Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 72 din 7 aprilie 1998  privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 67/1997 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind punerea în siguranţa a fondului construit existent    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 72 din 7 aprilie 1998 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 67/1997 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind punerea în siguranţa a fondului construit existent

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 142 din 8 aprilie 1998
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 67 din 28 august 1997 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind punerea în siguranţa a fondului construit existent, emisă în temeiul art. 1 lit. f) din Legea nr. 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I punctul 2, articolul 1 va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Reducerea riscului seismic al construcţiilor constituie o acţiune complexa, de interes naţional, în contextul atenuarii efectelor unui potenţial dezastru provocat de cutremure, şi cuprinde măsuri de intervenţie la construcţiile existente, care prezintă niveluri insuficiente de protecţie la acţiuni seismice, degradari sau avariei în urma unor acţiuni seismice."

    2. La articolul I punctul 5, alineatul (1)-(4) ale articolului 4 vor avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Coordonarea din punct de vedere tehnic a activităţii în domeniul reducerii riscului seismic al construcţiilor existente se realizează de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului prin:
    a) organizarea elaborării, avizarea şi aprobarea reglementărilor tehnice în domeniul protecţiei antiseismice;
    b) avizarea din punct de vedere tehnic a soluţiilor de intervenţie pentru construcţiile de importanţa vitala pentru societate, a căror funcţionalitate, în timpul cutremurului şi imediat după cutremur, trebuie să fie asigurată integral.
    În acest scop, în cadrul Consiliului tehnic superior al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului se organizează Comisia tehnica pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor, formată din personalităţi în domeniu.
    (2) Comisiile judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de apărare împotriva dezastrelor vor acţiona, în aria lor de autoritate, pentru:
    a) elaborarea programelor şi monitorizarea acţiunilor de intervenţie pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor;
    b) educarea antiseismica a populaţiei.
    (3) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, şi consiliile municipiilor, oraşelor şi comunelor vor acţiona, în aria lor de autoritate, pentru:
    a) stabilirea şi aplicarea restrictiilor din punct de vedere al riscului seismic datorită condiţiilor locale de amplasament impuse prin documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului aprobate potrivit prevederilor legale;
    b) identificarea şi inventarierea construcţiilor cu destinaţia de locuinta, descrise la art. 1, proprietate privată a persoanelor fizice ori aflate în proprietatea sau în administrarea unităţilor administrativ-teritoriale, a instituţiilor publice şi a agenţilor economici, şi monitorizarea acţiunilor de intervenţie privind reducerea riscului seismic al acestora, cuprinzând expertizarea tehnica, proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţie;
    c) fundamentarea, verificarea şi avizarea documentaţiilor privind acţiunile de intervenţie finanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, după caz.
    Comisiile municipiilor, oraşelor şi comunelor vor asigura locuintele de necesitate, pentru cazarea temporară a persoanelor şi a familiilor, pe perioada executării interventiilor care nu se pot efectua în clădiri ocupate.
    Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, pentru construcţiile cu destinaţia de locuinta, expertizate tehnic şi încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic, vor notifica în scris proprietarilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţilor de proprietari, precum şi persoanelor juridice, care au în administrare aceste construcţii, obligaţiile ce le revin, potrivit prevederilor legale, pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor, precum şi faptul ca îşi asuma riscul şi răspunderea pentru efectele potenţiale ale seismelor, în situaţia în care nu se conformează obligaţiilor legale.
    (4) Inspecţia de stat în construcţii, lucrări publice, urbanism şi amenajarea teritoriului din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, prin inspecţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti în construcţii, lucrări publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, subordonate acesteia, vor aviza din punct de vedere tehnic listele cuprinzând priorităţile, pe categorii de construcţii, privind expertizarea tehnica, proiectarea şi executarea lucrărilor de intervenţie finanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, după caz, pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente"

    3. La articolul I punctul 6, litera a) a articolului 5 va avea următorul cuprins:
    "a) pentru construcţiile cu destinaţia de locuinta, proprietate privată a persoanelor fizice ori aflate în proprietatea sau în administrarea unităţilor administrativ-teritoriale şi a agenţilor economici - societăţi comerciale cu capital majoritar de stat sau regii autonome -, în limita transferurilor de la bugetul de stat, stabilite anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului;"

