Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE DE EVALUARE din 14 octombrie 2003  a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE DE EVALUARE din 14 octombrie 2003 a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 29 octombrie 2003


SECŢIUNEA 1
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici de conducere şi de execuţie

ART. 1
(1) Procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale se aplica fiecãrui funcţionar public, în raport cu realizarea obiectivelor individuale stabilite în baza atribuţiilor prevãzute în fişa postului.
(2) Principalele elemente care trebuie avute în vedere la întocmirea fisei postului sunt cuprinse în modelul prevãzut la pct. 2 din prezenta anexa.
ART. 2
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se realizeazã prin raportarea criteriilor de performanta la gradul de îndeplinire a obiectivelor individuale prevãzute pentru perioada evaluatã.
(2) Obiectivele individuale trebuie sa corespundã urmãtoarelor cerinţe:
a) sa fie specifice activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publica;
b) sa fie cuantificabile - sa aibã o forma concretã de realizare;
c) sa fie prevãzute cu termene de realizare;
d) sa fie realiste - sa poatã fi aduse la îndeplinire în termenele de realizare prevãzute şi cu resursele alocate;
e) sa fie flexibile - sa poatã fi revizuite în funcţie de modificãrile intervenite în prioritãţile autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Revizuirea obiectivelor individuale se poate face trimestrial. Modificãrile se consemneazã într-un document semnat şi datat de evaluator şi de funcţionarul public care urmeazã sa fie evaluat. Documentul va fi anexat la raportul de evaluare.
(4) Criteriile de performanta pe baza cãrora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se aproba prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Ordinul se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Criteriile de performanta pe baza cãrora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2003 sunt cele prevãzute în <>Ordinul ministrului administraţiei publice nr. 8/2002 pentru aprobarea Criteriilor de performanta pe baza cãrora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2002.
ART. 3
(1) Perioada evaluatã este cuprinsã între data de 1 decembrie a anului anterior evaluãrii şi 1 decembrie a anului în curs.
(2) Perioada de evaluare este cuprinsã între datele de 1 decembrie şi 31 decembrie ale anului pentru care se evalueaza performanţele profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
(3) În mod excepţional evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se face şi în cursul perioadei evaluate, în urmãtoarele cazuri:
a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raporturile de serviciu ale funcţionarului public înceteazã, se suspenda sau se modifica, în condiţiile legii. În acest caz funcţionarul public va fi evaluat pentru perioada de pana la încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu. La obţinerea calificativului anual va fi avut în vedere, în funcţie de specificul atribuţiilor prevãzute în fişa postului, şi calificativul obţinut înainte de suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu;
b) atunci când, pe parcursul perioadei evaluate, raporturile de serviciu ale funcţionarului public care ocupa o funcţie publica de conducere sau o funcţie publica corespunzãtoare categoriei inaltilor funcţionari publici înceteazã, se suspenda sau se modifica, în condiţiile legii. În acest caz funcţionarul public de conducere are obligaţia ca, înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, într-o perioada de cel mult 15 zile calendaristice de la încetarea sau modificarea raporturilor de serviciu, sa realizeze evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale ale acestora;
c) atunci când, pe parcursul perioadei evaluate, funcţionarul public dobândeşte o diploma de studii de nivel superior şi urmeazã sa fie promovat, în condiţiile legii, într-o funcţie publica corespunzãtoare studiilor absolvite.
(4) Pentru a fi realizatã evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale, funcţionarul public trebuie sa fi desfãşurat o activitate de cel puţin 6 luni în funcţii publice, cu excepţia cazurilor prevãzute la alin. (3).
(5) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se face cu respectarea regimului juridic al conflictului de interese privind functionarii publici.
ART. 4
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarului public se realizeazã de cãtre evaluator.
(2) În sensul prezentei metodologii, are calitatea de evaluator:
a) funcţionarul public de conducere care coordoneazã compartimentul în cadrul cãruia îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public de execuţie sau care coordoneazã activitatea acestuia;
b) funcţionarul public de conducere ierarhic superior potrivit structurii organizatorice a autoritãţii sau instituţiei publice, pentru funcţionarul public de conducere;
c) inaltul funcţionar public, pentru functionarii publici de conducere din subordine sau pentru functionarii publici de execuţie, atunci când aceştia îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unor compartimente care nu sunt coordonate de un funcţionar public de conducere, respectiv demnitarul, pentru functionarii publici care sunt în subordinea directa a acestuia;
d) primarul, pe baza propunerii consiliului local, pentru secretarul comunei, oraşului şi al subdiviziunii administrativteritoriale a municipiilor.
ART. 5
Procedura de evaluare se realizeazã în urmãtoarele 3 etape:
a) completarea raportului de evaluare de cãtre evaluator;
b) interviul;
c) contrasemnarea raportului de evaluare.
ART. 6
(1) În vederea completãrii raportului de evaluare, evaluatorul:
a) analizeazã îndeplinirea obiectivelor individuale fixate;
b) noteaza criteriile de performanta în funcţie de importanta acestora;
c) stabileşte calificativul final de evaluare a performantelor profesionale individuale;
d) consemneazã rezultatele deosebite ale funcţionarului public, dificultãţile obiective intampinate de acesta în perioada evaluatã şi orice alte observaţii pe care le considera relevante.
(2) Formatul standard al raportului de evaluare este prevãzut la pct. 3 din prezenta anexa.
ART. 7
(1) Notarea obiectivelor şi a criteriilor de performanta se face parcurgandu-se urmãtoarele etape:
a) fiecare obiectiv se apreciazã cu note de la 1 la 5, nota exprimand gradul de îndeplinire a obiectivului respectiv, din punct de vedere cantitativ, calitativ şi al termenului în care a fost realizat;
b) pentru a obţine nota acordatã pentru îndeplinirea obiectivelor se face media aritmetica a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecãrui obiectiv;
c) fiecare criteriu de performanta se noteaza de la 1 la 5, nota exprimand aprecierea îndeplinirii criteriului de performanta în realizarea obiectivelor individuale stabilite;
d) pentru a obţine nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de performanta se face media aritmetica a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecãrui criteriu.
(2) Semnificatia notelor prevãzute la alin. (1) lit. a) şi c) este urmãtoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim.
ART. 8
Calificativul final al evaluãrii se stabileşte pe baza notei finale, dupã cum urmeazã:
a) între 1,00-1,50 - nesatisfãcãtor;
b) între 1,51-2,50 - satisfãcãtor;
c) între 2,51-3,50 - bun;
d) între 3,51-4,50 - foarte bun;
e) între 4,51-5,00 - excepţional.
ART. 9
Interviul, ca etapa a procesului de evaluare, reprezintã un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi funcţionarul public, în cadrul cãruia:
a) se aduc la cunostinta funcţionarului public evaluat consemnarile fãcute de evaluator în raportul de evaluare;
b) în cazul în care între funcţionarul public evaluat şi evaluator exista diferenţe de opinie asupra consemnarilor fãcute, comentariile funcţionarului public se consemneazã în raportul de evaluare. Evaluatorul poate modifica raportul de evaluare dacã se ajunge la un punct de vedere comun;
c) se semneazã şi se dateazã raportul de evaluare de cãtre evaluator şi de funcţionarul public evaluat.
ART. 10
(1) Raportul de evaluare se înainteazã contrasemnatarului.
(2) În sensul prezentei metodologii, are calitatea de contrasemnatar:
a) funcţionarul public ierarhic superior evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a autoritãţii sau instituţiei publice. În mod excepţional, în cazul în care, potrivit structurii organizatorice a autoritãţii sau instituţiei publice, nu exista un funcţionar public ierarhic superior evaluatorului, va fi desemnat contrasemnatar funcţionarul public care deţine cea mai inalta funcţie publica din autoritatea sau instituţia publica respectiva, iar atunci când nu este posibil, contrasemnatar va fi adjunctul conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice;
b) prefectul, pentru secretarul comunei, oraşului şi al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor.
(3) Raportul de evaluare poate fi modificat conform deciziei contrasemnatarului în urmãtoarele cazuri:
a) aprecierile consemnate nu corespund realitãţii;
b) între evaluator şi funcţionarul public evaluat exista diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.
(4) Raportul de evaluare modificat în condiţiile alin. (3) se aduce la cunostinta funcţionarului public.
ART. 11
(1) Functionarii publici nemultumiti de rezultatul evaluãrii pot sa îl conteste la conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.
(2) Contestaţia se formuleazã în termen de 5 zile calendaristice de la luarea la cunostinta de cãtre funcţionarul public evaluat a calificativului acordat şi se soluţioneazã în termen de 15 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiei.
(3) Rezultatul contestaţiei se comunica funcţionarului public în termen de 5 zile calendaristice de la soluţionarea contestaţiei.
(4) Funcţionarul public nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei formulate potrivit alin. (1) se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Reguli specifice privind evaluarea performantelor profesionale individuale ale inaltilor funcţionari publici

