Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 11 decembrie 2025  de ocupare a posturilor prin integrare clinică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 11 decembrie 2025 de ocupare a posturilor prin integrare clinică

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1165 din 16 decembrie 2025
──────────
    Conţinută de ORDINUL nr. 1.964 din 11 decembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1165 din 16 decembrie 2025.
──────────
    ART. 1
    (1) Prin integrare clinică se înţelege încadrarea prin cumul de funcţii cu jumătate de normă în unităţile şi instituţiile definite la art. 165 alin. (1^1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a personalului didactic medico-farmaceutic.
    (2) Prin personal didactic medico-farmaceutic se înţelege personalul didactic din instituţiile de învăţământ superior acreditate care au în structură facultăţi de medicină, medicină dentară/stomatologie sau farmacie acreditate sau programe de studii universitare în domeniul Sănătate, care sunt medici, medici stomatologi sau farmacişti, specialişti sau primari.
    (3) De integrare clinică beneficiază personalul didactic medico-farmaceutic încadrat la disciplinele care funcţionează în unităţile şi instituţiile prevăzute la alin. (1).
    (4) De integrare clinică beneficiază şi personalul didactic medico-farmaceutic încadrat la disciplinele care funcţionează în alte unităţi şi instituţii decât cele prevăzute la alin. (1), în specialitatea în care deţine titlul de medic specialist/primar.
    (5) Integrarea clinică pentru personalul didactic medico-farmaceutic încadrat pe perioadă nedeterminată în instituţia de învăţământ superior acreditată se face prin contract individual de muncă pe durată nedeterminată.
    (6) Integrarea clinică pentru personalul didactic medico-farmaceutic încadrat pe perioadă determinată în instituţia de învăţământ superior acreditată se face prin contract individual de muncă pe durată determinată, pe perioada deţinerii calităţii de cadru didactic.
    (7) Contractele individuale de muncă prevăzute la alin. (5) şi (6) încetează odată cu pierderea calităţii de cadru didactic, situaţie pe care instituţia de învăţământ superior acreditată o comunică unităţii sau instituţiei publice angajatoare.

    ART. 2
    În cadrul unităţilor şi instituţiilor publice, posturile destinate integrării clinice se ocupă prin concurs sau examen, după caz, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.

    ART. 3
    (1) Solicitările privind organizarea concursului sau examenului de ocupare a posturilor destinate integrării clinice se fac de către instituţiile de învăţământ superior acreditate care au în structură facultăţi de medicină, medicină dentară/ stomatologie sau farmacie acreditate sau programe de studii universitare în domeniul Sănătate, individual pentru fiecare cadru didactic în parte.
    (2) Solicitările prevăzute la alin. (1) vor preciza:
    a) disciplina în care este încadrat personalul didactic medico-farmaceutic;
    b) forma de încadrare: contract individual de muncă pe perioadă determinată sau nedeterminată;
    c) structura din cadrul unităţii sau instituţiei publice, în care se solicită integrarea clinică;
    d) specialitatea în care personalul didactic medico-farmaceutic este confirmat ca medic, medic stomatolog sau farmacist specialist sau primar sau domeniul în care este licenţiat în cazul medicilor stomatologi sau al farmaciştilor.


    ART. 4
    (1) Unităţile sau instituţiile publice care primesc solicitările prevăzute la art. 3 au obligaţia asigurării normelor de integrare clinică, în limita posturilor normate, vacante, existente în statele de funcţii ale acestora.
    (2) În cazul existenţei posturilor vacante prevăzute la alin. (1), unitatea sau instituţia publică va supune în termen de maximum 15 zile consiliului de administraţie propunerea de aprobare a organizării examenului pentru ocuparea postului vacant prin integrare clinică.
    (3) În cazul în care o unitate sau instituţie publică primeşte mai multe solicitări prevăzute la art. 3, pentru o structură în care există cel puţin o normă de integrare clinică disponibilă, dar nu suficiente norme disponibile pentru toate cererile înregistrate, unitatea sau instituţia publică va supune, în termen de maximum 15 zile, consiliului de administraţie propunerea de aprobare a organizării concursului pentru ocuparea postului/posturilor vacant/vacante prin integrare clinică.
    (4) În urma aprobării consiliului de administraţie, unitatea sau instituţia publică va comunica, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, instituţiei de învăţământ superior acreditate următoarele:
    a) numărul, denumirea şi nivelul posturilor scoase la concurs sau examen, structurile în cadrul cărora se află acestea, precum şi dacă se încheie contract de muncă pe durată determinată sau nedeterminată pentru fiecare post în parte;
    b) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs/examen, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale compartimentului resurse umane sau, după caz, ale compartimentului care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului;
    c) condiţiile generale prevăzute la art. 5, condiţiile specifice prevăzute în fişa de post;
    d) bibliografia şi tematica, după caz;
    e) calendarul de desfăşurare a concursului sau examenului, respectiv data-limită şi ora până la care se pot depune dosarele, data, ora şi locul de desfăşurare a probei, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se soluţionează contestaţiile, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.

