Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE-CADRU din 22 mai 2025  privind organizarea şi desfăşurarea programelor de studii postuniversitare de formare profesională a adulţilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE-CADRU din 22 mai 2025 privind organizarea şi desfăşurarea programelor de studii postuniversitare de formare profesională a adulţilor

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 543 din 12 iunie 2025
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 4.148 din 22 mai 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 22 mai 2025.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie-cadru reglementează organizarea şi desfăşurarea de programe de studii postuniversitare de formare profesională a adulţilor, denumite în continuare programe de studii postuniversitare de FPA, care fac parte din formarea continuă, în învăţământul superior, prevăzută la art. 26 alin. (2) lit. a) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 199/2023.
    (2) Programele de studii postuniversitare de FPA se pot organiza pentru absolvenţii care au obţinut minimum nivelurile de calificare 6-7, conform Cadrului naţional al calificărilor, denumit în continuare CNC.

    ART. 2
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA sunt definite prin:
    a) tipul de program de studii postuniversitare;
    b) domeniul de specializare a cunoaşterii - ISCED, conform cu diviziunea academică a cunoaşterii şi cu diviziunea profesională a muncii;
    c) forma de organizare a programelor de studii;
    d) nivelul de calificare din CNC;
    e) numărul de credite conform Sistemului european al creditelor transferabile (ECTS);
    f) unitatea administrativ-teritorială unde se organizează;
    g) modul de organizare;
    h) limba sau limbile de predare;
    i) ocupaţia/grupa de bază, după caz, conform ISCO-08 şi calificarea, după caz.

    (2) Programele de studii postuniversitare de FPA fac parte din formarea continuă, au volume reduse de învăţare, vizând competenţe şi/sau rezultate ale învăţării corespunzătoare, care se pot finaliza cu certificări sau microcertificări.

    ART. 3
    (1) Un program de studii postuniversitare de FPA cuprinde, potrivit dispoziţiilor art. 72 alin. (3) din Legea nr. 199/2023, totalitatea activităţilor de proiectare, organizare, predare şi îndrumare, precum şi realizarea efectivă a învăţării, aplicarea practică, cercetarea şi evaluarea, care împreună conduc la obţinerea unor certificate sau altor acte de studii recunoscute de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
    (2) Volumul de muncă specific pentru realizarea activităţilor descrise în curriculumul unui program de studii postuniversitare se măsoară în concordanţă cu Sistemul european al creditelor transferabile (ECTS) şi se exprimă în credite de studii transferabile.
    (3) Volumul de muncă alocat pentru un credit ECTS este de 25-30 de ore, împărţite astfel:
    a) 12-15 ore didactice, împărţite în: predare - cursuri/prelegeri, aplicare practică - seminare, laboratoare, proiecte, cercetare, evaluare. Se recomandă ca volumul orelor aplicative să fie cel puţin egal cu volumul orelor de curs;
    b) restul, până la 25-30 de ore, sunt ore de studiu individual care pot cuprinde studiu al notiţelor de curs, studiu al suporturilor de curs, al manualelor, al cărţilor, studiu al bibliografiei minimale recomandate, desfăşurare a activităţilor specifice de pregătire pentru proiect şi/sau laborator, întocmire de teme, referate, documentare suplimentară în bibliotecă, documentare prin intermediul internetului.


    CAP. II
    Organizarea de programe de studii postuniversitare de FPA, forme şi moduri de organizare
    ART. 4
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA se pot organiza în oricare dintre următoarele moduri:
    a) de către o singură instituţie de învăţământ superior sau organizaţie furnizoare de educaţie, după caz;
    b) în comun, de mai multe instituţii de învăţământ, împreună cu alte organizaţii furnizoare de educaţie.

    (2) Instituţiile de învăţământ superior şi organizaţiile furnizoare de educaţie, după caz, pot stabili parteneriate cu entităţi interesate pentru dezvoltarea unor programe de studii postuniversitare de FPA care să răspundă cerinţelor pieţei muncii.

