Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 Suma necesarã acoperirii plãţii TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate din ţarã sau importate care fac obiectul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România, cu finanţare nerambursabilã de la Fondul Global de Combatere a HIV/SIDA, Tuberculozei şi Malariei, implementate de Unitatea de Management al Proiectelor Fondului Global, precum şi de Fundaţia Romanian Angel Appeal, denumite în continuare implementatori, se suportã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice. ART. 2 (1) Rambursarea TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate din ţarã sau importate în nume propriu ori de autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, unitãţi subordonate, în coordonarea acestora, organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate publicã, cu personalitate juridicã, sau organisme neguvernamentale nonprofit, cu personalitate juridicã, denumite în continuare subcontractori, se face pe bazã de documente justificative prezentate la Ministerul Sãnãtãţii Publice de cãtre implementatori. (2) În vederea rambursãrii sumelor prevãzute la art. 1, implementatorii întocmesc un dosar de rambursare, care cuprinde: a) cererea de rambursare a sumei reprezentând TVA, cuprinzând datele de identificare ale implementatorului şi suma solicitatã, semnatã de conducerea acestuia, potrivit anexei nr. 1 la prezenta metodologie; b) lista documentelor justificative pe fiecare program şi în cadrul acestuia, grupate şi totalizate pe fiecare implementator pentru plãţile efectuate în nume propriu şi subcontractor pentru cele efectuate de alte autoritãţi, potrivit anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Documentele se prezintã în copie, confirmatã cu originalul pe fiecare paginã de cãtre un reprezentant desemnat al implementatorului. (3) În situaţia în care TVA a fost plãtitã în valutã, contravaloarea în lei a sumei respective se calculeazã prin aplicarea cursului de schimb al Bãncii Naţionale a României la data la care a fost efectuatã plata. (4) Trimestrial, implementatorul depune la Ministerul Sãnãtãţii Publice dosarul rambursãrii, în termen de 15 zile de la finele trimestrului. (5) Responsabilitatea privind certificarea realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii documentelor conţinute în dosarul de rambursare revine în exclusivitate implementatorilor. (6) Implementatorul va desemna din partea sa o persoanã cu responsabilitatea depunerii documentelor. (7) Implementatorul va transmite în termen de 5 zile de la aprobarea prezentei metodologii numele persoanei desemnate potrivit art. 2 alin. (2) lit. b) şi alin. (6). ART. 3 (1) Rambursarea sumelor cãtre implementator se face de Ministerul Sãnãtãţii Publice, pe baza dosarului de rambursare, în termen de 30 de zile de la finele fiecãrui trimestru. (2) Dosarul de rambursare a TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate pânã la apariţia <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, a sumelor necesare acoperirii plãţii TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România, implementate de Fundaţia Romanian Angel Appeal, se depune de cãtre Fundaţia Romanian Angel Appeal pânã la data de 29 decembrie 2008 şi se deconteazã din bugetul anului 2009. ART. 4 (1) Dosarul de rambursare se depune la Direcţia generalã buget şi credite externe - Serviciul financiar. (2) În termen de 5 zile de la aprobarea prezentei metodologii, Direcţia generalã buget şi credite externe va comunica implementatorului numele persoanei desemnate pentru primirea şi verificarea dosarului de rambursare. (3) La depunere, dosarul de rambursare se verificã din punctul de vedere al existenţei documentelor menţionate la art. 2 alin. (2). (4) Persoana nominalizatã din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe - Serviciul financiar verificã documentele justificative cuprinse în dosarul de rambursare, le centralizeazã şi certificã, prin semnaturã, verificarea acestora. (5) Pe baza propunerii de angajament şi a ordonanţãrii se întocmeşte ordinul de platã pentru virarea contravalorii TVA în contul implementatorului. ANEXA 1 -------la metodologie--------------
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CERERE DE RAMBURSARE A SUMEI REPREZENTÂND TVA │
│ Acord de finanţare │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ Cod fiscal │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ Adresa │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ Trezoreria │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ Cod IBAN │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┤
│ În concordanţã cu prevederile ............. pentru asigurarea de la bugetul │
│ de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, a sumelor necesare │
│ acoperirii plãţii TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate în │
│ cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România, │
│ vã rugãm sã ne rambursaţi suma de ....... lei, reprezentând TVA aferentã │
│ perioadei ..................... │
│ │
│ │
│ │
│Semnãturi autorizate: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 2 -------la metodologie-------------- LISTA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE
┌────┬──────────────────┬────────────┬─────────┬──────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │ │ Document │Valoare │ TVA │ Platã │Document │
│crt.│Subcontractori │justificativ│achiziţie│-lei -│ - lei - │ de platã │
│ │ │tip/nr./data│- lei - │ │(col. 3+4)│nr./data │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ │Implementator │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ │Subtotal │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ │Subcontractor 1 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ │Subtotal │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ │Subcontractor 2 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ │Subtotal │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤
│ │TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴────────────┴─────────┴──────┴──────────┴───────────┘
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.