    4. La articolul I punctul 8, litera a) a articolului 6 va avea următorul cuprins:
    "a) pentru construcţiile cu destinaţia de locuinta, proprietatea privată a persoanelor fizice ori aflate în proprietatea sau în administrarea agenţilor economici - societăţi comerciale cu capital majoritar de stat şi regii autonome -, după caz, din:
    - sursele proprii ale proprietarilor sau ale agenţilor economici care le administrează;
    – despăgubiri acordate de societăţile de asigurare;
    – credite bancare cu o durată de rambursare de până la 20 de ani şi cu o dobânda de 5% pe an, pentru consolidarea elementelor structurale sau a sistemului structural în ansamblu şi, după caz, a elementelor nestructurale ale construcţiei existente şi/sau introducerea unor elemente structurale suplimentare, inclusiv desfacerea şi refacerea instalaţiilor, echipamentelor şi finisajelor aferente; în acest scop, Banca Naţionala a României se autorizeaza şi va deschide o linie de creditare, conform prevederilor legale, la Banca Română pentru Dezvoltare - S.A. şi la alte bănci comerciale acreditate, precum şi la Casa de Economii şi Consemnaţiuni; diferenţa dintre dobânda de creditare, care include dobânda de referinţa (taxa oficială a scontului) a Băncii Naţionale a României, plus marja dobânzii de 5% pe an a Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A. şi a altor bănci comerciale agreate, precum şi a Casei de Economii şi Consemnaţiuni şi dobânda plătită de beneficiarii de credite se va suporta din transferuri de la bugetul de stat; modul de derulare a finanţării se stabileşte prin convenţie încheiată între Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, Departamentul pentru Administraţie Publică Locală, Banca Naţionala a României, Banca Română pentru Dezvoltare - S.A. şi alte bănci comerciale agreate şi Casa de Economii şi Consemnaţiuni, cu avizul Ministerului Finanţelor; până la rambursarea integrală a creditului se instituie ipoteca asupra locuinţei; în cazul vânzării locuinţei, din preţul convenit se asigura rambursarea integrală a creditului, inclusiv a dobânzilor aferente, conform evidentelor bancare de la data vânzării locuinţei; radierea ipotecii se face numai cu dovada achitării integrale a creditului bancar acordat şi a dobânzilor aferente;
    – bugetele locale, pentru locuintele aflate în proprietatea sau în administrarea unităţilor administrativ-teritoriale;"

    5. La articolul I punctul 9, articolul 6^2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6^2
    (1) Proprietarii, persoane fizice, care, la data aprobării deciziei de intervenţie, realizează venituri medii nete lunare pe membru de familie sub câştigul salarial mediu net lunar pe economie, beneficiază de alocaţii pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrărilor de intervenţie la construcţiile din proprietate cu destinaţia de locuinta, încadrate în raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic, în limita transferurilor de la bugetul de stat, stabilite anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
    (2) Pentru proprietarii, persoane fizice, care nu se încadrează în prevederile alin. (1), consiliile locale pot finanta din bugetele locale cheltuieli privind executarea lucrărilor de intervenţie, în funcţie de situaţia materială a proprietarilor şi de starea tehnica şi valoarea de patrimoniu a construcţiilor din proprietatea acestora.
    (3) Finanţarea din bugetele locale, în condiţiile alin. (2), se face în completarea transferurilor de la bugetul de stat, stabilite anual pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrărilor de intervenţie la construcţiile cu destinaţia de locuinta, încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic."

    6. La articolul I punctul 12, alineatul (2) al articolului 11 se abroga.

    ART. II
    Ordonanţa Guvernului nr. 20/1994 privind punerea în siguranţa a fondului construit existent, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 7 decembrie 1994, cu modificările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al Romanie, Partea I, dându-se articolelor şi alineatelor o noua numerotare.

    Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 9 martie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI
                    MIRCEA IONESCU QUINTUS

    Această lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 9 martie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ANDREI IOAN CHILIMAN


    -----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016