Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE DE PUNCTARE din 25 mai 2022  pentru realizarea şi utilizarea parametrilor de performanţă aprobaţi în vederea stabilirii obligaţiilor de serviciu public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE DE PUNCTARE din 25 mai 2022 pentru realizarea şi utilizarea parametrilor de performanţă aprobaţi în vederea stabilirii obligaţiilor de serviciu public

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 558 din 8 iunie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 555 din 25 mai 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 558 din 8 iunie 2022.
──────────
    ART. 1
    (1) În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) minute de punctualitate la destinaţie - minutele de întârziere înregistrate în minuta încheiată între operatorul de transport feroviar de călători, denumit în continuare O.T.F., şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., denumită în continuare CNCF „CFR“ - S.A., conform regimului de performanţă, echivalent raportului de punctualitate precizat în anexa nr. 12 la contractele de servicii publice pentru perioada 1.01.2022-10.12.2022, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători, denumite în continuare PD;
    b) perioadă contractuală - perioada de valabilitate a Contractului de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie-10 decembrie 2022, respectiv 344 de zile;
    c) trenuri programate - trenurile circulate în perioada de referinţă pentru îndeplinirea obligaţiei de serviciu public (OSP), asumată prin contractul de servicii publice;
    d) venituri proprii aferente fiecărei categorii de tren (precizate în nota de la anexa nr. 4 la contractele de servicii publice) - venitul realizat în anul de referinţă 2021, raportat la volumul total de tren-km realizat în anul de referinţă 2021 care se înmulţeşte cu volumul de tren-km ce va fi efectiv realizat în cadrul OSP pentru anul 2022, pe fiecare categorie de tren.

    (2) În conţinutul prezentei metodologii sunt aplicabile definiţiile termenilor şi expresiilor de la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.

    ART. 2
    În perioada 1 ianuarie-10 decembrie 2022, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, denumită în continuare A.R.F., aplică sistemul de premiere sau penalizare, acordat pe baza îndeplinirii sau neîndeplinirii, după caz, a indicatorilor cantitativi şi calitativi, stabiliţi în prezenta metodologie, astfel încât:
    a) valoarea pozitivă maximă a premierii este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, pentru a respecta profitul maxim legal de 3%;
    b) valoarea negativă maximă a penalizărilor este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, pentru a nu afecta negativ calitatea serviciilor obligatorii;
    c) efectul pozitiv sau negativ al sistemului de premiere/ penalizare va fi luat în considerare atunci când se calculează compensaţia finală.


    ART. 3
    (1) Procentul marjei de profit aferente compensaţiei de serviciu public de maximum 3% se compune din:
    a) maximum 1% în baza îndeplinirii indicatorului cantitativ tren-km şi se acordă proporţional cu gradul de realizare a indicatorului;
    b) maximum 1% în baza îndeplinirii indicatorilor de calitate (punctualitate, grad de ocupare, anulare trenuri, disponibilitate material rulant) şi se acordă proporţional, potrivit realizării fiecărui indicator în parte;
    c) maximum 1% în baza îndeplinirii indicatorului privind veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate.

    (2) Prin excepţie de la alin. (1), nerealizarea veniturilor minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate, în perioada stărilor de urgenţă sau în situaţia introducerii unor zone de carantinare, pentru zonele în cauză, instituite conform legislaţiei în vigoare, nu conduce la penalizarea operatorului.

    ART. 4
    Termenele şi documentele ce trebuie transmise de fiecare O.T.F. către A.R.F., în vederea monitorizării indicatorilor de performanţă ai activităţii de transport feroviar de călători, sunt următoarele:
    1. Pentru raportarea situaţiei indicatorilor cantitativi se îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) O.T.F. are obligaţia de a transmite către A.R.F. Situaţia realizărilor pe rute de transport în perioada ........................., cu indicatorii realizaţi (tren-km pe categorie de tren), până la data de 28 a fiecărei luni calendaristice, centralizat şi detaliat în anexă în vederea regularizării volumului de tren-km pe categorie de tren realizat cu indicatorii aferenţi preliminaţi. Anexa este însuşită prin semnătură pe fiecare pagină de către O.T.F.;
    b) CNCF „CFR“ - S.A., până la data de 28 a lunii următoare lunii pentru care se face raportarea, transmite prin adresă scrisă către A.R.F. situaţia volumului de tren-km realizat de O.T.F., pe categorie de tren, şi anexele cu situaţia volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe rute de circulaţie, care fac obiectul contractelor de servicii publice şi al actelor adiţionale încheiate.

