Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE DE LUCRU din 5 decembrie 2016  privind evaluarea şi valorificarea bunurilor mobile sechestrate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE DE LUCRU din 5 decembrie 2016 privind evaluarea şi valorificarea bunurilor mobile sechestrate

EMITENT: MINISTERUL JUSTIŢIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016
──────────
    Aprobată de Ordinul nr. 4344/C/2843/2016, publicat în Monitorul Oficial al româniei, Partea I, nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.
──────────


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Evaluarea şi valorificarea bunurilor mobile sechestrate prevăzute de art. 29 alin. (1) din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative se fac potrivit prezentei metodologii de lucru.
    ART. 2
    În îndeplinirea atribuţiilor privind evaluarea şi valorificarea bunurilor mobile sechestrate, Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, denumită în continuare Agenţia, va lua măsurile necesare pentru a se asigura că valorificarea bunurilor mobile indisponibilizate se realizează la preţul mediu de piaţă, cu cele mai reduse cheltuieli şi în cel mai scurt termen posibil.

    CAP. II
    Evaluarea bunurilor supuse valorificării

    ART. 3
    (1) În vederea stabilirii valorii bunurilor care urmează a fi valorificate, Agenţia realizează de îndată după primirea solicitării de valorificare evaluarea acestora printr-o comisie de evaluare sau prin evaluatori autorizaţi, selectaţi cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice.
    (2) Comisia de evaluare este formată din 3 persoane, respectiv un preşedinte şi 2 membri. Membrii comisiei sunt desemnaţi prin decizie de către directorul general al Agenţiei, din rândul inspectorilor de urmărire şi administrare bunuri.
    (3) Evaluarea se realizează prin raportare la preţul mediu practicat pe piaţa liberă pentru bunuri de categorie, cantitate şi calitate similare. Valoarea se corectează, după caz, în funcţie de următoarele criterii:
    a) natura bunurilor;
    b) gradul de uzură fizică şi morală a bunurilor respective;
    c) cantitatea (volumul) bunurilor; în cazul loturilor mari de bunuri se pot utiliza preţurile cu ridicata practicate în zonă;
    d) existenţa unui raport de evaluare sau a unui preţ de achiziţie, dacă acesta a fost întocmit, respectiv plătit în ultimele 12 luni;
    e) termenul de valabilitate;
    f) caracterul sezonier.
    (4) În situaţia în care bunurile mobile nu pot fi evaluate prin raportare la criteriile de la alin. (3), comisia de evaluare propune directorului general angajarea unuia sau a mai multor evaluatori autorizaţi, în condiţiile legii.
    (5) Membrii comisiei de evaluare nu pot face parte din comisia de licitaţie prevăzută la art. 7.

