Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIA din 5 noiembrie 2001  de decontare intre casele de asigurari de sanatate si spitale, in cadrul contractelor incheiate pentru servicii medicale spitalicesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIA din 5 noiembrie 2001 de decontare intre casele de asigurari de sanatate si spitale, in cadrul contractelor incheiate pentru servicii medicale spitalicesti

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 718 din 12 noiembrie 2001

1. Contractarea serviciilor medicale de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate cu spitalele se efectueazã în baza contractului de furnizare de servicii medicale, încheiat conform prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate pentru anul 2001 şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia.
2. Suma prevãzutã în contractul de furnizare de servicii medicale spitaliceşti se repartizeazã pe luni avându-se în vedere necesarul de fonduri ale spitalului.
3. Casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Municipiului Bucureşti, Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Transporturilor vor asigura spitalelor cu care au încheiat contract finanţarea lunarã, cu decontarea definitiva la finele trimestrului.
3.1. Pentru prima şi a doua luna din fiecare trimestru casele de asigurãri de sãnãtate vireazã pana la data de 10 a lunii curente o cota de pana la 80% din suma lunarã prevãzutã în contract.
3.1.1. Spitalele vor raporta pana la data de 5 a lunii curente pentru luna expiratã, casei de asigurãri de sãnãtate cu care au încheiat contract indicatorii realizaţi, conform anexei nr. 1 la prezenta metodologie.
3.1.2. Situaţia prevãzutã în anexa nr. 1 cuprinde indicatorii realizaţi în fiecare luna şi se referã atât la asiguraţii proprii, cat şi la cei care vireazã contribuţia la alte case de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, inclusiv la asiguraţii pentru care contribuţia se vireazã la Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi la Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Transporturilor, dacã spitalul are contracte cu acestea şi pentru care decontarea se efectueazã în mod distinct.
3.1.3. Casele de asigurãri de sãnãtate analizeazã raportarile transmise de spitale şi aloca, în termen de 3 zile de la primirea acestora, suma reprezentând diferenţa pana la nivelul finanţãrii lunare prevãzute în contract.
3.2. Pentru ultima luna din trimestru casele de asigurãri de sãnãtate vireazã pana la data de 10 a lunii curente o cota de pana la 80% din suma lunarã prevãzutã în contract, urmând ca diferenţa sa fie alocata dupã analiza indicatorilor raportati de cãtre spitale o data cu decontarea trimestriala definitiva.
3.2.1. Spitalele vor raporta caselor de asigurãri de sãnãtate cu care au încheiat contract, pana la data de 5 a lunii curente pentru trimestrul expirat, situaţia trimestriala privind realizarea indicatorilor, conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie.
3.2.2. Aceasta situaţie cuprinde indicatorii cumulati de la începutul trimestrului pana la finele acestuia, aferentã asiguraţilor proprii, cat şi celor pentru care contribuţia de asigurãri de sãnãtate se vireazã la alte case de asigurãri de sãnãtate, inclusiv asiguraţilor proprii pentru care contribuţia se vireazã la Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi la Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Transporturilor.
3.2.3. Casele de asigurãri de sãnãtate, în scopul asigurãrii decontãrii definitive, au obligaţia sa analizeze şi sa controleze riguros situaţia privind indicatorii realizaţi în trimestrul expirat, în termen de 3 zile de la data primirii indicatorilor trimestriali realizaţi, comparativ cu nivelul indicatorilor prevãzuţi în contracte, urmând sa se stabileascã una dintre soluţiile de mai jos:
- în cazul în care indicatorii realizaţi sunt la nivelul indicatorilor contractati, iar spitalul nu a înregistrat sesizãri semnificative asupra calitãţii necorespunzãtoare a serviciilor medicale furnizate, decontarea definitiva se efectueazã la nivelul sumelor prevãzute în contract;
- în cazul în care indicatorii realizaţi sunt sub nivelul indicatorilor contractati, casele de asigurãri de sãnãtate pot hotãrî decontarea la nivelul sumelor pentru trimestrul respectiv, cu condiţia ca spitalul sa justifice în mod documentat oportunitatea depãşirii cheltuielilor rezultate conform indicatorilor realizaţi şi sa prezinte mãsurile pentru reducerea acestora în perioadele urmãtoare; în caz contrar decontarea se efectueazã proporţional cu indicatorii realizaţi;
- în cazul în care indicatorii realizaţi sunt peste cei contractati decontarea se va efectua la nivelul sumei contractate, la care se poate adauga o majorare stabilitã prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
3.2.4. Sumele astfel aprobate vor fi virate pana la data de 20 a primei luni a trimestrului în curs pentru trimestrul expirat în contul furnizorului respectiv.
3.2.5. Sumele necuvenite se reţin de casele de asigurãri de sãnãtate din finanţarea lunii urmãtoare.
4. În vederea efectuãrii decontãrii lunare şi definitive trimestriale casele de asigurãri de sãnãtate întocmesc pentru fiecare furnizor de servicii medicale spitaliceşti cu care sunt în relatie contractualã situaţia obligaţiei de plata, care va fi aprobatã de ordonatorul secundar de credite şi vizata pentru control financiar preventiv.