    2. Pentru raportarea indicatorilor de calitate se îndeplinesc următoarelor condiţii:
    a) până la data de 28 a fiecărei luni calendaristice, O.T.F. transmite către A.R.F., spre verificare, situaţia detaliată a volumului de călători-km realizat în luna N-2, din sistemul propriu de ticketing, semnată cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, pe rute de transport ce fac obiectul obligaţiei de serviciu public;
    b) până la ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii fiecărui trimestru al anului, O.T.F. transmite către A.R.F. situaţia detaliată pe luni calendaristice a realizării, în trimestrul încheiat, a parametrilor de performanţă, însoţită de documente doveditoare, fiecare pagină fiind însuşită prin semnătură de reprezentantul desemnat de conducerea O.T.F.

    3. O.T.F. transmite către A.R.F. documentele doveditoare privind raportarea trimestrială a indicatorilor de performanţă realizaţi, aşa cum sunt menţionate în anexa nr. 12 la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    4. O.T.F. are obligaţia să comunice, până la data de 1 septembrie 2022, către A.R.F. veniturile minime estimate pentru perioada mers de tren 2022/2023, pe fiecare rută de circulaţie şi pe categorii de trenuri.


    ART. 5
    Până la data de 31 ianuarie 2023, O.T.F. are obligaţia să transmită către A.R.F. următoarele documente:
    a) decontul final privind utilizarea compensaţiilor acordate de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile contractelor/actelor adiţionale încheiate în ceea ce priveşte respectarea ponderii compensaţiei pentru indicatorii cantitativi (tren-km) şi de calitate în totalul cheltuielilor eligibile realizate;
    b) dovada, confirmată de CNCF „CFR“ - S.A. până la data de 20 ianuarie a anului 2023, privind efectuarea transportului feroviar public de călători aferent obligaţiei de serviciu public, declaraţia pe propria răspundere privind volumul de tren-km realizat, precum şi situaţia lunară privind volumul de tren-km efectiv realizat;
    c) situaţia detaliată pe luni calendaristice a realizării, în anul 2022, a indicatorilor de performanţă, însoţită de documente justificative doveditoare.


    ART. 6
    Responsabilitatea pentru datele şi informaţiile transmise de O.T.F. către A.R.F. revine fiecărui O.T.F. în parte, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate.

    ART. 7
    Modalitatea de punctare pentru realizarea şi utilizarea parametrilor de performanţă, aprobaţi în vederea stabilirii obligaţiilor de serviciu public, astfel cum sunt prevăzuţi în contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, este prevăzută în anexa A.

    ART. 8
    Modalitatea de calculare şi aplicare a indicatorilor cantitativi şi de calitate, astfel cum sunt prevăzuţi în contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, este prevăzută în anexa B.

    ART. 9
    Anexele A şi B fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA A

    la metodologie
    MODALITATEA
    de punctare pentru realizarea şi utilizarea parametrilor de performanţă,
    aprobaţi în vederea stabilirii obligaţiilor de serviciu public, astfel cum sunt prevăzuţi în contractele de servicii publice
    aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021
    Parametrii de performanţă ai activităţii de transport feroviar de călători
    a) Indicatori cantitativi

┌──────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬──────────┐
│Indicatori│Termen de │Conformare % │Punctaj │Premiere/ │
│ │raportare │ │ │Penalizare│
├──────────┼─────────────┼─────────────┴─────────┴──────────┤
│Tren-km │ │ │
│total │ │ │
│(tren-km │ │ │
│efectuaţi/│ │ │
│tren-km │ │ │
│programaţi│Trimestrial, │ │
│x 100), │cu detaliere │ │
│din care*:│pentru │ │
├──────────┤fiecare lună ├─────────────┬─────────┬──────────┤
│ │(raportare │Proporţional │ │0,50% x │
│Tren-km - │până în │cu gradul de │20 de │procent │
│trenuri IR│ultima zi │realizare al │puncte │realizare │
│(mii) │lucrătoare a │indicatorului│procent │x total │
│ │lunii │tren-km │realizare│cheltuieli│
│ │următoare │ │ │eligibile │
├──────────┤încheierii ├─────────────┼─────────┼──────────┤
│ │trimestrului)│Proporţional │ │0,50% x │
│Tren-km - │ │cu gradul de │20 de │procent │
│trenuri R │ │realizare al │puncte │realizare │
│(mii) │ │indicatorului│procent │x total │
│ │ │tren-km │realizare│cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
└──────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴──────────┘