    ART. 5
    (1) Pot organiza programe de studii postuniversitare de FPA, în urma evaluării externe a calităţii educaţiei, realizată în condiţiile titlului IV privind asigurarea calităţii în învăţământul superior din Legea nr. 199/2023, instituţiile de învăţământ superior, precum şi organizaţiile furnizoare de educaţie numai dacă au acreditate programe de studii universitare din cadrul ciclului I de studii universitare, denumite în continuare instituţii organizatoare.
    (2) Programele de studii postuniversitare de FPA se pot organiza, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (3) şi ale art. 22 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, în şcoli postuniversitare, în cadrul facultăţilor sau departamentelor, conform regulamentului instituţiei organizatoare de programe de studii postuniversitare de FPA.
    (3) Pentru susţinerea activităţilor aferente pregătirii postuniversitare se are în vedere angajarea de cadre didactice asociate invitate angajate în condiţiile art. 202 alin. (8) din Legea nr. 199/2023.

    ART. 6
    (1) Instituţiile de învăţământ superior pot organiza programe de studii postuniversitare de FPA, conform art. 32 alin. (1) din Legea nr. 199/2023, cu următoarele forme de organizare: cu frecvenţă, cu frecvenţă redusă, la distanţă.
    (2) Activităţile de evaluare continuă şi evaluare sumativă de tip examen, precum şi examenele de finalizare a programelor de studii postuniversitare de FPA se pot realiza în condiţiile întâlnirii nemijlocite în spaţiul universitar a cursanţilor cu cadrele didactice şi pot implica utilizarea resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice sau în regim online, în condiţiile legii.
    (3) Examenele de finalizare a programelor de studii postuniversitare de FPA se pot organiza atât în condiţiile întâlnirii nemijlocite în spaţiul universitar a cursanţilor cu cadrele didactice, cât şi în regim online, pentru toate formele de organizare. Formele şi metodele de evaluare vor fi prevăzute obligatoriu în fişa disciplinei.
    (4) În procesul de evaluare în regim online, examenele orale sunt înregistrate integral audio-video şi arhivate la nivelul facultăţii, în conformitate cu prevederile legale.
    (5) Accesul la aceste înregistrări este restricţionat şi se realizează exclusiv în scopul verificării şi asigurării corectitudinii evaluării, precum şi al soluţionării contestaţiilor, cu respectarea normelor de protecţie a datelor cu caracter personal, respectiv a integrităţii academice. Termenul de păstrare a acestor înregistrări se stabileşte la nivelul fiecărei facultăţi/fiecărui departament.

    ART. 7
    (1) Au dreptul să participe la programe de studii postuniversitare de FPA absolvenţii care au cel puţin studii universitare cu diplomă de licenţă sau echivalentă.
    (2) Participanţii la programele postuniversitare au calitatea de cursanţi.

    ART. 8
    Pentru a organiza şi desfăşura programe de studii postuniversitare de FPA, instituţiile organizatoare aprobă, în condiţiile legii, un regulament propriu care include şi proceduri privind asigurarea internă a calităţii educaţiei conform prevederilor capitolului III al titlului IV din Legea nr. 199/2023.

    CAP. III
    Acreditarea de programe de studii postuniversitare de FPA
    ART. 9
    (1) Un program de studii postuniversitare de FPA funcţionează legal dacă este acreditat.
    (2) Acreditarea de programe de studii postuniversitare de FPA se realizează de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, denumită în continuare ARACIS, în conformitate cu Metodologia de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2024.
    (3) Evaluarea externă în vederea acreditării programelor de studii postuniversitare de FPA se realizează la nivel de domeniu având în vedere domeniile de licenţă sau masterat/doctorat în vigoare. Organizarea de cursuri postuniversitare într-o instituţie de învăţământ superior nu este condiţionată de existenţa domeniilor de licenţă/masterat/doctorat în acea instituţie.
    (4) Acreditarea pentru programele de studii prevăzute la alin. (1) se realizează prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, în urma evaluării externe realizate de către ARACIS.

