Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MECANISM din 19 aprilie 2019  de stabilire a compensaţiei serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 MECANISM din 19 aprilie 2019 de stabilire a compensaţiei serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători

EMITENT: Autoritatea pentru Reformă Feroviară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 368 din 13 mai 2019
──────────
    Aprobat prin DECIZIA nr. 616 din 19 aprilie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 368 din 13 mai 2019.
──────────
    ART. 1
    (1) Nivelul preliminat al compensaţiei aferente obligaţiei de serviciu public (O.S.P.) menţionate în Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 şi nr. 1.107/70 ale Consiliului, modificat şi completat prin Regulamentul (UE) 2016/2.338 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 decembrie 2016 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 în ceea ce priveşte deschiderea pieţei pentru serviciile de transport feroviar intern de călători, care urmează să fie asigurată în anul următor, va fi stabilit de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.) până la data de 1 octombrie a fiecărui an, în baza propunerilor fundamentate ale operatorilor de transport feroviar de călători.
    (2) A.R.F. va analiza informaţiile privind:
    a) execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale operatorilor de transport feroviar de călători pentru exerciţiul financiar încheiat;
    b) prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat pentru anul în curs şi execuţia preliminată a acestuia pentru fiecare operator de transport feroviar de călători;
    c) bugetul de venituri şi cheltuieli propus de operatorii de transport feroviar de călători pentru anul următor;
    d) alte date statistice privind activitatea operatorilor de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli, transmise de aceştia până la data de 25 septembrie a fiecărui an, în formatul solicitat de A.R.F.;
    e) nivelul realizat/estimat al costului mediu pe tren-km din pachetul de servicii la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli;
    f) numărul de călători-km realizaţi/estimaţi la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli;
    g) nivelul venitului mediu la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători pe tren-km aferent fiecărei categorii de trenuri din pachetul de servicii, exclusiv valoarea compensaţiei pentru pachetul social primit pentru perioadele analizate;
    h) numărul de călători-km estimaţi pe fiecare categorie de tren.


    ART. 2
    Diferenţa dintre costurile de operare şi veniturile înregistrate de operatorii de transport feroviar de călători din vânzarea legitimaţiilor de călătorie, la care se adaugă cota de profit de maximum 3% din valoarea costurilor eligibile suportate, conform prevederilor art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, devine baza de evaluare a compensaţiei propuse pentru anul calendaristic următor, aferentă pachetului de servicii. Compensaţia propusă va fi repartizată pentru indicatorul tren-km şi călători-km, pe ranguri de tren.

    ART. 3
    Sumele necesare asigurării compensaţiilor pentru serviciile cuprinse în pachetul de servicii se vor aloca din bugetul Ministerului Transporturilor (M.T.) în bugetul A.R.F., cu încadrarea în bugetul aprobat anual pentru transportul feroviar de călători, în condiţiile legii.

    ART. 4
    (1) Repartizarea compensaţiei fiecărui operator de transport feroviar se face de către A.R.F după primirea bugetului aprobat de ordonatorul principal de credite şi ca urmare a rectificărilor bugetare ce modifică cuantumul compensaţiei anuale. Repartizarea compensaţiei se va face proporţional cu volumele de tren-km şi călător-km, pe ranguri de tren, prevăzute a fi realizate în cadrul obligaţiei de serviciu public contractat, conform metodologiei prevăzute în anexa la prezentul mecanism.
    (2) Pentru anul 2019, ponderile celor doi indicatori luaţi în calcul sunt de 65% pentru indicatorul tren-km şi 35% pentru indicatorul călători-km.
    (3) Pentru anul 2019, ponderile indicatorului călător-km luat în calcul sunt de 80% pentru indicatorul călători-km - tren Regio şi 20% pentru indicatorul călători-km - tren InterRegio.
    (4) În anul 2019 se stabilesc veniturile minime obligatorii de realizat ca reprezentând cota de 13% din veniturile aferente activităţii de transport de călători realizate pe rang de tren Regio şi 40% din veniturile aferente activităţii de transport de călători realizate pe rang de tren Interregio.
    (5) În anul 2019, nerealizarea veniturilor minime obligatorii de realizat stabilite la alin. (4) şi care vor fi prevăzute în contractele de servicii publice/actele adiţionale la acestea va avea ca efect penalizarea operatorului prin diminuarea compensaţiei primite cu suma nerealizată din valoarea veniturilor minime obligatorii de realizat, separate pe rang de tren.
    (6) Repartizarea compensaţiei ce va fi cuprinsă în contractele de servicii publice/actele adiţionale la acestea se va realiza de către A.R.F. în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinului ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice şi al ministrului transporturilor nr. 65/2016/1.712/2015 pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
    (7) Operatorilor de transport feroviar de călători le revin obligaţiile prevăzute în sarcina acestora în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinului ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, precum şi în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (23) şi (24) din Normele privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului transporturilor nr. 65/2016//1.712/2015.

