Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE din 29 august 2016  a învăţământului profesional de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE din 29 august 2016 a învăţământului profesional de stat

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 856 din 27 octombrie 2016
──────────
    Aprobată de Ordinul nr. 5.033 din 29 august 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 27 octombrie 2016
──────────


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementează organizarea şi funcţionarea învăţământului profesional de stat, în condiţiile legii, începând cu anul şcolar 2016-2017.
    ART. 2
    Învăţământul profesional de stat, reglementat prin prezenta metodologie, numit în continuare învăţământ profesional, are următoarele obiective:
    a) formarea competenţelor profesionale ale elevilor, specifice unei calificări profesionale de nivel 3 al Cadrului naţional al calificărilor corespunzător nivelului de referinţă 3 al Cadrului european al calificărilor;
    b) dezvoltarea şi diversificarea competenţelor-cheie necesare în scopul integrării socio-profesionale şi progresului în viitoarea carieră;
    c) facilitarea integrării socioprofesionale a absolvenţilor învăţământului profesional în concordanţă cu aspiraţiile profesionale şi cu necesităţile pieţei muncii;
    d) implicarea angajatorilor în asigurarea forţei de muncă calificate, în funcţie de nevoile proprii;
    e) dezvoltarea motivaţiei tinerilor pentru muncă şi a interesului pentru învăţare, printr-o abordare integrată a pregătirii teoretice şi practice într-o calificare solicitată de piaţa muncii, cu posibilitatea de continuare a studiilor, în funcţie de interesele profesionale şi potenţialul individual de dezvoltare.
    ART. 3
    (1) Învăţământul profesional este organizat după clasa a VIII-a, ca parte a învăţământului secundar superior.
    (2) Învăţământul profesional este organizat ca învăţământ cu frecvenţă, cursuri de zi.
    (3) Învăţământul profesional, reglementat prin prezenta metodologie, poate fi desfăşurat şi în limbile minorităţilor naţionale.
    (4) Pot opta pentru înscrierea în învăţământul profesional şi elevii din învăţământul special care finalizează învăţământul secundar inferior, cu respectarea reglementărilor în vigoare.
    (5) Învăţământul profesional se finalizează cu examen de certificare a calificării profesionale.
    ART. 4
    Formarea profesională iniţială prin învăţământul profesional constă în:
    a) pregătire profesională de bază într-un domeniu de formare profesională, pe parcursul primului an de învăţământ profesional;
    b) pregătire profesională generală şi de specialitate, specifică unei calificări profesionale, pe parcursul celui de-al doilea şi al treilea an de învăţământ profesional.
    ART. 5
    (1) Efectivul de elevi al unei formaţiuni de studiu pentru învăţământul profesional respectă prevederile legale în vigoare.
    (2) O formaţiune de studiu se poate organiza cu elevi de la una sau maximum două calificări profesionale din acelaşi domeniu de pregătire profesională.
    (3) În cazuri excepţionale şi numai cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice se poate organiza o formaţiune de studiu şi pentru două calificări profesionale din domenii de pregătire profesională diferite.
    ART. 6
    (1) Elevii din învăţământul profesional beneficiază de susţinere financiară, în conformitate cu prevederile legale, prin "Bursa Profesională", aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.062/2012 privind modalitatea de subvenţionare de către stat a costurilor pentru elevii care frecventează învăţământul profesional.
    (2) Distinct de sprijinul financiar acordat conform alin. (1), elevii din învăţământul profesional pot beneficia şi de susţinere financiară, stimulente şi alte forme de sprijin acordate de partenerul de practică, în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile contractului de practică.