    * Procentul de profit se alocă, după caz, 1% trenurilor IR sau R pentru O.T.F. care are o singură categorie.

    b) Indicatori de calitate

┌──────────────┬─────────────┬────────────┬───────┬──────────┐
│Indicatori │Termen de │Conformare %│Punctaj│Premiere/ │
│ │raportare │ │ │Penalizare│
├──────────────┼─────────────┼────────────┴───────┴──────────┤
│PD - │ │ │
│punctualitatea│ │ │
│la destinaţie,│ │ │
│(pondere │ │ │
│minute │ │ │
│aferente │ │ │
│trenurilor │ │ │
│întârziate din│ │ │
│cauza O.T.F., │ │ │
│raportate la │ │ │
│minute total │ │ │
│trenuri │ │ │
│circulate) │ │ │
│faţă de │ │ │
│livret, din │Trimestrial, │ │
│care: │cu detaliere │ │
├──────────────┤pentru ├────────────┬───────┬──────────┤
│ │fiecare lună │ │ │0,125% x │
│ │(raportare │ │ │total │
│ │până în │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │ultima zi │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │lucrătoare a │≥ 80% < 90% │10 │0,05% x │
│IR │lunii │- îndeplinit│puncte │total │
│ │următoare │50% │0 │cheltuieli│
│ │încheierii │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │trimestrului)│neîndeplinit│ │0% x total│
│ │ │ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├──────────────┤ ├────────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │0,125% x │
│ │ │ │ │total │
│ │ │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │ │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ │≥ 80% < 90% │10 │0,05% x │
│R │ │- îndeplinit│puncte │total │
│ │ │50% │0 │cheltuieli│
│ │ │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │ │neîndeplinit│ │0% x total│
│ │ │ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├──────────────┼─────────────┼────────────┴───────┴──────────┤
│GO - grad de │ │ │
│ocupare │ │ │
│(călător-km/ │ │ │
│locuri-km │ │ │
│oferite la │ │ │
│vânzare); │ │ │
│grad de │ │ │
│ocupare de │ │ │
│referinţă (GO │ │ │
│planificat), │ │ │
│conform │ │ │
│realizării în │ │ │
│anul 2021 pe │ │ │
│fiecare O.T.F.│Trimestrial, │ │
├──────────────┤cu detaliere ├────────────┬───────┬──────────┤
│ │pentru │ │ │0,125% x │
│ │fiecare lună │ │ │total │
│ │(raportare │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │până în │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ultima zi │≥ 80% < 90% │10 │0,05% x │
│IR │lucrătoare a │- îndeplinit│puncte │total │
│ │lunii │50% │0 │cheltuieli│
│ │următoare │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │încheierii │neîndeplinit│ │0% x total│
│ │trimestrului)│ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├──────────────┤ ├────────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │0,125% x │
│ │ │ │ │total │
│ │ │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │ │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ │≥ 80% < 90% │10 │0,05% x │
│R │ │- îndeplinit│puncte │total │
│ │ │50% │0 │cheltuieli│
│ │ │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │ │neîndeplinit│ │0% x total│
│ │ │ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
└──────────────┴─────────────┴────────────┴───────┴──────────┘