ART. 12
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale inaltilor funcţionari publici se face de cãtre o comisie formatã din 5 personalitãţi, respectiv un preşedinte şi 4 membri, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 13
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale inaltilor funcţionari publici consta în aprecierea, pe baza raportului de activitate al inaltului funcţionar public, a:
a) modului şi a gradului de îndeplinire a obiectivelor stabilite de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice;
b) modului de îndeplinire a obiectivelor şi a performantelor obţinute de structurile conduse;
c) propunerilor privind eficientizarea activitãţii structurilor conduse, prin identificarea deficienţelor în activitate şi a modului de eliminare a acestora.
(2) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea inaltii funcţionari publici vor întocmi un raport, cu referire la componentele raportului de activitate, prevãzute la alin. (1).
ART. 14
(1) Evaluarea se face pe baza raportului de activitate întocmit de inaltul funcţionar public şi a raportului conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice, parcurgand urmãtoarele etape:
a) fiecare componenta a raportului de activitate prevãzutã la art. 13 se apreciazã cu note de la 1 la 5, nota exprimand aprecierea din punct de vedere cantitativ, calitativ şi al termenului în care a fost realizat obiectivul;
b) pentru a obţine nota acordatã pentru evaluarea activitãţii se face media aritmetica a notelor acordate pentru îndeplinirea celor prevãzute la art. 13.
(2) Prevederile art. 8 se aplica în mod corespunzãtor şi notelor acordate în condiţiile alin. (1).
ART. 15
Inaltii funcţionari publici nemultumiti de calificativul obţinut la evaluarea performantelor profesionale individuale se pot adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

