Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 12 iulie 2018  de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 12 iulie 2018 de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional "Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente"

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 814 din 24 septembrie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.902 din 12 septembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 814 din 24 septembrie 2018.
──────────
    CAP. I
    Scopul şi obiectivele programului
    Scopul programului este creşterea calităţii vieţii persoanelor vârstnice dependente singure ori a căror familie nu poate să le asigure îngrijirea, prin menţinerea autonomiei acestora pe o perioadă cât mai lungă, într-un mediu adaptat nevoilor acestora, prevenirea agravării situaţiei de dependenţă şi a instituţionalizării.
    Programul contribuie la implementarea unuia din principalele obiective naţionale în domeniul îmbătrânirii active şi protecţiei persoanelor vârstnice, potrivit Strategiei naţionale pentru promovarea îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice pentru perioada 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 566/2015, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv „obţinerea unei independenţe şi a unei siguranţe mai mari pentru persoanele vârstnice cu necesităţi de îngrijire de lungă durată“.
    Programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 427/2018, finanţat din bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS), se adresează serviciilor publice de asistenţă socială (SPAS) care nu au organizat servicii de asistenţă comunitară prin care să asigure servicii de îngrijire la domiciliu persoanelor vârstnice aflate în stringentă dificultate, situaţia de dependenţă fiind exacerbată de situaţia economică precară a lor şi a susţinătorilor lor legali.
    Obiectivul programului este dezvoltarea reţelei publice de servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente, iar obiective specifice sunt următoarele:
    a) dezvoltarea reţelei publice de servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) implementarea managementului de caz pentru persoanele vârstnice dependente şi a principiului proximităţii prin respectarea priorităţii serviciilor de îngrijire la domiciliu şi în comunitate faţă de îngrijirea de tip rezidenţial.

    Serviciile comunitare asigurate persoanelor vârstnice la domiciliu, potrivit prevederilor art. 8 din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele:
    a) servicii de îngrijire personală acordate persoanelor dependente care, ca urmare a pierderii autonomiei funcţionale din cauze fizice, psihice sau mintale, necesită ajutor semnificativ pentru a realiza activităţile uzuale ale vieţii de zi cu zi. Situaţia de dependenţă este o consecinţă a bolii, traumei şi dizabilităţii şi poate fi exacerbată de absenţa relaţiilor sociale şi a resurselor economice adecvate.
    Ajutorul acordat pentru îndeplinirea activităţilor uzuale ale vieţii zilnice priveşte două categorii de activităţi:
    - activităţi de bază ale vieţii zilnice (ABVZ), în principal: asigurarea igienei corporale, îmbrăcare şi dezbrăcare, hrănire şi hidratare, asigurarea igienei eliminărilor, transfer şi mobilizare, deplasare în interior, comunicare;
    – activităţi instrumentale ale vieţii zilnice (AIVZ), în principal: prepararea hranei, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj şi spălătorie, facilitarea deplasării în exterior şi însoţire, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor, acompaniere şi socializare;


    b) servicii de reabilitare şi adaptare a ambientului: mici amenajări, reparaţii şi altele asemenea;
    c) alte servicii de recuperare/reabilitare: kinetoterapie, fizioterapie, gimnastică medicală, terapie ocupaţională, psihoterapie, psihopedagogie, logopedie, podologie şi altele asemenea;
    d) servicii medicale, sub forma consultaţiilor şi îngrijirilor medicale la domiciliu sau în instituţii de sănătate, consultaţii şi îngrijiri stomatologice, administrarea de medicamente, acordarea de materiale sanitare şi de dispozitive medicale. Serviciile medicale sunt acordate în baza reglementărilor legale privind asigurările sociale de sănătate.

    Servicii de îngrijire personală acordate persoanelor dependente, cele de reabilitare şi adaptare a ambientului şi alte servicii de recuperare/reabilitare a persoanei dependente se asigură prin grija serviciului public de asistenţă socială (SPAS) direct sau în baza convenţiilor de parteneriat sau a contractelor de servicii sociale încheiate cu alţi furnizori publici sau privaţi de servicii sociale care deţin licenţă de funcţionare pentru servicii de îngrijire la domiciliu. Pentru acordarea acestor servicii, SPAS înfiinţează şi solicită licenţa de funcţionare pentru serviciile de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice dependente (8810ID-I, Nomenclatorul serviciilor sociale).
    Serviciile de reabilitare şi adaptare a ambientului şi terapiile de specialitate sunt acordate de SPAS prin serviciile de asistenţă comunitară (SAC) (8899CZ-PN-V, Nomenclatorul serviciilor sociale). Licenţa de funcţionare se acordă în baza standardelor minime de calitate prevăzute în anexa nr. 7 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 2.126/2014 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi pentru serviciile acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinelor sociale. Potrivit standardelor minime de calitate prevăzute în anexa nr. 8 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 2.126/2014, personalul unităţii de îngrijire la domiciliu are obligaţia să sesizeze familia sau autorităţile locale asupra necesităţii realizării unor lucrări de adaptare a locuinţei care pot facilita menţinerea beneficiarului la domiciliul propriu şi să identifice şi să semnaleze situaţiile de abuz şi neglijenţă, iar furnizorul de servicii sociale are obligaţia de a instrui periodic personalul cu privire inclusiv la această obligaţie.
    În conformitate cu prevederile art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, cu modificările ulterioare, în structura orientativă de personal a serviciului public de asistenţă socială este prevăzut un manager de caz la 50 de persoane vârstnice pentru care este în implementare un plan individualizat de asistenţă şi îngrijire.
    Protocolul de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017, prevede faptul că persoanele care se confruntă cu sărăcia şi excluziunea socială şi economică beneficiază de suport prin intermediul serviciilor comunitare integrate care răspund adecvat nevoilor şi problemelor reale care le menţin şi le perpetuează starea de sărăcie, prin asistentul social, asistentul medical comunitar, mediatorul sanitar, potrivit atribuţiilor pe care aceştia le au, conform prevederilor legale.
    1.1. Activităţi eligibile
    1.1.1. Pentru unităţile de îngrijire la domiciliu (UID) sunt eligibile serviciile de îngrijire personală prevăzute la art. 31 şi art. 32 alin. (1) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoane vârstnice dependente, potrivit Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000, şi care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Activităţile sunt prestate de îngrijitori la domiciliu calificaţi, angajaţi ai SPAS - UID.

