mijloace de transport proprii sau prin intermediul unor firme specializate în activităţi de transport, acestea trebuind să deţină toate licenţele şi documentele de transport valabile privind transportul de persoane necesare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Cheltuielile de transport vor fi suportate de către fiecare beneficiar în parte.

    ART. 13
     În ordinea cronologică a desfăşurării taberelor, DJST/DSTMB care realizează trimiterea va întocmi şi îndosaria pentru fiecare grup, în dublu exemplar, următoarele documente: borderou centralizator însoţit de anexa de trimitere, conform modelului prezentat în Anexa nr. 11, delegaţie cadru didactic/conducător de grup şi recomandarea directorului unităţii de învăţământ, Regulamentului de Tabără. Cadrul didactic/conducătorul de grup va primi, înainte de plecare, de la sediul DJST/DSTMB câte un exemplar din borderoul centralizator şi anexa de trimitere, delegaţia de trimitere în tabără, precum şi Regulamentul de Tabără semnat de cadrul didactic/conducătorul de grup şi de reprezentantul DJST/DSTMB care a făcut instruirea. Al doilea exemplar al acestor documente se îndosariază la DJST/DSTMB.

    ART. 14
    (1) Administratorii centrelor de agrement care primesc grupurile au obligaţia de a verifica borderoul centralizator şi de a completa anexa de trimitere şi delegaţii fiecărui cadru didactic/însoţitor/conducător de grup (la terminarea taberei, administratorul va înmâna conducătorului de grup borderoul centralizator, semnat şi ştampilat şi anexa de confirmare completată cu numărul exact de participanţi).
    (2) După sosirea grupurilor în centrul de agrement/baza turistică, administratorul va prelucra Regulamentul de Tabără, având obligaţia de a-l afişa în locuri vizibile (cantine, intrarea în tabere, holurile spaţiilor de cazare, etc.).
    (3) În cazul în care participantul încalcă grav sau în mod repetat Regulamentul de Tabără, la solicitarea conducătorului de grup, părinţii vor avea obligaţia de al retrage din tabără, contravaloarea taberei nefiind rambursabilă.

    ART. 15
        Administratorii centrelor de agrement/bazelor turistice au obligaţia de a afişa în fiecare spaţiu de cazare/servire a mesei/anexe inventând spaţiului respectiv (mobilier, cazarmament, etc.). La sosirea grupului, administratorul va efectua împreună cu cadrul didactic/conducătorul de grup predarea-primirea inventarului, urmând ca la plecare să se verifice integritatea bunurilor folosite pe parcursul şederii în tabără.

    ART. 16
        Pe parcursul desfăşurării taberei participanţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe Regulamentul de Tabără. Daunele produse asupra mijloacelor fixe sau obiectelor de inventar din incinta centrului de agrement/bazei turistice vor fi suportate de către participanţii care au produs prejudiciul. Administratorul centrului de agrement/bazei turistice va propune conducerii DJST/DSTMB încasarea de la conducătorii de grup a contravalorii pagubelor produse.

    ART. 17
        Personalul sanitar din centrul de agrement/baza turistică va efectua la sosirea grupurilor, triajul epidemiologie al participanţilor.

    CAP. III
    Decontarea taberelor de odihnă
    ART. 18
        La întoarcerea din tabără, cadrul didactic însoţitor va depune la sediul DJST/DSTMB borderoul centralizator şi anexa de trimitere primite de la administratorul centrului de agrement/bazei turistice şi delegaţia.

    ART. 19
        Facturile pentru achitarea serviciilor ocazionale de organizare a taberelor vor fi emise de prestator (cel care primeşte) către DJST/DSTMB beneficiară (cea care trimite) în baza borderoului centralizator confirmat.

    ART. 20
        După verificarea concordanţei între factura emisă şi borderoul vizat de administrator se va efectua plata către prestator.