2. Model pentru fişa postului


┌──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Autoritatea sau instituţia publica .......... │ │
│Direcţia generalã ........................... │ Aprob, │
│Direcţia .................................... │Conducãtorul autoritãţii │
│Serviciul ................................... │sau instituţiei publice, │
│Biroul/Compartimentul ....................... │ │
└──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘




┌────────────────┐
│ FIŞA POSTULUI │
└────────────────┘
Nr. ..........

Denumirea postului .......................................
Nivelul postului
Funcţia publica corespunzãtoare categoriei ...............
Scopul principal al postului*) ...........................
Identificarea funcţiei publice
Denumire .................................................
Clasa ....................................................
Gradul profesional**) ....................................
Vechimea în specialitate necesarã***) ....................
Condiţii specifice privind ocuparea postului:
Studii de specialitate ...................................
Perfectionari (specializãri) .............................
Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel) .......................................................
Limbi strãine****) (necesitate şi grad de cunoaştere) ..............................................................
Abilitaţi, calitãţi şi aptitudini necesare ...............

_______________
*) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.
**) Dacã este cazul.
***) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.
****) Şi limba minoritãţilor naţionale, acolo unde este cazul.

Cerinţe specifice (de exemplu, cãlãtorii frecvente, delegari, detaşãri) ........................................
Competenta managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale) ..........................
Atribuţii*) ..................................
Limite de competenta**) ......................
Delegarea de atribuţii .......................
Sfera relationala:
Intern:
a) Relaţii ierarhice:
- subordonat fata de ..................................
- superior pentru .....................................
b) Relaţii functionale: ...............................
c) Relaţii de control: ................................
d) Relaţii de reprezentare: ...........................
Extern:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: ...............
b) cu organizaţii internaţionale: .....................
c) cu persoane juridice private: ......................
Întocmit de***):
Numele şi prenumele ...................................
Funcţia publica de conducere ..........................
Semnatura .............................................
Data întocmirii .......................................
Luat la cunostinta de cãtre ocupantul postului
Numele şi prenumele ...................................
Semnatura .............................................
Data ..................................................
Avizat de****):
Numele şi prenumele ...................................
Funcţia publica de conducere ..........................
Semnatura .............................................
Data ..................................................

_______________
*) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publica, în concordanta cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creste treptat în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competentei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzãtoare categoriei inaltilor funcţionari publici.
**) Reprezintã libertatea decizionala de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.
***) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
****) Se avizeazã de superiorul conducatorului compartimentului.

3. Modelul raportului de evaluare

RAPORT DE EVALUARE
a performantelor profesionale individuale ale
funcţionarilor publici

Numele şi prenumele .................................
Funcţia publica .....................................
Gradul de salarizare ................................
Data ultimei promovari ..............................
Perioada evaluatã: de la .......... la ..............
Studii: .............................................
Programe de instruire*):.............................

____________
*) Urmate în perioada evaluatã.





─────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiective % din Termen Realizat (pondere) Notare
crt. timp de - % -
realizare
─────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────


Nota pentru îndeplinirea obiectivelor .......................


Criteriile de performanta*) Note │ Comentarii


──────────┼───────────────
................... │
................... │
................... │

Nota pentru îndeplinirea criteriilor de performanta ..........

Nota finala a evaluãrii .....................
┌──────────────┐
Calificativ final al evaluãrii └──────────────┘

Referat*)

__________
*) Se completeazã de evaluator.





┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Rezultate deosebite: │
│ Dificultãţi obiective intampinate în perioada evaluatã: │
│ Alte observaţii: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘



Obiective pentru urmãtoarea perioada pentru care se va face evaluarea:


─────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. % din Termen
crt. Obiective timp de realizare
─────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────



Programe de instruire recomandate a fi urmate:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘


Comentariile funcţionarului public evaluat:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘


Semnatura funcţionarului public evaluat ..........
Data .............................................
Semnatura evaluatorului ..........................
Numele şi prenumele ..............................
Funcţia publica ..................................
Data ..........

Comentariile persoanei care contrasemneazã:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘


Semnatura ...............................
Numele şi prenumele .....................
Funcţia publica .........................
Data ..........




────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016