    1.1.2. Pentru UID şi/sau SAC sunt eligibile următoarele activităţi, după caz:
    a) managementul de caz pentru persoanele vârstnice care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi care beneficiază de suport pentru realizarea unor activităţi instrumentale ale vieţii zilnice asigurate de voluntari sau de îngrijitori informali;
    b) realizarea, după caz, a evaluării iniţiale/a planurilor iniţiale de intervenţie, revizuirea planurilor de intervenţie/planurilor individualizate de asistenţă şi îngrijire, precum şi implementarea măsurilor prevăzute în acestea, pentru persoanele vârstnice dependente;
    c) atribuţiile responsabilului de caz aşa cum sunt reglementate în standardele minime de calitate;
    d) managementul de caz în cadrul serviciilor de asistenţă comunitară pentru prevenirea excluziunii sociale şi combaterii sărăciei în situaţia în care beneficiarii sunt persoanele vârstnice dependente şi susţinătorii legali care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Activităţile sunt prestate de asistentul social angajat al SPAS - UID/SAC.


    1.2. Sumele alocate pentru program
    Bugetul total al acestui program de interes naţional, asigurat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinaţie, este de 25.184,32 mii lei, din care:
    a) 3.200,50 mii lei pentru anul 2018;
    b) 12.592,16 mii lei pentru anul 2019;
    c) 9.391,65 mii lei pentru anul 2020.

    Fondurile necesare pentru finanţarea programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale care reprezintă autoritatea finanţatoare.
    Finanţarea programului de interes naţional se realizează exclusiv în baza unui proces de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare.
    Cererile de finanţare se depun individual sau în parteneriat cu furnizori publici ori privaţi de servicii sociale.
    Evaluarea şi selecţia cererilor de finanţare se realizează de către Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Autorităţile administraţiei publice locale cărora li se aprobă finanţarea din program vor încheia, în calitate de solicitanţi, contracte de finanţare cu autoritatea finanţatoare.

    1.3. Beneficiarii programului
    Beneficiarii direcţi ai programului sunt serviciile publice de asistenţă socială (SPAS) acreditate/asociaţiile de dezvoltare intercomunitară (AID) şi care au obţinut licenţa de funcţionare pentru serviciile de îngrijire la domiciliu, respectiv pentru serviciile de asistenţă comunitară, până la data încheierii contractului de finanţare.
    Prin licenţă de funcţionare se înţelege inclusiv licenţa de funcţionare provizorie.
    Beneficiarii indirecţi, respectiv grupul-ţintă, sunt/este reprezentaţi/reprezentat de persoanele vârstnice dependente care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
    a) nu au venituri şi nici susţinători legali;
    b) sunt beneficiari ai ajutorului social acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, sau realizează venituri al căror cuantum se situează sub nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările ulterioare;
    c) susţinătorii legali ai persoanelor vârstnice prevăzute la lit. b) realizează venituri al căror cuantum se situează sub cuantumurile veniturilor prevăzute la lit. b).


