Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 1 iulie 2010  de atestare ca şefi de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 1 iulie 2010 de atestare ca şefi de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor

EMITENT: Ministerul Mediului şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 493 din 16 iulie 2010
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.039 din 1 iulie 2010, publicat în Monitorul Oficial al României. nr. 493 din 16 iulie 2010.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta metodologie de atestare ca şefi de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor, denumită în continuare Metodologie de atestare a şefilor de proiect, are ca obiect atestarea şefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor, denumiţi în continuare şefi de proiect.

    ART. 2
    (1) Atestarea persoanelor fizice ca şefi de proiect se face de către o comisie de atestare, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Atestarea are drept scop asigurarea personalului necesar pentru fundamentarea şi propunerea soluţiilor tehnice adoptate în lucrările de amenajare a pădurilor, potrivit reglementărilor în vigoare, de către unităţile specializate autorizate.
    (3) Dovada îndeplinirii condiţiilor de atestare de către persoanele fizice solicitante se face prin eliberarea unui certificat de atestare de către Comisia de atestare prevăzută la alin. (1).
    (4) Certificatul de atestare acordă şefilor de proiect dreptul de a ocupa funcţia de şef de proiect în cadrul unităţilor specializate atestate să execute lucrări de amenajare a pădurilor.
    (5) Certificatul de atestare a persoanelor fizice ca şefi de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor are forma prevăzută în anexa nr. 2.

    CAP. II
    Condiţii de atestare
    ART. 3
    Persoanele fizice care solicită atestarea trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) să aibă studii superioare de lungă durată în specialitatea silvicultură;
    b) să aibă o activitate de minimum 4 ani în domeniul amenajării pădurilor.


    ART. 4
    Se atestă ca şefi de proiect, la cerere, fără a mai fi obligate să susţină examenul prevăzut la art. 6, persoanele fizice care au atestatul de expert care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor, denumiţi în continuare experţi CTAP.

    CAP. III
    Documentele şi procedura de atestare
    ART. 5
    (1) În vederea obţinerii atestării, persoanele fizice sunt obligate să depună un dosar personal care să cuprindă următoarele:
    a) cerere de înscriere în vederea susţinerii examenului pentru atestare;
    b) curriculum vitae;
    c) memoriu de activitate şi lista lucrărilor publicate sau copie a carnetului de muncă;
    d) copii ale actelor de studii;
    e) alte acte care dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3.

    (2) Dosarele de atestare se depun la secretariatul Comisiei de atestare.
    (3) Dosarele depuse sunt analizate trimestrial de către Comisia de atestare, în şedinţe de lucru programate de preşedintele acesteia.
    (4) În cazul în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de Metodologia de atestare a şefilor de proiect sau cererea formulată nu este însoţită de documentele doveditoare, Comisia de atestare comunică solicitantului refuzul motivat sau, după caz, necesitatea completării dosarului.
    (5) Procedurile şi formalităţile de autorizare prevăzute în prezentul ordin pot fi îndeplinite prin intermediul punctului de contact unic, în conformitate cu prevederileOrdonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prinLegea nr. 68/2010. Prevederile prezentului alineat se aplică în termen de 60 de zile de la operaţionalizarea punctului de contact unic.
    (6) În cazul în care este necesară verificarea legalităţii documentelor depuse în vederea autorizării, Comisia de atestare va contacta autorităţile competente din statul membru al Uniunii Europene (UE) sau Spaţiului Economic European în cauză, prin intermediul IMI (Sistemul de informare în cadrul pieţei interne), în conformitate cu prevederileOrdonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prinLegea nr. 68/2010.

    ART. 6
    (1) Persoanele fizice care au solicitat atestarea şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 susţin un examen, în baza unui test tip grilă, în faţa Comisiei de atestare.
    (2) Rezultatul examinării - admis/respins - se va consemna în procesul-verbal de şedinţă.
    (3) Lista cu candidaţii admişi/respinşi se afişează la avizierul Ministerului Mediului şi Pădurilor, în termen de 48 de ore de la susţinerea examenului.

