Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
METODOLOGIE-CADRU din 1 februarie 2012 de organizare si functionare a programelor postuniversitare de formare si dezvoltare profesionala continua
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE-CADRU din 1 februarie 2012  de organizare si functionare a programelor postuniversitare de formare si dezvoltare profesionala continua    Twitter Facebook
Cautare document

METODOLOGIE-CADRU din 1 februarie 2012 de organizare si functionare a programelor postuniversitare de formare si dezvoltare profesionala continua

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 109 din 10 februarie 2012

    ART. 1
    În conformitate cu definiţiile acceptate la nivel european, în sensul prezentei metodologii:
    a) competenţa reprezintã abilitatea de a aplica adecvat rezultatele învãţãrii, într-un context definit. Competenţa nu este limitatã la elemente cognitive (implicând utilizarea teoriei, concepte, cunoştinţe) şi include aspecte funcţionale (deprinderi tehnice), precum şi atribute interpersonale (abilitãţi sociale sau organizaţionale);
    b) certificarea competenţelor reprezintã procesul emiterii unui certificat care atestã faptul cã un set de rezultate ale învãţãrii (cunoştinţe, expertizã, deprinderi şi/sau competenţe) dobândite de o persoanã a fost evaluat şi validat de o structurã competentã, pe baza unor standarde existente;
    c) rezultatele învãţãrii reprezintã setul de cunoştinţe, deprinderi şi/sau competenţe pe care o persoanã le-a acumulat şi/sau este capabilã sã le demonstreze practic la sfârşitul unui proces de învãţare formal, informal sau nonformal;
    d) evaluarea rezultatelor învãţãrii reprezintã procesul de estimare a cunoştinţelor, abilitãţilor, deprinderilor şi/sau competenţelor unei persoane, pe baza unor criterii predefinite;
    e) validarea rezultatelor învãţãrii reprezintã confirmarea de cãtre o structurã competentã a faptului cã rezultatele învãţãrii (cunoştinţe, deprinderi şi/sau competenţe) dobândite de o persoanã au fost evaluate pe baza unor criterii predefinite şi care sunt conforme cu cerinţele standardului de validare.
    ART. 2
    Programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã vizeazã actualizarea/dezvoltarea/perfecţionarea unei/unor competenţe ori unitãţi de competenţã/competenţe din una sau mai multe calificãri universitare ori din unul sau mai multe standarde ocupaţionale, aferente unei ocupaţii care poate fi practicatã doar de un absolvent de studii universitare.
    ART. 3
    (1) Potrivit legii, pot organiza programe postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã toate acele instituţii de învãţãmânt superior care au acreditate cel puţin programe de studii universitare de licenţã în domeniul ştiinţific respectiv.
    (2) Programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se înfiinţeazã şi se gestioneazã, potrivit prevederilor legale în vigoare, la nivelul departamentelor sau/şi şcolilor postuniversitare.
    (3) Programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se pot organiza numai în limbile şi la formele de învãţãmânt în care sunt şcolarizate programele de studii universitare de licenţã acreditate în domeniul ştiinţific respectiv.
    ART. 4
    Potrivit legii, programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se pot organiza în regim cu taxã sau cu finanţare din alte surse.
    ART. 5
    (1) Programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se desfãşoarã pe baza unui regulament propriu de organizare şi desfãşurare, aprobat de senatul universitar.
    (2) Acest regulament trebuie sã fie aprobat înainte de a începe şcolarizarea oricãrui program postuniversitar de formare şi dezvoltare profesionalã continuã.
    ART. 6
    Au dreptul sã participe la programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã absolvenţii care au finalizat cu diplomã cel puţin studiile universitare de licenţã sau echivalente.
    ART. 7
    (1) Planurile de învãţãmânt pentru programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se elaboreazã de cãtre departamente/şcoli postuniversitare. Finalizarea circuitului intern de aprobare a planurilor de învãţãmânt se face prin aprobarea lor de cãtre senatele universitare.
    (2) Planurile de învãţãmânt aprobate de senatele universitare se avizeazã de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, unde vor fi prezentate împreunã cu calificarea universitarã sau standardul ocupaţional/standardele ocupaţionale pe care se fundamenteazã programul, precum şi cu competenţa/competenţele sau unitatea de competenţã/unitãţile de competenţã vizate de programul postuniversitar de formare şi dezvoltare profesionalã continuã.
    ART. 8
    (1) În conformitate cu prevederile legale, programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã pot utiliza sistemul de credite de studiu transferabile.
    (2) În cazul programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã cu duratã mai mare de 100 de ore, utilizarea creditelor de studiu transferabile este obligatorie.
    ART. 9
    (1) Programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se finalizeazã cu un examen de certificare a competenţelor profesionale asimilate de cursanţi pe parcursul programului.
    (2) Examenul de certificare a competenţelor trebuie sã verifice capacitatea de a aplica practic competenţele dobândite în programul postuniversitar de formare şi dezvoltare profesionalã continuã.
    (3) Examenul de certificare a competenţelor profesionale nu poate fi susţinut decât la instituţia care a asigurat şcolarizarea.
    ART. 10
    (1) Absolvenţilor care promoveazã examenul de certificare a competenţelor li se elibereazã de cãtre instituţia organizatoare un certificat de atestare a competenţelor profesionale specifice programului.
    (2) Certificatul de atestare a competenţelor profesionale este însoţit de un supliment descriptiv care conţine situaţia şcolarã, durata în ore a programului, numãrul de credite transferabile acumulate (dacã este cazul), calificarea universitarã/standardul ocupaţional care a stat la baza dezvoltãrii programului şi competenţa/competenţele sau unitatea de competenţã/unitãţile de competenţã vizate de programul postuniversitar de formare şi dezvoltare profesionalã continuã.
    (3) Certificatul de atestare a competenţelor profesionale şi suplimentul descriptiv se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului şi se gestioneazã potrivit reglementãrilor referitoare la actele de studii.
    ART. 11
    (1) Activitatea din cadrul programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se normeazã separat şi nu intrã sub incidenţa art. 288 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Numãrul maxim de ore pe care un cadru didactic şi/sau un cadru didactic coordonator de program le pot desfãşura în programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesionalã continuã se stabileşte de senatul universitãţii.

                          ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016