Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 12 februarie 2018  privind organizarea taberelor pentru preşcolarii, elevii şi studenţii cu handicap, împreună cu asistenţii personali şi asistenţii personali profesionişti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 12 februarie 2018 privind organizarea taberelor pentru preşcolarii, elevii şi studenţii cu handicap, împreună cu asistenţii personali şi asistenţii personali profesionişti

EMITENT: Ministerul Tineretului şi Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 176 bis din 26 februarie 2018
──────────
        Aprobată prin Ordinul nr. 123 din 12 februarie 2018, publicat în Monitorul oficial al României, Partea I, nr. 176 din 26 februarie 2018
──────────
    CAP. I
    Organizarea taberelor pentru preşcolarii, elevii şi studenţii cu handicap, împreună cu asistenţii personali şi asistenţii personali profesionişti
    ART. 1
    (1) Ministerul Tineretului şi Sportului, prin direcţiile judeţene pentru sport şi tineret, respectiv Direcţia pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti organizează tabere pentru preşcolarii, elevii şi studenţii cu handicap, împreună cu asistenţii personali şi asistenţii personali profesionişti, pe perioada vacanţei de vară 2018.
    (2) Persoanele cu handicap sunt acele persoane cărora, din cauza unor afecţiuni fizice, mentale sau senzoriale, le lipsesc abilităţile de a desfăşura în mod normal activităţi cotidiene, necesitând măsuri de protecţie în sprijinul recuperării, integrării şi incluziunii sociale.
    (3) Gradele de handicap sunt: uşor (IV), mediu (III), accentuat (II) şi grav (I).
    (4) Taberele se acordă pentru gradele I, II şi III şi asistenţii personali sau asistenţii personali profesionişti, în condiţiile legii.

    ART. 2
     În funcţie de numărul de beneficiari menţionaţi la art. 1 alin (4) din fiecare judeţ, Ministerul Tineretului şi Sportului, denumit în continuare Ministerul, va finanţa direcţiile judeţene pentru sport şi tineret, respectiv Direcţia pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare Direcţii pentru organizarea de tabere pentru persoane cu handicap şi însoţitorii acestora.

    ART. 3
    (1) Direcţiile vor informa direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, respectiv Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, cu privire la organizarea acestor tabere.
    (2) Cererea (conform modelului din Anexa nr. 2.1) privind acordarea unui loc de tabără gratuit se depune, la sediul Direcţiilor, însoţită de o copie după documentul care atestă gradul de handicap şi o adeverinţă emisă de unitatea de învătământ, care să ateste încadrarea într-o formă de învătământ.

    ART. 4
        În cazul preşcolarilor şi elevilor, cererea poate fi depusă atât de părintele sau reprezentantul legal al persoanei cu handicap, cât şi de un reprezentant al unităţii de învăţământ de care aparţine. În cazul studenţilor cererea poate fi depusă atât personal, cât şi prin reprezentant.

    ART. 5
        Direcţiile vor centraliza aceste date, vor verifica documentaţiile ataşate şi vor aproba desfăşurarea taberelor în limita bugetului disponibil.

    ART. 6
        Locaţiile în care se vor desfăşura taberele vor fi centrele de agrement/bazele turistice aflate în administrarea Ministerului prin Direcţii. Cazarea se va face în camere de maxim 4 locuri. La repartizarea beneficiarilor în camere se va ţine cont de tipul şi gradul de handicap.

    ART. 7
        În cazul în care vor exista mai multe solicitări într-o anumită zonă a tării, iar numărul de locuri disponibile în centrele de agrement/bazele turistice din administrarea Ministerului este insuficient, Direcţiile au posibilitatea să trimită elevii în alte zone sau centre de agrement cu locuri disponibile. Este obligatoriu să se respecte preţurile stabilite în oferta Direcţiei care primeşte beneficiarii. În funcţie de preţ şi de oferta mai avantajoasă economic, Direcţiile pot suplimenta numărul de locuri în limitele aceluiaşi buget.

    ART. 8
        Trimiterile şi rezervările se fac direct de către Direcţii, fără intermediari.

    ART. 9
        Preşcolarii, elevii şi studenţii cu handicap care nu au mai beneficiat de un astfel de program vor avea prioritate la selecţie.