    (5) Orice modificare privind calendarul de desfăşurare a concursului sau examenului se comunică de îndată instituţiei de învăţământ superior acreditate.
    (6) În cazul inexistenţei posturilor vacante, unitatea sau instituţia publică va comunica instituţiei de învăţământ superior acreditate imposibilitatea organizării concursului sau examenului de ocupare a postului prin integrare clinică. Unitatea sau instituţia publică are obligaţia de a informa instituţia de învăţământ superior acreditată în termen de maximum 10 zile de la vacantarea unui post normat şi disponibilitatea normei de integrare clinică solicitate.

    ART. 5
    La concursul sau examenul organizat pentru ocuparea postului vacant prin integrare clinică se pot înscrie cadrele didactice prevăzute la art. 1 alin. (3) şi (4) şi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) au cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
    b) cunosc limba română, scris şi vorbit;
    c) au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
    d) îndeplinesc condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
    e) nu au fost condamnate definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
    f) nu execută o pedeapsă complementară prin care le-au fost interzise exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-au folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de acestea nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
    g) nu au comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022.


    ART. 6
    (1) În vederea înscrierii pentru concurs sau examen, candidatul va depune la unitatea care a publicat postul un dosar cuprinzând următoarele documente:
    a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022;
    b) copia de pe diploma de licenţă şi certificatul de specialist sau primar pentru medici, medici stomatologi, farmacişti;
    c) copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;
    d) dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ superior acreditată, care va cuprinde disciplina în care este încadrat, forma de încadrare (contract individual de muncă pe perioadă determinată sau nedeterminată), specialitatea/domeniul în care este confirmat ca medic/medic stomatolog/farmacist specialist sau primar/medic stomatolog/farmacist, vechimea în muncă;
    f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
    g) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
    h) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
    i) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
    j) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
    k) curriculum vitae, model comun european.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. d) şi f) sunt valabile 6 luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.
    (3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
    (4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), c), i) şi j), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs sau examen.
    (5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau a probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
    (6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. g) poate fi solicitat şi de către unitatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
    (7) În funcţie de decizia conducătorului unităţii sau instituţiei publice organizatoare, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice în termenul prevăzut de calendarul de concurs sau examen.
    (8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platforma informatică a unităţii organizatoare, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării primei probe, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
    (9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale unităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format PDF, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
    (10) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut de calendarul de concurs sau examen, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probei de concurs sau examen.

    ART. 7
    (1) Prin act administrativ al conducătorului unităţii sau instituţiei organizatoare a concursului/examenului, în condiţiile prezentei metodologii, se constituie comisia de concurs/examen, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, până cel mai târziu la data încheierii perioadei de depunere a dosarelor de înscriere.
    (2) În vederea constituirii comisiilor prevăzute la alin. (1), unitatea sau instituţia organizatoare solicită nominalizări instituţiei de învăţământ superior acreditate care a solicitat organizarea concursului sau examenului pentru ocuparea postului prin integrare clinică.

    ART. 8
    (1) Comisiile de concurs sau examen, respectiv comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate după cum urmează:
    a) preşedinte - cadru didactic cu funcţie de predare în specialitatea/domeniul postului şi cu grad didactic cel puţin egal cu al candidatului/candidaţilor;
    b) doi membri - cadre didactice cu funcţie de predare în specialitatea/domeniul postului, cu grad didactic egal sau mai mic decât al preşedintelui şi cel puţin egal cu al candidatului/candidaţilor;
    c) secretar - desemnat conform art. 19 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022.

    (2) Secretarul comisiei de concurs/examen nu notează candidaţii.
    (3) Componenţa nominală a comisiilor de concurs sau examen şi de soluţionare a contestaţiilor se aprobă prin act administrativ al conducătorului unităţii sau instituţiei organizatoare.
    (4) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor se constituie doar pentru domeniul farmacie.