    CAP. II
    Organizarea învăţământului profesional

    ART. 7
    (1) Învăţământul profesional se poate organiza numai în unităţile de învăţământ profesional şi tehnic acreditate sau autorizate să furnizeze formare profesională iniţială pentru calificările de nivel 2 specificate în Hotărârea Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, cu modificările şi completările ulterioare. Calificările de nivel 2 specificate în Nomenclatorul calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătire prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare corespund nivelului 3 al Cadrului naţional al calificărilor.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplică până la data intrării în vigoare a Registrului naţional al calificărilor. De la data intrării în vigoare a Registrului naţional al calificărilor, învăţământul profesional se poate organiza numai în unităţile de învăţământ profesional şi tehnic acreditate sau autorizate să furnizeze formare profesională iniţială pentru calificările de nivel 3 specificate în acesta.
    (3) Unităţile de învăţământ care organizează învăţământ profesional trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) existenţa bazei materiale necesare desfăşurării pregătirii elevilor pentru dobândirea calificării profesionale;
    b) existenţa resursei umane calificate, prin personal didactic propriu sau personal didactic asociat.
    ART. 8
    (1) Învăţământul profesional se organizează numai în unităţile de învăţământ care anexează la propunerea privind planul de şcolarizare contracte-cadru încheiate cu operatorii economici/instituţii publice, prin care se stabilesc obligaţiile privind:
    a) organizarea şi desfăşurarea procesului de formare pentru obţinerea calificării profesionale a elevilor în unitatea de învăţământ şi la operatorii economici, precum şi proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
    b) asigurarea condiţiilor tehnice şi a resursei umane necesare pregătirii practice a elevilor din învăţământul profesional şi pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor.
    (2) Contractele-cadru sunt acorduri generale încheiate de către unităţile de învăţământ cu operatorii economici/instituţiile publice partenere pe o durată de minimum 4 ani şcolari, care stau la baza contractelor de pregătire practică a elevilor din învăţământul profesional.
    (3) Modelul contractului-cadru este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
    ART. 9
    (1) Cifra de şcolarizare pentru învăţământul profesional se stabileşte anual, pe baza nevoilor pieţei muncii şi a tendinţelor de dezvoltare, conform documentelor de planificare, respectiv Planul regional de acţiune pentru învăţământ (PRAI) la nivel regional şi Planul local de acţiune pentru învăţământ (PLAI) la nivel local, precum şi pe baza solicitărilor operatorilor economici.
    (2) Cifra de şcolarizare se stabileşte la nivel judeţean cu respectarea prevederilor metodologiei de fundamentare a cifrei de şcolarizare aprobate de ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    (3) Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT), prin reprezentanţii săi în fiecare regiune, asigură asistenţă metodologică inspectoratelor şcolare şi comitetelor locale de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS) în fundamentarea planului de şcolarizare şi stabilirea cifrei de şcolarizare.
    ART. 10
    (1) Lista unităţilor de învăţământ care organizează învăţământ profesional se stabileşte anual, pe baza propunerilor unităţilor de învăţământ şi a operatorilor economici.
    (2) Proiectul planului de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi lista unităţilor de învăţământ care organizează învăţământ profesional sunt realizate la nivelul fiecărui judeţ, sunt avizate de către comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social şi de către Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, prin reprezentanţii săi la nivel regional. Proiectul planului de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi lista unităţilor de învăţământ care organizează învăţământ profesional sunt aprobate de către inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.
    (3) Lista unităţilor de învăţământ profesional şi proiectul planului de şcolarizare se fundamentează numai cu respectarea următoarelor repere:
    a) prevederile Planului regional de acţiune pentru învăţământ şi Planului local de acţiune pentru învăţământ, distribuţia teritorială a ofertei unităţilor de învăţământ şi direcţiile strategice de restructurare a reţelei judeţene, a municipiului Bucureşti, a unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic;
    b) accesibilitatea unităţilor de învăţământ, stabilită prin analiza distribuţiei în teritoriu a reţelei de învăţământ profesional la nivel judeţean, în raport cu infrastructura şi cu reţeaua de transport;
    c) ponderea elevilor cu domiciliul în alte localităţi/unităţi teritorial-administrative din totalul populaţiei şcolare locale, care solicită să se pregătească pentru o anumită calificare, în raport cu posibilităţile de asigurare a transportului elevilor şi/sau a cazării în internate şcolare;
    d) îndeplinirea, conform standardelor de acreditare, de către unităţile de învăţământ, a prevederilor legale privind: spaţiile de şcolarizare, baza materială, sănătatea şi securitatea muncii, pregătirea personalului didactic;
    e) existenţa contractelor-cadru, prevăzute la art. 8 al prezentei metodologii, încheiate cu operatorii economici/instituţiile publice cu dotări tehnologice şi resurse, capabile să asigure pregătirea practică a elevilor pentru calificările solicitate;
    f) alte repere, legate de specificul regional şi local, stabilite de inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti şi avizate de comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social.
    (4) Anexele proiectului planului de şcolarizare, detaliate pe domenii de formare profesională, calificări şi unităţi de învăţământ, conform modelului prevăzut în anexele nr. 2-4 la prezenta metodologie, completate de către inspectoratele şcolare, sunt transmise la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (Direcţia generală management şi resurse umane - DGMRU) şi la Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT), odată cu transmiterea anexelor metodologiei de fundamentare a cifrei de şcolarizare.
    ART. 11
    (1) Încadrarea cu personal didactic în învăţământul profesional se face în funcţie de specializarea acestora, de prevederile planului-cadru şi ale planului de învăţământ, conform prevederilor legale.
    (2) În învăţământul profesional poate fi încadrat şi personal didactic asociat, în condiţiile legii.
    (3) Selecţia personalului didactic asociat se realizează conform legislaţiei în vigoare şi respectând metodologia mişcării personalului didactic, aprobată de ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    ART. 12
    (1) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti publică lista cu unităţile de învăţământ care organizează învăţământ profesional şi oferta de pregătire a acestora în broşura admiterii în învăţământul liceal de stat. În scopul unei bune şi complete informări a elevilor şi a părinţilor acestora, broşura admiterii va conţine atât informaţiile legate de admiterea în învăţământul liceal de stat, cât şi în cel profesional, în secţiuni separate.
    (2) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti realizează activităţi specifice de prezentare şi promovare a ofertei locale a învăţământului profesional, împreună cu unităţile de învăţământ şi cu operatorii economici/instituţiile publice partenere.
    (3) Pentru promovarea ofertei locale a învăţământului profesional, fiecare inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, în colaborare cu comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social şi operatorii economici, va realiza un plan de acţiuni la nivel judeţean, care va cuprinde:
    a) organizarea acţiunii "Săptămâna meseriilor" în perioada dedicată activităţilor de consiliere şi orientare profesională a elevilor;
    b) organizarea acţiunii "Târgul meseriilor" pentru prezentarea ofertei la nivel regional/judeţean;
    c) promovarea învăţământului profesional şi a numărului de locuri disponibile în mijloacele locale de comunicare în masă;
    d) alte acţiuni de promovare.
    (4) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti prevăd obligatoriu în tematica de inspecţie şcolară cel puţin o activitate care vizează organizarea şi funcţionarea învăţământului profesional.

