Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIA din 25 mai 2016  organizării şi desfăşurării selecţiei candidaţilor în vederea chemării/rechemării în activitate, în corpul ofiţerilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIA din 25 mai 2016 organizării şi desfăşurării selecţiei candidaţilor în vederea chemării/rechemării în activitate, în corpul ofiţerilor

EMITENT: MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 3 iunie 2016 ──────────     *) Aprobată prin Ordinul nr. M.70 din 25 mai 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 3 iunie 2016 ──────────

    ART. 1
    Selecţia se organizează numai după primirea aprobării prevăzute la art. 2 alin. (1) din ordin şi presupune parcurgerea următoarelor etape:
    a) publicitatea postului vacant;
    b) înscrierea candidaţilor;
    c) verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la preselecţie;
    d) preselecţia;
    e) concursul/examenul;
    f) efectuarea verificărilor în vederea autorizării accesului la informaţii clasificate.
    ART. 2
    (1) Publicitatea selecţiei se realizează prin publicarea unui anunţ, inclusiv în săptămânalul Observatorul Militar şi pe pagina de internet a Ministerului Apărării Naţionale, cu respectarea prevederilor art. 5 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 869/2015 pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice, precum şi a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare fără paturi, respectiv a funcţiei de farmacist-şef în unităţile sanitare publice cu paturi.
    (2) Anunţul cuprinde inclusiv precizări referitoare la probele de aptitudini şi probele de concurs, baremele de promovare a acestora, locul şi perioada desfăşurării lor, termene de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, precum şi alte detalii organizatorice.
    (3) În anunţ se precizează că persoanele care vor fi declarate câştigătoare în urma selecţiei vor fi chemate/rechemate în activitate, în corpul ofiţerilor şi vor dobândi calitatea de cadru militar în activitate, cu drepturile şi obligaţiile care decurg din aceasta.
    ART. 3
    (1) Înscrierea la selecţie se realizează la sediul unităţilor/structurilor organizatoare, prin depunerea unui dosar, care cuprinde:
    a) cererea de înscriere la selecţie, în care candidatul menţionează postul pentru ocuparea căruia doreşte să participe la selecţie - document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie;
    b) copia certificatului de naştere;
    c) copia cărţii de identitate;
    d) fişa de examinare medicală - document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la Instrucţiunile privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) fişa cu principalele date de stare civilă - document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2b la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.105/2002*1), cu modificările şi completările ulterioare;
    f) certificatul de cazier judiciar;
──────────
    *1) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.105/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, conţinând reglementări specifice domeniului apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale.
──────────