    ART. 10
     Direcţiile care trimit beneficiari în aceste tabere vor încheia un contract cu Direcţiile în ale căror centre de agrement/baze turistice se vor desfăşură taberele şi au obligaţia ca în termen de 72 de ore de la contractare, să transmită Direcţiei Activităţi pentru Studenţi şi Tabere, din cadrul Ministerului, un centralizator cu numărul de preşcolari, elevi şi studenţi cu handicap care beneficiază de tabără gratuită, defalcat, pe fiecare localitate în parte şi centrele de agrement/bazele turistice în care îşi vor petrece sejurul, conform Anexei nr. 2.2.

    CAP. II
    Decontarea taberelor
    ART. 11
     Direcţiile vor trimite la Direcţia Activităţi pentru Studenţi şi Tabere, până la data de 5 ale lunii, pentru luna următoare, solicitări cu sumele necesare pentru fiecare serie, locaţia şi numărul de locuri pentru preşcolarii, elevii şi studenţii cu handicap beneficiari, conform Anexei nr. 2.3. În baza solicitărilor, Direcţia Activităţi pentru Studenţi şi Tabere va întocmi un centralizator, pe care îl va înainta Direcţiei Economică şi Resurse Umane, până în data de 10 ale lunii.

    ART. 12
        Direcţia Economică şi Resurse Umane va vira contravaloarea cheltuielilor privind masa şi cazarea persoanelor cu handicap şi a însoţitorilor acestora, conform solicitărilor.

    ART. 13
     La sfârşitul fiecărei serii de tabără Direcţiile vor transmite, în termen de 15 zile calendaristice, la Direcţia Activităţi pentru Studenţi şi Tabere, un raport al taberei, conform Anexei nr. 2.4, care va cuprinde următoarele documente (cu menţiunea "conform cu originalul"):
    a) Tabele nominale cu participanţii, conform Anexei nr. 2.5;
    b) Xerocopii ale facturilor aferente taberei, după caz;
    c) Xerocopii ale contractelor/rezervărilor între Direcţii;
    d) Alte documente justificative care stau la baza emiterii facturilor;
    e) Evaluarea activităţilor desfăşurate de participanţi în baza raportului de activitate întocmit de cadrul didactic însoţitor -doar în cazul grupurilor formate de 10 copii/tineri cu dizabilităţi + 2 conducători de grup.


    ART. 14
        Toate documentele în original aferente desfăşurării acestor tabere vor fi păstrate la sediul Direcţiilor care trimit beneficiarii, iar la solicitarea Ministerului vor fi prezentate pentru verificare.

    ART. 15
        Direcţiile care administrează centrele de agrement în care se vor desfăşura tabere pentru preşcolari, elevi şi studenţi cu handicap, care nu beneficiază de asistenţi personali sau asistenţi personali profesionişti, vor avea obligaţia să asigure gratuitate pentru doi însoţitori la un grup de 10 beneficiari ai programului.

    ART. 16
    (1) inisterul va aloca fondurile necesare organizării şi desfăşurării de tabere pentru preşcolari, elevi şi studenţi cu handicap către Direcţiile care realizează trimiterile;
    (2) n termen de 3 zile lucrătoare de la data la care sumele alocate au intrat în contul Direcţiilor acestea au obligaţia de a le vira Direcţiilor care primesc beneficiarii, în vederea stingerii datoriilor.

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 17
        În cadrul taberelor pentru preşcolari, elevi şi studenţi cu handicap, participarea altor persoane decât beneficiarii conform Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este strict interzisă, iar întreaga responsabilitate în cazul încălcării acestei prevederi este a direcţiilor.

    ART. 18
        Direcţiile îşi asumă întreaga responsabilitate în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea acestor tabere.