    CAP. III
    Conţinutul pregătirii prin învăţământul profesional

    ART. 13
    (1) Planurile-cadru de învăţământ şi curriculumul pentru fiecare calificare profesională sunt aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    (2) Schemele orare de funcţionare a învăţământului profesional se stabilesc la nivelul unităţii de învăţământ, în funcţie de posibilităţile de organizare a stagiilor de pregătire practică la operatorul economic/instituţia publică partener de practică.
    (3) Schemele orare reprezintă particularizarea planului-cadru de învăţământ la condiţiile specifice de organizare a pregătirii elevilor la nivel de săptămână, lună sau semestru şcolar. Schemele orare sunt flexibile din punctul de vedere al alocării numărului de ore pentru fiecare disciplină/modul, orele de pregătire putând fi distribuite pe durata anului şcolar sau comasate pe parcursul mai multor săptămâni, cu respectarea numărului total de ore/săptămână şi a numărului total de ore/an pentru fiecare disciplină/modul.
    ART. 14
    (1) Pregătirea practică a elevilor din învăţământul profesional se desfăşoară în cadrul orelor de laborator tehnologic, al orelor de instruire practică şi al stagiilor de pregătire practică stabilite prin planurile de învăţământ.
    (2) Orele de laborator tehnologic şi orele de instruire practică se pot desfăşura atât în laboratoarele şi atelierele unităţii de învăţământ, cât şi la operatorul economic/instituţia publică parteneră pentru pregătirea practică.
    (3) Durata stagiilor de pregătire practică se stabileşte prin planul-cadru de învăţământ.
    (4) Stagiile de pregătire practică se realizează, de regulă, la operatorul economic/instituţia publică parteneră. Pentru a răspunde nevoilor angajatorilor, în special din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, stagiile de pregătire practică pot fi organizate şi în unitatea de învăţământ, dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:
    a) unitatea de învăţământ dispune de ateliere dotate corespunzător şi de resursa umană calificată pentru desfăşurarea pregătirii practice a elevilor şi asigură împreună cu operatorii economici/instituţiile publice partenere materiile prime şi materialele necesare dobândirii de către elevi a competenţelor profesionale;
    b) condiţiile de organizare şi desfăşurare a stagiilor de pregătire practică în unitatea de învăţământ sunt reglementate în contractele-cadru cu operatorii economici/instituţiile publice partenere.
    (5) Pentru organizarea stagiilor de pregătire practică în unitatea de învăţământ, aprobarea este dată de inspectorul şcolar general, pe baza cererii unităţii de învăţământ, însoţită de contractul-cadru încheiat cu operatorii economici/instituţii publice, avizată de inspectorul şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic.
    (6) Pregătirea practică şi de laborator a elevilor realizată în unitatea de învăţământ se organizează, pentru fiecare calificare profesională, cu grupe de maximum 15 elevi, sub îndrumarea unui cadru didactic desemnat de unitatea de învăţământ.
    (7) Planificarea orară a pregătirii practice a elevilor organizate la operatorul economic/instituţia publică va fi stabilită de unitatea de învăţământ împreună cu entitatea parteneră, în funcţie de programul de lucru al acesteia, respectând particularităţile de vârstă ale elevilor şi reglementările legale referitoare la sănătatea şi securitatea muncii.
    ART. 15
    (1) Stagiile de pregătire practică prevăzute prin planul-cadru de învăţământ se desfăşoară pe baza contractelor de pregătire practică, încheiate între unitatea de învăţământ profesional, operatorul economic/instituţia publică, partener de practică, elevul şi părintele/reprezentantul legal al elevului minor, conform modelului standard aprobat prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    (2) Contractele de pregătire practică pot fi încheiate individual (separat pentru fiecare elev) sau pentru mai mulţi elevi care se pregătesc pentru aceeaşi calificare profesională.
    (3) Stagiile de practică se organizează în perioadele stabilite de unitatea de învăţământ împreună cu operatorul economic/instituţia publică parteneră, astfel încât să se asigure încheierea situaţiei şcolare a elevilor până cel mai târziu la data de 31 august a fiecărui an.
    ART. 16
    (1) Directorul unităţii de învăţământ desemnează câte un cadru didactic coordonator de practică, pentru fiecare grupă. Cadrul didactic coordonator de practică este responsabil pentru ducerea la îndeplinire a activităţilor asumate de unitatea de învăţământ, prin contractul de pregătire practică, pentru fiecare elev din grupa pe care o coordonează, indiferent dacă stagiul de practică se desfăşoară la unul sau la mai mulţi operatori economici/instituţii publice.
    (2) Operatorii economici/Instituţiile publice la care se desfăşoară pregătirea practică a elevilor din învăţământul profesional stabilesc tutorii care coordonează această activitate.
    (3) Pentru buna desfăşurare a pregătirii practice, tutorii colaborează cu cadrele didactice coordonatoare de practică.
    (4) Responsabilităţile tutorelui şi ale cadrului didactic coordonator de practică sunt stabilite prin contractul de pregătire practică.

    CAP. IV
    Evaluarea şi certificarea rezultatelor învăţării

    ART. 17
    Absolvenţii învăţământului profesional care au finalizat stagiile de pregătire practică stabilite prin planul-cadru de învăţământ au dreptul de a se înscrie la examenul de certificare a calificării profesionale.
    ART. 18
    (1) Examenul de certificare a calificării profesionale este organizat de unitatea de învăţământ care a asigurat formarea profesională a absolvenţilor, în baza unei metodologii specifice, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    (2) Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale, pentru absolvenţii învăţământului profesional, se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    (3) Probele examenului de certificare a calificării profesionale se organizează la operatorii economici/instituţiile publice partenere sau la unitatea de învăţământ care a asigurat formarea profesională în situaţia în care contractele-cadru cu operatorii economici/instituţiile publice partenere prevăd în mod expres acest lucru.
    (4) Din comisia de examen fac parte evaluatori autorizaţi, externi unităţii de învăţământ în care s-a desfăşurat programul de formare, precum şi reprezentanţi ai operatorului economic/instituţiei publice partenere în conformitate cu reglementările din metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale.
    (5) Monitorizarea organizării şi desfăşurării examenului de certificare este realizată de către inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
    ART. 19
    (1) Absolvenţii învăţământului profesional care promovează examenul de certificare a calificării profesionale dobândesc certificat de calificare profesională şi suplimentul descriptiv al certificatului, conform Europass.
    (2) Absolvenţii învăţământului profesional care promovează examenul de certificare a calificării profesionale pot continua studiile în clasa a XI-a a învăţământului liceal, în condiţiile legii şi ale reglementărilor specifice stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 20
    Prevederile prezentei metodologii se aplică elevilor care sunt şcolarizaţi în învăţământul profesional de stat începând cu anul şcolar 2016-2017.
    ART. 21
    În scopul eliberării certificatelor de calificare profesională cu recunoaştere naţională, examenul de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului profesional particular se organizează pe baza metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    ART. 22
    (1) Calitatea serviciilor de educaţie şi formare profesională iniţială în învăţământul profesional este monitorizată extern prin:
    a) inspecţia unităţilor de învăţământ preuniversitar, realizată de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice sau inspectoratele şcolare, reglementată de Regulamentul de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.547/2011;
    b) monitorizarea implementării planurilor de acţiune ale şcolilor (PAS), realizată de către comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social pentru formarea profesională (CLDPS), reglementată de Cadrul general de organizare şi funcţionare a structurilor parteneriale consultative pentru învăţământul profesional şi tehnic, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 4.456/2015.
    (2) Planificarea, organizarea şi desfăşurarea monitorizării externe a implementării planurilor de acţiune ale şcolilor se realizează pe baza cadrului general stabilit prin Metodologia de monitorizare a Planului de acţiune al şcolii (PAS), aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    ART. 23
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1
    la Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat

                                 CONTRACT-CADRU
                    pentru formarea profesională a elevilor
                     prin învăţământul profesional de stat

    Nr. de înregistrare la Nr. de înregistrare la
    unitatea de învăţământ ....... operatorul economic .......


    I. Părţile contractante
    Prezentul contract se încheie între:
    1. Unitatea de învăţământ (organizator de practică) ......., cu sediul în .........., str. ......... nr. ...., judeţul ........, tel. .........., fax ............., CUI ............, cont bancar IBAN ............, deschis la .........., reprezentată legal prin ............, având funcţia de director,
    şi
    2. Operatorul economic (partener de practică) ............, cu sediul în ............., str. ............, nr. ...., judeţul ..................., identificată cu J ............., CUI .........., având cont bancar IBAN ............, deschis la .........., sucursala ............, tel. ........., fax ............., reprezentat legal prin ..................., în calitate de .................

    II. Obiectul contractului
    ART. 1
    Prezentul contract stabileşte responsabilităţile părţilor în formarea profesională iniţială pentru elevii prevăzuţi a fi înscrişi în învăţământul profesional, în clasa a IX-a, în anul şcolar ............ după cum urmează:
    - ..... elevi, în domeniul de pregătire profesională ........, calificarea ...............;
    - ..... elevi, în domeniul de pregătire profesională ........, calificarea ...............;
    - ..... elevi, în domeniul de pregătire profesională ........, calificarea ................
    ART. 2
    Prezentul contract-cadru reprezintă un acord general, pe baza căruia vor fi încheiate contractele de pregătire practică a elevilor din învăţământul profesional, conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.539/2012 privind aprobarea contractului de pregătire practică a elevilor din învăţământul profesional şi tehnic.

    III. Durata contractului
    ART. 3
    (1) Prezentul contract se încheie pe o durată determinată de ......*1) ani şcolari, care cuprinde perioada de timp aferentă activităţilor de promovare a ofertei, recrutarea, selecţia şi admiterea elevilor, întreaga perioadă de pregătire a elevilor înscrişi, inclusiv cea a examenului final de evaluare şi certificare a calificării, începând cu anul şcolar ......, şi intră în vigoare la data semnării lui de către reprezentanţii legali ai părţilor contractante.
──────────
    *1) Perioada minimă este de 4 ani şcolari.
──────────

    (2) Contractul-cadru se actualizează anual şi poate fi revizuit cu acordul părţilor.