    ART. 21
        Cadrele didactice care conduc grupurile în tabere beneficiază, în condiţiile legii, de gratuitate la serviciile de cazare şi masă, indiferent de numărul de tabere pe care le organizează pe parcursul unui an. Această facilitate se acordă câte unui conducător/organizator de grup la fiecare 10 copii/tineri plătitori. De asemenea, conducătorul de grup format din minimum 10 plătitori va desemna şi o a doua persoană care va beneficia de gratuitate la serviciile de cazare şi masă, în centrele de agrement/bazele turistice ale MTS (copil sau altă rudă, alt cadru didactic, părintele unui elev din grup, etc. - indiferent de vârsta acestuia).

    ART. 22
        În cazul excursiilor sau a altor acţiuni turistice organizate în perioadele de extrasezon, se acordă un loc gratuit pentru conducătorul de grup la fiecare 10 copii /tineri plătitori.

    ART. 23
    Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din metodologie.

    ANEXA 1





    la metodologie
        Şcoala (Liceul) ....................
        Nr. telefon ........................
        Nr. .......... din .................
                                      RECOMANDARE
        Prin prezenta îl recomand pe d-nul(d-na) .......................... învăţător/profesor .................... pentru a însoţi un grup de ...... copii/tineri care participă la tabăra .............................. seria ..................
        Menţionăm că d-nul(d-na) învăţător/profesor are experienţă în activitatea educativă şi prezintă garanţii morale pentru a asigura securitatea copiilor/tinerilor şi desfăşurarea în condiţii corespunzătoare a taberei.
                                       Director,

    ANEXA 2





    la metodologie
                                  ADRESĂ DE INFORMARE
        CĂTRE,
        CENTRUL DE AGREMENT/BAZA TURISTICĂ .............. JUDEŢUL .................
        Dl. (D-na) .................. de specialitate (educator/profesor învăţământ primar/învăţător/profesor), domiciliat(ă) în ............... str. ............... nr. ... încadrat(ă) la Grădiniţa/Şcoala/Liceul/Colegiul .................. din Localitatea ........................ va fi prezent(ă) în centrul dvs. de agrement/baza turistică, în perioada ..................., în calitate de cadru didactic însoţitor pe lângă grupul de copii/tineri din judeţul ..................
        Se legitimează cu B.I./C.I. seria ..... nr. ..........
                           DIRECTOR D.J.S.T ................

        CENTRUL DE AGREMENT/BAZA TURISTICĂ ..........................
        JUDEŢUL ......................
        NR. ......./..................
        CĂTRE,
        DJST/DSTMB ...................
        Referitor la adresa nr. ......../..............., menţionăm că Dl.(D-na) ........................ a prestat activităţi în acest centru în perioada ............ îndeplinind calitate de cadru didactic însoţitor.
        REPREZENTANT CENTRU DE AGREMENT/BAZĂ TURISTICĂ .........................

        DJST/DSTMB ...................
        NR. ......./..................
        CĂTRE,
        ŞCOALA/LICEUL/COLEGIUL ..........................
        Vă facem cunoscut că Dl.(D-na) .................... a participat în perioada ............., în centrul de agrement/baza turistică ................ din judeţul .................. în calitate de cadru didactic însoţitor.
        DIRECTOR D.J.S.T. .............

    ANEXA 3





    la metodologie
        NR. ......./..................
                                       SE APROBĂ,
                       Director executiv D.J.S.T. ..............
                                    NOTĂ DE COMANDĂ
        CĂTRE: DJST/DSTMB .......................
        Ţinând cont de opţiunile copiilor/tinerilor din şcoala/liceul .................., şi de interesul exprimat faţă de centrele de agrement/bazele turistice, ne manifestăm intenţia de a contracta cu instituţia dumneavoastră următoarele locuri pentru .........................:

┌────┬─────────┬────────┬──────┬──────────┐
│ │CENTRUL │ │ │ │
│NR. │DE │PERIOADA│NUMĂR │MODALITATE│
│CRT.│AGREMENT/│(SERIA) │LOCURI│DE │
│ │BAZA │ │ │TRANSPORT │
│ │TURISTICĂ│ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼──────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼──────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼──────┼──────────┤
│3. │ │ │ │ │
└────┴─────────┴────────┴──────┴──────────┘