    CAP. II
    Cerinţele de calificare şi selecţie
    2.1. Solicitanţi eligibili
    Sunt eligibile să primească finanţare serviciile publice de asistenţă socială acreditate/asociaţiile de dezvoltare intercomunitară şi care au obţinut licenţa de funcţionare pentru serviciile de îngrijire la domiciliu, respectiv pentru serviciile de asistenţă comunitară, până la data încheierii contractului de finanţare.
    Programul urmăreşte înfiinţarea unităţilor de îngrijire la domiciliu publice (cod serviciu social 8810ID-I) în cadrul/în subordinea serviciului public de asistenţă socială şi/sau a serviciilor de asistenţă comunitară (cod serviciu social 8899CZ-PN-V), care prestează servicii pentru persoanele vârstnice dependente, în unităţile administrativ-teritoriale (UAT) în care acestea nu există.
    Nu sunt eligibile cererile de finanţare ale SPAS dacă la data depunerii cererii de solicitare a finanţării în UAT respectivă există deja o UID în cadrul sau în subordinea SPAS şi/sau, după caz, SAC în cadrul/în subordinea SPAS care a/au primit licenţă de funcţionare.
    Potrivit Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile administraţiei publice locale acordă servicii sociale numai prin SPAS.
    Verificarea condiţiei de eligibilitate se realizează prin consultarea registrului serviciilor sociale publicat pe pagina de internet a MMJS.
    Solicitantul trebuie să fi depus o cerere de solicitare a licenţei de funcţionare, până la data depunerii cererii de solicitare a finanţării.
    Verificarea condiţiei de eligibilitate se realizează prin consultarea registrului special de evidenţă a solicitărilor de acreditare a serviciilor sociale administrat de Direcţia politici servicii sociale.
    Cererile de finanţare se depun individual sau în parteneriat cu furnizori publici ori privaţi de servicii sociale.
    În cazul în care cererile de finanţare se depun în parteneriat cu furnizori publici sau privaţi de servicii sociale, contribuţia partenerului priveşte exclusiv cheltuieli necesare pentru funcţionarea serviciilor sociale, dar care nu sunt eligibile pentru a fi finanţate de la bugetul de stat, prin programul de interes naţional.
    Beneficiarul finanţării de la bugetul de stat prin bugetul alocat MMJS pentru programul de interes naţional este numai serviciul public de asistenţă socială, organizat fie ca serviciu public în aparatul de specialitate al primarului/instituţie publică în subordinea consiliului local, fie ca asociaţie de dezvoltare intercomunitară, potrivit prevederilor Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, cu modificările ulterioare.

    2.2. Dosarul de solicitare a finanţării
    Dosarul de solicitare a finanţării înaintat de solicitant trebuie să conţină următoarele documente:
    a) cererea de solicitare a finanţării, conform modelului prevăzut în formatul prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, în original;
    b) hotărârea consiliului local în original, care trebuie să cuprindă date referitoare la:
    1. aprobarea depunerii proiectului de solicitare a finanţării în cadrul programului de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“ derulat de MMJS, în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 427/2018, pentru o perioadă de ........ luni, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020;
    2. aprobarea cofinanţării pentru perioada de derulare a proiectului şi pentru o perioadă de .......... luni, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020, inclusiv a acordurilor de parteneriat, dacă este cazul;
    3. asumarea asigurării sustenabilităţii şi continuităţii activităţii UID şi SAC ulterior perioadei de finanţare;
    4. bugetul proiectului pe surse de finanţare (anexa la Cererea de solicitare a finanţării);

    c) dovada anunţului public prin care îşi manifestă disponibilitatea de a colabora cu voluntari potrivit art. 9 alin. (2) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, pentru activităţile care urmează să fie derulate în cadrul unităţii de îngrijire la domiciliu şi/sau în cadrul serviciului de asistenţă comunitară;
    d) dacă este cazul, acordul/contractul de parteneriat încheiat cu furnizorul public sau privat de servicii sociale, în care se menţionează contribuţia partenerului.


    CAP. III
    Solicitarea de finanţare
    3.1. Obiectul finanţării
    3.1.1. Costul estimat pentru activităţile prevăzute la pct. 1 subpct. 1.1.1 are la bază standardul minim de cost pentru serviciile de îngrijire la domiciliu prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 978/2015, în funcţie de perioada de derulare a proiectului şi de numărul estimat de persoane beneficiare/ore de îngrijire aferente gradului de dependenţă.
    Programul se derulează pe o perioadă de 2 ani de la data încheierii contractelor de finanţare, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020.

    3.1.2. Costul estimat pentru activităţile prevăzute la pct. 1 subpct. 1.1.2 constă în salariul asistentului social, în cuantum de 3.717 lei, care include contribuţiile sociale obligatorii prevăzute de lege şi impozitul pe venit.
    Decontarea sumelor pentru acest capitol de cheltuieli se realizează în cuantum mai mic sau egal cu acest cuantum, în funcţie de salariul asistentului social angajat de SPAS, cu respectarea prevederilor legii.
    Finanţarea se acordă conform prevederilor contractului de finanţare şi în condiţiile prevăzute la cap. IV.
    Depunerile cererilor de finanţare se realizează continuu, cu încadrare în bugetul alocat şi în perioada de derulare a programului, dar nu mai târziu de luna iulie 2020.


    3.2. Solicitări de finanţare eligibile
    SPAS/ADI pot depune cereri de finanţare, după cum urmează:
    - pentru activităţile prevăzute la pct. 1, subpct. 1.1.1;
    – pentru activităţile prevăzute la pct. 1, subpct. 1.1.2;
    – pentru activităţile prevăzute la pct. 1, subpct. 1.1.1. şi 1.1.2.

    În cazul în care cererile de finanţare se depun în parteneriat cu furnizori publici sau privaţi de servicii sociale, contribuţia partenerului priveşte exclusiv cheltuieli necesare pentru funcţionarea serviciilor sociale, dar care nu sunt eligibile pentru a fi finanţate de la bugetul de stat, prin programul de interes naţional.