    IV. Obligaţiile părţilor
    ART. 4
    Unitatea de învăţământ (organizator de practică) are următoarele obligaţii:
    a) organizează şi desfăşoară activităţi de informare şi promovare a învăţământului profesional;
    b) organizează şi desfăşoară împreună cu operatorul economic activităţi de informare şi promovare a ofertei de formare menţionată la art. 1;
    c) supune avizării Consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ componenţa Comisiei de admitere în învăţământul profesional şi o transmite spre aprobare inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, conform prevederilor metodologiei de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional;
    d) elaborează, în parteneriat cu operatorul economic, Procedura de preselecţie a candidaţilor la admiterea în învăţământul profesional, în cazul în care operatorul economic/instituţia publică parteneră a unităţii de învăţământ se implică prin susţinere financiară/stimulente/alte forme de sprijin în formarea profesională a elevilor printr-un angajament menţionat în contractul-cadru cu unitatea de învăţământ;
    e) supune avizării inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi aprobării consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ Procedura de admitere şi Procedura de preselecţie a candidaţilor la admiterea în învăţământul profesional;
    f) încheie, împreună cu partenerul de practică, elevii sau părinţii/tutorii legali ai acestora, contractele de pregătire practică în condiţiile şi la termenele prevăzute în Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional şi în Metodologia şi Calendarul admiterii în învăţământul profesional, în vigoare;
    g) asigură condiţiile materiale - spaţii de instruire, mijloace de învăţământ etc. - pentru instruirea teoretică, laboratorul tehnologic şi instruirea practică realizate în unitatea de învăţământ, în conformitate cu anexa nr. 1 la prezentul contract-cadru, Standardele de pregătire profesională, planurile-cadru de învăţământ şi curriculumul în vigoare;
    h) asigură resursele umane pentru instruirea teoretică, laboratorul tehnologic şi instruirea practică realizată în unitatea de învăţământ, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    i) desemnează, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional, câte un cadru didactic coordonator pentru fiecare grupă de elevi la instruirea practică. Cadrul didactic coordonator este responsabil pentru ducerea la îndeplinire a activităţilor asumate de unitatea de învăţământ prin contractul de pregătire practică, pentru fiecare elev din grupa pe care o coordonează. Responsabilităţile cadrului didactic coordonator vor fi stabilite în detaliu în Anexa pedagogică a Contractului de pregătire practică care vor fi încheiate conform Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.539/2012;
    j) cadrul didactic coordonator de practică desemnat de unitatea de învăţământ asigură, împreună cu tutorele desemnat de operatorul economic, evaluarea competenţelor dobândite de elevul practicant pe durata stagiului de pregătire practică;
    k) realizează proiectarea curriculumului în dezvoltare locală (curriculum pentru stagiile de pregătire practică), în conformitate cu solicitările operatorului economic şi cerinţele Standardelor de pregătire profesională şi în parteneriat cu acesta;
    l) stabileşte, în parteneriat cu operatorul economic, schemele orare de funcţionare a învăţământului profesional, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat;
    m) planifică, împreună cu operatorul economic, stagiile de pregătire practică a elevilor în conformitate cu prevederile Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat;
    n) asigură, în colaborare cu operatorul economic, organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    o) asigură celelalte drepturi ale elevilor prevăzute de legislaţia în vigoare.
    ART. 5
    Operatorul economic are următoarele obligaţii:
    a) sprijină unitatea de învăţământ în organizarea şi desfăşurarea activităţilor de informare şi promovare a învăţământului profesional;
    b) organizează şi desfăşoară, împreună cu unitatea de învăţământ, activităţi de informare şi promovare a ofertei de formare menţionate la art. 1;
    c) transmite unităţii de învăţământ propunerile de membri în Comisia de admitere în învăţământul profesional de la nivelul unităţii de învăţământ;
    d) elaborează, în parteneriat cu unitatea de învăţământ, Procedura de preselecţie a candidaţilor la admiterea în învăţământul profesional, în cazul în care operatorul economic/instituţia publică parteneră a unităţii de învăţământ se implică prin susţinere financiară/stimulente/alte forme de sprijin în formarea profesională a elevilor prin angajamentele menţionate în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul contract-cadru;
    e) încheie, împreună cu unitatea de învăţământ, elevii sau părinţii/tutorii legali ai acestora, contractele de pregătire practică în condiţiile şi la termenele prevăzute în Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat;
    f) asigură, pe parcursul fiecărui an şcolar din cei 3 (trei) ani şcolari de învăţământ profesional, condiţiile materiale - spaţii de instruire, mijloace de învăţământ, utilaje, echipamente etc. - pentru desfăşurarea orelor de laborator, instruire practică săptămânală şi stagiu de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală, în conformitate cu anexa nr. 1 la prezentul contract, Standardele de pregătire profesională, planurile-cadru de învăţământ şi curriculumul în vigoare;
    g) asigură resursele umane - tutorii - pentru coordonarea activităţii de pregătire practică desfăşurată la operatorul economic, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional. Responsabilităţile tutorilor vor fi stabilite în detaliu în contractele de pregătire practică încheiate conform prevederilor Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat;
    h) tutorele desemnat de operatorul economic asigură, împreună cu cadrul didactic coordonator de practică desemnat de unitatea de învăţământ, evaluarea competenţelor dobândite de elevul practicant pe durata stagiului de pregătire practică;
    i) participă cu specialişti la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală (curriculum pentru stagiile de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală);
    j) stabileşte, în parteneriat cu unitatea de învăţământ, schemele orare de funcţionare a învăţământului profesional, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat;
    k) planifică, împreună cu unitatea de învăţământ, stagiile de pregătire practică a elevilor în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional;
    l) înainte de începerea stagiului de practică, operatorul economic are obligaţia de a asigura instruirea practicantului cu privire la normele de securitate şi sănătate în muncă în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    m) operatorul economic va lua măsurile necesare pentru securitatea şi sănătatea în muncă a practicanţilor, conform prevederilor legale în vigoare;
    n) poate organiza stagii suplimentare de pregătire practică a elevilor, cu acordul acestora şi/sau al părinţilor/tutorilor legali ai acestora, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii;
    o) asigură, în colaborare cu unitatea de învăţământ, organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    p) poate organiza stagii suplimentare de pregătire practică, respectând prevederile legislaţiei muncii. Stagiile suplimentare se organizează pe baza unei convenţii individuale încheiate cu elevul sau părintele/tutorele legal instituit al elevului, cu respectarea art. 13 alin. (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.168/2012 privind organizarea şi funcţionarea învăţământului profesional cu durata de 2 ani.
    ART. 6
    (1) Operatorul economic va putea acorda elevului practicant sprijin material sau de altă natură în condiţiile legii şi în funcţie de posibilităţile sale financiare, cum ar fi:
    a) bursă de studii;
    b) premii, gratificări, prime;
    c) plata transportului la şi de la locul desfăşurării stagiului de practică;
    d) asigurarea unei mesei/zi;
    e) examinări şi analize medicale obligatorii în vederea efectuării stagiului de pregătire practică în conformitate cu cerinţele specifice, în funcţie de domeniul de activitate;
    f) echipament de muncă şi protecţie conform cerinţelor şi riscurilor la locul de muncă.
    (2) Situaţia stimulentelor şi formelor de sprijin acordate elevului de către operatorul economic este prezentată în anexa nr. 2 la prezentul contract care se completează anual.
    (3) Anexa nr. 2 se completează numai în cazul în care operatorul economic asigură sprijin material sau de altă natură în condiţiile legii.
    (4) Condiţiile pentru acordarea stimulentelor şi formelor de sprijin menţionate mai sus se vor detalia de către operatorul economic şi vor fi specificate în contractele de practică încheiate cu elevii.
    (5) Operatorul economic se angajează să respecte principiile egalităţii de şanse şi tratamentului nediscriminatoriu pe criterii de gen, rasă, apartenenţă etnică, convingeri religioase în procesul de selecţie a elevilor, în procesul de formare profesională a elevilor, în evaluarea şi certificarea pregătirii profesionale a elevilor, în acordarea stimulentelor, formelor de sprijin şi facilităţilor pentru elevi, în angajarea în timpul sau după finalizarea formării profesionale.
    ART. 7
    (1) Contractele individuale de pregătire practică trebuie să acopere întreaga perioadă de pregătire a elevilor, inclusiv examenul final de evaluare şi certificare a calificării.
    (2) Contractele individuale de pregătire practică pot fi reziliate unilateral de către operatorul economic partener de practică, doar după informarea prealabilă a unităţii de învăţământ.
    (3) Condiţiile de reziliere prevăzute la alin. (2) vor fi specificate în contractele individuale de pregătire practică

    V. Răspunderea părţilor
    ART. 8
    Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract atrage răspunderea părţii în culpă, în afara de cazurile de exonerare prevăzute de lege.