    CAP. III
    Alegerea entităţii care valorifică bunurile mobile

    ART. 4
    (1) Agenţia valorifică bunurile direct sau prin intermediul:
    a) entităţilor şi societăţilor specializate;
    b) executorilor judecătoreşti, potrivit procedurilor proprii;
    c) organelor fiscale, potrivit procedurilor proprii de valorificare.
    (2) În vederea stabilirii uneia dintre modalităţile de valorificare prevăzute la alin. (1), în termen de 5 zile de la finalizarea raportului de evaluare, Serviciul administrare şi valorificare bunuri întocmeşte un referat care cuprinde menţiuni cu privire la natura, cantitatea şi calitatea bunurilor, organul care a dus la îndeplinire măsura asigurătorie, locul situării bunului, precum şi propria estimare privind:
    a) costurile de depozitare a bunurilor mobile;
    b) costurile de conservare a bunurilor mobile;
    c) costurile de valorificare a bunurilor mobile;
    d) alte cheltuieli necesare, dacă este cazul;
    e) termenul în care se va proceda la valorificarea bunurilor mobile;
    f) spaţiile de depozitare disponibile, în funcţie de locul situării bunurilor;
    g) necesitatea selectării unei entităţi sau societăţi specializate.
    (3) Atunci când nu se impune selectarea unei entităţi sau societăţi specializate potrivit alin. (6) lit. a), Agenţia solicită executorilor judecătoreşti, prin intermediul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecătoreşti, şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în termen de 15 zile de la primirea solicitării, să transmită o estimare privind elementele prevăzute la alin. (2) lit. a)-e).
    (4) În termen de 5 zile de la primirea estimărilor prevăzute la alin. (3), Serviciul administrare şi valorificare bunuri din cadrul Agenţiei propune directorului general, prin notă internă, alegerea uneia dintre modalităţile de valorificare a bunurilor mobile, respectiv prin intermediul Agenţiei, al unui executor judecătoresc sau prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Nota internă cuprinde analiza comparativă a estimărilor prevăzute la alin. (2) şi (3).
    (5) Valorificarea se realizează prin intermediul Agenţiei atunci când costurile totale de valorificare estimate de aceasta sunt mai mici cu cel puţin 15% în raport cu cele estimate potrivit alin. (3). În situaţia în care costurile totale de valorificare estimate de entităţile prevăzute la alin. (3) sunt similare, este aleasă entitatea care estimează realizarea valorificării în termenul cel mai scurt.
    (6) Valorificarea se realizează printr-o entitate sau societate specializată în unul dintre următoarele cazuri:
    a) natura, cantitatea sau calitatea bunurilor necesită capacităţi şi resurse specializate;
    b) nu este primită nicio estimare la solicitarea formulată de Agenţie potrivit alin. (3), iar valorificarea prin intermediul Agenţiei implică alocarea de resurse disproporţionate.
    (7) Entitatea sau societatea specializată se selectează cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice. În acest sens, în baza referatului prevăzut la alin. (2), Serviciul administrare şi valorificare bunuri propune directorului general, prin notă internă, valorificarea prin entităţi sau societăţi specializate şi iniţierea procedurii de selecţie. Elementele prevăzute la alin. (2) vor fi incluse în anunţul de participare. Agenţia asigură publicitatea vânzării realizată prin intermediul entităţilor sau societăţilor specializate prin publicarea unui anunţ pe pagina sa de internet care cuprinde datele prevăzute la art. 8 alin. (1). Dispoziţiile art. 8 alin. (2) rămân aplicabile.
    (8) Modalitatea de valorificare se stabileşte prin decizie motivată a directorului general al Agenţiei.
    (9) Directorul general al Agenţiei poate decide valorificarea directă, fără efectuarea procedurii prevăzute la alin. (3), în situaţia în care Agenţia a valorificat în ultimele 6 luni bunuri de categorie şi calitate similare.

    CAP. IV
    Valorificarea bunurilor prin licitaţie organizată de către Agenţie

    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale

    ART. 5
    Valorificarea bunurilor prin licitaţie organizată de către Agenţie se realizează prin licitaţie publică directă sau prin mijloace electronice.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Valorificarea bunurilor prin licitaţie publică directă

