Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE-CADRU din 9 noiembrie 2018  privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în cariera didactică, pentru învăţământul superior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE-CADRU din 9 noiembrie 2018 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în cariera didactică, pentru învăţământul superior

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 990 din 22 noiembrie 2018
──────────
    Aprobată prin Hotărârea nr. 902 din 9 noiembrie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 990 din 22 noiembrie 2018.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prin examenul de promovare se asigură exclusiv evoluţia în carieră a personalului didactic titular dintr-o instituţie de învăţământ superior, prin trecerea pe o funcţie didactică imediat superioară, cu respectarea standardelor minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învăţământul superior, stabilite conform art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi reglementărilor legale în vigoare.
    (2) Promovarea în carieră a personalului didactic titular într-una dintre funcţiile didactice se face prin examen, pe un post vacant, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    (3) Posturile vacante destinate promovării în cariera didactică se aprobă anual de către senatul universităţii, la propunerea consiliului de administraţie.
    (4) Metodologia proprie referitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în cariera didactică, pentru învăţământul superior, denumită în continuare metodologie proprie, prevede standardele minimale de ocupare a posturilor didactice pentru următoarele funcţii didactice:
    a) lector universitar/şef de lucrări;
    b) conferenţiar universitar;
    c) profesor universitar.

    (5) Standardele aferente funcţiilor prevăzute la alin. (4) sunt cerinţe minime şi obligatorii pentru înscrierea la examenul de promovare pe post şi sunt denumite în continuare standardele universităţii.
    (6) Standardele prevăzute la alin. (4) sunt stabilite de instituţia de învăţământ superior, prin aprobarea de către senatul universitar. Standardele universităţii nu pot deroga de la standardele minimale naţionale definite la alin. (1), aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 6.129/2016 privind aprobarea standardelor minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învăţământul superior, a gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare, a calităţii de conducător de doctorat şi a atestatului de abilitare, potrivit art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Standardele universităţii sunt superioare sau egale standardelor minimale naţionale.
    (7) Instituţia de învăţământ superior nu poate stabili prin metodologia proprie sau prin alte documente echivalarea îndeplinirii de către un candidat a standardelor minimale naţionale prevăzute la alin. (1) prin standarde, criterii sau indicatori diferiţi de cei prevăzuţi de standardele minimale naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 6.129/2016, potrivit art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Metodologia proprie conţine prevederi referitoare la soluţionarea contestaţiilor în cadrul instituţiei care a organizat examenul de promovare în cariera didactică. Contestaţiile pot fi depuse exclusiv pentru nerespectarea procedurii de examen.
    (9) În situaţia în care un candidat deţine dovezi care pot demonstra nerespectarea procedurii de examen, candidatul poate formula contestaţie în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatului. Contestaţia se formulează în scris, se înregistrează la registratura instituţiei de învăţământ superior şi se soluţionează de comisia de contestaţii în maximum două zile lucrătoare de la expirarea perioadei de contestaţii. Rezultatele contestaţiilor se afişează pe pagina de internet a examenului.
    (10) Nerespectarea prevederilor metodologiei proprii de către persoanele cu atribuţii în procedura de organizare şi desfăşurare a examenelor de promovare constituie abatere disciplinară şi se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 280-282 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de încadrarea faptei.

    ART. 2
    Metodologia proprie se elaborează cu respectarea principiilor care guvernează învăţământul superior prevăzute la art. 118 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi a prezentei metodologii-cadru.