    3.3. Cheltuieli eligibile
    Cheltuielile eligibile sunt cheltuielile pentru prestarea serviciilor prevăzute la pct. 1, subpct. 1.1.1. şi/sau cheltuielile de personal pentru asistentul social responsabil de realizarea activităţilor prevăzute la pct. 1, subpct. 1.1.2.
    Decontarea cheltuielilor eligibile trebuie să se încadreze în sumele maxime calculate conform prevederilor de la pct. 3.1.
    Pentru a fi considerate eligibile, în contextul programului, cheltuielile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să fie aferente plăţii serviciilor de îngrijire la domiciliu prestate prin UID înfiinţată şi/sau salariului asistentului social angajat pentru prestarea activităţilor prevăzute la pct. 1, subpct. 1.1.2., începând cu data de 1 a lunii următoare încheierii contractului;
    b) să fie prevăzute în bugetul SPAS/aparatului de specialitate al primarului;
    c) să fie efective, să contribuie la realizarea scopului programului, să fie susţinute cu documente justificative şi să fie înregistrate în contabilitatea solicitantului.

    Decontarea cheltuielilor eligibile se face în limita sumelor maxime calculate conform prevederilor de la pct. 3.1.

    3.4. Cheltuieli neeligibile
    Cheltuielile neeligibile sunt următoarele:
    a) cheltuieli de capital;
    b) cheltuieli cu aplicarea procedurilor de achiziţie;
    c) cheltuieli pentru achiziţia de clădiri şi de amenajare;
    d) plata chiriei;
    e) diverse forme de asigurare;
    f) achiziţionare de mijloace de transport auto;
    g) estimări privind posibile pierderi sau datorii viitoare;
    h) dobânzi datorate;
    i) datorii către furnizori şi penalităţi;
    j) sponsorizări individuale pentru participarea la workshopuri, seminare, conferinţe, congrese;
    k) burse de studii sau cursuri de instruire individuală;
    l) achiziţia de medicamente, materiale şi echipamente destinate diagnosticului şi tratamentului medical;
    m) cazarmament;
    n) cheltuieli destinate dotării cu mobilier;
    o) aparatură medicală şi de fizioterapie/kinetoterapie, alte materiale şi echipamente medicale.


    3.5. Procedura de transmitere a dosarului de solicitare a finanţării
    Dosarul de solicitare a finanţării se depune în pachet închis, în două exemplare - un original şi o copie, la registratura Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Pe plic se fac următoarele menţiuni:
    Solicitare a finanţării în cadrul programului de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“
    Destinatar: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, Direcţia politici servicii sociale
    Str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, cod poştal 010026
    Expeditor: Solicitant: Numele şi adresa poştală completă
    Pentru respectarea regulii „primul venit, primul servit“, cererea de finanţare şi documentele însoţitoare, prevăzute la pct. 2.2, complet şi corect întocmite, depuse la Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, primesc un număr de înregistrare de la registratura ministerului cu menţiunea datei şi a orei la care s-a făcut înregistrarea şi se procesează în ordinea în care au fost înregistrate.

    3.6. Solicitarea de clarificări
    Solicitanţii pot adresa întrebări sau clarificări referitoare la implementarea programului la numărul de telefon: 021 2302361 şi adresa de e-mail: Servicii.Sociale@mmuncii.gov.ro
    Prezenta metodologie se publică pe site-ul ministerului: http://www.mmuncii.gov.ro, rubrica Anunţuri.
    Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale are dreptul de a solicita orice informaţii şi documente în vederea clarificării sau completării dosarului de solicitare a finanţării.

    CAP. IV
    Procedura de evaluare şi finanţare
    4.1. Evaluarea solicitărilor de finanţare
    Evaluarea solicitărilor de finanţare se realizează de către o comisie de evaluare a cărei componenţă se stabileşte prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, pe baza prezentei metodologii.
    Evaluarea şi selecţia solicitărilor de finanţare se realizează cu respectarea regulii „primul venit, primul servit“.
    Pentru respectarea regulii „primul venit, primul servit“, cererea de finanţare şi documentele însoţitoare, prevăzute la pct. 2.2, complet şi corect întocmite, depuse la registratura Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, primesc un număr de înregistrare cu menţiunea datei şi a orei la care s-a făcut înregistrarea şi se procesează în ordinea în care au fost înregistrate.
    În condiţiile în care, din documentaţia de solicitare a finanţării lipsesc documente sau acestea nu sunt completate conform cerinţelor din prezenta metodologie, Comisia de evaluare va cere solicitantului transmiterea documentelor lipsă sau completarea şi modificarea celor întocmite eronat, în termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea notificării.
    La data la care solicitantul retransmite, după caz, cererea de finanţare şi documentele însoţitoare, prevăzute la pct. 2.2, complet şi corect întocmite, primeşte un nou număr de înregistrare, însoţit de data şi ora înregistrării.
    Necompletarea dosarului în termenul solicitat conduce la respingerea cererii şi se procedează conform pct. 4.3.
    Comisia de evaluare analizează cererea de finanţare şi documentele însoţitoare în termen de maximum 30 de zile lucrătoare, cu respectarea următoarelor etape:
    1. Verificarea îndeplinirii cerinţelor de calificare şi selecţie, respectiv:
    a) solicitanţi eligibili;
    b) dosarul cererii de finanţare;

    2. Verificarea cererilor de finanţare, respectiv:
    a) obiectul finanţării, activităţi eligibile;
    b) bugetul proiectului;
    c) încadrarea activităţilor prevăzute în cererea de finanţare cu activităţile şi indicatorii de calitate şi eficienţă prevăzut în program.


