Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 647 din 13 august 1945  privitoare la administrarea si lichidarea bunurilor confiscate in temeiul   legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 , pentru urmarirea si sanctionarea celor vinovati de dezastrul tarii sau de crime de razboi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 647 din 13 august 1945 privitoare la administrarea si lichidarea bunurilor confiscate in temeiul legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 , pentru urmarirea si sanctionarea celor vinovati de dezastrul tarii sau de crime de razboi

EMITENT: REGELE MIHAI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 183 din 14 august 1945

MIHAI I
Prin gratia lui Dumnezeu şi vointa nationala Rege al României,
La toţi de fata şi viitori, sãnãtate:

Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la Departamentul Justiţiei nr. 76.476 din 23 Iulie 1945,
Vazand jurnalul Consiliului de Miniştri nr. 1.179 din 1945;
În baza dispoziţiunilor inaltului decret regal nr. 1.626 din 31 August 1944 , publicat în Monitorul Oficial nr. 202 din 1 Septemvrie 1944,
Am decretat şi decretam: DECRET-LEGE
Privitor la administrarea şi lichidarea bunurilor confiscate în temeiul <>legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 , pentru urmãrirea şi sancţionarea celor vinovaţi de dezastrul tarii sau de crime de rãzboi

ART. 1
Bunurile de orice fel, confiscate prin hotãrâri rãmase definitive, pronunţate de Tribunalul Poporului în temeiul <>legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 , pentru urmãrirea şi sancţionarea celor vinovaţi de dezastrul tarii sau de orice crime de rãzboi, se administreazã şi se lichideazã potrivit dispoziţiunilor legii de fata.
ART. 2
Hotãrârile Tribunalului Poporului, împreunã cu toate datele, informaţiunile şi actele referitoare la bunurile confiscate, se vor trimite deindata, spre executare, Parchetului Tribunalului Ilfov, prin îngrijirea acuzatorului public şef.
ART. 3
Parchetul Tribunalului Ilfov, va proceda de urgenta la identificarea şi inventarierea bunurilor confiscate, fãcând în acest scop toate cercetãrile necesare.
Pentru bunurile aflate în circumscripţia altui tribunal, Parchetul Tribunalului Ilfov va putea face cercetãri direct sau prin intermediul parchetului tribunalului respectiv.
În timpul cercetãrilor, parchetul va putea lua mãsurile de asigurare şi conservare ce va crede de cuviinţã. Impotriva mãsurilor asiguratorii, cei interesanti pot uza de cãile de atac prevãzute de dreptul comun.
ART. 4
Autoritãţile şi instituţiile publice de orice fel, sunt obligate sa execute mãsurile ordonate de parchet şi sa comunice toate datele cerute în vederea identificarii şi luãrii în posesie a bunurilor confiscate.
Institutiunile de utilitate publica şi cele particulare sunt, de asemenea, obligate sa dea, la cererea parchetului, orice informaţiuni, chiar dacã aceasta le este interzis prin lege sau statute.
ART. 5
Parchetul Tribunalului Ilfov va publica în Monitorul Oficial şi în doua ziare mai rãspândite hotãrârea Tribunalului Poporului, care se executa, cu somatiunea de a se face declaraţiunile prevãzute în alineatul urmãtor.
În termen de 30 zile de la data ultimei publicaţiuni, toţi acei care deţin, cu orice titlu, bunurile celui condamnat, cat şi ale persoanelor intrand în prevederile <>art. 16, alin. 2 din Legea nr. 312 din 24 Aprilie 1945 , precum şi acei care datoresc acestora, cu orice titlu, bani sau alte prestaţiuni, ori au încheiat acte juridice, intrand în prevederile art. 16, alin. 1 din acea lege, sunt obligaţi sa le declare Parchetului Tribunalului Ilfov, sau parchetului tribunalului de la domiciliul declarantului.
Declaraţia se va face, dupã caz, în doua sau trei exemplare, din care unul, vizat, se va restitui declarantului, al doilea se va pãstra la parchetul tribunalului unde s-a fãcut declaraţia, iar al treilea exemplar se va trimite Parchetului Tribunalului Ilfov.
ART. 6