┌────────────────┬─────────────┬────────────┬───────┬──────────┐
│Indicatori │Termen de │Conformare %│Punctaj│Premiere/ │
│ │raportare │ │ │Penalizare│
├────────────────┼─────────────┼────────────┴───────┴──────────┤
│AT - anulări de │ │ │
│trenuri, faţă de│ │ │
│livret (cu │ │ │
│excepţia celor │ │ │
│radiate de CNCF │ │ │
│„C.F.R.“ - │ │ │
│S.A.), din care:│ │ │
├────────────────┤ ├────────────┬───────┬──────────┤
│ │ │ │ │0,125% x │
│ │Trimestrial, │ │ │total │
│ │cu detaliere │≤ 5% - │20 de │cheltuieli│
│ │pentru │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │fiecare lună │> 5% ≤ 15% -│10 │0,05% x │
│IR │(raportare │îndeplinit │puncte │total │
│ │până în │50% │0 │cheltuieli│
│ │ultima zi │> 15% - │puncte │eligibile │
│ │lucrătoare a │neîndeplinit│ │0% x total│
│ │lunii │ │ │cheltuieli│
│ │următoare │ │ │eligibile │
├────────────────┤încheierii ├────────────┼───────┼──────────┤
│ │trimestrului)│ │ │0,125% x │
│ │ │ │ │total │
│ │ │≤ 5% - │20 de │cheltuieli│
│ │ │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ │> 5% ≤ 15% -│10 │0,05% x │
│R │ │îndeplinit │puncte │total │
│ │ │50% │0 │cheltuieli│
│ │ │> 15% - │puncte │eligibile │
│ │ │neîndeplinit│ │0% x total│
│ │ │ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├────────────────┼─────────────┼────────────┼───────┼──────────┤
│ │Trimestrial, │ │ │0,25% x │
│ │cu detaliere │ │ │total │
│DMR - │pentru │≥ 95% - │ │cheltuieli│
│disponibilitatea│fiecare lună │îndeplinit │20 de │eligibile │
│materialului │(raportare │≥ 85% < 95% │puncte │0,10% x │
│rulant pentru │până în │- îndeplinit│10 │total │
│îndeplinirea │ultima zi │50% │puncte │cheltuieli│
│OSP, faţă de cel│lucrătoare a │< 85% - │0 │eligibile │
│declarat la │lunii │neîndeplinit│puncte │0% x total│
│încheierea CSP │următoare │ │ │cheltuieli│
│ │încheierii │ │ │eligibile │
│ │trimestrului)│ │ │ │
└────────────────┴─────────────┴────────────┴───────┴──────────┘


    NOTĂ:
    Procentul de profit se alocă, după caz, însumat, trenurilor IR sau R pentru O.T.F. care are o singură categorie.


    c) Venituri minime obligatorii

┌────────────┬─────────┬───────────┬───────┬──────────┐
│Indicatori │Termen de│Conformare │Punctaj│Premiere/ │
│ │raportare│% │ │Penalizare│
├────────────┼─────────┼───────────┴───────┴──────────┤
│VMO - │ │ │
│venituri │ │ │
│minime │ │ │
│obligatorii │ │ │
│conform art.│ │ │
│11 alin. (3)│ │ │
│din │ │ │
│contractele │ │ │
│de servicii │ │ │
│publice │ │ │
│aprobate │ │ │
│prin │ │ │
│Hotărârea │ │ │
│Guvernului │ │ │
│nr. 1.311/ │ │ │
│2021 privind│ │ │
│aprobarea │ │ │
│contractelor│ │ │
│de servicii │ │ │
│publice │ │ │
│pentru │ │ │
│perioada 1 │ │ │
│ianuarie- │Anual │ │
│10 decembrie│ │ │
│2022 în │ │ │
│transportul │ │ │
│feroviar │ │ │
│public de │ │ │
│călători │ │ │
├────────────┤ ├───────────┬───────┬──────────┤
│ │ │Venit minim│ │0,5% x │
│ │ │obligatoriu│20 de │total │
│ │ │realizat │puncte │cheltuieli│
│IR │ │Venit minim│0 │eligibile │
│ │ │obligatoriu│puncte │0% x total│
│ │ │nerealizat │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├────────────┤ ├───────────┼───────┼──────────┤
│ │ │Venit minim│ │0,5% x │
│ │ │obligatoriu│20 de │total │
│ │ │realizat │puncte │cheltuieli│
│R │ │Venit minim│0 │eligibile │
│ │ │obligatoriu│puncte │0% x total│
│ │ │nerealizat │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
└────────────┴─────────┴───────────┴───────┴──────────┘


    NOTĂ:
    Procentul de profit se alocă, după caz, însumat, trenurilor IR sau R pentru O.T.F. care are o singură categorie.