    Rezultatul fiecărei etape se consemnează în fişa de evaluare aferentă fiecărei cereri de finanţare şi se semnează de către toţi membrii comisiei. Spre exemplu:
    a) se solicită completarea şi, după caz, modificarea documentelor; se consemnează data şi conţinutul emailului/adresei, inclusiv convorbirile telefonice;
    b) se solicită clarificări; se consemnează data şi conţinutul emailului/adresei, inclusiv convorbirile telefonice;
    c) se propune aprobarea cererii de finanţare.
    d) se respinge cererea de finanţare şi se transmite solicitantului notificarea motivată însoţită, după caz, de precizarea că poate să depună o nouă cerere de finanţare.


    4.2. Aprobarea finanţării
    Lista cuprinzând solicitanţii, valoarea finanţării şi perioada acordării acesteia (nr. de luni) se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale. O copie a ordinului mai sus menţionat se transmite Agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială, în vederea încheierii contractului de finanţare.
    Odată cu încheierea contractului de finanţare este demarată procedura de acordare a finanţării, cu respectarea condiţiilor prevăzute în cap. III „Solicitarea de finanţare“.
    Suma maximă pentru care se poate încheia contractul de finanţare se calculează cu respectarea algoritmului de calcul prevăzut la cap. III, pct. 3.1.
    Contractul de finanţare se încheie pentru suma aprobată prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, la propunerea comisiei de evaluare.

    4.3. Decizia de respingere
    În situaţia în care solicitările de finanţare nu îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de prezenta metodologie, acestea sunt respinse prin decizie motivată.
    Decizia de respingere i se comunică solicitantului cu menţionarea motivelor care au stat la baza acesteia şi, după caz, de precizarea că poate să depună o nouă cerere de finanţare.
    Spre exemplu, în situaţia în care în unitatea administrativ-teritorială există deja o/un unitate/serviciu public de îngrijire la domiciliu, redepunerea cererii de finanţare nu este justificată, nefiind îndeplinit criteriul de eligibilitate prevăzut la pct. 2.1.

    4.4. Comunicarea rezultatelor şi contestaţiile
    Rezultatul evaluării solicitărilor de finanţare se comunică în scris solicitanţilor, inclusiv pe e-mail, la adresa menţionată expres în cererea de finanţare, în termen de o zi de la data aprobării ordinului prevăzut la pct. 4.2., cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul. În termen de 3 zile de la primirea rezultatului evaluării, solicitanţii pot depune contestaţii la următoarea adresă de e-mail: Servicii.Sociale@mmuncii.gov.ro.
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numită prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, va soluţiona contestaţiile în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestora.

    4.5. Încheierea contractului de finanţare
    După comunicarea ordinului prevăzut la pct. 4.2. se încheie contractul de finanţare, denumit în continuare contract, între Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, în calitate de autoritate finanţatoare, prin agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială şi solicitantul căruia i s-a aprobat finanţarea, iar acordarea finanţării se realizează cu data de 1 a lunii următoare.
    Modelul contractului de finanţare este prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.902/2018 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, a Procedurii de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“, precum şi a modelului-cadru al contractului de finanţare.
    Contractul de finanţare se încheie în două exemplare originale şi se semnează de către directorul executiv al agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială şi de către primar. Fiecare parte semnatară a contractului păstrează un exemplar original al acestuia. O copie a contractului, însoţită de o notă de înaintare, va fi transmisă Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale de către agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială.
    În raport cu autoritatea finanţatoare, solicitantul are obligaţia să manifeste bună-credinţă, loialitate, imparţialitate.
    Solicitantul asigură secretul profesional pe durata contractului, precum şi după încetarea acestuia; are obligaţia de a nu comunica, în nicio situaţie, altor persoane sau entităţi, informaţii confidenţiale aparţinând autorităţii finanţatoare sau obţinute în baza relaţiilor contractuale cu aceasta, cu excepţia existenţei consimţământului scris al autorităţii finanţatoare, obţinut în prealabil.
    Solicitantul răspunde de realitatea, oportunitatea şi exactitatea datelor prezentate spre decontare.

    CAP. V
    Finanţarea şi monitorizarea proiectelor
    5.1. Cine asigură finanţarea proiectelor
    Finanţarea se realizează de către autoritatea finanţatoare, prin agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială cu care solicitanţii au încheiat contractul de finanţare şi conform prevederilor acestuia.

    5.2. Contribuţia solicitantului
    Solicitantul are obligaţia asigurării funcţionării serviciilor sociale înfiinţate cu respectarea standardelor minime de calitate în baza cărora a obţinut licenţa de funcţionare.
    Sursele de asigurare a finanţării cheltuielilor de funcţionare necesare sunt potrivit legii şi se consemnează în bugetul proiectului la rubrica „contribuţia solicitantului“.
    Pe perioada monitorizării contractelor, solicitantul are obligaţia de a informa agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială asupra tuturor surselor de finanţare pentru UID/SAC care fac obiectul finanţării prin program, pentru a evita riscul de dublă finanţare pentru acelaşi tip de intervenţie în cadrul proiectelor implementate cu fonduri de la bugetul de stat sau europene.