    ART. 5
    (1) Pentru acordarea compensaţiei lunare de la bugetul de stat pentru serviciile publice de transport din cadrul pachetului de servicii, A.R.F. va transmite la Ministerul Transporturilor solicitarea de deschidere de credite bugetare însoţită de documentaţia întocmită pentru fiecare operator de transport feroviar de călători.
    (2) Termenele şi documentele ce trebuie transmise de fiecare operator de transport feroviar de călători către A.R.F. pentru acordarea compensaţiei sunt următoarele:
    a) până la data de 7 a lunii curente:
    (i) cererea de acordare a compensaţiei preliminate pe luna curentă (N), însoţită de:
    - un exemplar original al certificatului de atestare fiscal, valabil, eliberat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), din care să rezulte că operatorul respectiv nu înregistrează datorii restante;
    – declaraţia pe propria răspundere, conform anexei nr. 2 la Normele metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, care cuprinde o coloană cu indicatorii preliminaţi pe luna curentă (N), o coloană cu indicatorii preliminaţi pe luna anterioară (N-1) şi o coloană cu indicatorii realizaţi pe luna (N-2);

    (ii) situaţia indicatorilor realizaţi pe luna (N-2), conform anexei nr. 3 la Normele metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, care cuprinde volumul de tren-km, pe rang de tren, volumul de călători-km efectiv realizat, pe rang de tren, şi regularizările aferente volumului de tren-km şi călători-km, pe rang de tren;
    (iii) pentru luna (N-2), documentele prevăzute în Ordinul ministrului finanţelor publice şi ministrului transporturilor nr. 65/2016/1.712/2015 pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor;
    (iv) Până la încheierea actelor adiţionale, cererea de acordare a compensaţiei preliminate pe luna curentă (N) va fi însoţită de declaraţia pe propria răspundere, întocmită tot conform anexei nr. 2 la Normele metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, cu următoarele precizări:

    b) până la data de 28 a lunii curente:
    (i) Până la data de 28 a lunii următoare celei pentru care se plăteşte compensaţia preliminată, A.R.F. primeşte de la operatorul de transport feroviar (OTF) declaraţiile lunare - Situaţia realizărilor pe rute de transport în perioada ........... şi Realizări operatori de transport feroviar de călători, cu indicatorii realizaţi (tren-km şi călători-km pe rang de tren), centralizat şi detaliat în anexă, fiecare pagină fiind însuşită prin semnătură în vederea regularizării volumului de tren-km şi călători-km pe rang de tren realizat cu indicatorii aferenţi preliminaţi;
    (ii) Până la data de 28 a lunii următoare lunii pentru care se face raportarea, Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. (CNCF „CFR“ -S.A.), în calitate de administrator naţional al infrastructurii feroviare, transmite prin adresă scrisă către A.R.F. situaţia volumului de tren-km realizat de OTF, pe rang de tren, şi anexele cu situaţia volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe rute de circulaţie, care face obiectul contractelor de servicii publice şi al actelor adiţionale încheiate.



    ART. 6
    Până la data de 31 ianuarie a anului următor fiecare operator de transport feroviar de călători va transmite către A.R.F. următoarele documente:
    1. decontul final privind utilizarea compensaţiilor acordate de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile contractelor/actelor adiţionale încheiate în ceea ce priveşte respectarea ponderii compensaţiei pentru tren-km şi a celei pentru călători-km în totalul veniturilor realizate;
    2. dovada, confirmată de CNCF „CFR“ - S.A. până la data de 20 ianuarie a fiecărui an, privind efectuarea transportului feroviar public de călători aferent obligaţiei de serviciu public, declaraţia pe propria răspundere privind volumul de călători-km realizat, precum şi situaţia lunară privind volumul de călători-km efectiv realizat.