        Termenul de rezervare a locurilor şi de depunere a avansului de 30% este de maximum 30 de zile din momentul confirmării rezervării (confirmarea se poate face şi telefonic de către reprezentantul D.J.S.T/DSTMB.).
        În situaţia nerespectării termenului stabilit de comun acord (termenul fiind menţionat în scris în prezentul document), nota de comandă se consideră anulată de drept, fără alte înştiinţări sau notificări ale părţilor.
        În cazul în care ulterior depunerii avansului intervine anularea în totalitate a locurilor solicitate sau diminuarea componenţei grupului cu mai mult de 5 persoane, D.J.S.T/DSTMB ............ va reţine 30% din contravaloarea pachetului de servicii tabără pentru numărul de locuri nerealizate. Excepţie fac cazurile de forţă majoră, probate prin documente justificative, în condiţiile legii.
        Prezenta reprezintă o comandă fermă, în acord cu prevederile legale în domeniul contractării serviciilor turistice, respectarea condiţiilor menţionate mai sus fiind obligatorie.
        Încheiat în 2 (două) exemplare, astăzi .................
        TERMEN DE PLATĂ A AVANSULUI: ..............
        Cadru didactic (Funcţie, nume şi prenume, semnătură, telefon)

    ANEXA 4





    la metodologie
                                  CERERE DE REZERVARE
        NR. ......./..................
        CĂTRE: DJST/DSTMB .......................
        În urma numeroaselor solicitări venite din partea copiilor/tinerilor din judeţul nostru, vă rugăm să rezervaţi pentru D.J.S.T./DSTMB ................... următoarele locuri pentru ............................

┌────┬──────────────┬────────┬─────────┐
│NR. │CENTRUL DE │ │NUMĂR │
│CRT.│AGREMENT/ │PERIOADA│LOCURI │
│ │BAZA TURISTICĂ│ │ │
├────┼──────────────┼────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼─────────┤
│3. │ │ │ │
└────┴──────────────┴────────┴─────────┘

        Vă rugăm să ne confirmaţi în scris rezervarea şi să ne transmiteţi tarifele practicate pentru serviciile turistice de tabără.
        În speranţa unui răspuns favorabil, vă mulţumim pentru colaborare şi vă asigurăm de înalta noastră consideraţie.

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Director │Inspector/Consilier │
│executiv, │tabere, │
└───────────────┴──────────────────────┘


    ANEXA 5





     la metodologie
                                  CONFIRMARE REZERVARE
        NR. ......./..................
        CĂTRE: DJST/DSTMB .......................
        Urmare solicitării dumneavoastră nr. ....../..........., vă facem cunoscut că v-am rezervat următoarele locuri în centrele de agrement/baza turistică, pentru:

┌────┬─────────┬─────┬──────┬────────┬─────┬─────────┐
│ │Centrul │ │ │ │Tarif│ │
│Nr. │de │ │Nr. │Nr. │lei/ │Staţia de│
│crt.│agrement/│Seria│locuri│pensiuni│zi/ │debarcare│
│ │baza │ │ │complete│pers.│ │
│ │turistică│ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────┴──────┴────────┴─────┴─────────┘

        Vă rugăm să ne confirmaţi (în scris sau telefonic) ocuparea cu certitudine a locurilor repartizate, până cel târziu la data de .............., în vederea încheierii contractului de prestări servicii. În caz contrar solicitarea dumneavoastră va fi anulată, urmând ca locurile să fie repartizate altor direcţii judeţene pentru sport şi tineret.
        Vă mulţumim pentru înţelegere.