Pe mãsura identificarii bunurilor confiscate, Parchetul Tribunalului Ilfov va întocmi procese-verbale, în dublu exemplar, în care va trece numele persoanei cãreia a aparţinut bunul confiscat, precum şi toate datele necesare identificarii bunului.
Dispozitivul hotãrârii Tribunalului Poporului, completat cu procesele-verbale întocmite potrivit alineatului precedent, constituie titlul executoriu al Statului.
Parchetul Tribunalului Ilfov va cere tribunalului situaţiei imobilului confiscat transcrierea procesului-verbal încheiat, iar acolo unde exista cãrţi funciare, întabularea dreptului Statului. Un exemplar de pe procesul-verbal, va trimite Ministerului Justiţiei.
ART. 7
Luarea în posesie efectivã a bunurilor confiscate se va face, în temeiul procesului-verbal întocmit conform art. 6, prin parchetul tribunalului situaţiunii bunurilor, încheindu-se proces-verbal, în triplu exemplar, din care unul se pãstreazã la parchetul tribunalului respectiv, al doilea se înmâneazã deţinãtorului bunului, iar al treilea se înainteazã Ministerului Justiţiei, Direcţia contabilitãţii.
În caz de opunere din partea deţinãtorilor, înlãturarea acestor piedici la executare se va face dupã normele prevãzute de <>art. 67 din Legea nr. 394 din 23 Iunie 1943 , pentru accelerarea judecaţilor.
Contestaţiile la executare, sau - dupã executare - acţiunile în revendicare, se vor judeca potrivit normelor de drept comun.
ART. 8
Ministerul Justiţiei va putea retine în folosinta sa bunurile ce va socoti de cuviinţã şi va comunica Presedintiei Consiliului de Miniştri inventarul celorlalte bunuri, care urmeazã a fi atribuite în folosinta sau lichidate potrivit normelor de drept comun.
Sumele nete rezultate din administrarea sau exploatarea bunurilor, dupã deducerea cheltuielilor curente de regie şi administraţie, se vor vãrsa la Administraţia financiarã pentru a fi fãcute venit la Stat, cu excepţia sumelor provenite din administrarea şi exploatarea bunurilor reţinute de Ministerul Justiţiei, care vor fi depuse în contul acestui minister.
Pãmânturile şi proprietãţile agricole rãmân supuse dispoziţiunilor <>art. 3, litera b, din Legea nr. 187 din 23 Martie 1945 pentru înfãptuirea reformei agrare.
ART. 9
Bunurile reţinute în folosinta Ministerului Justiţiei vor fi administrate, prin derogare dela dispoziţiunile legii contabilitãţii publice, dupã cum urmeazã:
Ministerul Justiţiei va putea numi, prin deciziune, administratori, cãrora le va fixa şi retributia cuvenitã.
Aceştia vor putea fi revocaţi de Ministerul Justiţiei, prin deciziune, fãrã arãtare de motive.
Atribuţiunile administratorilor sunt cele prevãzute de codul de procedura civilã pentru sechestrul judiciar, cu derogarile prevãzute de legea de fata.
Când printre bunurile confiscate se gãsesc acţiuni sau pãrţi sociale de orice fel, administratorul va exercita toate drepturile decurgând din calitatea de acţionar, inclusiv dreptul de participare şi vot în adunarea generalã şi dreptul de opţiune la noile omisiuni.
Executarea bugetului de venituri şi cheltuieli se va face conform normelor ce se vor fixa de Ministerul Justiţiei, prin deciziune.
Administratorii pot fi autorizaţi de Ministerul Justiţiei sa angajeze personalul necesar exploatãrii, în condiţiile legii contractelor de munca.
Gestiunea administratorilor este supusã controlului Ministerului Justiţiei, în care scop ei sunt obligaţi a depune semestrial la Direcţiunea contabilitãţii conturile gestiunii, împreunã cu toate actele justificative de cheltuieli fãcute.
Verificarea gestiunii administratorilor se va face de o comisie de control compusa dintr-un magistrat numit de ministerul justiţiei, un delegat al Ministerului Finanţelor şi un expert contabil numit de Ministerul Justiţiei.
Rezultatul lucrãrilor de verificare şi control va fi supus Ministerului Justiţiei.
ART. 10