    ART. 3
    (1) Anunţul privind organizarea examenului se publică cu cel puţin două luni înainte de data desfăşurării primei probe de examen. Înscrierea la examen începe în ziua publicării pe site-ul instituţiei de învăţământ superior a anunţului privind examenul pentru ocuparea postului vacant şi se încheie cu 15 zile calendaristice înaintea desfăşurării primei probe de examen.
    (2) Anunţurile se publică la loc vizibil, pe pagina principală a site-ului web al instituţiei de învăţământ superior şi pe un site web specializat administrat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
    (3) Pe pagina de internet a instituţiei de învăţământ superior, care găzduieşte şi pagina de internet a examenului, vor fi publicate, în termenul prevăzut la alin. (1), cel puţin următoarele informaţii:
    a) metodologia proprie;
    b) lista posturilor aprobate de către senatul universitar pentru care urmează a se desfăşura examen şi structura acestora, asumată de rectorul instituţiei de învăţământ superior;
    c) descrierea fiecărui post pentru care urmează să se desfăşoare examen de promovare în cariera didactică;
    d) atribuţiile/activităţile aferente postului didactic vacant, incluzând norma didactică şi tipurile de activităţi incluse în norma didactică;
    e) salariul minim de încadrare pe post la momentul angajării;
    f) calendarul examenului;
    g) tematica probelor de examen;
    h) descrierea procedurii de examen;
    i) lista completă a documentelor pe care candidatul trebuie să le includă în dosarul de examen;
    j) adresa la care trebuie depus dosarul de examen.


    ART. 4
    Cu cel puţin 10 zile calendaristice înaintea desfăşurării primei probe de examen, pe pagina de internet a instituţiei de învăţământ superior, care găzduieşte şi pagina de internet a examenului, vor fi publicate, cu respectarea protecţiei datelor cu caracter personal conform Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) cu aplicabilitate din 25.05.2018, pentru fiecare candidat la examenul de promovare în cariera didactică, următoarele:
    a) curriculum vitae;
    b) fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale pentru postul pentru care urmează să se desfăşoare examen de promovare;
    c) lista completă de lucrări.


    ART. 5
    (1) Examenele au caracter transparent.
    (2) La examen poate participa candidatul care îndeplineşte condiţiile de înscriere la examenul de promovare, conform Legii nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi prezentei metodologii.
    (3) Poate participa la examenul de promovare în cariera didactică cadrul didactic titular care a avut calificativul „foarte bine“ în ultimii 3 ani în instituţia organizatoare, nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplineşte standardele de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei, în conformitate cu art. 294^1 şi art. 301 alin. (3), (4) sau (5) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

    ART. 6
    (1) Se consideră a fi implicate în procedura de examen persoanele care:
    a) participă în procesul de decizie referitor la numirea comisiei de examen;
    b) sunt membri sau membri supleanţi ai comisiei de examen;
    c) sunt implicate în decizii de evaluare profesională sau administrativă în cadrul examenului;
    d) sunt implicate în soluţionarea contestaţiilor.

    (2) Nu pot fi implicate în procedura de examen persoane care:
    a) au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor;
    b) sunt angajate în aceeaşi instituţie cu un candidat care deţine o funcţie de conducere şi sunt subordonate ierarhic candidatului.


    ART. 7
    În situaţia în care, în urma promovării examenului de către candidat, una sau mai multe persoane din instituţia de învăţământ superior urmează să se afle într-o situaţie de incompatibilitate conform art. 295 alin. (4) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, numirea pe post şi acordarea titlului universitar de către instituţia de învăţământ superior pot avea loc numai după soluţionarea situaţiei/situaţiilor de incompatibilitate. Modalitatea de soluţionare a situaţiei de incompatibilitate se comunică Ministerului Educaţiei Naţionale în termen de două zile lucrătoare de la soluţionare.

    CAP. II
    Examenul de promovare în cariera didactică, pentru învăţământul superior
    ART. 8
    (1) Instituţiile de învăţământ superior pot să organizeze examen de promovare în cariera didactică numai dacă postul este vacant.
    (2) Un post se consideră vacant dacă este prevăzut astfel în statul de funcţii întocmit anual sau se vacantează pe parcursul anului universitar.