    ART. 6
    (1) Directorul general emite o decizie, la propunerea Serviciului administrare şi valorificare bunuri, prin care stabileşte:
    a) data publicării anunţului de licitaţie;
    b) locul unde se va desfăşura licitaţia;
    c) bunurile care sunt supuse valorificării prin licitaţie, cu descrierea acestora;
    d) preţul de pornire a licitaţiei, care este preţul de evaluare a bunului, la care se adaugă, după caz, taxa pe valoarea adăugată;
    e) data până la care ofertanţii pot transmite oferte scrise.
    (2) Anunţul de licitaţie se publică pe pagina de internet a Agenţiei, se afişează la sediul Agenţiei, la sediul primăriei de la locul vânzării bunurilor sechestrate, precum şi la locul vânzării.
    ART. 7
    (1) Directorul general al Agenţiei desemnează, prin decizie, o comisie de licitaţie formată dintr-un preşedinte de comisie şi 2 membri din rândul inspectorilor de urmărire şi administrare bunuri, respectiv din rândul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Agenţiei.
    (2) Comisia de licitaţie are următoarele atribuţii:
    a) verifică şi analizează documentele de participare la licitaţie;
    b) întocmeşte şi afişează la locul licitaţiei, cu cel puţin o oră înaintea începerii licitaţiei, lista cuprinzând ofertanţii care au depus documentaţia completă;
    c) identifică ofertanţii după numărul de ordine de pe lista de participare.
    ART. 8
    (1) Anunţul de licitaţie, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, va cuprinde cel puţin următoarele date:
    a) denumirea şi sediul Agenţiei;
    b) numărul dosarului de valorificare;
    c) ziua, ora şi locul licitaţiei;
    d) data şi ora până la care se pot transmite notificările privind participarea la licitaţie;
    e) indicarea şi descrierea sumară a bunurilor ce vor fi vândute la licitaţie publică, cu arătarea pentru fiecare a preţului de începere a licitaţiei;
    f) invitaţia pentru toţi cei care pretind vreun drept asupra bunului să anunţe Agenţia înainte de data stabilită pentru vânzare, în termenele şi sub sancţiunile prevăzute de lege;
    g) invitaţia către toţi cei care vor să cumpere bunul să se prezinte la termenul de vânzare, la locul fixat în acest scop şi până la acel termen să prezinte oferte de cumpărare;
    h) locul şi data afişării;
    i) semnătura şi ştampila reprezentantului Agenţiei.
    (2) În cazurile în care Agenţia este informată cu privire la existenţa unor drepturi referitoare la bunurile supuse vânzării, procedura de valorificare se suspendă şi este informat procurorul, judecătorul de drepturi şi libertăţi sau instanţa de judecată care a dispus valorificarea bunurilor mobile.
    (3) În anunţul de licitaţie se va menţiona că ofertanţii trebuie să depună până la termenul de vânzare garanţia de participare reprezentând 10% din preţul de pornire a licitaţiei, care se plăteşte în lei, în contul indicat de Agenţie.
    ART. 9
    (1) Pentru a putea participa la licitaţie, orice persoană interesată transmite o notificare scrisă la sediul Agenţiei, în plic sigilat, direct sau prin poştă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire ori, după caz, la o adresă de e-mail care asigură confirmarea primirii, menţionată în anunţul de vânzare, care va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) datele de identificare: în cazul ofertantului persoană fizică - numele, prenumele, domiciliul fiscal şi codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală, iar în cazul ofertantului persoană juridică - denumirea, domiciliul fiscal şi codul de identificare fiscală;
    b) bunul sau bunurile pentru care licitează.
    (2) Notificarea prevăzută la alin. (1) este însoţită de:
    a) dovada plăţii garanţiei de participare;
    b) împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant, dacă este cazul;
    c) pentru persoanele juridice române, copie de pe certificatul unic de înregistrare;
    d) pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română;
    e) pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate;
    f) pentru persoanele fizice străine, copie de pe actul de identitate, paşaport sau numărul de identificare fiscală.
    (3) Notificările primite se transmit comisiei de licitaţie.
    (4) Preţul de pornire a licitaţiei este:
    a) pentru prima licitaţie - preţul de evaluare; dacă există o ofertă de cumpărare mai mare decât preţul de evaluare, licitaţia începe de la acest preţ;
    b) pentru a doua licitaţie - preţul de evaluare diminuat cu 25%;
    c) pentru a treia licitaţie - preţul de evaluare diminuat cu 50%.
    (5) La cea de-a treia licitaţie, bunurile sechestrate vor fi vândute dacă un ofertant oferă cel puţin 50% din preţul de evaluare.
    (6) Bunul se adjudecă celui care, după 3 strigări succesive, făcute la intervale de timp care să permită opţiuni şi supralicitări, oferă preţul cel mai mare, iar atunci când există un singur ofertant, acesta a oferit preţul de pornire a licitaţiei.
    ART. 10
    Publicitatea vânzării la licitaţie trebuie efectuată cu cel puţin 10 zile înainte de data fixată pentru desfăşurarea licitaţiei.
    ART. 11
    Pentru fiecare termen de licitaţie se realizează o nouă publicitate a vânzării.
    ART. 12
    (1) Persoanele înscrise la licitaţie se pot prezenta prin mandatari care trebuie să îşi justifice calitatea prin procură specială sau împuternicire avocaţială.
    (2) Proprietarul nu poate licita nici personal, nici prin persoane interpuse.
    ART. 13
    (1) După licitaţie, comisia de licitaţie întocmeşte un proces-verbal cu privire la desfăşurarea şi rezultatele licitaţiei, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, care cuprinde:
    a) elemente de identificare a părţilor:
      (i) denumirea Agenţiei, data emiterii actului, numele şi semnătura persoanelor împuternicite din partea Agenţiei;
      (ii) numele, prenumele sau denumirea proprietarului bunului ce a format obiectul licitaţiei şi domiciliul fiscal;
      (iii) numele, prenumele sau denumirea adjudecatarului şi domiciliul fiscal;
    b) elemente referitoare la bunurile adjudecate:
      (i) indicarea bunurilor adjudecate;
      (ii) preţul de adjudecare şi T.V.A., dacă este cazul;
    c) elemente referitoare la procedură:
      (i) participanţii la licitaţie;
      (ii) sumele oferite de fiecare participant.
    (2) Preţul bunului sau al bunurilor adjudecate se achită în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la momentul adjudecării. Plata se efectuează în contul unic al Agenţiei.
    (3) În termen de cel mult 24 de ore de la achitarea preţului, adjudecatarul comunică Agenţiei dovada plăţii acestuia.
    (4) Garanţia de participare depusă de adjudecatar se reţine în contul preţului.
    (5) În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data plăţii în întregime a preţului, comisia de licitaţie întocmeşte certificatul de adjudecare. Certificatul de adjudecare constituie titlu de proprietate, transferul dreptului de proprietate operând de la data predării bunului. Modelul certificatului de adjudecare este prevăzut în anexa nr. 3.
    (6) Predarea-primirea bunului sau bunurilor adjudecate se poate efectua imediat după confirmarea plăţii efectuate în contul Agenţiei, prin încheierea procesului-verbal de predare-primire prevăzut în anexa nr. 4.
    ART. 14
    Garanţia de participare se restituie în termen de 5 zile lucrătoare de la data întocmirii procesului-verbal de licitaţie ofertanţilor care au participat la licitaţie, dar nu au fost declaraţi adjudecatari. Restituirea este dispusă în scris de Agenţie.
    ART. 15
    Garanţia de participare nu se restituie în cazul ofertanţilor care:
    a) nu s-au prezentat la licitaţie;
    b) au refuzat încheierea procesului-verbal de adjudecare;
    c) au fost declaraţi adjudecatari, dar nu au plătit preţul.
    ART. 16
    În situaţia în care nu există niciun adjudecatar la finalul licitaţiei sau singurul adjudecatar participant nu a plătit preţul, procedura de licitaţie se reia la acelaşi preţ de pornire al respectivului termen.
    ART. 17
    Cheltuielile ocazionate de valorificarea bunurilor mobile sunt avansate de Agenţie şi se consemnează într-un proces-verbal. Cheltuielile reprezintă contravaloarea unor servicii, cum ar fi:
    a) evaluarea bunurilor supuse executării;
    b) ridicarea, manipularea, transportul, depozitarea, conservarea, după caz;
    c) remuneraţia custodelui;
    d) organizarea licitaţiei.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Valorificarea bunurilor prin licitaţie publică realizată prin mijloace electronice