    ART. 7
    (1) Compensaţia ce se va acorda în luna curentă (N) va fi afectată de sumele de regularizat din luna (N-2).
    (2) Pentru luna decembrie, compensaţia se va acorda ca diferenţă dintre compensaţia prevăzută în contractul/actul adiţional la acesta şi compensaţia acordată până la luna decembrie.
    (3) Compensaţia necuvenită, ca urmare a nerealizării indicatorilor tren-km şi călători-km şi neîncadrării în ponderile compensaţiei pe tren-km şi călători-km în total venituri, va fi regularizată cu bugetul de stat până la data de 31 ianuarie a anului următor.
    (4) Regularizarea indicatorului călători-km, care este estimat de operatorii de transport feroviar în prima etapă la semnarea contractului/actului adiţional, va fi efectuată la totalul indicatorului călători–km realizat pentru fiecare rang de tren în parte.
    (5) La data depunerii situaţiilor financiare încheiate pentru anul de referinţă, operatorii de transport feroviar de călători vor transmite la A.R.F. dovada încadrării în cota de profit prevăzută la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar sumele aferente depăşirii acestui prag de rentabilitate vor fi restituite bugetului de stat până la aceeaşi dată, aceasta constituind termenul legal de regularizare cu bugetul statului.

    ART. 8
    (1) CNCF „CFR“ - S.A. va urmări, va certifica şi va transmite spre avizare lunar A.R.F. situaţia volumului de tren-km realizat de operatorii de transport feroviar de călători, pe rute de transport.
    (2) A.R.F. va verifica trimestrial situaţia volumului de călători-km realizat de operatorii de transport feroviar de călători, pe rute de transport, pe baza documentelor centralizatoare, emise de sistemele de ticketing pe care le deţine fiecare operator, semnate cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.

    ART. 9
    Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (1), în scopul asigurării continuităţii serviciului public de transport feroviar de călători, acordarea compensaţiei se va face după cum urmează:
    a) în cazul în care Legea bugetului nu a fost aprobată până la finele anului anterior, în lunile până la aprobarea bugetului de stat, sumele acordate de la bugetul de stat vor fi în limita a 1/12 din sumele alocate prin contractele/actele adiţionale aprobate pentru anul anterior;
    b) în cazul în care Legea bugetului de stat a fost aprobată, dar contractele se aprobă ulterior începerii anului bugetar, dar nu mai târziu de 30 iunie, serviciile prestate până la data la care contractele se aprobă se decontează după aprobarea contractelor, conform prevederilor contractuale, în limitele bugetare anuale aprobate prin legea bugetului de stat, cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat;
    c) după aprobarea Legii bugetului de stat/ca urmare a rectificărilor bugetare, a contractelor/actelor adiţionale, după caz, regularizarea sumelor acordate se face potrivit prevederilor contractelor/actelor adiţionale încheiate şi ale prezentului mecanism;
    d) până la încheierea actului adiţional şi a filei de repartizare a creditelor bugetare corespunzătoare actului adiţional A.R.F. va acorda lunar operatorilor de transport feroviar compensaţia în cuantum de 1/12 din prevederile contractelor/actelor adiţionale încheiate în anul anterior, astfel:
    - după aprobarea contractelor/actelor adiţionale anuale, regularizarea sumelor acordate se face potrivit prevederilor contractelor/actelor adiţionale încheiate şi ale prezentului mecanism;
    – pentru contractele încheiate în anul anterior, valoarea compensaţiei ce se va acorda operatorilor de transport feroviar public de călători se va calcula direct proporţional cu numărul de luni pentru care s-a încheiat contractul, iar compensaţia va fi în cuantum de 1/n, unde „n“ reprezintă numărul lunilor din anul anterior pentru care s-a încheiat contractul.



    ART. 10
    Responsabilitatea pentru datele şi informaţiile transmise A.R.F. de operatorii de transport feroviar de călători, inclusiv în ceea ce priveşte datele existente în sistemul propriu de ticketing, semnate cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, revine acestora, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate.