    VI. Modificarea şi rezilierea contractului
    ART. 9
    Prezentul contract se poate modifica cu acordul ambelor părţi prin act adiţional, care va constitui anexă la prezentul contract.
    ART. 10
    În cazul în care derularea uneia sau mai multor secvenţe de formare profesională menţionate în anexa nr. 1 la prezentul contract-cadru nu este conformă cu angajamentele luate de către operatorul economic şi/sau cu convenţiile de stagii pentru pregătirea elevilor, unitatea de învăţământ poate decide întreruperea derulării secvenţelor de formare profesională care revin operatorului economic prin prezentul contract-cadru, după informarea prealabilă a operatorului economic şi primirea confirmării de primire a acestei informări.
    ART. 11
    În cazul în care derularea uneia sau mai multor secvenţe de formare profesională menţionate în anexa nr. 1 la prezentul contract-cadru nu este conformă cu angajamentele luate de către unitatea de învăţământ în cadrul prezentului contract-cadru şi/sau convenţiilor de stagii pentru pregătirea elevilor, operatorul economic poate decide întreruperea derulării secvenţelor de formare profesională care îi revin prin prezentul contract-cadru, după informarea prealabilă a unităţii de învăţământ şi primirea confirmării de primire a acestei informări.
    ART. 12
    Prezentul contract poate fi denunţat de către oricare dintre părţi printr-o notificare scrisă prealabilă, acordând un preaviz de 9 luni celeilalte părţi.
    ART. 13
    Rezilierea contractului nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja existente între părţile contractante.

    VII. Notificări
    ART. 14
    În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la persoana şi adresa prevăzută la pct. I. din prezentul contract.
    ART. 15
    Dacă notificările nu se pot efectua în scris, atunci cererile sau alte comunicări între părţi se consideră efectuate la transmiterea lor prin e-mail, curier, fax, la adresele specificate de către părţi sau la oricare din adresele pe care părţile se obligă să-şi le comunice reciproc.
    ART. 16
    Partea care îşi schimbă adresa de notificare este obligată să notifice în scris celeilalte părţi în termen de maximum 5 zile, cu privire la schimbarea de adresă, e-mail, telefon.
    ART. 17
    Orice notificare care are ca scop modificarea prezentului contract se va efectua în formă scrisă.

    VIII. Forţa majoră
    ART. 18
    Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzător (total sau parţial) a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
    ART. 19
    Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de 15 zile de la producerea evenimentului, urmând ca un certificat sau alt document emis de autoritatea competentă care certifică apariţia situaţiei de forţă majoră să fie trimis celeilalte părţi.
    ART. 20
    Dacă în termen de 15 zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice cu un preaviz de 5 zile încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.

    IX. Litigii
    ART. 21
    Părţile convin ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor.
    ART. 22
    În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti din raza teritorială a sediului unităţii de învăţământ.

    X. Clauze finale
    ART. 23
    Prezentul contract, încheiat cu acordul părţilor, reprezintă instrumentul oficial şi legal dintre cele două părţi.
    ART. 24
    Prezentul contract, împreună cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din acesta, reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă convenţie verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
    ART. 25
    Neexercitarea de către una dintre părţi a drepturilor ce îi revin din prezentul contract nu echivalează cu renunţarea la acele drepturi.
    ART. 26
    Prezentul contract a fost încheiat la ........ în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

    Unitatea de învăţământ: ......................................
    Reprezentant legal (numele şi prenumele): ....................
    Funcţia: .....................................................
    Semnătura

    Operatorul economic: .........................................
    Reprezentant legal (numele şi prenumele): ....................
    Funcţia: .....................................................
    Semnătura


    ANEXA 1
    la Contractul-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional de stat

    Partajarea responsabilităţilor privind organizarea şi desfăşurarea formării profesionale în anul şcolar .............

    Calificarea profesională: ...............
    1. Locurile unde se desfăşoară formarea elevilor

    Clasa a IX-a


┌─────────────┬────────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────┐
│ Modulul de │Laborator/Instruire practică│ Numărul total│Din care, cu desfăşurare la:│
│ pregătire*2)│ săptămânală │de ore conform├──────────────┬─────────────┤
│ │ │ planului de │ Unitatea de │ Operatorul │
│ │ │ învăţământ │ învăţământ │ economic │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│I. ..........│Laborator │ ....... │ ....... │ ........ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Instruire practică │ │ │ │
│ │săptămânală │ ......... │ ......... │ ........ │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│II. .........│Laborator │ ....... │ ....... │ ....... │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Instruire practică │ │ │ │
│ │săptămânală │ ......... │ ......... │ ........ │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│Stagiul de │ ............. │ ......... │ ......... │ ........ │
│pregătire │ │ │ │ │
│practică │ │ │ │ │
│(CDL) │ │ │ │ │
└─────────────┴────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┘

──────────
    *2) Se completează toate modulele din Planul de învăţământ.
──────────


    Clasa a X-a


┌─────────────┬────────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────┐
│ Modulul de │Laborator/Instruire practică│ Numărul total│Din care, cu desfăşurare la:│
│ pregătire*3)│ săptămânală │de ore conform├──────────────┬─────────────┤
│ │ │ planului de │ Unitatea de │ Operatorul │
│ │ │ învăţământ │ învăţământ │ economic │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│I. ..........│Laborator │ ....... │ ....... │ ........ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Instruire practică │ │ │ │
│ │săptămânală │ ......... │ ......... │ ........ │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│II. .........│Laborator │ ....... │ ....... │ ....... │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Instruire practică │ │ │ │
│ │săptămânală │ ......... │ ......... │ ........ │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│Stagiul de │ ............. │ ......... │ ......... │ ........ │
│pregătire │ │ │ │ │
│practică │ │ │ │ │
│(CDL) │ │ │ │ │
└─────────────┴────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┘