    ART. 18
    Vânzarea la licitaţie prin mijloace electronice se desfăşoară conform regulilor prevăzute la secţiunea 1, care se aplică în mod corespunzător, cu excepţia cazurilor când în cadrul prezentei secţiuni se prevede altfel.
    ART. 19
    (1) Toate informaţiile privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei prin mijloace electronice se publică pe pagina de internet a Agenţiei.
    (2) Anunţul de licitaţie prin care se programează licitaţia prin mijloace electronice se publică pe pagina de internet a Agenţiei cu cel puţin 10 zile înainte de data licitaţiei.
    (3) Vizualizarea publicaţiilor privind licitaţia, participarea la licitaţie, respectiv licitaţia propriu-zisă sunt gratuite.
    ART. 20
    (1) În cazul în care din motive tehnice aplicaţia informatică prin intermediul căreia se realizează licitaţia nu este disponibilă pentru un interval de până la o oră, durata licitaţiei se prelungeşte cu 24 de ore.
    (2) În cazul în care din motive tehnice aplicaţia informatică prin intermediul căreia se realizează licitaţia nu este disponibilă pentru un interval mai mare de o oră, licitaţia se anulează şi se reprogramează în termen de cel mult 7 zile de la remedierea defecţiunii tehnice, preţul de pornire fiind cel iniţial.
    (3) Toate informaţiile şi comunicatele privind motivele tehnice care fac inaccesibilă desfăşurarea licitaţiei se publică în cel mai scurt timp pe pagina de internet a Agenţiei.
    ART. 21
    (1) Participarea la licitaţie, fie personal, fie prin reprezentant, este condiţionată de înregistrarea la Agenţie, unde, pe baza datelor de identificare, se atribuie un cod unic şi o parolă.
    (2) Sunt admise la licitaţie ofertele care ating cel puţin preţul de pornire, sosite până la termenul comunicat în anunţ.
    (3) Licitaţia este câştigată de cel care oferă preţul cel mai mare. În caz de egalitate câştigă prima ofertă înregistrată.
    (4) Adjudecatarul este anunţat pe cale electronică de Agenţie, de îndată după terminarea licitaţiei.
    (5) În cazul în care nu se face plata în termen de către adjudecatar, licitaţia va fi câştigată de următorul participant de pe listă, în ordine descrescătoare, dacă acesta a oferit cel puţin preţul de evaluare.