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Director │Inspector/Consilier │
│executiv, │tabere, │
└───────────────┴──────────────────────┘



    ANEXA 6





     la metodologie
                             CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII
    a) PĂRŢILE:
        Prezentul contract se încheie între:
        Direcţia judeţeană pentru sport şi tineret/Direcţia pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti(DJST/DSTMB) .................., cu sediul în .................., str. .................., nr. ..., judeţul .................., având cod fiscal .................. şi contul .................. deschis la Direcţia Trezorerie şi Contabilitate Publică a .................., reprezentată prin .................. în calitate de Director executiv şi .................. - Responsabil financiar, denumită pe parcursul prezentului contract PRESTATOR,
        şi
        D.J.S.T./D.S.T.M.B .................., cu sediul în .................., str. .................., nr. ..., judeţul .................., având cod fiscal .................. şi contul .................. deschis la Direcţia Trezorerie şi Contabilitate Publică a .................. reprezentată prin .................. în calitate de Director executiv şi .................. - Responsabil financiar, denumită pe parcursul prezentului contract BENEFICIAR.

    b) OBIECTUL CONTRACTULUI:
        Obiectul prezentului contract îl reprezintă colaborarea părţilor în vederea organizării de tabere, excursii şi expediţii. Beneficiarii acestora, copii şi tineri, au vârsta maximă de 35 ani şi sunt organizaţi în grupuri.

    c) DURATA CONTRACTULUI:
        Prezentul contract se încheie pe perioada ................... Planificarea seriilor, locaţiei şi numărului de locuri contractate se va face după cum urmează:

┌─────┬───────┬────────┬─────────┬────────────┐
│ │ │ │Centrul │Număr locuri│
│ │Data │Data │de │contractate │
│Serie│sosirii│plecării│agrement/│(beneficiari│
│ │ │ │baza │şi │
│ │ │ │turistică│însoţitori) │
├─────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│1. │ │ │ │ │
└─────┴───────┴────────┴─────────┴────────────┘



    d) TARIFUL, MODALITATEA ŞI TERMENUL DE PLATĂ:
        Tariful stabilit de prestator per beneficiar per zi este de ............. LEI, costul fiind stabilit de conducătorul DJST/DSTMB.
        Plata locurilor contractate se face prin ordin de plată de către Beneficiar în contul Prestatorului după cum urmează:
    a) Un avans de ......... în ...... zile de la semnarea contractului, din valoarea totală datorată pentru locurile contractate per grup;
    b) Restul de ......... din valoarea totală datorată pentru locurile contractate per grup în cel mult .... zile de la emiterea facturii de către Prestator.


    V. OBLIGAŢIILE PRESTATORULUI:
        Prestatorul are următoarele obligaţii:
    a) Să emită factura şi să o trimită Beneficiarului în timp util, în vederea efectuării plăţii serviciilor turistice contractate;
    b) Să asigure în centrul de agrement/baza turistică existenţa personalului sanitar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    c) Să pună la dispoziţie spaţiul de cazare şi de agrement aferent numărului de locuri contractate pe perioada prevăzută la cap. III;
    d) Să asigure transportul de la gara de debarcare la locaţia centrului şi retur la venirea, respectiv, plecarea seriei, dacă este cazul;
    e) Să aducă la cunoştinţa M.T.S., numărul de copii şi tineri primiţi în centrul de agrement/baza turistică proprii, precum şi eventualele întârzieri privind plata locurilor contractate;
    f) Contractele să aibă viza de control financiar şi viza de legalitate (în cadrul DJST/DSTMB unde există şi asistenţă juridică).


    VI. OBLIGAŢIILE BENEFICIARULUI:
        Beneficiarul are următoarele obligaţii:
    a) Să respecte numărul de locuri contractate prevăzut la cap. III al prezentului contract;
    b) Să respecte termenul de plată prevăzut la cap. IV al prezentului contract;
    c) Să informeze prestatorul cu 7 zile lucrătoare în înainte de data de sosire a grupului, dacă este necesară asigurarea de către acesta a transportului de la gara de debarcare la locaţie şi retur la venire, respectiv, plecare;
    d) Să achite contravaloarea transportului de la gara de debarcare la centrul de agrement/baza turistică şi retur la venire, respectiv, plecare;
    e) Să transmită Prestatorului toate informaţiile solicitate de acesta în legătură cu participanţii la tabără (nume şi prenume, vârstă, etc.);
    f) Să informeze conducătorii de grup/cadrele didactice organizatoare în legătură cu obligaţiile pe care le au în centrul de agrement/baza turistică (Regulamentul de Tabără, Procesul-verbal de predare-primire a inventarului);
    g) Să permită plecarea în tabere, excursii şi expediţii doar a beneficiarilor şi însoţitorilor ce deţin toate documentele medicale necesare.