    ART. 9
    (1) Calitatea de membru în comisia de concurs sau examen este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de concurs sau examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată disciplinar, dacă sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.

    ART. 10
    Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de concurs sau examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în următoarele situaţii:
    a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
    b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.


    ART. 11
    (1) Situaţiile prevăzute la art. 9 şi 10 se sesizează în scris de persoana în cauză, de conducătorul unităţii sau instituţia organizatoare a concursului sau examenului, de oricare dintre candidaţi ori de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării concursului sau examenului.
    (2) Membrii comisiei de concurs sau examen ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concursul sau examenul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.
    (3) În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese, actul administrativ de numire a comisiei de concurs sau examen, respectiv de soluţionare a contestaţiilor se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie.
    (4) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese se constată ulterior desfăşurării probei concursului sau examenului, rezultatul probei se recalculează prin eliminarea evaluării membrului aflat în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurării validităţii evaluării a cel puţin doi dintre membrii comisiei de concurs sau examen.
    (5) În situaţia în care nu este asigurată validitatea evaluării a cel puţin doi dintre membrii comisiei de concurs sau examen, procedura de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului se reia.

    ART. 12
    Neîndeplinirea de către membrii comisiilor de concurs sau examen şi de soluţionare a contestaţiilor a obligaţiei prevăzute la art. 11 alin. (2), precum şi neprezentarea la proba de concurs fără motive obiective constituie abatere disciplinară şi se sancţionează de către instituţia de învăţământ superior acreditată, potrivit legii.

    ART. 13
    Atribuţiile comisiilor de concurs sau examen, respectiv ale comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, inclusiv ale preşedinţilor acestor comisii, sunt cele prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, precum şi cele prevăzute în prezenta metodologie.

    ART. 14
    Concursul sau examenul pentru posturile destinate ocupării prin integrare clinică se organizează în maximum 10 zile lucrătoare de la comunicarea prevăzută la art. 4 alin. (4).

    ART. 15
    Concursul sau examenul pentru ocuparea unui post destinat ocupării prin integrare clinică se organizează astfel:
    a) pentru medici şi medici stomatologi constă dintr-o probă clinică, în funcţie de specialitate, conform prevederilor tematicilor aprobate pentru fiecare specialitate;
    b) pentru farmacişti constă dintr-o probă scrisă, conform tematicilor şi bibliografiilor aprobate pentru fiecare specialitate.


    ART. 16
    Proba concursului sau examenului se evaluează independent de fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv de fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, după caz.

    ART. 17
    În termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, în cazul concursului sau examenului pentru ocuparea unui post destinat ocupării prin integrare clinică, comisia de concurs sau examen are obligaţia de a selecta dosarele de concurs sau examen pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare.

    ART. 18
    Rezultatele verificării dosarelor de concurs se afişează de către secretarul comisiei de concurs la sediul unităţii sau instituţiei organizatoare a concursului, precum şi pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice, cu menţiunea „admis“ sau „respins“, însoţită, după caz, de motivul respingerii, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 17.

    ART. 19
    În urma susţinerii probei de concurs sau examen vor fi declaraţi admişi candidaţii care au obţinut la concurs sau examen minimum nota 8,00 (opt).

    ART. 20
    În cazul concursurilor, clasamentul candidaţilor promovaţi se întocmeşte pentru fiecare post. Obţinerea postului se face strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.

    ART. 21
    (1) La finalizarea concursului sau examenului se întocmeşte un raport final, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, care conţine modul de desfăşurare a concursului sau examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia.
    (2) După comunicarea rezultatelor, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie cu privire la proba scrisă, în scris, în termen de o zi lucrătoare, la sediul unităţii sau instituţiei publice care a organizat concursul, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
    (3) Rezultatele soluţionării contestaţiilor se afişează de către secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor la sediul unităţii sau instituţiei organizatoare a concursului, precum şi pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice, în maximum două zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2).

    ART. 22
    (1) Încadrarea candidaţilor declaraţi admişi se face prin act administrativ al conducătorului unităţii sau instituţiei publice care a organizat concursul sau examenul.
    (2) Actul administrativ se emite în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale ale concursului sau examenului, încadrarea urmând a se face în termen de maximum 15 zile de la afişarea rezultatelor finale ale concursului sau examenului.

    ART. 23
    Întreaga responsabilitate privind respectarea prezentei metodologii revine atât conducătorului unităţii sau instituţiei care organizează concursul sau examenul, cât şi comisiei de concurs sau examen, respectiv comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 24
    Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la proba concursului sau examenului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale ale concursului sau examenului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.