    ART. 9
    (1) Instituţia de învăţământ superior poate să organizeze examen de promovare în cariera didactică numai după aprobarea de către senatul universitar a numărului de posturi vacante şi publicarea de către instituţia de învăţământ superior pe pagina de internet proprie a informaţiilor privind organizarea examenului/examenelor.
    (2) Publicarea de către instituţia de învăţământ superior pe pagina de internet proprie a informaţiilor privind organizarea examenului/examenelor de promovare în cariera didactică se realizează în primele 30 de zile calendaristice de la începerea fiecărui semestru al anului universitar.
    (3) În termenul prevăzut la alin. (2) instituţia de învăţământ superior are obligaţia de a transmite Ministerului Educaţiei Naţionale, în vederea obţinerii avizului pentru organizarea şi desfăşurarea examenului, următoarele:
    a) metodologia proprie;
    b) lista posturilor aprobate de către senatul universitar pentru care urmează a se desfăşura examen şi structura acestora, asumată de rectorul instituţiei de învăţământ superior;
    c) extrasul din statul de funcţii care conţine posturile propuse pentru examenele de promovare, semnat de rector, decan şi directorul de departament sau conducătorul şcolii doctorale;
    d) declaraţia pe propria răspundere a rectorului instituţiei de învăţământ superior care atestă că toate posturile didactice propuse pentru examenele de promovare au în structură numai discipline din planurile de învăţământ ale specializărilor/ programelor de studii legal înfiinţate, inclusiv ca formă de învăţământ şi localitate de desfăşurare.

    (4) Procedura de examen poate fi declanşată doar după primirea avizului din partea Ministerului Educaţiei Naţionale.
    (5) Propunerea de organizare a examenului pentru un post vacant se face de către directorul departamentului, prin referat avizat de consiliul departamentului şi de consiliul facultăţii.
    (6) Lista posturilor vacante propuse pentru ocuparea prin examen de promovare este avizată de consiliul facultăţii, înaintată de decan consiliului de administraţie al instituţiei de învăţământ superior în vederea aprobării conform art. 213 alin. (13) lit. c) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    (1) Pentru înscrierea la examenul de promovare în cariera didactică, pentru funcţiile de lector universitar/şef de lucrări este necesară întrunirea cumulativă a următoarelor condiţii:
    a) deţinerea diplomei de doctor;
    b) vechime minimă de 3 ani în calitate de cadru didactic în învăţământul superior în cadrul instituţiei organizatoare a examenului de promovare;
    c) îndeplinirea standardelor minimale de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei didactice de lector universitar/şef de lucrări, prevăzute de metodologia proprie. Aceste standarde constituie criteriu de evaluare a universităţilor conform art. 193 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 5 alin. (2) şi (3) din prezenta metodologie.

    (2) Pentru înscrierea la examenul de promovare în cariera didactică, pentru funcţia de conferenţiar universitar este necesară întrunirea cumulativă a următoarelor condiţii:
    a) deţinerea diplomei de doctor;
    b) vechime minimă de 6 ani în calitate de cadru didactic în învăţământul superior în cadrul instituţiei organizatoare a examenului de promovare;
    c) îndeplinirea standardelor minimale de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei didactice de conferenţiar universitar, prevăzute de metodologia proprie. Aceste standarde trebuie să fie superioare sau egale standardelor minimale aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale potrivit art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 5 alin. (2) şi (3) din prezenta metodologie.

    (3) Pentru înscrierea la examenul de promovare în cariera didactică, pentru funcţia de profesor universitar este necesară întrunirea cumulativă a următoarelor condiţii:
    a) deţinerea diplomei de doctor;
    b) vechime minimă de 9 ani în calitate de cadru didactic titular în învăţământul superior în cadrul instituţiei organizatoare a examenului de promovare;
    c) îndeplinirea standardelor minimale de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei didactice de profesor universitar, prevăzute de metodologia proprie. Aceste standarde trebuie să fie superioare sau egale standardelor minimale aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale potrivit art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 5 alin. (2) şi (3) din prezenta metodologie.

    (4) Pentru ocuparea posturilor din învăţământul superior medical, cu excepţia posturilor de la disciplinele care nu au corespondent în reţeaua Ministerului Sănătăţii şi a celor de la disciplinele preclinice, trebuie îndeplinite următoarele condiţii, suplimentar faţă de cele prevăzute anterior:
    a) pentru şef de lucrări sau conferenţiar - deţinerea titlului de medic specialist;
    b) pentru profesor universitar - deţinerea titlului de medic primar.


