Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 27 august 2020  privind modul de verificare a îndeplinirii criteriilor avute în vedere la revocarea din funcţia de conducere a poliţiştilor de penitenciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 27 august 2020 privind modul de verificare a îndeplinirii criteriilor avute în vedere la revocarea din funcţia de conducere a poliţiştilor de penitenciare

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 812 din 3 septembrie 2020
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.430/C din 27 august 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 812 din 3 septembrie 2020.
──────────
    ART. 1
    (1) Revocarea din funcţia de conducere şi numirea într-o altă funcţie se dispun în cazul exercitării necorespunzătoare a atribuţiilor manageriale privind organizarea eficientă, comportamentul şi comunicarea, asumarea responsabilităţilor şi aptitudinile manageriale ori ca sancţiune disciplinară, potrivit Legii nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege.
    (2) Prin măsura prevăzută la alin. (1) se modifică raporturile de serviciu ale poliţistului de penitenciare numit într-o funcţie de conducere.
    (3) Prin prezenta metodologie se reglementează modul de verificare a îndeplinirii criteriilor privind organizarea eficientă, comportamentul şi comunicarea, asumarea responsabilităţilor şi aptitudinile manageriale.
    (4) Măsura prevăzută la alin. (1) se aplică în cazul exercitării necorespunzătoare a cel puţin unei atribuţii manageriale dintre cele prevăzute de art. 127 alin. (1) din lege.

    ART. 2
    (1) În baza constatărilor rezultate în urma misiunilor de evaluare şi control efectuate în cadrul unităţilor din sistemul administraţiei penitenciare, ministrul justiţiei, directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor sau directorul unităţii poate dispune verificarea îndeplinirii condiţiilor de revocare din funcţia de conducere de către o comisie, constituită din cel puţin 3 membri, numită prin act administrativ, conform prezentei metodologii.
    (2) Pot fi membri ai comisiei persoane care deţin funcţii de conducere de cel puţin acelaşi nivel şi din acelaşi domeniu cu al funcţiei vizate ori persoane din cadrul autorităţilor ierarhic superioare.
    (3) Comisiile pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de revocare din funcţia de conducere se dispun după cum urmează:
    a) pentru funcţia de director general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, de către ministrul justiţiei;
    b) pentru celelalte funcţii de conducere din Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate prevăzute la art. 20 lit. a) din lege, de către ministrul justiţiei sau de către directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
    c) pentru funcţiile de conducere din Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate, prevăzute la art. 20 lit. b) din lege, de către directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
    d) pentru funcţiile de conducere din unităţile subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prevăzute la art. 20 lit. c) din lege, de către directorul unităţii. Prin excepţie, în cazul în care la nivelul unităţii nu există membri cu funcţii de acelaşi nivel şi care îşi desfăşoară activitatea în acelaşi domeniu cu al funcţiei vizate, comisia este numită de către directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, la solicitarea directorului unităţii.


    ART. 3
    La verificarea modului de exercitare a atribuţiilor manageriale, comisia desemnată are în vedere, în principal:
    a) organizarea eficientă a activităţii, care presupune îndeplinirea obiectivelor folosind minimum de resurse disponibile, umane, financiare şi materiale;
    b) verificarea comportamentului şi a comunicării prin care se urmăreşte dacă a fost dezvoltat un sistem eficient de interrelaţionare şi transdisciplinar astfel încât să poată fi îndeplinită misiunea instituţiei;
    c) asumarea responsabilităţii, prin care se urmăreşte atitudinea poliţistului de penitenciare care îndeplineşte o funcţie de conducere faţă de acţiunile sale şi ale personalului din subordinea sa, precum şi modul de raportare la rezultatele şi efectele deciziilor luate.


    ART. 4
    (1) În aplicarea prevederilor art. 3 lit. a), la verificarea organizării eficiente a activităţii, se urmăresc, în principal, următoarele criterii:
    a) folosirea adecvată şi eficientă a resurselor umane şi repartizarea echilibrată a sarcinilor în vederea îndeplinirii corespunzătoare a misiunilor specifice, raportată la nivelul de posturi încadrate pe funcţiile prevăzute în statul de organizare şi funcţionare al unităţii;
    b) folosirea adecvată şi eficientă a resurselor materiale şi financiare, evitarea pierderilor şi evaluarea necesităţilor. Raportul resurse investite-rezultate obţinute are în vedere asigurarea funcţionării unităţii la standardele impuse prin legislaţia în domeniu, cu respectarea criteriului economicităţii din perspectiva asigurării condiţiilor de muncă şi a drepturilor personalului angajat, precum şi a asigurării condiţiilor de detenţie şi a drepturilor persoanelor private de liberate;
    c) gestionarea situaţiilor de criză, implicarea, promptitudinea, anticiparea, identificarea soluţiilor, astfel încât finalitatea să fie una de natură a stopa evoluţia negativă a situaţiei şi de a conduce la readucerea, într-un termen rezonabil, la starea de normalitate în funcţionarea instituţiei;
    d) gestionarea informaţiilor - are în vedere modul în care acestea au fost valorificate şi diseminate, astfel încât să fie atins caracterul de previziune, anticipare şi prevenire a oricăror situaţii care pot influenţa negativ funcţionarea instituţiei;
    e) organizarea pregătirii şi perfecţionării profesionale - are în vedere demersurile efectuate pentru identificarea nevoilor de pregătire profesională, planificarea activităţilor specifice raportat la prevederile legale şi nevoile identificate.