    ART. 11
    (1) Modificarea în cursul anului a obligaţiei de serviciu public (O.S.P.) aprobată conform prezentului mecanism se poate face, fără depăşirea volumului anual aprobat de tren-km şi călători-km, cu condiţia ca acestea să fie aprobate conform modelului din anexa nr. 5 la Normele metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, în baza avizului CTE - A.R.F. , după cum urmează:
    a) în funcţie de cerinţele pieţei de transport, astfel:
    (i) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie interoperabile sau pe secţiile de circulaţie neinteroperabile administrate de CNCF „CFR“ - S.A., la propunerea operatorului de transport feroviar de călători interesat, cu avizul CNCF „CFR“ - S.A. privind capacităţile disponibile;
    (ii) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie neinteroperabile închiriate, la propunerea operatorului de transport feroviar care are contract de servicii publice încheiat pe acele secţii de circulaţie, cu avizul gestionarului de infrastructură privind capacităţile disponibile;
    (iii) pentru trenurile nou-introduse şi/sau a căror trasă se modifică odată cu schimbarea mersului de tren. În termen de trei zile lucrătoare de la schimbarea mersului de tren, operatorii de transport feroviar vor transmite la A.R.F. datele actualizate, în formatul solicitat, iar CNCF „CFR“ - S.A. va verifica încadrarea în capacităţile disponibile în termen de maximum două zile lucrătoare de la primirea solicitării de la A.R.F.

    b) în funcţie de lucrările la infrastructura feroviară sau de necesitatea adaptării la situaţii independente de voinţa operatorului de transport - inundaţii, fenomene meteorologice deosebite, defectarea materialului rulant în parcurs (locomotive, automotoare, rame electrice, vagoane), defectări ale elementelor infrastructurii feroviare, accidente sau evenimente feroviare, greva personalului de mişcare, precum şi alte cazuri fortuite, astfel:
    (i) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie interoperabile sau pe secţiile de circulaţie neinteroperabile administrate de CNCF „CFR“ - S.A., la propunerea operatorului de transport feroviar de călători interesat, cu avizul CNCF „CFR“ - S.A. privind capacităţile disponibile, modificări care se transmit lunar, centralizat, însoţite de Nota de aprobare elaborată conform modelului din anexa nr. 5 la Normele metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare, care vor fi analizate de A.R.F. în termen de 10 zile de la data primirii, în vederea aprobării;
    (ii) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie neinteroperabile închiriate, la propunerea operatorului de transport feroviar care are contract de servicii publice încheiat pe acele secţii de circulaţie, cu avizul gestionarului de infrastructură, modificări care se transmit lunar, centralizat, însoţite de Nota de aprobare elaborată conform modelului din anexa nr. 5 la Normele metodologice de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 974/2018, cu modificările ulterioare, cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare, care vor fi analizate de către A.R.F. în termen de 10 zile de la data primirii, în vederea avizării şi aprobării.


    (2) Operarea modificărilor O.S.P., în condiţiile şi cu respectarea prevederilor alin. (1), se face prin includerea în situaţia realizărilor aferente lunii respective a modificărilor intervenite.

    ART. 12
    Prezentul mecanism se aprobă prin decizie a preşedintelui A.R.F., conform prevederilor art. 6 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2016 privind înfiinţarea Autorităţii pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 53/2017, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I

    ART. 13
    Anexa face parte integrantă din prezentul mecanism.

    ANEXA 1

    la mecanism
    Repartizarea compensaţiei ce va fi cuprinsă în contractele de servicii publice/actele adiţionale la acestea pentru a fi acordată de la bugetul de stat pentru susţinerea transportului feroviar public de călători se face după cum urmează:
    1. Valoarea totală a compensaţiei de la bugetul de stat se repartizează în funcţie de cei doi indicatori luaţi în calcul, tren-km şi, respectiv, călători-km, a căror pondere în total compensaţie poate diferi de la un an la altul, dar a căror valoare procentuală însumată este 100%: (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul tren-km) + (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul călători-km) = 100%
    Stabilirea compensaţiei în funcţie de indicatorii tren-km şi călători-km se face astfel:
    - valoarea compensaţiei pentru volumul total de tren-km = (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul tren-km) x (valoarea totală a compensaţiei de la bugetul de stat);
    – valoarea compensaţiei pentru volumul total de călători-km = (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul călători-km) x (valoarea totală a compensaţiei de la bugetul de stat).