    ANEXA B

    la metodologie
    MODALITATEA
    de calculare şi aplicare a indicatorilor cantitativi şi de calitate, astfel cum sunt prevăzuţi
    în contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021
    Calcularea şi aplicarea indicatorilor cantitativi şi de calitate
    1. Plata, în baza sistemului de premiere şi penalizare, aferentă indicatorilor cantitativi şi calitativi se face anual în baza informaţiilor colectate pe parcursul anului.
    2. Plata, în baza sistemului de premiere şi penalizare, aferentă indicatorilor cantitativi se realizează după următorul mecanism:
    a) Îndeplinirea indicatorilor cantitativi se raportează şi se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public.
    b) Pentru indicatorul cantitativ tren-km IR se aprobă plata a cotei-părţi din 0,50%, proporţional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători.
    c) Pentru indicatorul cantitativ tren-km R se aprobă plata a cotei părţi din 0,50% proporţional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    d) Volumul de tren-km nerealizat din motive de forţă majoră se raportează separat şi este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor cantitativi din categoria căruia îi aparţin trenurile analizate.

    3. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare, aferentă indicatorilor de calitate PD - „Punctualitatea la destinaţie“ se realizează după următorul mecanism:
    a) Îndeplinirea indicatorilor de calitate PD se raportează şi se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public.
    b) Formula de calcul pentru stabilirea valorii PD este: (a se vedea imaginea asociată)

    c) Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD ≥ 90%.
    d) Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate PD dacă 80% ≤ PD < 90%.
    e) Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD < 80%.
    f) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    g) În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    h) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    i) În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    j) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    k) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    l) În cazul unui O.T.F. care circulă pe infrastructura neinteroperabilă închiriată, în vederea includerii în calculul indicatorului de calitate PD a minutelor de întârziere înregistrate de acesta, se procedează astfel: O.T.F. trimite către CNCF „C.F.R.“ - S.A., în vederea confirmării, procesele-verbale încheiate cu gestionarul de infrastructură care a închiriat secţia de circulaţie, privind minutele de întârziere înregistrate pe secţia neinteroperabilă închiriată, aşa cum reies din analiza circulaţiei trenurilor care stă la baza întocmirii Regimului de performanţă al administratorului de infrastructură.
    m) Documentele justificative necesare monitorizării indicatorului de calitate PD sunt minutele încheiate în cadrul regimului de performanţă şi procesele-verbale încheiate cu gestionarul de infrastructură neinteroperabilă, confirmate de CNCF „C.F.R.“ - S.A. în calitate de administrator al infrastructurii feroviare din România care conduce circulaţia trenurilor.

    4. Plata, în baza sistemului de premiere şi penalizare, aferentă indicatorilor de calitate GO - „Grad de ocupare“ se realizează după următorul mecanism:
    a) Îndeplinirea indicatorilor de calitate GO se raportează şi se verifică trimestrial, comparându-se cu valoarea planificată (asumată de O.T.F.), defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public.
    b) Formula de calcul pentru stabilirea valorii GO este: (a se vedea imaginea asociată)
    * Prin „trenuri programate“ se înţeleg trenurile circulate în perioada de referinţă pentru îndeplinirea obligaţiei de serviciu public asumate prin contractul de servicii publice.

    c) Perioada comparată a indicatorului GO pentru anii 2021 şi 2022 va fi 344 de zile aferente perioadei de valabilitate a contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, respectiv 1 ianuarie-10 decembrie.
    d) Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO ≥ 90%.
    e) Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate GO dacă 80% ≤ GO < 90%.
    f) Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO < 80%.
    g) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    h) În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    i) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    j) În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    k) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    l) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    m) Numărul de călători-km nerealizat din motive de forţă majoră se raportează separat şi este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate GO din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.
    n) Pentru calculul indicatorului GO pentru fiecare tip de material rulant se stabileşte un număr mediu de locuri. Valoarea locuri-km oferită la vânzare rezultă din înmulţirea valorii tren-km aferente fiecărui tren în circulaţie cu numărul mediu de locuri din compunerea trenurilor pentru fiecare zi de circulaţie.
    o) Documentele doveditoare ce trebuie ataşate de O.T.F. pentru calculul GO vor fi transmise în format electronic, compunerea zilnică a trenurilor pornind de la prestaţia lunară primită de la CNCF „C.F.R.“ - S.A., şi va fi introdus un câmp nou în fişierul transmis în format .xml (anexa nr. 11B la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021), ce va conţine informaţia despre numărul de locuri puse în vânzare.