    ART. 7
    (1) În termen de 30 de zile de la data organizării şedinţei de atestare, persoanele fizice admise primesc un certificat de atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Fiecare certificat de atestare va fi înscris, în ordinea emiterii, în Registrul de certificate de atestare a şefilor de proiect, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
    (3) Persoanele fizice atestate ca şefi de proiect pentru lucrările de amenajare a pădurilor, care exercită activitatea cu titlu permanent în unul dintre statele membre ale UE, pot presta această activitate în România, după notificarea Comisiei de atestare şi înscrierea în Registrul de certificate de atestare a şefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor.

    ART. 8
    Contestaţiile la hotărârile Comisiei de atestare se depun în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor şi se adresează Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, constituită conform prevederilor art. 15.

    ART. 9
    Persoanele fizice atestate ca şefi de proiect pentru lucrările de amenajare a pădurilor, care exercită activitatea cu titlu permanent în unul dintre statele membre ale UE, pot presta această activitate în România în mod temporar sau permanent.

    CAP. IV
    Comisia de atestare şi Comisia de soluţionare a contestaţiilor
    ART. 10
    Comisia de atestare este formată din 5 membri care trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) să aibă studii superioare de lungă durată în specialitatea silvicultură;
    b) să aibă activitate de minimum 3 ani în domeniul silviculturii;
    c) să aibă experienţă în domeniul amenajării pădurilor.


    ART. 11
    Comisia de atestare este legal constituită şi poate funcţiona în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 2 membri.

    ART. 12
    Atribuţiile preşedintelui Comisiei de atestare sunt:
    a) planifică şi organizează activitatea Comisiei de atestare;
    b) semnează certificatul de atestare.


    ART. 13
    Atribuţiile secretarului Comisiei de atestare sunt:
    a) propune planificarea activităţii Comisiei de atestare;
    b) înregistrează şi verifică dosarele personale de atestare;
    c) ţine evidenţa proceselor-verbale de şedinţă şi a hotărârilor Comisiei de atestare;
    d) completează Registrul de certificate de atestare a şefilor de proiect conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
    e) redactează documentele Comisiei de atestare;
    f) asigură afişarea bibliografiei şi a tematicii de examen;
    g) supune dezbaterii Comisiei de atestare comunicările făcute în condiţiile art. 21, în vederea luării hotărârilor corespunzătoare.


    ART. 14
    Atribuţiile Comisiei de atestare sunt:
    a) analizează conţinutul dosarului personal şi decide admiterea sau respingerea acestuia, în cazul neîndeplinirii condiţiilor de atestare;
    b) stabileşte bibliografia, tematica şi subiectele de examinare;
    c) admite sau respinge, în urma examinărilor, atestarea persoanelor fizice solicitante;
    d) decide retragerea certificatului de atestare sau avertismentul, în condiţiile prevăzute la art. 21.


    ART. 15
    Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor este formată din 3 membri:
    a) secretarul de stat care coordonează activitatea în domeniul pădurilor din cadrul autorităţii publice centrale pentru silvicultură - preşedinte;
    b) un cadru universitar din domeniul amenajării pădurilor;
    c) un consilier superior din cadrul direcţiei care are în atribuţii activitatea de amenajare a pădurilor - secretar.


    ART. 16
    Atribuţiile preşedintelui Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:
    a) semnează hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
    b) organizează activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor.


    ART. 17
    Atribuţiile secretarului Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:
    a) coordonează activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
    b) înregistrează şi ţine evidenţa contestaţiilor într-un registru special;
    c) redactează documentele Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
    d) comunică hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor persoanelor care au formulat contestaţia, precum şi persoanelor interesate, la solicitarea acestora.


    CAP. V
    Obligaţiile şefilor de proiect
    ART. 18
    Persoanele fizice care au fost atestate ca şefi de proiect au următoarele obligaţii:
    a) să desfăşoare activitatea pentru care au fost atestate, cu respectarea reglementărilor legale, precum şi a metodologiilor, regulamentelor, instrucţiunilor şi normelor tehnice din domeniul silviculturii;
    b) să respecte prevederile stabilite şi consemnate în procesele-verbale ale şedinţei de avizare a temei de proiectare - conferinţa I de amenajare - şi ale şedinţei de preavizare a soluţiilor tehnice - conferinţa a II-a de amenajare;
    c) să respecte măsurile stabilite în procesele-verbale sau în notele de control întocmite cu ocazia verificărilor tehnice făcute de către persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură sau de către unităţile din subordinea acesteia.