    5.3. Responsabilitatea monitorizării derulării proiectelor
    Responsabilitatea monitorizării derulării finanţării conform prevederilor legii şi ale contractului de finanţare revine agenţiilor teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială.

    5.4. Modificarea contractului
    Orice modificare a contractului, în limitele cadrului legal, este permisă numai cu acordul ambelor părţi, prin încheierea unui act adiţional la contract.
    Copiile actelor adiţionale încheiate vor fi transmise Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Modificările referitoare la adresă, cont bancar etc., care nu conduc la schimbarea condiţiilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea şi destinaţia sumelor, sunt doar notificate agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială de către solicitant.

    5.5. Procedura de efectuare a plăţilor
    Plata sumelor prevăzute în contractul de finanţare se realizează lunar, la cererea solicitantului, numai după verificarea de către agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială a informaţiilor prezentate în cererea de solicitare a finanţării şi a tuturor documentelor anexate solicitării de plată. Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială verifică acordarea serviciilor sociale cu respectarea standardelor minime de calitate.
    Activitatea de finanţare şi plată se derulează în următoarele etape:
    Înaintarea solicitării de plată către agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială se face fie în prima parte a lunii, între data de 3 şi data de 5, fie în a doua perioadă, între data de 12 şi data de 15 ale fiecărei luni, în funcţie de datele la care solicitanţii trebuie să îşi onoreze obligaţiile de plată.
    Solicitarea de plată este însoţită de documentele justificative.
    Modelul solicitării de plată este prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
    Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială primeşte cel târziu în data de 7, respectiv 16 a lunii, de la agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială, necesarul de credite bugetare, le centralizează, şi până pe data de 9, respectiv 17 a lunii, le transmite Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru deschiderea de credite bugetare.
    Direcţia specializată din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale va întocmi documentaţia privind deschiderea de credite pe care o înaintează Ministerului Finanţelor Publice.

    5.6. Suspendarea şi rezilierea contractului
    Nerespectarea prevederilor contractului, altele decât cele legate de utilizarea fondurilor şi prezentarea documentelor justificative false sau neconforme cu realitatea, conduce la suspendarea finanţării până la remedierea situaţiei respective de către contractor.
    Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială constată nerespectarea prevederilor contractului şi transmite contractorului decizia motivată de suspendare a finanţării, cu menţiunea obligaţiei de a remedia situaţia respectivă în termen de 15 zile de la primirea deciziei.
    În condiţiile în care, în termenul menţionat, contractorul nu remediază situaţia, agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială desfiinţează unilateral contractul, prin decizie motivată, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti. Contractorul poate fi obligat, prin decizie, şi la plata eventualelor daune, conform legislaţiei în vigoare. Decizia se comunică contractorului.
    Rezilierea contractului se realizează în următoarele situaţii:
    a) utilizarea fondurilor în alte scopuri decât cele convenite sau prezentarea de documente justificative false sau neconforme cu realitatea;
    b) nerespectarea prevederilor contractului.

    În condiţiile rezilierii contractului, acesta constituie titlu executoriu, fără a mai fi necesară vreo punere în întârziere sau intervenţia instanţei judecătoreşti. În aceste condiţii, contractorul este obligat să returneze autorităţii finanţatoare, în termen de 30 de zile de la primirea notificării de la agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială, sumele primite până la momentul notificării.

    CAP. VI
    Raportare
    6.1. Rapoarte privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare
    Solicitantul înaintează lunar rapoarte privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare (lista persoanelor beneficiare, centralizatorul cheltuielilor la care se anexează copii ale documentelor justificative pentru cheltuielile efectuate din care se constituie standardul de cost) către agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială şi, la cerere, Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Rapoartele sunt însoţite de dovada îndeplinirii activităţilor eligibile prin program şi conţin informaţii referitoare la:
    1. numărul de planuri de îngrijire şi asistenţă/planuri de acordare a serviciilor elaborate;
    2. fişe de monitorizare servicii verificate şi avizate săptămânal sau lunar de responsabilul de caz;
    3. notificări către serviciile publice de asistenţă socială din unitatea administrativ-teritorială unde are domiciliul beneficiarul, dacă este cazul etc.


    6.2. Rapoarte întocmite de agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială
    Agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială întocmesc rapoarte lunare privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor în cadrul programului de interes naţional şi le transmit atât Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cât şi, la cerere, Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale. De asemenea, agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială întocmesc rapoarte trimestriale şi unul final, după finalizarea contractului de finanţare. Rapoartele anuale şi raportul final se transmit Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Modelul raportului lunar şi trimestrial se stabileşte prin procedura operaţională elaborată de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS).

    CAP. VII
    Control
    7.1. Cine controlează modul de implementare a proiectelor
    Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială controlează modul de implementare a contractului de finanţare.
    Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale îşi rezervă dreptul de a controla în orice etapă derularea finanţării şi activitatea desfăşurată de UID şi/sau SAC, prin inspecţia socială şi/sau prin corpul de control al ministrului muncii şi justiţiei sociale.