    5. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare, aferentă indicatorilor de calitate AT - „Anulări trenuri“ se realizează după următorul mecanism:
    a) Îndeplinirea indicatorilor de calitate AT se raportează şi se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public.
    b) Formula de calcul pentru stabilirea valorii AT este: (a se vedea imaginea asociată)

    c) Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT ≤ 5%.
    d) Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate AT dacă 5% < AT ≤ 15%.
    e) Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT > 15%.
    f) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    g) În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    h) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    i) În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    j) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    k) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    l) Raportarea trenurilor anulate se face atât pentru trenurile anulate pe toată distanţa, cât şi pentru trenurile anulate parţial.
    m) Numărul de trenuri anulate din motive de forţă majoră se raportează separat şi sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate AT din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.
    n) Documentele justificative sunt minutele încheiate cu CNCF „C.F.R.“ - S.A. în cadrul regimului de performanţă din care să reiasă distinct numărul de trenuri din cadrul obligaţiei de serviciu public anulate atât pe toată distanţa, cât şi pentru trenurile anulate parţial şi telegramele de anulare programată solicitate de O.T.F. din motive ce ţin strict din vina acestuia.

    6. Plata, în baza sistemului de premiere şi penalizare, aferentă indicatorului de calitate DMR - „Disponibilitatea material rulant“ se realizează după următorul mecanism:
    a) Îndeplinirea indicatorului de calitate DMR se raportează şi se verifică trimestrial.
    b) Formula de calcul pentru stabilirea valorii DMR este: (a se vedea imaginea asociată)

    c) Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR ≥ 95%.
    d) Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate DMR dacă 85% ≤ DMR < 95%.
    e) Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR < 80%.
    f) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR, se aprobă plata a 0,25% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    g) În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate DMR, se aprobă plata a 0,10% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    h) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate DMR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    i) Disponibilitatea materialului rulant nerealizată din motive de forţă majoră se raportează separat şi este exceptată de la calculul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR.
    j) Documentele justificative sunt raportările O.T.F. cu privire la materialul rulant utilizat în fiecare lună, conform anexei nr. 12 la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.

    7. Plata, în baza sistemului de premiere şi penalizare, aferentă indicatorilor de calitate VMO -„Venituri minime obligatorii“ se realizează după următorul mecanism:
    a) Îndeplinirea indicatorilor de calitate VMO se raportează şi se verifică anual, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public.
    b) Indicatorul VMO pentru fiecare categorie de tren este stabilit şi analizat la închiderea anului 2022 după următoarea formulă: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    VMO_R/IR reprezintă venitul minim obligatoriu de realizat la trenurile Regio sau InterRegio;
    VR_2021R/IR reprezintă venitul realizat în anul de referinţă 2021 la trenurile Regio sau InterRegio;
    tren - km realizat în 2021_R/IR reprezintă indicatorul tren-km realizat în anul de referinţă 2021 pentru trenurile Regio sau InterRegio;
    tren - km realizat în 2022_R/IR reprezintă indicatorul tren-km realizat în anul 2022 pentru trenurile Regio sau InterRegio.

    Pentru completarea valorilor din anexa nr. 4B la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, stabilirea VMO se face ca o valoare estimată pentru anul 2022 calculată cu formula bazată pe indicatorul tren-km aprobat iniţial în anul 2022, pe fiecare categorie de tren, astfel: (a se vedea imaginea asociată)

    unde:
    VMO_R/IR reprezintă venitul minim obligatoriu de realizat la trenurile Regio sau InterRegio;
    VR_2021R/IR reprezintă venitul realizat în anul de referinţă 2021 la trenurile Regio sau InterRegio;
    tren - km aprobat în 2022_R/IR reprezintă indicatorul tren-km aprobat iniţial prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021 pentru trenurile Regio sau InterRegio;
    tren - km realizat în 2022_R/IR reprezintă indicatorul tren-km realizat în anul 2022 pentru trenurile Regio sau InterRegio.


    c) Perioada comparată a indicatorului VMO pentru anii 2021 şi 2022 va fi 344 de zile aferente perioadei de valabilitate a contractului de servicii publice aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, respectiv 1 ianuarie-10 decembrie.
    d) Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate VMO raportat în condiţiile atingerii unui procent de 100% din veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate în anul 2021.
    e) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    f) În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    g) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    h) În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
    i) Veniturile minime obligatorii nerealizate în perioada de urgenţă sau în situaţia introducerii unor zone de carantinare se raportează separat şi sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate VMO din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.
    j) Documentele justificative sunt balanţa de verificare şi avizele tehnice anuale privind indicatorul tren-km, pentru anii 2021 şi 2022, pe baza cărora compartimentul economic aplică formula de calcul şi face analiza îndeplinirii indicatorului.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016