    ART. 11
    În vederea înscrierii la examenul de promovare, candidatul depune un dosar care conţine următoarele documente:
    a) cererea de înscriere la examen, semnată de candidat, care include o declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar;
    b) propunerea de dezvoltare a carierei universitare a candidatului atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât şi din punctul de vedere al activităţilor de cercetare ştiinţifică; propunerea se redactează de către candidat şi cuprinde maximum 10 pagini;
    c) curriculum vitae al candidatului în format tipărit şi în format electronic;
    d) lista de lucrări ale candidatului în format tipărit şi în format electronic;
    e) fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la examen, al cărei format standard este prevăzut de metodologia proprie. Fişa de verificare este completată şi semnată de către candidat;
    f) documentele care atestă deţinerea titlului de doctor: copia diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, atestatul de recunoaştere a acesteia;
    g) rezumatul în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională a tezei de doctorat;
    h) declaraţia pe propria răspundere a candidatului în care indică situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în care s-ar afla în cazul promovării examenului sau lipsa acestor situaţii de incompatibilitate;
    i) declaraţia pe propria răspundere a candidatului din care să reiasă că nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 3 ani;
    j) dovada privind obţinerea calificativului „foarte bine“ în ultimii 3 ani;
    k) în cazurile prevăzute la art. 10 alin. (5), copiile care atestă deţinerea titlurilor medicale respective;
    l) copiile altor diplome care atestă studiile candidatului;
    m) copia cărţii de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a paşaportului sau a unui alt document de identitate întocmit într-un scop echivalent cărţii de identitate ori paşaportului;
    n) în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copiile documentelor care atestă schimbarea numelui;
    o) maximum 10 publicaţii, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecţionate de acesta şi considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii.


    ART. 12
    Curriculumul vitae al candidatului trebuie să includă:
    a) informaţii despre studiile efectuate şi diplomele obţinute;
    b) informaţii despre experienţa profesională şi locurile de muncă relevante ocupate anterior;
    c) informaţii despre proiectele de cercetare-dezvoltare pe care le-a condus ca director de proiect şi granturile obţinute, în cazul în care există astfel de proiecte sau granturi, indicându-se pentru fiecare sursa de finanţare, volumul finanţării şi principalele publicaţii sau brevete rezultate;
    d) informaţii despre premii sau alte elemente de recunoaştere a contribuţiilor ştiinţifice ale candidatului.


    ART. 13
    Lista completă de lucrări ale candidatului va fi structurată astfel:
    a) lista celor maximum 10 lucrări considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii, care sunt incluse în format electronic în dosar şi care se pot regăsi şi în celelalte categorii de lucrări prevăzute de prezentul articol;
    b) teza sau tezele de doctorat;
    c) brevete de invenţie şi alte titluri de proprietate industrială;
    d) cărţi şi capitole în cărţi;
    e) articole/studii in extenso, publicate în reviste din fluxul ştiinţific internaţional;
    f) publicaţii in extenso, apărute în lucrări ale conferinţelor internaţionale de specialitate;
    g) alte lucrări şi contribuţii ştiinţifice sau, după caz, din domeniul creaţiei artistice.


    ART. 14
    (1) Candidaţii pentru posturile de conferenţiar universitar trebuie să includă în dosarul de examen cel puţin 3 nume şi adrese de contact ale unor personalităţi din domeniu, din ţară sau din străinătate, exterioare instituţiei de învăţământ superior, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare privitoare la calităţile profesionale ale candidatului.
    (2) Candidaţii pentru posturile de profesor universitar trebuie să includă în dosarul de examen cel puţin 3 nume şi adrese de contact ale unor personalităţi din domeniu, din străinătate, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare privitoare la calităţile profesionale ale candidatului.
    (3) În cazul domeniilor ştiinţifice cu specific românesc, scrisorile de recomandare pentru candidaţii la postul de profesor universitar pot proveni şi din partea unor personalităţi din domeniul respectiv din România, exterioare instituţiei de învăţământ superior.
    (4) Domeniile ştiinţifice cu specific românesc sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.

    ART. 15
    Dosarul de examen este constituit de candidat şi se depune direct la adresa instituţiei de învăţământ superior specificată pe pagina de internet a examenului. Dosarul de examen este transmis membrilor comisiei de examen după expirarea termenului de depunere a dosarelor, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare înaintea desfăşurării primei probe a examenului.