    CAP. V
    Valorificarea prin intermediul unor entităţi şi societăţi specializate, executori judecătoreşti sau Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

    ART. 22
    În condiţiile prevăzute în cap. III, directorul general poate decide valorificarea bunurilor de către o entitate sau societate specializată, executori judecătoreşti sau Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
    ART. 23
    (1) Bunurile mobile sechestrate se valorifică cel puţin la preţul de evaluare stabilit de Agenţie.
    (2) Cu acordul prealabil al Agenţiei, entităţile şi societăţile specializate, executorii judecătoreşti şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pot valorifica bunurile la un preţ redus cu până la 50% din preţul de evaluare prevăzut la alin. (1).
    (3) Sumele rezultate din valorificarea bunurilor se virează în contul unic al Agenţiei în termen de 30 de zile de la încasare, după deducerea sumelor avansate pentru valorificarea bunurilor reprezentând contravaloarea serviciului prestat, onorariul sau, după caz, cheltuielile de valorificare.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 24
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie de lucru privind evaluarea şi valorificarea bunurilor mobile sechestrate.

    ANEXA 1
    la metodologie

    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A BUNURILOR INDISPONIBILIZATE
    Nr. ................. din .....................................

                    ANUNŢ PRIVIND VÂNZAREA BUNURILOR MOBILE
         Anul ............... luna ..................... ziua .........

    În ziua de............ luna .......... anul ......., ora ........, în localitatea ........................., str. ..... nr. ......, se vor vinde la licitaţie următoarele bunuri mobile, prima licitaţie/licitaţia a ....-a.:

┌─────────────────┬────────────────────────┬────────────┬──────────────┐
│Denumirea bunului│ Preţul de evaluare sau │ Cota TVA/ │ Observaţii │
│ mobil │de pornire a licitaţiei,│neimpozabil/│ │
│Descriere sumară │ exclusiv TVA │ scutit*) │ │
│ │ (lei) │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│1. ..............│........................│............│..............│
│2. ..............│........................│............│..............│
│3. ..............│........................│............│..............│
│4. ..............│........................│............│..............│
└─────────────────┴────────────────────────┴────────────┴──────────────┘

──────────
    *) Regimul şi cotele de taxă pe valoarea adăugată aplicabile pentru vânzarea bunurilor mobile sunt cele prevăzute de titlul VII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
──────────

    Invităm pe cei care pretind vreun drept asupra acestor bunuri să înştiinţeze despre aceasta Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, înainte de data stabilită pentru vânzare.
    Cei interesaţi în cumpărarea bunurilor sunt invitaţi să se prezinte la termenul de vânzare la locul fixat în acest scop şi până la acel termen să prezinte oferte de cumpărare.
    Cumpărătorului îi revine obligaţia de a respecta prevederile legale speciale, cum ar fi obligaţiile de mediu, obligaţiile de conservare a patrimoniului naţional sau altele asemenea.
    Alte informaţii de interes pentru cumpărător, după caz: .................
    .........................................................................
    Pentru informaţii suplimentare, vă puteţi adresa la sediul nostru sau la numărul de telefon ............................

    Data afişării: ................................

               Conducătorul Agenţiei Naţionale de Administrare a
                          Bunurilor Indisponibilizate,
                    Numele şi prenumele ...................
            Semnătura .............................................
                                      L.S.

    Informaţii privind formularul:
    1. Denumire: Anunţ privind vânzarea bunurilor mobile
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.
    4. Se întocmeşte în mai multe exemplare de către organul de valorificare.
    5. Circulă câte 1 exemplar la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, al primăriei în a cărei rază teritorială se află bunurile sechestrate, la sediul şi domiciliul debitorului, la locul vânzării, dacă acesta este altul decât cel unde se află bunurile sechestrate, pe pagina de internet.
    6. Se arhivează 1 exemplar la dosarul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate.


    ANEXA 2
    la metodologie

    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A BUNURILOR INDISPONIBILIZATE
    Nr. ................. din ......................