    VII. ÎNCETAREA CONTRACTULUI:
        Prezentul contract încetează prin ajungerea la termen.
        Contractul nu poate fi denunţat înainte de lichidarea tuturor efectelor operative.

    VIII. FORŢA MAJORĂ:
        Părţile vor fi exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a prevederilor prezentului contract ca urmare a unor condiţii de forţă majoră.
        Partea afectată de un caz de forţă majoră are obligaţia de a anunţa respectivul caz în scris prin fax celeilalte părţi imediat ce a luat la cunoştinţă despre producerea acestuia.
        Forţa majoră se va proba prin documente eliberate de autorităţile şi instituţiile abilitate în acest sens în cel mult 15 zile de la data producerii cazului de forţă majoră.

    IX. LITIGIILE:
        Eventualele litigii apărute în derularea prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilă, între părţi. În situaţia în care acest lucru nu este posibil, se va apela la medierea Ministerului Tineretului şi Sportului.

    X. CLAUZE FINALE:
        Prezentul contract are 3 pagini şi a fost încheiat astăzi, ................., dată la care intră în vigoare, în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, fiecare dintre ele având aceeaşi valoare juridică de original.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────┐
│PRESTATOR: │BENEFICIAR: │
│..........................│..........................│
│DIRECTOR EXECUTIV, │DIRECTOR EXECUTIV, │
│..........................│..........................│
│RESPONSABIL FINANCIAR, │RESPONSABIL FINANCIAR, │
│..........................│..........................│
└──────────────────────────┴──────────────────────────┘


    ANEXA 7





     la metodologie
                               CERERE SUPLIMENTARE LOCURI
        NR. ......./..................
        CĂTRE: DJST/DSTMB .......................
        Având în vedere interesul copiilor/tinerilor din judeţul nostru pentru centrele de agrement/bazele turistice pe care le administraţi, dorim să suplimentăm locurile contractate de instituţia noastră pentru ....... , după cum urmează:

┌────┬─────────┬─────┬──────┬────────┬─────┬─────────┐
│ │Centrul │ │ │ │Tarif│ │
│Nr. │de │ │Nr. │Nr. │lei/ │Staţia de│
│crt.│agrement/│Seria│locuri│pensiuni│zi/ │debarcare│
│ │baza │ │ │complete│pers.│ │
│ │turistică│ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────┴──────┴────────┴─────┴─────────┘


        În speranţa continuării colaborării dintre instituţiile noastre, vă mulţumim pentru sprijinul acordat copiilor/tinerilor care doresc să-şi petreacă vacanţele în centrele de agrement/bazele turistice din judeţul dumneavoastră.

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Director │Inspector/Consilier │
│executiv, │tabere, │
└───────────────┴──────────────────────┘



    ANEXA 8





    la metodologie
                                CERERE DE CONTRAMANDARE
        NR. ......./..................
        CĂTRE: DJST/DSTMB .......................
        Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă anularea următoarelor locuri din contractul încheiat cu instituţia dumneavoastră, pentru .....:

┌────┬────────────────┬─────┬──────────┐
│NR. │CENTRUL DE │ │NUMĂR │
│CRT.│AGREMENT/ │SERIA│LOCURI │
│ │BAZA TURISTICĂ │ │ │
├────┼────────────────┼─────┼──────────┤
│1. │ │ │ │
├────┼────────────────┼─────┼──────────┤
│2. │ │ │ │
└────┴────────────────┴─────┴──────────┘


        Menţionăm că aceste locuri au fost popularizate permanent, însă nu au putut fi realizate datorită unor factori obiectivi. Campania de promovare a ofertei judeţului dumneavoastră va continua, iar în cazul înregistrării de noi solicitări vă vom anunţa în timp util.
        Vă mulţumim pentru înţelegere.