    ART. 10
    (1) Instituţia organizatoare are obligaţia de a se supune procedurii de evaluare externă periodică în vederea menţinerii acreditării pentru programele de studii postuniversitare de FPA.
    (2) Menţinerea acreditării programelor de studii postuniversitare de FPA se realizează prin evaluare periodică, din 5 în 5 ani, în conformitate cu metodologia aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2024.

    CAP. IV
    Tipuri de programe de studii postuniversitare de FPA
    ART. 11
    (1) Instituţiile organizatoare pot organiza următoarele tipuri de programe de studii postuniversitare de FPA:
    a) de formare şi de dezvoltare profesională continuă;
    b) de conversie şi de reconversie profesională;
    c) de dezvoltare personală.

    (2) Programele de studii postuniversitare prevăzute la alin. (1) au volume reduse de învăţare şi se finalizează cu certificate de calificare, respectiv certificate de competenţe profesionale sau de calificare parţială prin microcertificare.

    ART. 12
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA de formare şi dezvoltare profesională continuă includ:
    a) programe de iniţiere profesională, prin care se asigură pregătirea în vederea dobândirii uneia sau mai multor competenţe profesionale specifice unei calificări conform standardului ocupaţional/de calificare şi care pot avea cel puţin 2 ECTS;
    b) programe de perfecţionare, care au ca scop pregătirea profesională ce conduce la actualizarea sau completarea cunoştinţelor, abilităţilor, autonomiei şi responsabilităţii sau a competenţelor profesionale în cadrul aceleiaşi calificări cu cea deţinută prin formarea iniţială, după caz, din ciclul I sau ciclul II, şi care pot avea cel puţin 1 ECTS;
    c) programe de specializare, prin care se asigură dobândirea de competenţe profesionale noi aferente unei alte specializări din acelaşi domeniu de licenţă/domeniu de masterat/doctorat cu cel absolvit şi care pot avea minimum 3 ECTS.

    (2) Programele de studii postuniversitare prevăzute la alin. (1) lit. a) cuprind competenţe aferente nivelului minim 6 de calificare din CNC, respectiv cele prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) aferente nivelului minim 6 sau 7 din CNC, după caz.

    ART. 13
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA de conversie profesională asigură dobândirea de noi competenţe profesionale aferente unei alte specializări din acelaşi domeniu de studii universitare de licenţă cu cel absolvit şi pot avea minimum 12 ECTS.
    (2) Programele de studii postuniversitare prevăzute la alin. (1) conduc la o calificare de nivel 6 din CNC.
    (3) Pentru parcurgerea programelor de studii postuniversitare prevăzute la alin. (1) instituţiile de învăţământ superior pot recunoaşte credite ECTS din cadrul formării iniţiale sau obţinute în urma certificării rezultatelor învăţării dobândite în contexte nonformale şi informale, conform art. 190 alin. (1) şi art. 191 alin. (1) din Legea nr. 199/2023.

    ART. 14
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA de reconversie profesională (programe de studii postuniversitare de RP) asigură dobândirea de noi competenţe profesionale, aferente unei alte specializări din aceeaşi ramură de ştiinţă cu specializarea absolvită, şi pot avea minimum 60 ECTS.
    (2) Programele de studii postuniversitare prevăzute la alin. (1) conduc la o calificare de nivel 6 din CNC.
    (3) Pentru parcurgerea programelor de studii postuniversitare prevăzute la alin. (1) instituţiile de învăţământ superior pot recunoaşte credite ECTS din cadrul formării iniţiale sau obţinute în urma certificării rezultatelor învăţării dobândite în contexte nonformale şi informale, conform art. 190 alin. (1) şi art. 191 alin. (1) din Legea nr. 199/2023.

    ART. 15
    Programele de studii postuniversitare de FPA de dezvoltare personală au ca scop completarea competenţelor transversale deja acumulate sau dobândirea de noi competenţe transversale şi pot avea minimum 1 ECTS.