ANEXA 1
─────────
la metodologie
────────────────

Spitalul ..................................

SITUAŢIA
privind realizarea indicatorilor specifici pentru serviciile medicale
prestate pe baza Contractului nr. ....... în luna .............
┌───┬─────────┬───────────────┬────────────┬────────────┬──────────┬───────────┐
│Nr.│Denumirea│ Numãrul de │Durata medie│Numãrul de │Tariful pe│ Valoarea │
│c │ sectiei │internari rea- │de spitali- │zile de │zi de spi-│serviciilor│
│r │ din │lizate, din │zare efectiv│spitalizare │talizare, │ medicale │
│t │ spital │care pentru: │realizatã*) │realizate │conform │ │
│ │ ├──────┬──────-─┤ │ │contrac- │ │
│ │ │asigu-│asigu- │ │ │tului │ │
│ │ │rati │rati de │ │ │ │ │
│ │ │pro- │la alte │ │ │ │ │
│ │ │prii │case │ │ │ │ │
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7= 5 x 6 │
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┼─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
├───┴─────────┼──────┼────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ X │ │
└─────────────┴──────┴────────┴────────────┴────────────┴──────────┴───────────┘



*) Durata medie de spitalizare pe secţii se calculeazã, avându-se în vedere asiguraţii internati, astfel: aflaţi + internati + transferati din alte secţii.
Durata medie de spitalizare pe spital (rândul TOTAL) se calculeazã avându-se în vedere asiguraţii aflaţi + internati.

Raspundem de realitatea datelor.

Director, Contabil-şef,
.............. ..................




ANEXA 2
─────────
la metodologie
────────────────

Spitalul ..............................

SITUAŢIA
privind realizarea indicatorilor pentru serviciile medicale prestate
pe baza Contractului nr. ........ pentru trimestrul .........
┌─┬─────────┬──────────┬────────────────┬───────────────┬────────┬────────────┐
│N│Denumirea│Numãrul de│Durata medie de │Numãrul de zile│Tariful │ Valoarea │
│r│ sectiei │ internari│ spitalizare │de spitalizare │pe zi de│serviciilor │
│ │ │ │ │ │spitali-│ medicale │
│c│ │ │ │ │zare, │ │
│r│ │ │ │ │conform │ │
│t│ │ │ │ │contrac-│ │
│ │ │ │ │ │tului │ │
├─┼─────────┼────┬─────┼────────┬───────┼────────┬──────┼────────┼─────┬──────┤
│ │ │con-│rea- │contrac-│reali- │contrac-│reali-│ │con- │reali-│
│ │ │trac│liza-│tata │zata │tat │zat │ │trac-│zate │
│ │ │tate│te │ │ │ │ │ │tate │ │
├─┼─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │9=6x8│10=7x8│
├─┼─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
├─┼─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
├─┼─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
├─┼─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
├─┼─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
├─┼─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
├─┴─────────┼────┼─────┼────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ X │ │ │
└───────────┴────┴─────┴────────┴───────┴────────┴──────┴────────┴─────┴──────┘



Raspundem de realitatea datelor.

Director, Contabil-şef,
............. ......................



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016