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Director │Inspector/Consilier │
│executiv, │tabere, │
└───────────────┴──────────────────────┘


    ANEXA 9





     la metodologie
                                 BORDEROU CENTRALIZATOR
        NR. ......./..................
        CENTRUL DE AGREMENT/BAZA TURISTICĂ ...................
        SERIA ............
                             TABEL NOMINAL COPII ŞI TINERI

┌──────┬─────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Nume şi prenume │Vârsta │
│crt. │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────┤
│1. │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────┤
│2. │ │ │
└──────┴─────────────────────┴─────────┘


                           TABEL BENEFICIARI LOCURI GRATUITE

┌──────┬─────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Nume şi prenume │Vârsta │
│crt. │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────┤
│1. │ │ │
└──────┴─────────────────────┴─────────┘


                           TABEL CADRE DIDACTICE ÎNSOŢITOARE

┌─────┬───────────────────┬────────────┐
│Nr. │Nume şi prenume │Semnătura │
│crt. │ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┤
│1. │ │ │
└─────┴───────────────────┴────────────┘



┌──────────────┬───────────────────────┐
│Conducător │Inspector/Consilier │
│grup, │tabere, │
└──────────────┴───────────────────────┘

                    TABEL CENTRALIZATOR CADRE DIDACTICE ÎNSOŢITOARE

┌────┬─────────────┬───────────┬───────┐
│ │ │ │Serie │
│Nr. │Nume şi │Data │şi │
│crt.│prenume │naşterii │nr. BI/│
│ │ │ │CI │
├────┼─────────────┼───────────┼───────┤
│1. │ │ │ │
└────┴─────────────┴───────────┴───────┘


        Declar sub răspundere penală că datele centralizate sunt conforme cu declaraţiile însoţitorilor la tabără, completate, de fiecare însoţitor în parte, conform modelului din Anexa nr. 12 la metodologie.
                           Semnătură Reprezentant DJST/DSTMB

    ANEXA 10





     la metodologie
                                   FORMULAR DE SOSIRE
        NR. ......./..................
        CĂTRE: DJST/DSTMB ............
        Prin prezenta vă comunicăm sosirea grupurilor în centrele de agrement/bazele turistice din judeţul dumneavoastră, în taberele aferente .....................:
        SERIA ..................

┌─────────┬─────┬───────┬───────┬─────────┬─────────┬──────────────┐
│Centrul │ │ │ │Tren/alt │ │ │
│de │Nr. │Data │Ora │mijloc │Staţia de│Numele │
│agrement/│pers.│sosirii│sosirii│de │debarcare│conducătorului│
│baza │ │ │ │transport│ │de grup │
│turistică│ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴─────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┴──────────────┘

        CATEGORIA DE VÂRSTĂ

┌──────────────────────────────────────┐
│Număr persoane │
├─────────────────────────────────────┬┤
│Până în 11 ani ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Între 11 şi 18 ani ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Între 18 şi 35 ani ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Peste 35 ani ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│TOTAL ││
└─────────────────────────────────────┴┘


        Menţionăm că solicităm/nu solicităm transfer auto (gară-centru de agrement/bază turistică), contravaloarea acestuia fiind achitată în numerar, la conducătorul auto, în momentul sosirii.
        În speranţa că nu vor apărea disfuncţionalităţi şi că un reprezentant al instituţiei dumneavoastră va întâmpina copiii/tinerii în data, locul şi ora menţionate, vă mulţumim pentru sprijinul acordat.