    2. Stabilirea compensaţiei aferente indicatorului călători-km în funcţie de rangul trenului
    Întrucât se consideră că operarea trenurilor de rang inferior, respectiv trenuri Regio, are nevoie de o compensare diferenţiată faţă de trenurile de rang superior, respectiv InterRegio, valoarea compensaţiei pentru volumul total de călători-km se distribuie diferenţiat pe ranguri de trenuri, Regio şi InterRegio, în funcţie de cei doi indicatori luaţi în calcul, călători-km - tren Regio şi călători-km - tren InterRegio, cu o pondere în valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km care poate diferi de la un an la altul, dar a căror valoare procentuală însumată este 100%. (procentul din valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călători-km - tren Regio) + (procentul din valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călători-km - tren InterRegio) = 100%
    a) Pentru trenurile Regio, valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km - tren Regio se calculează astfel: valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km - tren Regio = (procentul din valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călători-km - tren Regio) * (compensaţia pentru volumul total de călători-km).
    b) Pentru trenurile InterRegio, valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km - tren InterRegio se calculează astfel: valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km - tren InterRegio = (procentul din valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călători-km - tren InterRegio) * (compensaţia pentru volumul total călători-km).


    3. Calculul valorii unitare a compensaţiei pentru indicatorul tren-km
    Această valoare este aceeaşi indiferent de rangul trenului şi se calculează astfel: valoarea unitară a compensaţiei pentru tren-km = valoarea compensaţiei pentru volumul total de tren-km/numărul total de tren-km.

    4. Calculul valorii unitare a compensaţiei pentru indicatorul călători-km în funcţie de rangul trenului
    a) Valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km pentru trenurile Regio se calculează astfel: valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km - tren Regio = valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km - tren Regio/numărul total de călători-km - tren Regio.
    b) Valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km pentru trenurile InterRegio se calculează astfel: valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km - tren InterRegio = valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km - tren InterRegio/număr total călători-km - tren InterRegio.

    5. Pachetul de servicii de rezervă
    a) Pachetul de servicii de rezervă se stabileşte anual şi se actualizează lunar de către CNCF „CFR“ - S.A. până în luna octombrie când îşi încetează aplicabilitatea, iar suma calculată/constituită va reîntregi suma alocată de Ministerul Transporturilor pentru plata subvenţiilor conform contractelor de servicii publice încheiate cu operatorii de transport feroviar public de călători.
    b) După schimbarea mersului de tren, CNCF CFR - S.A., anterior datei de 31 decembrie, stabileşte pachetul de servicii de rezervă la un număr de 4 trenuri/zi pentru fiecare secţie neinteroperabilă pe care nu se realizează transport public de călători şi îl transmite cu celeritate A.R.F.
    c) În limita pachetului de rezervă constituit conform celor de mai sus, CNCF „CFR“ - S.A. are dreptul să scoată lunar la licitaţie linii neinteroperabile neînchiriate, cu un pachet de servicii de 4 trenuri/zi pentru fiecare secţie, cu încadrarea în pachetul de rezervă calculat până la sfârşitul anului.
    d) Diferenţa de cuantum în lei dintre pachetul de rezervă alocat la angajarea acestuia şi cel rezultat în urma actualizării lunare poate fi folosită la încheierea unor contracte noi cu operatorii de transport feroviar de călători licenţiaţi care solicită/prestează servicii de transport feroviar de călători şi îndeplinesc condiţiile legale, cu realocarea fondurilor neutilizate din rezervă şi/sau pentru completarea compensaţiei ce poate fi acordată operatorilor de transport feroviar de călători care au încheiat contract de servicii publice.

    6. Încheierea contractelor de servicii publice
    a) Operatorii de transport feroviar care îndeplinesc condiţiile legale pentru a opera pe piaţa de transport feroviar de călători au obligaţia să depună la A.R.F. documentaţia completă pentru încheierea unui contract de servicii publice cu cel puţin 90 de zile înainte de începerea anului bugetar.
    b) Operatorii de transport feroviar care îndeplinesc condiţiile legale pentru a opera pe piaţa de transport feroviar de călători şi demarează activitatea de transport în primul semestru al anului respectiv au obligaţia să depună la A.R.F. documentaţia completă pentru încheierea unui contract de servicii publice cu cel puţin 90 de zile înainte de începerea celui de-al doilea semestru al anului.
    c) Ministerul Transporturilor va aloca către A.R.F. sumele de la bugetul de stat necesare achitării compensaţiei pentru operatorii de transport feroviar care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5 şi 6 din mecanism, iar A.R.F. va încheia contractul de servicii publice în cel mult 30 de zile de la data primirii documentaţiei complete din partea operatorilor de transport feroviar, coroborat cu prevederile art. 39 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016