    g) diploma de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist sau chimist, în copie;
    h) certificatul/adeverinţa de confirmare în gradul profesional, conform cerinţelor postului, în copie;
    i) certificatul de membru al colegiului de profil, cu drept de liberă practică, după caz, avizat pe anul în curs, în copie;
    j) poliţa de asigurare malpraxis, după caz, în copie;
    k) dovada/înscrisul din care rezultă că nu a fost sancţionat de către colegiul de profil;
    l) adeverinţă eliberată de medicul de familie din care să rezulte antecedentele medicale patologice şi faptul că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic;
    m) formular de bază-date personale - document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 15 la Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
    n) acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 869/2015.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. g)-j) se prezintă şi în original şi se restituie după certificarea copiilor.
    (3) Înscrierea la selecţie se realizează în termen de 15 zile calendaristice de la data afişării anunţului la sediul unităţii/structurii organizatoare.
    (4) Documentele tipizate prevăzute la alin. (1) se asigură candidaţilor prin grija structurilor care organizează selecţia, se completează de către candidaţi şi se depun la dosar în termenul prevăzut la alin. (3), cu excepţia fişei de examinare medicală.
    ART. 4
    (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la preselecţie constă în analizarea dosarelor din punctul de vedere al conformităţii şi al corectitudinii documentelor depuse la dosar, precum şi din punctul de vedere al îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la concurs prevăzute de prezenta metodologie şi de dispoziţiile art. 6 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 869/2015.
    (2) Verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la preselecţie se realizează de către o comisie numită prin ordinul de zi pe unitate al structurii organizatoare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la selecţie.
    (3) În termenul prevăzut la alin. (2), candidaţii care până la data expirării termenului de înscriere au avut dosarele incomplete le pot completa.
    ART. 5
    (1) Rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la preselecţie se afişează la sediul unităţii organizatoare, în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de 5 zile lucrătoare prevăzut la art. 4 alin. (2).
    (2) Dosarele incomplete, cu documente neconforme şi formulare incorect completate, precum şi dosarele candidaţilor care nu întrunesc punctajul minim necesar participării la concurs, prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 869/2015, se resping.
    ART. 6
    Contestarea rezultatelor verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la preselecţie şi soluţionarea contestaţiilor se realizează în termenele şi condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (6) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 869/2015.
    ART. 7
    (1) Preselecţia constă în parcurgerea următoarelor probe eliminatorii de aptitudini:
    a) evaluare psihologică;
    b) evaluarea nivelului pregătirii fizice;
    c) examinare medicală.
    (2) Probele de aptitudini se desfăşoară în ordinea prevăzută la alin. (1), iar la fiecare probă participă numai candidaţii care au fost declaraţi "admis" la proba anterioară. La examinarea psihologică participă numai candidaţii declaraţi "admis" în urma verificării dosarelor de înscriere.
    (3) Unitatea/Structura care organizează selecţia iniţiază toate demersurile necesare planificării preselecţiei, astfel încât la probele de aptitudini să participe toţi candidaţii în acelaşi timp.
    (4) Unităţile/Structurile la nivelul cărora se desfăşoară probele de aptitudini prevăzute la alin. (1) organizează şi desfăşoară activităţile specifice, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi a solicitărilor unităţilor/structurilor care organizează selecţia.
    ART. 8
    (1) Evaluarea psihologică se desfăşoară prin grija Centrului de investigaţii socio-comportamentale, cu aprobarea şefului Direcţiei management resurse umane.
    (2) Evaluarea nivelului pregătirii fizice se desfăşoară prin grija structurii de specialitate din cadrul Ministerului Apărării Naţionale.
    (3) Rezultatele probelor de aptitudini prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) şi b) se consemnează în procese-verbale care se transmit, în original, unităţii/structurii care organizează selecţia.
    (4) Structurile care desfăşoară evaluarea psihologică şi evaluarea nivelului pregătirii fizice eliberează fiecărui candidat adeverinţe care atestă participarea la probele de aptitudini şi rezultatele obţinute, în ziua desfăşurării probelor.
    (5) Rezultatele probelor eliminatorii de aptitudini prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) şi b) nu pot fi contestate.
    ART. 9
    (1) Examinarea medicală se desfăşoară în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului apărării naţionale, al viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, al ministrului justiţiei, al directorului Serviciului Român de Informaţii, al directorului Serviciului de Informaţii Externe, al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al directorului Serviciului de Protecţie şi Pază nr. M.55/107/2.587/C/10.357/210/496/831/2014 pentru aprobarea baremelor medicale privind efectuarea examenului medical pentru admiterea în unităţile/instituţiile de învăţământ militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională, pe perioada şcolarizării elevilor şi studenţilor în unităţile/ instituţiile de învăţământ militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională, pentru ocuparea funcţiilor de soldat/gradat profesionist, precum şi pentru candidaţii care urmează a fi chemaţi/rechemaţi/încadraţi în rândul cadrelor militare în activitate/poliţiştilor în serviciu/funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul unităţilor şi structurilor sanitare care organizează selecţia sau care asigură expertiza medicală de specialitate pentru personalul unităţii unde se află şi postul vacant, iar costurile acesteia se suportă de către fiecare candidat.
    (2) Pe parcursul examinării medicale se desfăşoară în totalitate examenele clinice prevăzute în fişa de examinare medicală. Aceasta se completează integral de către unitatea sanitară care efectuează examinarea, pe baza antecedentelor personale patologice şi a rezultatelor examinării.
    (3) Rezultatele examinării medicale, consemnate în fişe, se aduc la cunoştinţă candidaţilor, iar fişele de examinare completate se depun la dosarele de înscriere.
    (4) Fişele medicale se depun de către candidaţii declaraţi "apt" la unitatea sau structura sanitară care organizează selecţia în termen de o zi lucrătoare de la încheierea acestora, respectiv de la soluţionarea eventualelor contestaţii.
    ART. 10
    (1) Candidaţii declaraţi "apt" şi "admis" în urma desfăşurării tuturor probelor de aptitudini din cadrul preselecţiei pot participa la concursul pentru ocuparea posturilor vacante.
    (2) Candidaţii declaraţi "inapt" şi "respins" la una dintre probele de aptitudini sunt eliminaţi din concurs şi li se restituie, la cerere, dosarele de înscriere. Dosarele nesolicitate se clasează şi se arhivează la nivelul unităţii/structurii care organizează selecţia, conform reglementărilor în vigoare.
    (3) Rezultatele preselecţiei se aduc la cunoştinţa fiecărui candidat, prin afişare la sediul unităţii/structurii organizatoare.
    ART. 11
    Concursul se organizează şi se desfăşoară de către unităţile/structurile care organizează selecţia, în termenele şi condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului sănătăţii nr. 869/2015.