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Director │Inspector/Consilier │
│executiv, │tabere, │
└───────────────┴──────────────────────┘


    ANEXA 11





     la metodologie
    ANEXA DE TRIMITERE
        NR. ......./..................
        CĂTRE: DJST/DSTMB ............
        Vă trimitem în centrul de agrement/baza turistică .................., seria ..........., grupul de copii, tineri şi cadre didactice înscrise în borderoul centralizate anexat în dublu exemplar, conform contractului încheiat cu dumneavoastră nr. ..... din .............
        La terminarea seriei, vă rugăm să ne restituiţi prezenta şi un exemplar din borderoul centralizator semnat de dumneavoastră, prin care să fie confirmat în scris (cifre şi litere) efectivul total copii/tineri şi cadre didactice care au beneficiat de servicii în centrul de agrement/baza turistică.
        Eventualele modificări vor fi trecute în borderoul centralizator, iar acesta va fi semnat şi de conducătorul de grup.
        Exemplarul confirmat îl veţi înmâna Doamnei/Domnului .................., care este împuternicit(ă) să reprezinte în centrul de agrement/baza turistică grupul trimis de noi.

┌──────────────────┬───────────────────┐
│ │CONFIRMARE │
│ │Din jud. │
│ │.............. au │
│ │participat în │
│ │tabără: │
│Director executiv,│- copii şi tineri │
│..................│............ │
│ │- beneficiari │
│ │locuri gratuite │
│ │......... │
│ │- cadre didactice │
│ │............ │
│ │ADMINISTRATOR │
└──────────────────┴───────────────────┘



    ANEXA 12





     la metodologie
                               DECLARAŢIE DE CONSIMŢĂMÂNT
                    PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
        Subsemnatul/a (nume şi prenume) ...................., participant/ă/însoţitor/cadru didactic/animator/formator la tabăra din perioada ...................., de la ...................., domiciliat/ă în ...................., născut/ă la data de ................, identificat/ă prin CNP legitimat cu CI seria .... nr. ........, e-mail ................................., telefon .................... declar prin prezenta:
    1. Că sunt de acord ca datele mele personale să fie prelucrate şi utilizate de către MTS/DJST/DSTMB pentru participare mea la tabăra şi decontarea cheltuielilor aferente.
    2. Că sunt de acord să fiu contactat prin email sau telefon de către organizatorii taberei, doar în situaţii strict legate de tabără.
    3. Că sunt de acord să fiu fotografiat în timpul taberei şi că aceste materiale să fie utilizate pentru decontarea taberei, fără a afecta însă imaginea mea personală sau instituţională (cu excepţia cazurilor justificate în care voi solicita expres să nu apar în aceste materiale).
    4. Că am fost informat despre drepturile pe care le am în calitate de persoană vizată de prelucrare a datelor cu caracter personal le deţin - dreptul la informare, dreptul la acces la date, dreptul la portabilitate a datelor, dreptul la opoziţie, dreptul la rectificare, dreptul la ştergere a datelor, dreptul la restricţionare a prelucrării, dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, dreptul de a retrage consimţământul.

        Mi s-a adus la cunoştinţă despre faptul că refuzul meu de a furniza datele cu caracter personal necesare şi solicitate de către ............... pentru decontarea taberei la MTS/DJST/DSTMB, determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice.
        Dacă datele cu caracter personal furnizate sunt incorecte sau vor suferi modificări (schimbare domiciliu, statut civil, etc.) mă oblig să informez în scris, în timp util.
        Consimţământul în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal, precum şi furnizarea datelor menţionate mai jos sunt voluntare.
        Acest consimţământ poate fi revocat în orice moment, cu efect ulterior printr-o notificare gratuită către MTS/DJST/DSTMB. Notificarea de revocare a consimţământului poate fi realizată prin e-mail, la adresa: .................................................................
        Datele personale colectate direct în vedere desfăşurării taberei vor fi păstrate pentru verificări atâta timp cât prevede legislaţia în vigoare cu privire la decontarea taberei.
        Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că revocarea consimţământului nu afectează legalitatea utilizării datelor înainte de retragerea consimţământului (notificarea nu are impact retroactiv). În cazul în care consimţământul nu este acordat sau a fost revocat, datele personale nu vor fi utilizate în scopurile de mai sus.

┌────────────┬─────────────────────────┐
│Data: │Semnătură: │
└────────────┴─────────────────────────┘



                                         ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016