                                 PROCES-VERBAL
                       privind desfăşurarea şi rezultatul
                licitaţiei pentru valorificarea bunurilor mobile

    Încheiat astăzi, ....... anul ....... luna ........, ora ........, în localitatea .............., str. .................................. nr. ......

    S-a întocmit prezentul proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul licitaţiei organizate care are ca obiect valorificarea bunului mobil/bunurilor mobile pentru care s-a efectuat publicitatea prin Anunţul de vânzare nr. ..... din data de ......................... .
    Reprezentantul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate a dat citire la momentul organizării licitaţiei mai întâi anunţului de vânzare şi apoi ofertelor scrise primite, potrivit legii, pentru bunurile mobile .................................................
    Informaţii despre participanţii la licitaţie şi sumele oferite de fiecare participant:
    1. ......................................................................
    2. ......................................................................
    3. ......................................................................
    4. ......................................................................
    Ca urmare a organizării licitaţiei pentru valorificarea bunului mobil/bunurilor mobile pentru care s-a făcut publicitatea prin anunţul de vânzare pentru care s-a dat citire, rezultatul acesteia este următorul:
    - nu s-a realizat vânzarea pentru următoarele bunuri: .....................
    .........................................................................
    Denumirea bunului mobil: ..............................
    Descrierea sumară: ................
    Preţul bunului mobil, exclusiv TVA - lei: ...............
    Motivul pentru care nu s-a realizat valorificarea bunului mobil, după caz: ..............................
    Preţul de evaluare: ...............
    Preţul de pornire: ..................
    - a fost/au fost adjudecat(e) următoarele bunuri: ........................................
    .........................................................................
    Denumirea bunului mobil adjudecat: .......................................................
    Descrierea sumară: ...............
    Drepturile reale şi privilegiile care grevează bunurile, dacă este cazul: ..................
    Preţul bunului mobil, exclusiv TVA - lei: ........................
    Valoarea TVA*), după caz, aferentă preţului de adjudecare - lei: ...............
──────────
    *) Regimul şi cotele de taxă pe valoarea adăugată aplicabile pentru vânzarea bunurilor mobile sunt cele prevăzute de titlul VII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. TVA datorată conform prevederilor titlului VII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, va fi plătită odată cu preţul de adjudecare sau, după caz, se aplică taxarea inversă conform prevederilor art. 331 din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Se aplică procedura privind TVA aferentă unei livrări de bunuri efectuate prin executare silită prevăzută de normele metodologice de aplicare a titlului VII din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă livrarea este operaţiune neimpozabilă conform prevederilor art. 270 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se face această menţiune în prezentul proces-verbal.
──────────

    Datele de identificare ale adjudecatarului: ..............................
    Preţul de evaluare: .........
    Preţul de pornire: ..................
    Preţul de adjudecare: .........
    Adjudecatarul va plăti preţul de adjudecare, diminuat cu contravaloarea garanţiei de participare la licitaţie, în lei, în numerar sau prin decontare bancară, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data adjudecării, la banca ..............................................................., în contul ....................... .
    Cu privire la vânzarea la licitaţie s-au făcut următoarele obiecţii: .........................................................................................
    .........................................................................

    Prezentul proces-verbal de licitaţie s-a încheiat în ................. exemplare.

        Comisia de licitaţie: Participanţi:
  Numele ......................... Numele .........................
  Prenumele ...................... Prenumele ......................
  Semnătura ...................... Semnătura ......................


    Informaţii privind formularul:
    1. Denumire: Proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul licitaţiei pentru valorificarea bunurilor mobile
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.
    4. Se întocmeşte în 3 exemplare de către reprezentantul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate.
    5. Circulă:
    - 1 exemplar la adjudecatar (sau reprezentantul său legal);
    - 1 exemplar la debitor.
    6. Se arhivează 1 exemplar la dosarul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate.

    ANEXA 3
    la metodologie

    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A BUNURILOR INDISPONIBILIZATE
    Nr. ................. din .................

                 CERTIFICAT DE ADJUDECARE PENTRU BUNURI MOBILE

    Încheiat astăzi, ....... luna ........ anul ........., ora ..........

