Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 10 februarie 2011  privind criteriile in baza carora Ministerul Sanatatii aloca prin transfer sume pentru cheltuieli de investitii de la bugetul de stat si din venituri proprii (accize) catre autoritatile administratiei publice locale pentru spitalele publice din reteaua acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 10 februarie 2011 privind criteriile in baza carora Ministerul Sanatatii aloca prin transfer sume pentru cheltuieli de investitii de la bugetul de stat si din venituri proprii (accize) catre autoritatile administratiei publice locale pentru spitalele publice din reteaua acestora

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 113 din 14 februarie 2011

    1. Prezenta metodologie cuprinde criterii specifice domeniului sanitar şi criterii generale pe baza cãrora se prioritizeazã solicitãrile de finanţare a cheltuielilor de investiţii ale spitalelor publice aparţinând reţelei autoritãţii administraţiei publice locale pentru: dotarea cu aparaturã medicalã, reparaţii capitale, precum şi pentru modernizarea, transformarea, extinderea construcţiilor existente, expertizarea, proiectarea şi consolidarea clãdirilor, în condiţiile în care autoritãţile administraţiei publice locale participã cu fonduri, conform prevederilor <>art. 190^5 alin. (1) lit. b)-d) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    2. Criteriile specifice domeniului sanitar în ordinea descrescãtoare a prioritãţilor sunt:
    a) dezvoltarea infrastructurii în domeniul sanitar;
    b) cuantumul contribuţiei financiare din partea autoritãţii administraţiei publice locale;
    c) existenţa în spitalul public a personalului cu competenţã în utilizarea aparaturii medicale;
    d) existenţa locaţiilor necesare pentru instalarea/punerea în funcţiune, dupã caz, a aparaturii medicale.
    3. Criteriile generale aplicabile domeniului sanitar în ordinea descrescãtoare a prioritãţilor sunt:
    a) dotãrile şi investiţiile care se finalizeazã în anul în care se alocã fondurile;
    b) investiţii cu finanţare în anul precedent/anii precedenţi şi care se finalizeazã în anul curent în care se alocã fondurile;
    c) investiţii cu finanţare în anul precedent/anii precedenţi şi care nu se finalizeazã în anul curent în care se alocã fondurile.
    4. Evaluarea şi prioritizarea solicitãrilor transmise de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale pentru reparaţii capitale, precum şi pentru modernizarea, transformarea, extinderea construcţiilor existente, expertizarea, proiectarea şi consolidarea clãdirilor spitalelor publice din reţeaua acestora se efectueazã pe baza criteriilor specifice prevãzute la pct. 2 lit. a) şi b), precum şi a criteriilor generale prevãzute la pct. 3, dupã caz.
    5. Evaluarea şi prioritizarea solicitãrilor transmise de cãtre spitalele publice din reţeaua autoritãţii administraţiei publice locale pentru dotarea cu aparaturã medicalã se efectueazã pe baza criteriilor specifice menţionate la pct. 2, precum şi a criteriilor generale prevãzute la pct. 3 lit. a).
    6. Pentru criteriile specifice, în concordanţã cu strategia generalã a Ministerului Sãnãtãţii de dezvoltare a unitãţilor medicale, algoritmul de prioritizare este urmãtorul:
    a) pentru dezvoltarea infrastructurii în domeniul sanitar, algoritmul de prioritizare este urmãtorul:
    Se aprobã cererea de cofinanţare pentru acele proiecte ale autoritãţilor administraţiei publice locale prin care se solicitã fonduri pentru reparaţii capitale, precum şi pentru modernizarea, transformarea, extinderea construcţiilor existente, expertizarea, proiectarea şi consolidarea clãdirilor, pentru spaţiile cu destinaţie medicalã ale spitalelor publice (UPU/CPU, camera de gardã, ATI, bloc operator, laboratoare, cabinete medicale, secţii medicale etc.).
    Pentru solicitãrile de reabilitare a altor tipuri de spaţii decât cele medicale, cofinanţarea din partea Ministerului Sãnãtãţii se aprobã numai în cazuri justificate;
    b) pentru cuantumul contribuţiei financiare din partea autoritãţii administraţiei publice locale vor fi finanţate prioritar acele cereri de finanţare care prezintã un cuantum mai mare decât limita minimã a contribuţiei financiare din partea autoritãţii administraţiei publice locale prevãzutã în <>Legea nr. 95/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Valoarea propusã a fi alocatã de autoritatea administraţiei publice locale nu poate fi sub 3% din valoarea lucrãrilor pentru reparaţii capitale, sub 5% din valoarea lucrãrilor pentru modernizarea, transformarea, extinderea construcţiilor existente, expertizarea, proiectarea şi consolidarea clãdirilor şi sub 5% din valoarea aparaturii medicale;
    c) pentru existenţa în spitalul public pentru care se solicitã fonduri privind dotarea cu aparaturã medicalã a personalului cu competenţã în utilizarea aparaturii medicale, spitalul anexeazã tabelul conţinând numele şi calificãrile personalului care poate folosi aparatul;
    d) existenţa locaţiei necesare pentru instalarea/punerea în funcţiune, dupã caz, a aparaturii medicale va fi declaratã de spitalul public pe propria rãspundere.
    7. Pentru criteriile generale aplicabile domeniului sanitar, algoritmul de triaj este:
    a) cel mai potrivit pentru finanţare, pentru dotãrile şi investiţiile care se finalizeazã în anul în care se alocã fondurile;
    b) potrivit, pentru investiţiile cu finanţare în anul precedent/ anii precedenţi şi care se finalizeazã în anul curent în care se alocã fondurile;
    c) recomandabil, pentru investiţiile cu finanţare în anul precedent/anii precedenţi şi care nu se finalizeazã în anul curent în care se alocã fondurile.
    8. Criteriile specifice şi generale menţionate în prezenta metodologie sunt obligatorii în mod cumulativ pentru spitalele publice din reţeaua aparţinând autoritãţii administraţiei publice locale, conform pct. 4. şi 5.
    9. Pe baza criteriilor în ordine descrescãtoare şi în limita prevederilor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Sãnãtãţii se întocmeşte lista spitalelor publice beneficiare de sume, care va fi supusã aprobãrii ministrului sãnãtãţii.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016