    CAP. V
    Înregistrare şi finanţare
    ART. 16
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA se înregistrează în Registrul Naţional al Calificărilor (RNC), respectiv în Registrul Naţional al Programelor Postuniversitare (RNPP), în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (2) Instituţiile de învăţământ superior sau organizaţiile furnizoare de educaţie, după caz, organizatoare de programe de studii postuniversitare au obligaţia de a transmite Autorităţii Naţionale pentru Calificări (ANC) informaţiile referitoare la programul/programele de studii postuniversitare pe care intenţionează să le organizeze, pentru înscrierea în RNPP, care este o parte a RNC.
    (3) În vederea înregistrării programului/programelor se transmite online un dosar de înregistrare a acestuia/acestora, pentru fiecare domeniu de studii universitare.
    (4) Conţinutul dosarului prevăzut la alin. (3) este următorul:
    a) cerere de înregistrare/actualizare a programului;
    b) formularul de înregistrare/actualizare a programului de studii postuniversitare de FPA;
    c) hotărârea senatului instituţiei de învăţământ superior sau organizaţiei furnizoare de educaţie, după caz, prin care se aprobă programul de studii postuniversitare de FPA şi se solicită înscrierea în RNPP;
    d) dovada achitării tarifului aferent înscrierii programului de studii postuniversitare de FPA în RNPP, cu valoarea echivalentă a 25% din valoarea salariului minim net pe economie (conform legislaţiei în vigoare la momentul transmiterii informaţiilor pentru înregistrare).

    (5) Analiza dosarului prevăzut la alin. (4) se derulează pe parcursul a 15 zile lucrătoare, dacă nu apar alte solicitări de completare a dosarului, care se vor transmite instituţiei iniţiatoare în scris, caz în care durata de analiză se prelungeşte cu durata de răspuns.
    (6) Modelul cererii şi al formularului de înregistrare/actualizare a programului de studii postuniversitare de FPA prevăzut la alin. (4) lit. b) se aprobă prin decizie a preşedintelui ANC şi se publică pe site-ul instituţiei în termen de 30 de zile de la publicarea prezentei metodologii-cadru în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (7) Informaţiile transmise către ANC conform alin. (4) lit. a) conţin cel puţin următoarele date:
    a) denumirea programului şi nivelul CNC/EQF/ISCED;
    b) tipul programului şi domeniul de specializare al cunoaşterii, conform clasificării internaţionale standard a educaţiei - ISCED;
    c) descrierea programelor postuniversitare prin rezultatele învăţării/competenţele dobândite, după caz, şi ocupaţiile din piaţa muncii cărora li se adresează programul;
    d) locul unde se desfăşoară programul şi organizatorul: universitatea/facultatea, consorţiul;
    e) durata programului şi numărul de credite ECTS.

    (8) RNPP este gestionat, actualizat şi publicat de către ANC pe site-ul oficial al instituţiei.
    (9) În urma parcurgerii procedurii de evaluare externă a calităţii programului/programelor de studii postuniversitare de FPA şi emiterii ordinului de ministru cu privire la acreditarea domeniului de studii, programul/programele de studii postuniversitare sunt înscrise în RNPP la solicitarea instituţiei de învăţământ superior (IÎS) sau organizaţiei furnizoare de educaţie (OFE), după caz.
    (10) Într-un domeniu de studii acreditat, IÎS sau OFE, după caz, poate solicita includerea în RNPP a noi programe de studii postuniversitare, cu parcurgerea etapelor menţionate în prezentul articol. În acest caz, înscrierea în RNPP a programelor de studii postuniversitare de FPA organizate în cadrul extensiilor din străinătate se realizează cu obligativitatea prezentării acordului ministerului de resort din ţara respectivă cu privire la organizarea cursurilor.
    (11) În urma procedurii de menţinere a acreditării, IÎS sau OFE, după caz, transmite la ANC o cerere de actualizare a programelor de studii postuniversitare, cu parcurgerea etapelor menţionate în prezentul articol. Actualizarea are în vedere informaţiile cu privire la programul de studii postuniversitare menţionate la alin. (5) şi se finalizează cu o dovadă de actualizare eliberată pentru fiecare program de studii postuniversitare.
    (12) Structura RNPP este prevăzută în anexa nr. 5.