    (2) În aplicarea prevederilor art. 3 lit. b), la verificarea comportamentului şi a comunicării cu persoanele cu care relaţionează, sunt avute în vedere, în principal, următoarele criterii:
    a) comportamentul şi comunicarea cu subalternii - are în vedere modalitatea prin care se transmit obiectivele organizaţionale, motivarea şi promovarea lucrului în echipă în sprijinul îndeplinirii strategiei şi misiunii instituţiei, precum şi limitarea, eliminarea efectelor negative ce pot influenţa cultura organizaţională;
    b) comportamentul şi comunicarea cu persoanele aflate în stare de detenţie - are în vedere dezvoltarea şi implementarea unui sistem de valori privind conduita, dialogul, promptitudinea în soluţionarea cererilor acestora, preocuparea continuă în asigurarea şi respectarea drepturilor persoanelor private de libertate;
    c) comportamentul şi comunicarea cu alte persoane sau instituţii cu care intră în contact - are în vedere modul în care sunt puse în practică planurile de cooperare cu celelalte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, colaborarea cu celelalte unităţi din sistemul administraţiei penitenciare, comunicarea sau relaţionarea cu şefii ierarhici sau cu persoane din cadrul altor autorităţi sau organizaţii, contribuţia la asigurarea climatului de siguranţă a cetăţeanului, furnizarea informaţiilor de interes public, comunicarea cu mass-media, precum şi publicarea principalelor evenimente în care este implicată unitatea;
    d) transparenţa actului de conducere - are în vedere asigurarea unui sistem eficient de comunicare în organizaţie privind proiectele decizionale, obiectivele propuse, rezultatele activităţilor desfăşurate în instituţie, implicarea organizaţiilor sindicale privind asigurarea climatului organizaţional şi respectarea prevederilor legale privind transparenţa decizională.

    (3) În aplicarea art. 3 lit. c), la verificarea asumării responsabilităţii, sunt avute în vedere, în principal:
    a) cunoaşterea misiunii, obiectivelor şi atribuţiilor entităţii, rolului său în cadrul acesteia, precum şi a atribuţiilor stabilite prin fişa postului pe care îl ocupă;
    b) îndeplinirea obiectivelor corespunzătoare strategiilor naţionale şi secvenţiale în domeniu şi realizarea analizei indicatorilor de performanţă;
    c) modul de îndeplinire a sarcinilor profesionale de către poliţistul de penitenciare cu funcţie de conducere şi personalul din subordinea acestuia, analiza activităţii raportată la resursele umane, materiale şi financiare avute la dispoziţie;
    d) modul în care sunt respectate drepturile persoanelor private de libertate şi dispoziţiile legale privitoare la executarea pedepselor.


    ART. 5
    La verificarea aptitudinilor manageriale, în cadrul comisiei constituite conform art. 2 va fi desemnat şi un specialist în psihologia personalului, care va avea în vedere, în principal, capacitatea de organizare, capacitatea rapidă de decizie, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidă.

    ART. 6
    La finalizarea verificărilor, membrii desemnaţi în cadrul comisiei, în termen de 3 zile lucrătoare, întocmesc o notă cu rezultatul acestora, pe care o prezintă persoanei ce a făcut obiectul analizei efectuate.

    ART. 7
    Poliţistul de penitenciare care a făcut obiectul verificărilor privind modul de exercitare a atribuţiilor manageriale îşi exprimă, în scris, eventuale obiecţii cu privire la conţinutul notei, în termen de 3 zile lucrătoare de la aducerea la cunoştinţă.

    ART. 8
    (1) Nota prevăzută la art. 6, însoţită de eventualele obiecţii formulate de poliţistul de penitenciare care a făcut obiectul verificării modului de exercitare a atribuţiilor manageriale şi, după caz, de documente justificative, se prezintă ministrului justiţiei, pentru funcţiile prevăzute la art. 20 lit. a) din lege, respectiv directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, pentru celelalte funcţii de conducere, care pot dispune revocarea din funcţia de conducere, potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    (2) În cazul în care verificarea îndeplinirii condiţiilor de revocare vizează funcţiile de conducere prevăzute la art. 20 lit. c) din lege, nota cu rezultatul verificărilor se avizează de către directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, din perspectiva modului în care s-a realizat verificarea îndeplinirii criteriilor prevăzute la art. 127 alin. (2)-(5) din lege, şi se transmite directorului unităţii pentru a dispune măsuri corespunzătoare, potrivit competenţelor.

    ART. 9
    Revocarea din funcţia de conducere şi numirea într-o altă funcţie se dispun conform competenţelor de gestiune a resurselor umane, potrivit legii.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016