    ANEXĂ
la metodologie


    ROMÂNIA NECLASIFICAT
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    ......................................................
    (structura care organizează selecţia candidaţilor)

                                    - Model -

                                 CERERE DE ÎNSCRIERE
    Subsemnatul(a), ........(numele, prenumele tatălui şi prenumele candidatului/candidatei)........., născut(ă) în anul ........, luna ............., ziua ............., în localitatea ........, judeţul (sectorul) ........, de cetăţenie*1) ........., naţionalitate ..........., starea civilă .........., legitimat(ă) cu B.I./C.I. seria ....., nr. ........., eliberat(ă) de ........ la data de ......, cu domiciliul stabil în localitatea ..........., judeţul/sectorul ........, str. ........ nr. ........., bl. ...., sc. ..., et. ...., ap. ...., telefon .........., cod numeric personal: [][][][][][][][][][][][][], având următoarele studii: ............(ultima formă de învăţământ absolvită: denumirea, localitatea şi anul absolvirii) .................., ocupaţia actuală: ........(funcţia/ocupaţia şi locul de muncă) ............, situaţia militară: ........, fiul/fiica lui ........(numele şi prenumele tatălui candidatului/candidatei)............,
născut în anul ........, luna ......., ziua ......., în localitatea ......., judeţul (sectorul) ........., de cetăţenie ........, naţionalitate ........., profesia de bază ............., ocupaţia actuală ......, locul de muncă ........., cu domiciliul în localitatea ............, judeţul (sectorul) ........, str. ........ nr. ....., bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ...., legitimat cu B.I/C.I. seria ...... nr. ....., eliberat(ă) de ....... la data de ......, şi al/a .........(numele şi prenumele mamei candidatului/candidatei) ........., născută în anul ......., luna ......, ziua ......, în localitatea .........., judeţul (sectorul) ......, de cetăţenie ......., naţionalitate ..........., profesia de bază ........, ocupaţia actuală ........., locul de muncă ........, cu domiciliul în localitatea ........., judeţul (sectorul) ........, str. ......... nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ...., legitimat(ă) cu B.I./C.I. seria ..... nr. ......, eliberat(ă) de ........ la data de ..........., căsătorit(ă) cu ........(numele şi prenumele soţiei/soţului candidatului/candidatei) ........., născut(ă) în anul ......., luna ....., ziua ........, în localitatea ........, judeţul (sectorul) ........, de cetăţenie ........., naţionalitate ......., profesia de bază ....., ocupaţia actuală ......., locul de muncă ........., cu domiciliul în localitatea ............, judeţul (sectorul) ........, str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., legitimat(ă) cu B.I/C.I. seria ......, nr. ......, eliberat(ă) de ........ la data de ........., solicit să particip la selecţia pentru: ......................................................................................
──────────
    *1) Se trec toate cetăţeniile deţinute.
──────────


    Declar pe propria răspundere că:
    a) nu am fost condamnat/condamnată, nu mă aflu în curs de urmărire penală şi nu sunt trimis(ă) în judecată sau judecat(ă) pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals, ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care să mă facă incompatibil(ă) cu exercitarea profesiei de militar în activitate, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
    b) nu fac parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, iar, dacă fac parte, mă angajez că, după chemarea în activitate, voi renunţa la această calitate;
    c) nu fac parte din organizaţii interzise de legislaţia românească şi nu sunt membru al unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
    d) nu aparţin unor culte sau asociaţii/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;
    e) nu sunt asociat unic şi nu particip direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii sau asociaţii comerciale, iar, dacă sunt în una dintre aceste situaţii, mă angajez că, după chemarea în activitate, voi renunţa la această calitate;
    f) îmi asum toate riscurile ce pot surveni în timpul parcurgerii procesului de selecţie ca urmare a stării de graviditate/ maternitate;
    g) sunt de acord să fiu verificat(ă) în vederea autorizării accesului la informaţii clasificate, potrivit legii.
    Alte probleme ale candidatului/candidatei, părinţilor şi soţiei/soţului acestuia/acesteia, în afara datelor înscrise în prezenta cerere:
    ........................................................................
    ........................................................................
    ........................................................................
    Declar că îmi asum răspunderea exactităţii datelor înscrise în prezenta cerere, iar, în situaţia în care acestea nu corespund realităţii, voi suporta consecinţele legale.


              Semnătura candidatului/candidatei:
           .........................................
            Data: .......................

                           ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016