În societãţile anonime şi în comanditã pe acţiuni, dacã Statul dobândeşte, ca urmare a confiscãrii pe baza <>legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 , acţiunile prezentând cel puţin jumãtate din capitalul social, organele de conducere ale societãţii, din proprie initiativa sau la cererea administratorului numit de Ministerul Justiţiei, va convoca de urgenta adunarea generalã, pentru a decide fie dizolvarea şi lichidarea societãţii, fie eventual numirea altor administratori şi cenzori.
Lichidarea se va face dupã prescripţiunile codului comercial. Dacã acţiunile dobândite de stat reprezintã mai puţin de jumãtate, însã mai mult de 20 la suta din capitalul social, administratorul numit de Ministerul Justiţiei va putea cere convocarea adunãrii generale pentru a decide dacã este locul la schimbarea administratorilor societãţii.
Prin derogare dela dispoziţiunile statutare şi ale codului de comerţ, Statul poate oferi garanţia ca în locul garanţiei în acţiuni prevãzute de statute pentru noii administratori şi cenzori aleşi.
ART. 11
Emiterea de duplicate în locul acţiunilor şi obligaţiunilor pierdute sau a cãror luare în posesie nu s-a putut efectua, precum şi operaţiunile de transfer în registrul de acţionari se vor face de organele societãţii respective la cererea administratorilor numiţi de Ministerul Justiţiei, dupã normele de drept comun, emitand totodatã certificatele provizorii de efectuarea transferului.
În temeiul acestor certificate, administratorii vor exercita, în numele Statului, dreptul de acţionar, fãrã a mai depune acţiunile la adunãrile generale sau acele unde legea ar cere aceasta formalitate.
Administratorii societãţii nu pot refuza transferul în registrul de acţionari decât dacã acţiunile au fost înstrãinate înainte de 23 August 1944, prin act cu data certa.
În caz de refuz, administratorul numit de Ministerul Justiţiei va cere efectuarea transferului pe cale de ordonanta preşedinţialã, conform <>art. 67 din Legea nr. 394 din 23 Iunie 1943 pentru accelerarea judecaţilor, data cu citarea pãrţilor.
Ordonanţarea preşedinţialã, rãmasã definitiva, va tine locul certificatului provizoriu de transfer.
ART. 12
Confiscarea bunurilor în temeiul <>legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 se socoteşte drept o cauza legalã de desfiinţarea contractului de societate, în condiţiunile art. 1.523 din codul civil şi art. 193 din codul comercial, în cazul în care contractul nu prevede continuarea societãţii între ceilalţi asociaţi.
ART. 13
Cheltuielile preliminarii pentru identificarea şi luarea în posesie a bunurilor trecute în patrimoniul Statului, în baza <>legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 , se vor suporta de Ministerul Justiţiei din fondul prevãzut de art. 82 ce va fi alimentat la început dintr-un credit special deschis în acest scop.
ART. 14
Toţi acei care vor da cu rea credinţa informaţiuni neexacte sau vor ascunde acte şi fapte cunoscute de ei dintre acelea cerute potrivit art. 4, se vor pedepsi dupã cum urmeazã: functionarii publici cu sancţiunile prevãzute la art. 243 din codul penal, iar celelalte persoane cu pedepsele prevãzute de art. 277 şi urmãtorii din codul penal.
ART. 15
Dispoziţiunile prezentei legi se aplica cu efect retroactiv dela publicarea <>legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 .


Ministrul Justiţiei
L. Patrascanu

Raportul d-lui ministru al justiţiei cãtre M. S. Regele,
Sire,
Identificarea şi luarea în posesie a bunurilor confiscate în temeiul <>legii nr. 312 din 24 Aprilie 1945 pentru urmãrirea şi sancţionarea celor vinovaţi de dezastrul tarii sau de crime de razboiu, precum şi administrarea acestor bunuri dau loc la dificultãţi care nu pot fi soluţionate numai prin actualele dispoziţiuni legale.
Pentru îndreptarea acestei situatiuni, am întocmit alãturatul proiect de decret-lege, pe care, autorizat fiind de Consiliul de Miniştri, respectuos îl supun Înaltei aprobãri şi semnãturi a Maiestatii Voastre.
Sunt cu cel mai profund respect, al Maiestatii Voastre,


Ministrul justiţiei
L. Patrascanu


──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016