Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIA din 28 februarie 2005  de evaluare a posturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIA din 28 februarie 2005 de evaluare a posturilor

EMITENT: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 342 din 22 aprilie 2005

ART. 1
(1) Metodologia de evaluare a posturilor, denumitã în continuare metodologie, are ca scop crearea cadrului general pentru implementarea în sistem-pilot a unei proceduri de evaluare a posturilor.
(2) Evaluarea postului este procesul prin intermediul cãruia fiecare post aferent unei funcţii publice este evaluat şi plasat pe o poziţie în ierarhia posturilor din cadrul structurii organizatorice a unei autoritãţi sau instituţii publice.
(3) Evaluarea postului are la bazã fişa postului şi este o activitate independentã de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
(4) Pentru implementarea unitarã a prezentei metodologii, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici poate elabora instrucţiuni de aplicare.
ART. 2
(1) În vederea asigurãrii unui mecanism de coordonare, se înfiinţeazã, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Comisia Naţionalã de Evaluare a Posturilor, denumitã în continuare Comisia, formatã din 8 funcţionari publici, astfel:
a) 3 funcţionari publici din cadrul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
b) 1 funcţionar public din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
c) 1 funcţionar public din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
d) 1 funcţionar public din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
e) 1 funcţionar public din cadrul Ministerului Integrãrii Europene;
f) 1 funcţionar public din cadrul aparatului propriu al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(2) Preşedintele Comisiei se desemneazã dintre membrii acesteia, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Membrii Comisiei prevãzuţi la alin. (1) lit. b)-f) sunt nominalizaţi de conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice respective.
(4) Secretariatul Comisiei se asigurã de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici. Componenţa secretariatului se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(5) Comisia se întruneşte lunar, în prima sãptãmânã a fiecãrei luni.
(6) La şedinţele Comisiei este obligatorie participarea a minimum 5 membri.
ART. 3
(1) Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã metodologic unitãţile de evaluare a posturilor din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice;
b) monitorizeazã procesul de evaluare a posturilor din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice şi, dupã caz, aplicarea instrucţiunilor;
c) verificã aplicarea procedurii de evaluare în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, la încheierea procesului de evaluare a posturilor;
d) întocmeşte un raport final al activitãţii desfãşurate în cadrul procesului de evaluare, pe care îl înainteazã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi care va fi avut în vedere la elaborarea proiectelor de acte normative conţinând prevederi referitoare la clasificarea funcţiilor publice şi ierarhizarea posturilor.
(2) Raportul prevãzut la alin. (1) lit. d) va cuprinde:
a) prezentarea modului de desfãşurare a procesului de evaluare a posturilor;
b) neconcordanţele sesizate între ierarhia posturilor aferente unor funcţii publice, stabilitã de <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ierarhia rezultatã ca urmare a aplicãrii procedurii de evaluare a posturilor;
c) concluzii privind implementarea în sistem-pilot a metodologiei de evaluare a posturilor;
d) propuneri privind îmbunãtãţirea sistemului de clasificare a funcţiilor publice şi ierarhizarea posturilor.
ART. 4
(1) În cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, prevãzute la art. 2 alin. (1) din ordin, se constituie, prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice, o unitate de evaluare a posturilor, denumitã în continuare unitatea.
(2) Unitatea este formatã din 5 membri permanenţi, astfel:
a) 2 funcţionari publici din cadrul compartimentului de resurse umane, dintre care unul este obligatoriu conducãtorul compartimentului de resurse umane;
b) 3 funcţionari publici de conducere, desemnaţi de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Conducãtorii compartimentelor din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice participã obligatoriu la procedurile de evaluare de cãtre unitate a posturilor din compartimentele pe care le conduc, dacã nu sunt desemnaţi ca membri permanenţi ai acesteia.
(4) La şedinţele unitãţii este obligatorie participarea a minimum 3 membri permanenţi şi a conducãtorului compartimentului în cadrul cãruia se aflã postul supus procedurii de evaluare.