    ART. 19
     Anexele nr. 2.1 - 2.5 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 2.1

    la metodologie




                                         CERERE
                                   Domnule Director,
        Subsemnatul(a) ............. , domiciliat(ă) în localitatea ............. , str. ........ , nr. ..... judeţul ...... , posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ........ , nr. ........ , părinte/asistent personal/asistent personal profesionist al preşcolarului/elevului/studentului .............. , vă rog să-mi aprobaţi rezervarea unui număr de 2 locuri pentru preşcolarul/elevul/studentul ......... persoană cu grad de
    handicap ......... şi pentru mine, în calitate de asistent personal al acestuia, într-o tabără gratuită, în perioada vacantei şcolare de vară.
        Menţionez că preşcolarul/elevul/studentul ......... , frecventează cursurile unităţii de învăţământ ............ , din localitatea ........... , grupa/clasa/anul ...... şi că a mai beneficiat/nu a mai beneficiat de tabără gratuită conform legii în anul 2018.
    Data, Semnătura,
    ......... .........

    ANEXA 2.2

    la metodologie




                     ANTETUL DIRECŢIEI JUDEŢENE DE SPORT ŞI TINERET
                                     CENTRALIZATOR
        Contractări/rezervări:

┌────┬─────┬─────────┬────────┬────────────┬────┐
│ │ │Centru de│ │ │ │
│Nr. │Nr. │agrement/│Perioada│Nr. şi data │Suma│
│crt.│copii│baza │ │contractului│ │
│ │ │turistică│ │ │ │
├────┼─────┼─────────┼────────┼────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼─────────┼────────┼────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────┴─────────┴────────┴────────────┴────┘

                                   DIRECTOR EXECUTIV
                                   .................

    ANEXA 2.3

    la metodologie




                     ANTETUL DIRECŢIEI JUDEŢENE DE SPORT ŞI TINERET
        Solicitări sume necesare desfăşurării taberelor pentru persoane cu handicap:
        Vă rugăm să ne alocaţi suma de ....... lei, reprezentând contravaloarea serviciilor de cazare şi masă, pentru tabăra pentru persoane cu handicap care se va desfăşură în perioada .........


┌────┬───────────┬─────────┬────────┬─────────────┐
│ │ │Centru de│ │Contravaloare│
│Nr. │Nr. │agrement/│Perioada│cazare şi │
│crt.│beneficiari│baza │ │masă │
│ │ │turistică│ │ │
├────┼───────────┼─────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴─────────┴────────┴─────────────┘


        TOTAL NECESAR: ........ lei
                                   DIRECTOR EXECUTIV
                                   .................

    ANEXA 2.4

    la metodologie




                     ANTETUL DIRECŢIEI JUDEŢENE DE SPORT ŞI TINERET
                                    RAPORTUL TABEREI
        În perioada ........ , un număr de ......... persoane cu handicap, ...... asistenţi personali/asistenţi personali profesionişti ... şi ... cadre didactice însoţitoare şi-au petrecut vacanţa la (menţionaţi centrul de agrement/baza turistică) ........ , localitatea ....... judeţul .....
        Beneficiarii provin de la unitatea de învăţământ .............
        Contravaloarea serviciilor de cazare şi masă pe persoană este de ........ lei, iar pe întregul grup este de ........ lei, dovedită prin documente.
        Menţionăm că au existat/nu au existat probleme, în desfăşurarea taberei.
        Descriere: ...............
                                   DIRECTOR EXECUTIV
                                   .................

    ANEXA 2.5

    la metodologie




                     ANTETUL DIRECŢIEI JUDEŢENE DE SPORT ŞI TINERET
        Tabel nominal cu participanţii:

┌────┬───────┬──────────┬───────────┬──────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ │Gradul de │
│ │ │Unitatea │ │Seria şi │handicap/ │
│Nr. │Nume/ │de │ │nr. │asistent │
│crt.│prenume│învătământ│Localitatea│actului de│personal/ │
│ │ │/ │ │identitate│asistent │
│ │ │centru │ │ │personal │
│ │ │ │ │ │profesionist│
├────┼───────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴──────────┴───────────┴──────────┴────────────┘


        Însoţitori:

┌────┬───────┬──────────┬───────────┬───────┬──────────┬─────────┐
│ │ │Unitatea │ │ │Seria şi │ │
│Nr. │Nume/ │de │ │Telefon│nr. │ │
│crt.│prenume│învătământ│Localitatea│/ │actului de│Semnătura│
│ │ │/ │ │email │identitate│ │
│ │ │centru │ │ │ │ │
├────┼───────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴──────────┴───────────┴───────┴──────────┴─────────┘


                                   DIRECTOR EXECUTIV
                                   .................

                                         -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016