    ART. 17
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA se pot organiza în regim cu taxă sau cu finanţare din alte surse.
    (2) Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate acorda anual, în conformitate cu prevederile art. 128 alin. (13) din Legea nr. 199/2023, burse pentru stagii de studii postuniversitare în străinătate din fonduri constituite în acest scop. Aceste burse se obţin prin concurs organizat la nivel naţional.

    CAP. VI
    Finalizarea programelor de studii postuniversitare de FPA
    ART. 18
    (1) Programele de studii postuniversitare de FPA se finalizează, conform prevederilor art. 36 alin. (1) lit. e) din Legea 199/2023, după caz, cu unul dintre următoarele examene:
    a) examen de certificare a competenţelor profesionale, în cazul programelor de studii postuniversitare prevăzute la art. 12-14;
    b) examen de certificare a competenţelor transversale, în cazul programului de studii postuniversitare prevăzut la art. 15.

    (2) Instituţiile de învăţământ superior eliberează, conform prevederilor art. 74 alin. (6) din Legea 199/2023, în baza promovării examenelor prevăzute la alin. (1), după caz, următoarele acte de studii:
    a) certificate de calificare - în cazul programelor de studii postuniversitare prevăzute la art. 13 şi 14;
    b) certificate de competenţe profesionale, în cazul programelor de studii postuniversitare prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. a) şi b);
    c) certificate de calificare parţială, în cazul programelor de studii postuniversitare prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. c);
    d) certificate de competenţe transversale, în cazul programelor de studii postuniversitare prevăzute la art. 15.

    (3) Certificatele prevăzute la alin. (2) se eliberează însoţite de o anexă a certificatului, denumită supliment descriptiv al certificatului, ale cărui model şi norme de completare sunt prevăzute în anexa nr. 12 la Hotărârea Guvernului nr. 1.225/2024 pentru aprobarea tipurilor de conţinut şi formatului actelor de studii, precum şi al suplimentului la diplomă, în care se precizează rezultatele învăţării asociate competenţelor pentru care candidatul a fost declarat competent.
    (4) Modelele de certificate prevăzute la alin. (2) lit. a), b) şi d) sunt prevăzute în anexele nr. 1-3.
    (5) Instituţiile de învăţământ superior şi organizaţiile furnizoare de educaţie, după caz, au obligaţia de a solicita Ministerului Educaţiei şi Cercetării necesarul de formulare pentru certificatele prevăzute la alin. (2). Ministerul Educaţiei şi Cercetării va aviza necesarul de formulare în baza informaţiilor încărcate în RNPP.
    (6) Tipul programului de studii postuniversitare de FPA, numărul de credite aferent, modalitatea de finalizare, precum şi actul de studii eliberat la finalizarea programului sunt prevăzute în anexa nr. 4.

    ART. 19
    Potrivit art. 67 din metodologia aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2024, programele de studii postuniversitare organizate în temeiul prevederilor art. 173 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi potrivit dispoziţiilor Ordinului ministrului educaţiei naţionale, interimar, nr. 4.750/2019 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi înregistrare a programelor postuniversitare de către instituţiile de învăţământ superior, cu modificările şi completările ulterioare, îşi menţin acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 1 iulie 2026.

    ART. 20
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta metodologie-cadru.