(5) În vederea implementãrii unitare a metodologiei, la şedinţele unitãţilor participã 2 membri ai Comisiei, desemnaţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, potrivit unui calendar care va fi comunicat autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la art. 2 alin. (1) din ordin, pânã la data de 15 mai 2005. Pe perioada în care sunt desemnaţi, membrii Comisiei au dreptul de a nota, potrivit prezentei metodologii, posturile evaluate.
(6) Fiecare unitate are un coordonator, desemnat dintre membrii unitãţii, prin actul administrativ de constituire, care îşi pãstreazã calitatea şi obligaţiile de membru prevãzute în prezenta metodologie.
(7) Coordonatorul unitãţii are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã activitatea unitãţii;
b) colaboreazã cu Comisia;
c) asigurã respectarea procedurii de evaluare.
ART. 5
Comisia şi unitatea îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) legalitate;
b) echitate şi consecvenţã în aplicarea criteriilor de evaluare;
c) imparţialitate;
d) transparenţã, potrivit dispoziţiilor legale;
e) consens între evaluatori.
ART. 6
(1) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se întocmeşte un proces-verbal de şedinţã, semnat de toţi membrii unitãţii şi de coordonatorul acesteia.
(2) Membrilor unitãţii li se aplicã în mod corespunzãtor prevederile legale referitoare la conflictul de interese pentru funcţionarii publici.
(3) În situaţia evaluãrii postului al cãrui titular este un membru al unitãţii, acesta nu participã la evaluarea respectivului post.
ART. 7
(1) Evaluarea posturilor se face pe baza criteriilor prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Criteriile de evaluare a posturilor sunt notate cu puncte de la 1 la 9.
(3) Pentru fiecare criteriu de evaluare a posturilor sunt stabilite 3 niveluri, notate astfel:
a) nivelul I - minimum 1 punct/maximum 3 puncte;
b) nivelul II - minimum 4 puncte/maximum 6 puncte;
c) nivelul III - minimum 7 puncte/maximum 9 puncte.
(4) Pentru fiecare post evaluat, un criteriu de evaluare poate fi notat, pe baza fişei postului, în raport cu relevanţa şi importanţa postului evaluat, numai pentru un singur nivel.
(5) Punctajul postului reprezintã suma punctajelor acordate pentru fiecare criteriu de evaluare şi trebuie sã reflecte atribuţiile, responsabilitãţile şi sarcinile repartizate pe posturi.
ART. 8
(1) Fiecare membru al unitãţii acordã un punctaj pentru fiecare post evaluat, potrivit prezentei metodologii.
(2) Punctajul final al evaluãrii se calculeazã ca medie aritmeticã între punctajele acordate de membrii permanenţi ai unitãţii şi conducãtorul compartimentului în cadrul cãruia se aflã postul respectiv.
(3) Între punctajele acordate pentru fiecare criteriu nu trebuie sã existe o diferenţã mai mare de 3 puncte. În situaţia în care existã diferenţe mai mari de 3 puncte se eliminã punctajul minim şi cel maxim şi se face media celor rãmase.
ART. 9
(1) Unitãţile întocmesc, pânã la data de 1 septembrie 2006, un raport al activitãţii desfãşurate în cadrul procesului de evaluare din autoritatea sau instituţia publicã respectivã, care va cuprinde:
a) prezentarea modului de desfãşurare a evaluãrii posturilor;
b) neconcordanţele sesizate între ierarhia posturilor aferente unor funcţii publice, stabilitã de <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ierarhia rezultatã ca urmare a aplicãrii procedurii de evaluare a posturilor;
c) concluzii privind implementarea metodologiei în autoritatea sau instituţia publicã în care şi-au desfãşurat activitatea;
d) propuneri privind îmbunãtãţirea sistemului de clasificare a funcţiilor publice şi ierarhizarea posturilor.
(2) Raportul prevãzut la alin (1) se înainteazã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi Comisiei, împreunã cu copiile proceselor-verbale întocmite şi copiile fişelor posturilor evaluate.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016