──────────
    *3) Se completează toate modulele din Planul de învăţământ.
──────────


    Clasa a XI-a


┌─────────────┬────────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────┐
│ Modulul de │Laborator/Instruire practică│ Numărul total│Din care, cu desfăşurare la:│
│ pregătire*4)│ săptămânală │de ore conform├──────────────┬─────────────┤
│ │ │ planului de │ Unitatea de │ Operatorul │
│ │ │ învăţământ │ învăţământ │ economic │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│I. ..........│Laborator │ ....... │ ....... │ ........ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Instruire practică │ │ │ │
│ │săptămânală │ ......... │ ......... │ ........ │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│II. .........│Laborator │ ....... │ ....... │ ....... │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Instruire practică │ │ │ │
│ │săptămânală │ ......... │ ......... │ ........ │
├─────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│Stagiul de │ ............. │ ......... │ ......... │ ........ │
│pregătire │ │ │ │ │
│practică │ │ │ │ │
│(CDL) │ │ │ │ │
└─────────────┴────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┘

──────────
    *4) Se completează toate modulele din Planul de învăţământ.
──────────

    NOTĂ:
    Pentru situaţia în care Stagiul de pregătire practică CDL se desfăşoară integral sau parţial în unitatea de învăţământ este necesară aprobarea dată de inspectorul şcolar general, avizată de inspectorul şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic.

    Certificăm faptul că spaţiile de învăţământ destinate desfăşurării orelor de laborator, de instruire practică săptămânală şi pentru stagiile de pregătire practică, atât din unitatea de învăţământ, cât şi de la operatorul economic asigură toate condiţiile pentru dobândirea de către elevi a competenţelor în conformitate cu Standardul de pregătire profesională şi curriculumul în vigoare.
    Materiile prime, materialele şi energia necesare asigurării dobândirii de către elevi a competenţelor în conformitate cu Standardul de pregătire profesională şi curriculumul în vigoare sunt asigurate de către partenerul la care se desfăşoară laboratorul, instruirea practică săptămânală.
    Pentru perioadele de desfăşurare a Stagiului de pregătire practică CDL la operatorul economic, materiile prime, materialele, energia necesare asigurării dobândirii de către elevi a competenţelor în conformitate cu Standardul de pregătire profesională şi curriculum în vigoare sunt asigurate de către operatorul economic.

    2. Asigurarea materiilor prime şi materialelor în stagiile de pregătire practică organizate la unitatea de învăţământ

    Clasa a IX-a
┌────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│ Rezultate ale învăţării │ Materiile prime, materialele asigurate │
│ ├──────────────────────┬───────────────────────┤
│ │ De către unitatea │ De către operatorul │
│ │ de învăţământ: │ economic: │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ .........*5) │ .........*6) │ ........*7) │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────┘


    Clasa a X-a
┌────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│ Rezultate ale învăţării │ Materiile prime, materialele asigurate │
├────────────────────────────┼──────────────────────┬───────────────────────┤
│ │ De către unitatea │ De către operatorul │
│ │ de învăţământ: │ economic: │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ .........*5) │ .........*6) │ ........*7) │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────┘


    Clasa a XI-a
┌────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│ Rezultate ale învăţării │ Materiile prime, materialele asigurate │
├────────────────────────────┼──────────────────────┬───────────────────────┤
│ │ De către unitatea │ De către operatorul │
│ │ de învăţământ: │ economic: │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ .........*5) │ .........*6) │ ........*7) │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────┘

──────────
    *5) Se completează conform Curriculumului în dezvoltare locală.
    *6) Se menţionează categoriile mari de materii prime şi materiale asigurate de unitatea de învăţământ.
    *7) Se menţionează categoriile mari de materii prime şi materiale asigurate de operatorul economic.
──────────

    Unitatea de învăţământ: ...............................
    Reprezentant legal (numele şi prenumele): .............
    Funcţia: ..............................................
    Semnătura

    Operatorul economic: .................................
    Reprezentant legal (numele şi prenumele): ............
    Funcţia: .............................................
    Semnătura


    ANEXA 2
    la Contractul-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional de stat

             Situaţia stimulentelor şi formelor de sprijin acordate
         elevului de către operatorul economic în anul şcolar .........

    Calificarea profesională: ...............


┌────────────────────────────┬────────────────┬─────────────────┬──────────────┬────────────────┬─────────────────┐
│Stimulentul/Forma de sprijin│Numărul de elevi│Numărul de elevi │ Valoarea │Perioada pentru │Valoarea totală a│
│ acordată elevilor │ prevăzuţi a fi │ pentru care se │stimulentului/│ care se va │ stimulentului/ │
│ │ înscrişi în │ va acorda │ formei de │ acorda │formei de sprijin│
│ │ învăţământul │stimulentul/forma│ sprijin │ stimulentul/ │acordată elevilor│
│ │ profesional │ de sprijin │acordată/elev │forma de sprijin│ (=3*4*5) │
│ │ │ │ │ (nr. de luni) │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│bursa de studii │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│premii, gratificări, prime │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│plata transportului la şi de│ │ │ │ │ │
│la locul desfăşurării │ │ │ │ │ │
│stagiului de practică │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│asigurarea unei mesei/zi │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│examinări şi analize │ │ │ │ │ │
│medicale obligatorii în │ │ │ │ │ │
│vederea efectuării stagiului│ │ │ │ │ │
│de pregătire practică │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│echipament muncă │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│echipament de protecţie │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Altele: ........ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Altele: ........ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Total valoare stimulente/ │ │ │ │ │ │
│forme de sprijin │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────┴────────────────┴─────────────────┴──────────────┴────────────────┴─────────────────┘


    NOTĂ:
    Anexa nr. 2 se completează numai în cazul în care operatorul economic asigură sprijin material sau de altă natură în condiţiile legii.