    ART. 25
    Unitatea sau instituţia organizatoare a concursului sau examenului pune la dispoziţia candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs sau examen, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia datelor cu caracter personal.

    ART. 26
    Orice candidat poate consulta doar lucrarea sa scrisă redactată în cadrul probei scrise a concursului sau examenului, după corectarea şi notarea acesteia, în prezenţa secretarului comisiei de concurs sau examen.

    ART. 27
    (1) În cazul în care, de la data anunţării concursului sau examenului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, conducătorul unităţii sau instituţiei în al cărei stat de funcţii se găseşte postul pentru care se organizează concursul sau examenul este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului, se procedează la verificarea celor sesizate, cu celeritate, de către o comisie ai cărei membri sunt desemnaţi prin act administrativ al conducătorului unităţii sau instituţiei.
    (2) Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs sau examen ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către oricare dintre candidaţi sau de către orice persoană interesată.
    (3) În situaţia în care verificările prevăzute la alin. (1) se realizează cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezenta metodologie şi se constată că sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului, acesta se desfăşoară în continuare.
    (4) În cazul în care aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezenta metodologie, desfăşurarea concursului sau examenului va fi suspendată prin act administrativ al conducătorului unităţii sau instituţiei publice, pe o perioadă de 15 zile lucrătoare.
    (5) Suspendarea concursului sau examenului prevăzută la alin. (4) se finalizează astfel:
    a) dacă comisia de soluţionare a contestaţiilor constată existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor legale, concursul se anulează prin act administrativ al conducătorului unităţii sau instituţiei publice care organizează concursul sau examenul;
    b) dacă se constată că prevederile legale au fost respectate, concursul sau examenul se reia de la momentul suspendării.


    ART. 28
    În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data, ora şi locul desfăşurării concursului sau examenului:
    a) concursul sau examenul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile lucrătoare, cu respectarea termenelor prevăzute de prezenta metodologie;
    b) concursul sau examenul se anulează dacă termenul prevăzut la lit. a) nu poate fi respectat.


    ART. 29
    În situaţia constatării necesităţii suspendării/ anulării/amânării/reluării concursului sau examenului, unitatea sau instituţia publică organizatoare a concursului are următoarele obligaţii:
    a) să publice un anunţ în acest sens prin aceleaşi mijloace de informare folosite la publicarea anunţului de concurs sau examen;
    b) să informeze candidaţii ale căror dosare de concurs sau examen au fost înregistrate, după caz, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit, respectiv publicarea pe site-ul unităţii sau instituţiei publice organizatoare şi/sau prin poşta electronică.


    ART. 30
    (1) În situaţia reluării procedurii de concurs sau examen, candidaţii au posibilitatea de a completa, până la data stabilită pentru prima probă, documentele depuse iniţial la dosarul de concurs, a căror valabilitate a încetat.
    (2) În situaţia în care concursul se anulează, candidaţii pot retrage documentele depuse la dosarul de concurs sau examen în original, în baza unei solicitări adresate în scris preşedintelui comisiei de concurs sau examen.
    (3) Documentele depuse la dosarul de concurs sau examen în original se înapoiază candidaţilor declaraţi „respins“, la solicitarea scrisă a acestora.

    ART. 31
    Personalul didactic medico-farmaceutic care beneficiază de integrare clinică prin concurs sau examen, conform prevederilor prezentei metodologii, se poate transfera într-o altă unitate sau instituţie publică, la solicitarea instituţiei de învăţământ superior acreditate şi în condiţiile prevăzute de art. 32 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 32
    (1) Personalul didactic medico-farmaceutic care a beneficiat de integrare clinică o perioadă mai mare de 5 ani poate continua activitatea cu normă întreagă în unitatea sau instituţia publică respectivă, la cerere. Cererea va fi însoţită de avizul instituţiei de învăţământ superior acreditate. În cazul aprobării cererii de către consiliul de administraţie al unităţii sau instituţiei publice, petentul solicită încetarea contractului individual de muncă cu instituţia de învăţământ superior acreditată, cu acordul părţilor, cu cel puţin o zi înainte de întregirea normei de muncă.
    (2) Solicitările prevăzute la alin. (1) sunt aprobate de către consiliul de administraţie al unităţii sau instituţiei publice, în limita posturilor normate, vacante şi bugetate în statul de funcţii al unităţii.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016