    7.2. Controlul Curţii de conturi
    Derularea activităţii prin contractele finanţate în cadrul programului se supune controlului financiar al Curţii de conturi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. VIII
    Documentaţia format-tip
    8.1. Pentru facilitarea elaborării documentaţiei necesare pentru solicitarea finanţării se vor utiliza şi completa următoarele formate-tip, după cum urmează:
    1. Cererea de solicitare a finanţării - anexa nr. 1 la prezenta metodologie;
    2. Contractul de finanţare - anexa nr. 3 la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.902/2018 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, a Procedurii de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“ , precum şi a modelului-cadru al contractului de finanţare;
    3. Solicitarea de plată - anexa nr. 2 la prezenta metodologie;

    8.2. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
    ANEXA 1

    la metodologie




    CERERE DE SOLICITARE A FINANŢĂRII
    Proiectului „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“
    1. Date despre solicitant:
    Serviciul public de asistenţă socială/Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ……………………, reprezentat/reprezentată de primar/director ………………………
    Sediul primăriei ……………………. (localitatea, strada, sectorul/judeţul), tel./fax ………………, e-mail: ……………………; codul fiscal nr. ………………., emis de ……………. din data de ………………; nr. contului ……………, deschis la trezoreria cu sediul în ………………, Certificat de acreditare …………………, adresa de e-mail unde poate fi transmis rezultatul evaluării şi orice altă corespondenţă legată de cererea de finanţare …….

    2. Suma solicitată ………………… potrivit bugetului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta cerere
    3. Perioada de derulare a proiectului ………………….. şi calendarul estimat al activităţilor
    4. La prezenta cerere sunt anexate următoarele documente:
    a) Hotărârea Consiliului Local ……………… nr. ……/…………… în original, cuprinzând datele prevăzute la pct. 2.2 din Metodologia de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, aprobată prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.902/2018;
    b) contractul individual de muncă/dispoziţia/contractul de prestări de servicii încheiat cu asistentul social;
    c) fişa de post pentru asistentul social, conţinând în principal:
    (i) managementul de caz pentru serviciile de asistenţă comunitară;
    (ii) realizarea evaluărilor iniţiale şi a planurilor de intervenţie;

    d) dovada anunţului public prin care îşi manifestă disponibilitatea de a colabora cu voluntari, potrivit art. 9 alin. (2) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare;
    e) dacă este cazul, contractul de parteneriat încheiat cu furnizorul public sau privat de servicii sociale, în care se menţionează contribuţia partenerului.

    5. Subsemnata/Subsemnatul, …………………, posesoare/posesor a/al buletinului/cărţii de identitate seria ….. nr. ………, eliberat/eliberată la data de ………… de către ……………, împuternicită /împuternicit de furnizorul de servicii sociale …………… prin Hotărârea nr. …./…., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere următoarele:
    - datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realităţii;
    – mă angajez ca suma de ……………… să o utilizez în scopul realizării activităţilor care fac obiectul cererii de finanţare, respectiv (Se vor enumera activităţile pentru care se solicită finanţare.): ………………… .

    Mă angajez să comunic cu celeritate orice informaţie solicitată de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, în procesul de evaluare, precum şi de a verifica zilnic adresa de e-mail: ……………………… menţionată la pct. 1.
    Primar
    ……………………………
    Semnătură
    Ştampilă
    Data întocmirii
    ANEXA 1

    la cerere
    Bugetul proiectului „Servicii comunitare la domiciliu
    pentru persoanele vârstnice dependente“
    pentru întreaga perioadă de derulare a proiectului ……..