    S-a întocmit prezentul certificat de adjudecare pentru bunul mobil valorificat prin vânzare la licitaţie conform Procesului-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul licitaţiei pentru valorificarea bunurilor mobile nr. ...................... din data de ..................... emis de ...................................................................
    I. Datele de identificare ale cumpărătorului:
    .........................................................................
    .........................................................................
    II. Datele de identificare ale proprietarului:
    .........................................................................
    .........................................................................
    III. Datele de identificare ale bunului mobil:
    - denumirea bunului mobil ...............................................
    - descrierea sumară: ....................................................
    Adjudecarea s-a făcut la preţul de adjudecare de .................... lei, pentru care s-a calculat T.V.A. în sumă de ............... lei*).
──────────
    *) TVA se datorează conform prevederilor titlului VII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, va fi plătită odată cu preţul de adjudecare sau, după caz, se aplică taxarea inversă conform prevederilor art. 331 din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Se aplică procedura privind TVA aferentă unei livrări de bunuri efectuate prin executare silită prevăzută de normele metodologice de aplicare a titlului VII din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă livrarea este operaţiune neimpozabilă conform prevederilor art. 270 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se face această menţiune în prezentul proces-verbal.
──────────

    Cumpărătorul a efectuat plata preţului în întregime, în numerar sau cu ordin de plată, după cum urmează:
    - ........................ lei, reprezentând garanţia de participare la licitaţie, cu chitanţă/ordin de plată nr. /data .............., în contul nr. .......................;
    - ........................ lei, reprezentând preţul de adjudecare diminuat cu valoarea garanţiei de participare la licitaţie, exclusiv T.V.A. aferentă, cu chitanţă/ordin de plată nr./data ...................., în contul nr. ..................................;
    - ........................ lei, reprezentând T.V.A. aferentă, cu chitanţă/ordin de plată nr. /data .............., în contul nr. ................ .

    Prezentul certificat de adjudecare constituie titlu de proprietate.
    Prezentul certificat de adjudecare s-a încheiat în .......... exemplare.

    Conducătorul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate,
    Comisia de licitaţie:
    Numele şi prenumele ...........................
    Semnătura .....................................
    Cumpărător:
    Numele şi prenumele ...........................
    Semnătura .....................................

    Informaţii privind formularul:
    1. Denumire: Certificat de adjudecare pentru bunuri mobile
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.
    4. Se întocmeşte în 3 exemplare de către Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, după caz.
    5. Circulă
    - 1 exemplar la cumpărător (sau reprezentantul său legal);
    - 1 exemplar la proprietar.
    6. Se arhivează 1 exemplar la Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate.

    ANEXA 4
    la metodologie

    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A BUNURILOR INDISPONIBILIZATE
    Nr. ...................... din ...........................

                                 PROCES-VERBAL
                  de predare-primire a bunurilor valorificate

    Încheiat astăzi, ............. luna ............. anul .............., ora .............., în localitatea ......................, sectorul/judeţul .............., str. ............................. nr. ......., bl. ........., sc. ............, et. .........., ap. ..........., locul predării/primirii .............................

    Din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate am procedat la predarea bunurilor ce au fost valorificate, pentru care aţi fost declarat cumpărător prin:
    - Procesul-verbal de adjudecare pentru bunuri mobile nr. ................ din data de ...................................
    Datele de identificare ale cumpărătorului: ..............................................................................
    Datele de identificare ale bunului mobil:
    - denumirea bunului mobil: ..............................................................................................
    - descrierea sumară: ....................................................................................................
    Caracteristicile şi elementele bunurilor care fac obiectul prezentului proces-verbal de predare-primire corespund cu cele ale bunurilor mobile descrise în:
    Anunţul privind vânzarea bunurilor mobile nr. ............ din data de ..........., în
    Procesul-verbal de adjudecare bunuri mobile nr. ............ din data de .............. şi cu cele prezentate cu ocazia organizării vânzării.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în ................................. exemplare.

   Reprezentantul Agenţiei Naţionale de
Administrare a Bunurilor Indisponibilizate Cumpărător
Numele şi prenumele ...................... Numele şi prenumele .............
Semnătura ................................ Semnătura .......................

    Custode
    Numele şi prenumele/denumirea ...........................
    Semnătura ...............................................
    L.S.


    Informaţii privind formularul:
    1. Denumire: Proces-verbal de predare-primire a bunurilor valorificate
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.
    4. Se întocmeşte în 4 exemplare de către reprezentantul Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, după caz.
    5. Circulă:
    - 1 exemplar la cumpărător;
    - 1 exemplar la custode, după caz.
    6. Se arhivează 1 exemplar la Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate.

                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016