Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
METODOLOGIA nr. 27.033 din 18 februarie 1998 privind organizarea pregatirii instructorilor-animatori [conform art. 8 lit. e) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic]
EMITENT: Min. Educatiei Nationale PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 27 aprilie 1998
ART. 1
Prezenta metodologie este elaborata în conformitate cu prevederile art. 3 alin. 2, ale art. 134 şi ale <>art. 165 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 şi cu prevederile <>art. 8 pct. 6 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.
ART. 2
În conformitate cu prevederile <>art. 8 lit. e) din Legea nr. 128/1997 , pentru funcţia de instructor-animator sunt necesare urmãtoarele condiţii: absolvirea cu diploma a unei instituţii de învãţãmânt superior, a unei şcoli postliceale, a unui liceu pedagogic sau a echivalentului acestuia, ori a altui liceu, şi absolvirea cursurilor speciale pentru obţinerea atestatului de aptitudini pentru aceasta funcţie.
ART. 3
Cursurile speciale de formare a instructorilor-animatori pot fi organizate de cãtre urmãtoarele instituţii de învãţãmânt:
- licee pedagogice;
- colegii;
- universitãţi;
- case ale corpului didactic.
ART. 4
Pentru înscrierea la cursuri, candidaţii vor îndeplini urmãtoarele condiţii:
- prezentarea unui curriculum vitae, cu expunerea motivatiei înscrierii la curs, a actelor de studii conform art. 2 din prezenta metodologie, a doua recomandãri din partea profesorilor şi/sau a conducerii instituţiei unde au studiat sau unde funcţioneazã;
- susţinerea unui interviu, în prezenta comisiei de formatori, pentru cunoaşterea aptitudinilor şi disponibilitãţilor acestora. Comisia de formatori este numita de conducerea instituţiei organizatoare care stabileşte şi componenta acesteia.
ART. 5
Formarea instructorilor-animatori pentru activitãţi de timp liber şi de vacanta se face prin stagii de pregãtire intensiva, care vor cuprinde trei module de pregãtire:
a) stagiul teoretic (10 zile);
b) stagiul practic (10 zile);
c) stagiul de aprofundare (7 zile).
ART. 6
Fiecare modul de pregãtire are un scop, obiective, continuturi, mijloace şi metode specifice de realizare.
ART. 7
Stagiile de formare a instructorilor-animatori se pot organiza în perioada vacantelor.
ART. 8
În vederea obţinerii atestatului de aptitudini pentru funcţia de instructor-animator sunt obligatorii parcurgerea şi promovarea tuturor celor trei module de pregãtire.
ART. 9
Echipa de formatori va face evaluarea stagiarilor, dupã fiecare modul de pregãtire, prin calificative.
Dupã parcurgerea stagiului de aprofundare, stagiarii vor susţine un colocviu, pe baza cãruia celor promovati li se vor acorda atestatele de aptitudini pentru funcţia de instructor-animator.
ART. 10
Unitãţile (instituţiile) care organizeazã stagii de formare a instructorilor-animatori vor propune, spre aprobare, Ministerului Educaţiei Naţionale, programul detaliat al cursului, elaborat pe baza programei-cadru stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale.
ART. 11
Instituţia organizatoare va elibera certificat de absolvire a stagiului, denumit Atestat de aptitudini pentru funcţia de instructor-animator.
ART. 12
Ministerul Educaţiei Naţionale va acorda asistenta de specialitate acelor instituţii care doresc sa-şi pregãteascã formatorii în vederea initierii formãrii instructorilor-animatori în cadrul unitãţilor respective.
ART. 13
Pe baza atestatului obţinut conform prezentei metodologii, instructorii-animatori pot fi angajaţi în unitãţi de învãţãmânt, unitãţi cu profil extrascolar.
ART. 14
Prezenta metodologie va fi completatã cu programa-cadru de curs, care va fi aplicatã în unitãţi-pilot stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale.
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: