Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 61 din 1 aprilie 2009  privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 157/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 61 din 1 aprilie 2009 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 157/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 233 din 8 aprilie 2009
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. UNIC
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 157 din 19 decembrie 2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 885 din 27 decembrie 2007, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I punctul 3, litera b) a alineatului (1) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) utilizatori - persoanele fizice sau juridice române care deţin vehicule înmatriculate în România sau în alte state, denumite în continuare utilizatori români, respectiv persoanele fizice ori juridice străine care deţin vehicule înmatriculate în alte state, denumite în continuare utilizatori străini;"

    2. La articolul I punctul 4, litera e) a alineatului (1) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) tarif de utilizare - o anumită sumă a cărei plată conferă unui vehicul dreptul de a utiliza, pe parcursul unei perioade date, reţeaua de drumuri naţionale din România, concesionată Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.;"

    3. La articolul I punctul 5, litera b) a alineatului (1^1) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) rovinieta matcă-cupon, aplicată în partea stîngă-jos a parbrizului vehiculului, a cărei perioadă de valabilitate cuprinde ziua în care se efectuează verificarea, care asigură, prin tarifele plătite, dreptul de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, având înscris numărul de înmatriculare al vehiculului. În cazul deteriorării rovinietei matcă-cupon, dovada achitării tarifului de utilizare se face potrivit prevederilor lit. a) pct. (i) şi (îi)."

    4. La articolul I, după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 5^1, cu următorul cuprins:
    "5^1. La articolul 1, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    (2^1) Tariful de utilizare se aplică pe reţeaua de drumuri naţionale din România, definită la art. 1 alin. (1) lit. d), cu excepţia sectoarelor de drum pentru care se vor aplica tarife de concesiune.
    (2^2) Sectoarele de drum pentru utilizarea cărora se vor percepe tarife de concesiune şi care vor fi exceptate de la plata tarifului de utilizare vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului."

    5. La articolul I, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 11^1, cu următorul cuprins:
    "11^1. La articolul 1, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:
    (9) Tariful de utilizare se aplică în mod nediscriminatoriu pentru utilizatorii români şi utilizatorii străini ai reţelei de drumuri naţionale din România, concesionate Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A."

    6. La articolul I punctul 13, articolele 1^1 şi 1^2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 1^1
    (1) Stabilirea nivelului tarifelor de trecere şi al tarifelor de concesiune are la bază principiul recuperării costurilor de construcţie, de operare şi de întreţinere.
    (2) Aplicarea şi colectarea tarifelor de trecere şi de utilizare, precum şi urmărirea plăţii acestora se fac în aşa fel încât fluxul liber de trafic să fie perturbat cât se poate de puţin şi să se evite controalele şi verificările obligatorii exercitate la graniţele interne ale Comunităţii Europene. În acest scop, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va coopera cu celelalte autorităţi similare din statele membre ale Uniunii Europene pentru a stabili metode care să permită transportatorilor rutieri să plătească tarifele de utilizare 24 de ore pe zi, cel puţin la punctele de vânzare importante, utilizând toate mijloacele obişnuite de plată, în interiorul şi exteriorul statelor membre în care se aplică acestea. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va dispune măsurile necesare în vederea asigurării facilităţilor adecvate la punctele de încasare a tarifelor de trecere şi de utilizare, astfel încât să se menţină siguranţa rutieră normală.
    (3) Tarifele de utilizare şi tarifele de trecere nu pot fi impuse în acelaşi timp unei categorii de vehicule pentru utilizarea unui singur sector de drum.
    (4) Pe reţeaua unde este perceput tariful de utilizare se poate aplica şi tariful de trecere numai pentru utilizarea podurilor, tunelurilor şi trecătorilor de munte.
    ART. 1^2
    (1) Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va monitoriza aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pentru a se asigura că aceasta funcţionează în mod transparent şi nediscriminatoriu.
    (2) Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. are dreptul de a monitoriza aplicarea şi colectarea tarifelor de concesiune în conformitate cu prevederile contractelor de concesiune la care este parte."

    7. La articolul I punctul 15, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare vehiculele deţinute în proprietate de unităţile Ministerului Apărării Naţionale, de unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, de serviciile de ambulanţă, de serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, astfel cum au fost reglementate în Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare, vehiculele folosite exclusiv în transportul public local de persoane prin servicii regulate pe raza teritorial-administrativă a unei localităţi, vehiculele istorice, vehiculele deţinute în proprietate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., precum şi maşinile şi utilajele agricole neînmatriculate, mai puţin tractoarele rutiere."

    8. La articolul I punctul 17, articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    Responsabilitatea achitării tarifului de utilizare şi a deţinerii rovinietei valabile, precum şi a achitării tarifului de trecere sau a tarifului de concesiune revine în exclusivitate, în cazul utilizatorilor români, deţinătorilor menţionaţi în certificatul de înmatriculare, în cartea de identitate, în documentele vamale sau în alte documente oficiale, iar în cazul utilizatorilor străini, aceasta revine în exclusivitate conducătorului auto al vehiculului."

    9. La articolul I punctul 18, alineatul (4) al articolului 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute de prezentul act normativ, agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal."

    10. Anexa nr. 1 se modifică după cum urmează:
    "    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002)
    NIVELUL
    tarifului de utilizare a drumurilor naţionale

┌─┬──────────────────┬─────────┬───────┐
│ │ │Durata de│ │
│ │ │utilizare│ │
│ │ │a │Tariful│
│ │ │reţelei │[euro] │
│ │Tipul vehiculului │de │(TVA │
│ │ │drumuri │inclus)│
│ │ │naţionale│ │
│ │ │din │ │
│ │ │România │ │
├─┼──────────────────┼─────────┼───────┤
│ │ │- │- │
│ │ ├─────────┼───────┤
│ │ │7 zile │3 │
│A│Autoturisme ├─────────┼───────┤
│ │ │30 de │7 │
│ │ │zile │ │
│ │ ├─────────┼───────┤
│ │ │12 luni │28 │
├─┼──────────────────┼─────────┼───────┤
│ │ │- │- │
│ │ ├─────────┼───────┤
│ │Vehicule de │7 zile │6 │
│B│transport marfă cu├─────────┼───────┤
│ │0,0 t <MTMA ≤3,5 t│30 de │16 │
│ │ │zile │ │
│ │ ├─────────┼───────┤
│ │ │12 luni │96 │
├─┼──────────────────┼─────────┼───────┤
│ │a) vehicule de │ │ │
│ │transport marfă cu│1 zi │4 │
│ │3,5 t <MTMA≤7,5 t │ │ │
│ │b) vehicule de ├─────────┼───────┤
│ │transport persoane│ │ │
│ │cu mai │7 zile │20 │
│ │mult de 9 locuri │ │ │
│C│pe scaune ├─────────┼───────┤
│ │(inclusiv │ │ │
│ │conducătorul auto)│30 de │52 │
│ │şi maximum 23 de │zile │ │
│ │locuri pe scaune │ │ │
│ │(inclusiv ├─────────┼───────┤
│ │conducătorul │ │ │
│ │auto) │12 luni │320 │
│ │ │ │ │
├─┼──────────────────┼─────────┼───────┤
│ │ │1 zi │7 │
│ │a) vehicule de │ │ │
│ │transport marfă cu├─────────┼───────┤
│ │7,5 t <MTMA<12,0 t│7 zile │35 │
│ │b) vehicule de │ │ │
│D│transport persoane├─────────┼───────┤
│ │cu mai │30 de │ │
│ │mult de 23 de │zile │91 │
│ │locuri pe scaune │ │ │
│ │(inclusiv ├─────────┼───────┤
│ │conducătorul auto)│12 luni │560 │
│ │ │ │ │
├─┼──────────────────┼─────────┼───────┤
│ │ │1 zi │9 │
│ │Vehicule de ├─────────┼───────┤
│ │transport marfă cu│7 zile │45 │
│E│MTMA≥12,0 t, cu ├─────────┼───────┤
│ │maximum 3 axe │30 de │117 │
│ │(inclusiv) │zile │ │
│ │ ├─────────┼───────┤
│ │ │12 luni │720 │
├─┼──────────────────┼─────────┼───────┤
│ │ │1 zi │11 │
│ │Vehicule de ├─────────┼───────┤
│ │transport marfă cu│7 zile │55 │
│F│MTMA≥12,0 t, cu ├─────────┼───────┤
│ │minimum 4 axe │30 de │143 │
│ │(inclusiv) │zile │ │
│ │ ├─────────┼───────┤
│ │ │12 luni │1.210 │
└─┴──────────────────┴─────────┴───────┘

"


    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ROBERTA ALMA ANASTASE
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    MIRCEA-DAN GEOANĂ

    Bucureşti, 1 aprilie 2009.
    Nr. 61.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016