    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 19
    Atestarea persoanelor fizice ca şefi de proiect se face pe perioadă nedeterminată.

    ART. 20
    Însuşirea documentaţiilor, pe fiecare fază de proiectare tehnologică, şi a proiectului redactat se realizează prin semnătura persoanei atestate.

    ART. 21
    (1) Comisia de atestare sancţionează persoanele fizice atestate ca şefi de proiect cu avertisment pentru încălcarea obligaţiilor prevăzute la art. 18.
    (2) Sancţiunea prevăzută la alin. (1) se aplică pe o perioadă de maximum 6 luni sau până la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 18.
    (3) Comisia de atestare sancţionează persoanele fizice atestate ca şefi de proiect cu retragerea certificatului de atestare în următoarele situaţii:
    a) dacă în şedinţele de avizare ale Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură se resping de la avizare 3 proiecte însuşite de acelaşi şef de proiect;
    b) dacă titularul certificatului este sancţionat pentru a doua oară cu avertisment.


    ART. 22
    (1) Pentru luarea măsurilor prevăzute la art. 21, Comisia de atestare analizează şi hotărăşte în baza comunicărilor făcute de către:
    a) membrii Comisiei de atestare;
    b) beneficiarul lucrării;
    c) experţii CTAP;
    d) membrii Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
    e) persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură ori de către unităţile din subordinea acesteia.

    (2) Comunicările făcute se depun în scris la secretariatul Comisiei de atestare.

    ART. 23
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie de atestare a şefilor de proiect.

    ANEXA 1

    la Metodologia de atestare a şefilor de proiect
               COMPONENŢA
               Comisiei de atestare a şefilor de proiect

┌────┬─────────────────┬───────────────┐
│Nr. │Funcţia │Calitatea │
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────┼───────────────┤
│ │Directorul │ │
│ │direcţiei care │ │
│1. │are în atribuţii │preşedinte │
│ │amenajarea │ │
│ │pădurilor │ │
├────┼─────────────────┼───────────────┤
│ │Directorul │ │
│ │direcţiei care │ │
│2. │are în atribuţii │membru │
│ │dezvoltarea │ │
│ │fondului │ │
│ │forestier │ │
├────┼─────────────────┼───────────────┤
│ │Consilier juridic│ │
│ │- direcţia care │ │
│3. │are în atribuţii │membru │
│ │dezvoltarea │ │
│ │fondului │ │
│ │forestier │ │
├────┼─────────────────┼───────────────┤
│ │Consilier │ │
│ │superior - │ │
│4. │direcţia care are│membru │
│ │în atribuţii │ │
│ │amenajarea │ │
│ │pădurilor │ │
├────┼─────────────────┼───────────────┤
│ │Consilier │ │
│ │superior - │ │
│5. │direcţia care are│membru-secretar│
│ │în atribuţii │ │
│ │amenajarea │ │
│ │pădurilor │ │
└────┴─────────────────┴───────────────┘


    ANEXA 2

    la Metodologia de atestare a şefilor de proiect
    CERTIFICAT DE ATESTARE
    a şefilor de proiect
    - model -
    MINISTERUL MEDIULUI ŞI PĂDURILOR
    Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti
    Comisia de atestare a şefilor de proiect pentru lucrările de amenajare a pădurilor
    CERTIFICAT DE ATESTARE
    nr. ..... din ........
    Comisia de atestare a şefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor, numită prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.039/2010,
    ATESTĂ
    ca şef de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor pe domnul/doamna ..........., având codul numeric personal ............, domiciliat/domiciliată în ....................... .
    Preşedintele Comisiei de atestare,
    ................................

    ANEXA 3

    la Metodologia de atestare a şefilor de proiect
             REGISTRUL
            de certificate de atestare a şefilor de proiect
            - model -

┌────┬─────────┬─────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │Certificat│ │
│Nr. │Nr./data │Numele şi│de │Observaţii│
│crt.│dosarului│prenumele│atestare │ │
│ │ │ │nr. │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
└────┴─────────┴─────────┴──────────┴──────────┘


     -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016