    Operatorul economic: ..............................
    Reprezentant legal (numele şi prenumele): .................
    Funcţia: ............................
    Semnătura


    ANEXA 2
    la Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat


    Inspectoratul Şcolar Judeţean ....../Inspectoratul
    Şcolar al Municipiului Bucureşti


                                                       Avizat CLDPS
                                                      Preşedinte CLDPS,
                                               Numele şi prenumele: .............
                                                        Semnătură

                                                          Aviz
                                               Coordonator regional CNDIPT,
                                             Numele şi prenumele: ..............
                                                        Semnătură


               Proiectul planului de şcolarizare la învăţământul
               profesional de zi pentru anul şcolar .............
                       Detaliere pe unităţi de învăţământ

┌────┬─────────────┬─────────────┬────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Unitatea de │ │ Oferta propusă de unitatea de învăţământ │ Denumirea │ Numărul de │
│crt.│ învăţământ │ Localitatea │ pentru clasa a IX-a învăţământ profesional │ operatorului │ elevi pentru │
│ │ │ ├────────────┬───────────┬───────────┬───────────┤ economic cu │ care │
│ │ │ │ Domeniul │ │ Propuneri │ Propuneri │ care sunt │ operatorul │
│ │ │ │ de formare │ Califi- │ nr. de │ nr. de │ încheiate │ economic │
│ │ │ │profesională│ carea │ clase │ locuri │ contracte- │asigură locuri│
│ │ │ │ │ │ │ │ cadru │ de practică │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ în stagiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ de practică │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ (conform │
│ │ │ │ │ │ │ │ │contractului- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ cadru) │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────────────┴────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴──────────────┴──────────────┘

    NOTE:
    1. Se vor completa domeniul de formare profesională şi calificarea conform Nomenclatoarelor calificărilor
profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 844/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Fiecare operator economic se trece pe o linie distinctă.
    3. Clasele constituite din calificări aparţinând unor domenii diferite de pregătire pot fi planificate în mod
excepţional numai cu aprobarea prealabilă a Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.


          Inspector şcolar general, Inspector de specialitate,
       Numele şi prenumele: .......... Numele şi prenumele: .........
               Semnătură Semnătură

                                Consilier Compartiment reţea şcolară,
                                    Numele şi prenumele: .........
                                            Semnătură



    ANEXA 3
    la Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat



    Inspectoratul Şcolar Judeţean ...... /Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti


                                                         Avizat CLDPS
                                                        --------------
                                                       Preşedinte CLDPS,
                                                Nume şi prenume: ............
                                                          Semnătură


                                                           Aviz
                                                          ------
                                                Coordonator regional CNDIPT,
                                                        Semnătură


               Proiectul planului de şcolarizare la învăţământul
                profesional de zi pentru anul şcolar ..........
           Detaliere pe domenii de formare profesională şi calificări

┌──────────────────────────────────────────┬─────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Domeniul de formare profesională │ Calificarea │ Propuneri clasa a IX-a │
│ │ ├────────────┬────────────┤
│ │ │Nr. de clase│Nr. de elevi│
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Total, din care: │ │ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Mecanică │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Electromecanică │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Electronică automatizări │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Chimie industrială │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Materiale de construcţii │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Electric │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Construcţii instalaţii şi lucrări publice │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Agricultură │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Silvicultură │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Comerţ │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Turism şi alimentaţie │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Industrie alimentară │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Fabricarea produselor din lemn │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Industrie textilă şi pielărie │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Tehnici poligrafice │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Estetica şi igiena corpului omenesc │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Producţie media │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│ 0 │ 0 │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────┴────────────┘


    NOTE:
    1. Se vor completa calificările conform Nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 844/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Se introduc rânduri intermediare când este nevoie. Verificaţi să rămână formula "sumă" nr. de clase/nr. de elevi la domeniul respectiv.
    3. Nu ştergeţi rândurile cu total domenii chiar dacă nu există ofertă de şcolarizare în judeţ.


           Inspector şcolar general, Inspector de specialitate,
    Numele şi prenumele: ............ Numele şi prenumele: ...........
                   Semnătură Semnătură


                             Consilier Compartiment reţea şcolară,
                          Numele şi prenumele: ......................
                                                   Semnătură



    ANEXA 4
    la Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat


    Inspectoratul Şcolar Judeţean ............./Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti


                   Solicitările operatorilor economici pentru
                   şcolarizare în învăţământul profesional şi
            propunerea de ofertă de şcolarizare pentru satisfacerea
          solicitărilor operatorilor economici în anul şcolar ..........

┌────┬───────────────────────────────┬─────────────┬──────────────────┬────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Solicitarea de │ │ Date de contact │ Nr. de │ Propunerea de ofertă de şcolarizare │
│crt.│ şcolarizare │ │ ale operatorului │ locuri │ pentru satisfacerea solicitărilor │
│ │ │ Denumirea │ economic │solici- │ operatorilor economici │
│ ├───────────────────────┬───────┤operatorului ├────────┬─────────┤tate de ├────────┬────────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Nr. de │ economic │ │ │ opera- │ Nr. de │ Gradul de │ Unitatea │Observaţii│
│ │ Calificarea │locuri │ │ e-mail │tel./fax │ torul │ locuri │satisfacere │ de │ *1) │
│ │ profesională │ soli- │ │ │ │economic│ │ a solici- │învăţământ │ │
│ │ │citate │ │ │ │ │ │ tărilor │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │operatorilor│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ economici │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │Total calificarea .... │ 0 │ │ │ │ 0 │ 0 │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │Total calificarea .... │ 0 │ │ │ │ 0 │ 0 │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │calificarea ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │Total calificarea .... │ 0 │ │ │ │ 0 │ 0 │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │Total general │ 0 │ │ │ │ 0 │ 0 │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴───────┴─────────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴────────────┴───────────┴──────────┘


          Inspector şcolar general, Inspector de specialitate,
       Numele şi prenumele: .......... Numele şi prenumele: .........
               Semnătură Semnătură

                                Consilier Compartiment reţea şcolară,
                                    Numele şi prenumele: .........
                                            Semnătură

──────────
    *1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
──────────

                                   ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016