    ANEXA 1

    la metodologia-cadru
    *) Anexa nr. 1 la metodologia-cadru este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    la metodologia-cadru
    *) Anexa nr. 2 la metodologia-cadru este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    la metodologia-cadru
    *) Anexa nr. 3 la metodologia-cadru este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    la metodologia-cadru
    Tipul programului de studii postuniversitare de FPA,
    numărul de credite aferent, modalitatea de finalizare,
    precum şi actul de studii eliberat la finalizarea programului

┌────────────────┬───────┬─────────────┬────────────┐
│Tipul │ │ │Actul de │
│programului de │Nr. de │Modalitatea │studii │
│studii │credite│de finalizare│eliberat la │
│postuniversitare│ECTS │ │finalizare │
│de FPA │ │ │ │
├────────────────┴───────┴─────────────┴────────────┤
│I. Programe de formare şi de dezvoltare │
│profesională continuă (FDPC) │
├────────────────┬───────┬─────────────┬────────────┤
│I.1. Programe de│Minimum│ │ │
│iniţiere │2 │ │Certificat │
│profesională │ │ │de │
├────────────────┼───────┤Examen de │competenţe │
│I.2. Programe de│Minimum│certificare a│profesionale│
│perfecţionare │1 │competenţelor│ │
├────────────────┼───────┤profesionale ├────────────┤
│ │ │ │Certificat │
│I.3. Programe de│Minimum│ │de │
│specializare │3 │ │calificare │
│ │ │ │parţială │
├────────────────┴───────┴─────────────┴────────────┤
│II. Programe de conversie şi de reconversie │
│profesională (CP) │
├────────────────┬───────┬─────────────┬────────────┤
│II.1. Programele│ │ │ │
│de studii │ │ │ │
│postuniversitare│Minimum│ │ │
│de FPA de │12 │ │ │
│conversie │ │ │ │
│profesională │ │Examen de │ │
│(CP) │ │certificare a│Certificat │
├────────────────┼───────┤competenţelor│de │
│II.2. Programele│ │profesionale │calificare │
│de studii │ │ │ │
│postuniversitare│Minimum│ │ │
│de FPA de │60 │ │ │
│reconversie │ │ │ │
│profesională │ │ │ │
│(RP) │ │ │ │
├────────────────┼───────┼─────────────┼────────────┤
│III. Programele │ │ │ │
│de studii │ │Examen de │Certificat │
│postuniversitare│Minimum│certificare a│de │
│de FPA de │1 │competenţelor│competenţe │
│dezvoltare │ │transversale │transversale│
│personală (DP) │ │ │ │
└────────────────┴───────┴─────────────┴────────────┘


    ANEXA 5

    la metodologie-cadru
    STRUCTURA
    Registrului Naţional al Programelor Postuniversitare

┌────────────┬─────────────────────────┐
│ │Câmp │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Organismul de acordare a │
│ │calificării/Organizatorul│
│ │programului de studii │
│ │postuniversitare de FPA │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Titlul calificării │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Domeniul educaţional │
│ │conform ISCED F - 2013 │
│Informaţii ├─────────────────────────┤
│generale │Ţara/Locaţia │
│educaţionale├─────────────────────────┤
│ │Nivelul CNC-CEC │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Nivelul ISCED 2011 │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Denumirea calificării/ │
│ │programului de studii │
│ │postuniversitare de FPA │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Numărul de credite de │
│ │studii transferabile, │
│ │conform ECTS │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Organismul de asigurare a│
│Asigurarea │calităţii │
│calităţii ├─────────────────────────┤
│ │Data expirării │
│ │autorizării/acreditării │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cunoştinţe │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Aptitudini/Abilităţi │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Responsabilitate şi │
│Descrierea │autonomie │
│calificării ├─────────────────────────┤
│prin │sau │
│rezultatele ├─────────────────────────┤
│ale │Câmp ce permite │
│învăţării/ │introducerea unui text │
│competenţe │liber pentru a descrie │
│ │ceea ce ar trebui să │
│ │cunoască, să înţeleagă şi│
│ │să fie capabil să facă │
│ │cursantul/competenţe │
│ │conform suplimentului la │
│ │diplomă │
├────────────┼─────────────────────────┤
│Informaţii │ │
│privind │Ocupaţia ISCO/ESCO/COR │
│corelarea │ │
│calificării ├─────────────────────────┤
│cu piaţa │ │
│muncii │Parteneri │
│ │ │
└────────────┴─────────────────────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016