┌──────────┬────────────────────┬────────────────────┬─────┐
│ │Finanţare prin │ │ │
│ │program, buget de │ │ │
│ │stat prin bugetul │Alte surse de │Total│
│Linie │alocat Ministerului │finanţare^1 │ │
│bugetară │Muncii şi Justiţiei │ │ │
│ │Sociale │ │ │
│ ├───────┬──────┬─────┼───────┬──────┬─────┼─────┤
│ │Unitate│Cost │Cost │Unitate│Cost │Cost │ │
│ │ │unitar│total│ │unitar│total│ │
├──────────┴───────┴──────┴─────┴───────┴──────┴─────┴─────┤
│1.1. Cheltuielile unităţii de îngrijire la domiciliu │
│eligibile pentru a fi finanţate de la bugetul de stat prin│
│programul de interes naţional: cheltuieli aferente │
│prestării îngrijirii personale (cheltuieli cu salariile │
│îngrijitorilor, transportul acestora la domiciliul │
│beneficiarilor şi cu materialele consumabile utilizate de │
│îngrijitori) │
├──────────┬───────┬──────┬─────┬───────┬──────┬─────┬─────┤
│nr. │ │ │ │ │ │ │ │
│persoane │ │ │ │ │ │ │ │
│vârstnice │ │ │ │ │ │ │ │
│dependente│ │15 lei│ │ │ │ │ │
│gr. I - │ │/oră │ │ │ │ │ │
│cel puţin │ │ │ │ │ │ │ │
│20 de ore │ │ │ │ │ │ │ │
│pe │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│nr. │ │ │ │ │ │ │ │
│persoane │ │ │ │ │ │ │ │
│vârstnice │ │ │ │ │ │ │ │
│dependente│ │ │ │ │ │ │ │
│gr. II - │ │15 lei│ │ │ │ │ │
│cel puţin │ │/oră │ │ │ │ │ │
│10 ore pe │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână,│ │ │ │ │ │ │ │
│însă mai │ │ │ │ │ │ │ │
│puţin de │ │ │ │ │ │ │ │
│20 de ore │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│nr. │ │ │ │ │ │ │ │
│persoane │ │ │ │ │ │ │ │
│vârstnice │ │ │ │ │ │ │ │
│dependente│ │15 lei│ │ │ │ │ │
│gr. III - │ │/oră │ │ │ │ │ │
│mai puţin │ │ │ │ │ │ │ │
│de 10 ore │ │ │ │ │ │ │ │
│pe │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│Total 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┴───────┴──────┴─────┴───────┴──────┴─────┴─────┤
│1.2. Cheltuielile unităţii de îngrijire la domiciliu │
│neeligibile pentru a fi finanţate de la bugetul de stat, │
│prin programul de interes naţional │
├──────────┬───────┬──────┬─────┬───────┬──────┬─────┬─────┤
├──────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│Total 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├──────────┴───────┴──────┴─────┴───────┴──────┴─────┴─────┤
│2.1. Cheltuielile serviciului de asistenţă comunitară │
│eligibile pentru a fi finanţate de la bugetul de stat prin│
│programul de interes naţional: cheltuieli cu salariul │
│asistentului social │
├──────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────┬───────┬──────┬─────┬───────┬──────┬─────┬─────┤
│Asistent │1 │3.717 │3.717│ │ │ │ │
│social │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┴───────┴──────┴─────┴───────┴──────┴─────┴─────┤
│2.2. Cheltuielile serviciului de asistenţă comunitară │
│neeligibile pentru a fi finanţate de la bugetul de stat │
│prin programul de interes naţional: │
├──────────┬───────┬──────┬─────┬───────┬──────┬─────┬─────┤
├──────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│Total 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │
│(total 1 +│ │ │ │ │ │ │ │
│2) │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴───────┴──────┴─────┴───────┴──────┴─────┴─────┘


    ^1 După caz:
    a) buget local al unităţii administrativ-teritoriale pentru funcţionarea serviciului public de interes local, în baza Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) bugetul de stat pentru salariile asistenţilor medicali comunitari;
    c) bugetul judeţului pentru serviciile sociale şi cheltuielile necesare formării continue a personalului cu atribuţii în domeniul serviciilor sociale şi al acţiunilor de sensibilizare a comunităţii privind nevoile şi riscurile sociale de la nivelul judeţului, cofinanţate în baza prevederilor art. 135 alin. (1) lit. e) şi f) şi art. 136 alin. (1) lit. c) şi d) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) cheltuielile pentru voluntar în desfăşurarea activităţii sale de voluntariat, în limita sumelor alocate cu această destinaţie, în baza prevederilor art. 15 din Legea nr. 78/2014 privind desfăşurarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare.


    ANEXA 2

    la metodologie




    Serviciul Public de Asistenţă Socială ……………….
    Număr contract de finanţare …………………………
    SOLICITARE DE PLATĂ
    În atenţia
    Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale
    Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Judeţului …….…………………………………….
    Număr contract de finanţare ……………………………………………
    Serviciul Public de Asistenţă Socială ………………………………….
    Solicitarea de plată numărul: …….……………………………………..
    Luna şi anul pentru care se solicită plata: …………………………….
    Domnule/Doamnă,
    Subsemnatul/a, …… (numele şi prenumele), solicit finanţarea cheltuielilor aferente perioadei sus-menţionate.
    Suma solicitată este de: ………………… lei, aferentă:
    1. serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru un număr de ……………… persoane vârstnice dependente, care se încadrează în prevederile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în luna ….. anul …. şi/sau, după caz,
    2. cheltuielilor de personal pentru asistentul social ….…………… pentru activitatea prestată în cadrul unităţii de îngrijire la domiciliu (UID) şi/sau serviciului de asistenţă comunitară (SAC) …………… în luna …………… anul …...… .

    Prezenta solicitare este însoţită, după caz, de următoarele documente:
    1. Lista persoanelor vârstnice dependente care au beneficiat de serviciile de îngrijire la domiciliu în luna ….., anul ….., prin unitatea de îngrijire la domiciliu (UID), din care un nr. de …. persoane vârstnice se încadrează în prevederile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Documentele justificative pentru cheltuielile de personal pentru asistentul social în luna ……………, anul ………, în cadrul UID şi/sau SAC însoţite de situaţia activităţilor prestate de acesta în cadrul managementului de caz, inclusiv lista persoanelor vârstnice dependente care au beneficiat de suport pentru realizarea unor activităţi instrumentale ale vieţii zilnice prestate inclusiv de voluntari, precum şi mici reparaţii sau lucrări de amenajare a mediului ambiant, sau alte servicii prestate persoanelor vârstnice dependente prin serviciul de asistenţă comunitară, în luna ……………, anul ………. .

    Plata se efectuează în contul cu numărul: ………………… .
    Primar/Director,
    …………………………
    Semnătură
    Ştampilă
    Şef compartiment financiar-contabil primărie
    ………………………….............
    Semnătură
    Data

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016