    ART. 16
    (1) Pentru obţinerea avizului compartimentului juridic al instituţiei de învăţământ superior, fiecare dosar trebuie să cuprindă rezoluţia cu privire la verificarea informaţiilor din fişa de verificare prevăzută la art. 11 alin. (1) lit. e). Această rezoluţie este stabilită de către o comisie sau un consiliu ştiinţific numit(ă) prin decizie a rectorului, la propunerea consiliului de administraţie.
    (2) Îndeplinirea de către un candidat a condiţiilor legale de prezentare la examen este certificată prin avizul compartimentului juridic al instituţiei de învăţământ superior, în baza rezoluţiei de la alin. (1) şi a documentelor prevăzute la art. 11.
    (3) Avizul este comunicat candidatului şi publicat pe pagina de internet a examenului în termen de 48 de ore de la emiterea sa, dar cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea desfăşurării primei probe a examenului.

    ART. 17
    Candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de prezentare la examen vor fi notificaţi de către instituţia de învăţământ superior cu privire la susţinerea probelor de examen.

    ART. 18
    (1) Comisia de examen evaluează candidatul din perspectiva următoarelor aspecte:
    a) relevanţa şi impactul rezultatelor ştiinţifice ale candidatului;
    b) capacitatea candidatului de a îndruma studenţi sau tineri cercetători;
    c) competenţele didactice ale candidatului;
    d) capacitatea candidatului de a transfera cunoştinţele şi rezultatele sale către mediul economic sau social ori de a populariza propriile rezultate ştiinţifice;
    e) capacitatea candidatului de a lucra în echipă şi eficienţa colaborărilor ştiinţifice ale acestuia, în funcţie de specificul domeniului candidatului;
    f) capacitatea candidatului de a conduce proiecte de cercetare-dezvoltare;
    g) experienţa profesională a candidatului în alte instituţii decât instituţia organizatoare de examen.

    (2) Comisia de examen are obligaţia de a constata îndeplinirea de către candidat a standardelor minimale naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 6.129/2016.

    ART. 19
    Competenţele profesionale ale candidatului se evaluează de către comisia de examen pe baza dosarului de examen şi, adiţional, prin una sau mai multe probe, potrivit metodologiei proprii. Instituţia de învăţământ superior anunţă pe pagina de internet a examenului ziua, ora şi locul desfăşurării probelor de examen.

    ART. 20
    (1) Stabilirea componenţei comisiei de examen se face odată cu publicarea de către instituţia de învăţământ superior pe pagina de internet proprie a informaţiilor privind organizarea examenului.
    (2) Componenţa comisiei de examen include membri supleanţi, iar numărul acestora se stabileşte prin metodologia proprie.
    (3) Consiliul departamentului în structura căruia se află postul face propuneri pentru componenţa nominală a comisiei de examen.
    (4) Componenţa comisiei de examen pe baza propunerilor prevăzute la alin. (3) este înaintată de decanul facultăţii spre avizare consiliului facultăţii.
    (5) Componenţa nominală a comisiei de examen însoţită de avizul consiliului facultăţii este supusă validării consiliului de administraţie şi apoi transmisă senatului universitar pentru aprobare.
    (6) În urma aprobării de către senatul universitar, comisia de examen este numită prin decizie a rectorului.
    (7) În termen de două zile lucrătoare de la emiterea deciziei rectorului, componenţa nominală a comisiei de examen este publicată pe pagina de internet a examenului. În cazul instituţiilor de învăţământ superior din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, decizia rectorului este transmisă şi structurilor cu atribuţii în domeniu.

    ART. 21
    (1) Comisia de examen este formată din 5 membri, incluzând preşedintele acesteia, specialişti în domeniul postului sau în domenii apropiate.
    (2) În cazul în care, din motive obiective, un membru nu poate participa la lucrările comisiei, membrul respectiv este înlocuit de membrul supleant, numit după aceeaşi procedură ca şi membrii comisiei.
    (3) Deciziile comisiei de examen sunt luate prin votul secret al membrilor. O decizie a comisiei este validă dacă a întrunit votul a cel puţin 3 membri ai comisiei.
    (4) Lucrările comisiei sunt conduse de preşedintele comisiei.
    (5) Membrii comisiei pot fi din interiorul sau din afara instituţiei de învăţământ superior, din ţară sau din străinătate.
    (6) Pentru ocuparea unui post de conferenţiar universitar, profesor universitar, cel puţin 3 membri ai comisiei trebuie să fie din afara instituţiei care organizează examenul, din ţară sau din străinătate.
    (7) Membrii comisiei de examen trebuie să aibă un titlu didactic superior ori cel puţin egal cu cel al postului destinat promovării, iar membrii din străinătate, să îndeplinească standardele universităţii corespunzătoare postului destinat promovării.
    (8) În scopul exclusiv al participării în comisia de examen, echivalarea titlurilor didactice ale membrilor din străinătate cu titlurile didactice din ţară se face prin hotărâre a senatului universitar cu privire la componenţa nominală a comisiei.
    (9) Preşedintele comisiei de examen poate fi una dintre următoarele persoane, conform metodologiei proprii:
    a) directorul departamentului;
    b) decanul sau prodecanul facultăţii în care se regăseşte postul;
    c) un cadru didactic titular în universitate, specialist în domeniul postului sau într-un domeniu apropiat, delegat în acest scop prin votul consiliului departamentului, respectiv al consiliului facultăţii, care organizează examenul.


    ART. 22
    (1) Prevederile referitoare la componenţa comisiei de examen sunt aplicabile în mod corespunzător şi pentru desemnarea comisiei de contestaţii.
    (2) Membrii comisiei de examen nu pot face parte din comisia de contestaţii.
    (3) În urma aprobării de către senatul universitar, componenţa comisiei de contestaţii este numită prin decizie a rectorului.

    ART. 23
    (1) Examenul se derulează astfel încât toate probele de examinare să fie susţinute în cel mult 45 de zile de la încheierea perioadei de înscriere.
    (2) Examenul constă în evaluarea calităţilor didactice şi a activităţii ştiinţifice.
    (3) Preşedintele comisiei întocmeşte un raport asupra probelor examenului, pe baza referatelor de apreciere redactate de fiecare membru al comisiei de examen.
    (4) Raportul asupra probelor examenului este aprobat prin decizie a comisiei de examen şi este semnat de fiecare dintre membrii comisiei şi de către preşedintele comisiei.
    (5) Consiliul facultăţii analizează respectarea procedurilor stabilite prin metodologia proprie a instituţiei de învăţământ superior şi acordă sau nu avizul său raportului asupra examenului.
    (6) Senatul universitar analizează respectarea procedurilor stabilite prin metodologia proprie a instituţiei de învăţământ superior şi aprobă sau nu raportul asupra examenului.

    ART. 24
    (1) Rezultatul comisiei se publică pe pagina de internet a examenului, în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea examenului, respectiv după expirarea termenului de rezolvare şi de răspuns la contestaţii, după caz.
    (2) După aprobarea de către senatul universitar a rezultatului examenului, pe pagina de internet a examenului se publică lista candidaţilor promovaţi.

    ART. 25
    (1) Încadrarea pe post şi acordarea titlului universitar aferent de către instituţia de învăţământ superior, în urma aprobării rezultatului examenului de către senatul universitar, se fac prin decizie a rectorului, începând cu prima zi a semestrului următor.
    (2) Numirile pe posturile din instituţiile de învăţământ superior din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională se fac potrivit reglementărilor interne specifice, cu respectarea prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 26
    (1) Fiecare instituţie de învăţământ superior întocmeşte anual, până cel târziu la data de 1 septembrie, un raport anual cu privire la organizarea, desfăşurarea şi finalizarea examenelor de promovare în cariera didactică. Raportul este trimis spre notificare Ministerului Educaţiei Naţionale.
    (2) Instituţiile de învăţământ superior din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională trimit raportul anual cu privire la organizarea, desfăşurarea şi finalizarea examenelor de promovare în cariera didactică şi ministerului sau organului de stat cu atribuţii în domeniu.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016