Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 54 din 8 mai 2025  privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 160/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, precum şi pentru completarea art. 25 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 54 din 8 mai 2025 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 160/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, precum şi pentru completarea art. 25 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 433 din 12 mai 2025
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 160 din 10 septembrie 2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, precum şi pentru completarea art. 25 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 840 din 14 septembrie 2020, cu următoarele completări:
    1. La articolul I, după punctul 2 se introduc două noi puncte, pct. 2^1 şi 2^2, cu următorul cuprins:
    "2^1. La articolul 42, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Procedura de selecţie prevăzută la alin. (3) va cuprinde următoarele criterii obligatorii:
    a) membrii selectaţi trebuie să aibă studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani;
    b) cel puţin doi dintre membrii consiliului de administraţie vor avea competenţe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experienţă în administrarea sau managementul unor entităţi, persoane juridice ce desfăşoară activităţi specifice sectorului transport naval, logistic, operare portuară, administrarea infrastructurii de transport naval sau competenţe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experienţă în cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale ori instituţiilor publice, îndeplinind atribuţii de conducere, reglementare sau control în domeniul naval."

2^2. La articolul 42, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Procedura de selecţie prevăzută la alin. (3) pentru directorul general va cuprinde următoarele criterii obligatorii:
    a) să aibă studii universitare şi/sau postuniversitare în ştiinţe economice, juridice sau inginereşti;
    b) experienţă în domeniul economic, tehnic, juridic de cel puţin 7 ani;
    c) competenţe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experienţă îndeplinind atribuţii de conducere, reglementare sau control."
"

    2. La articolul I punctul 6, după litera d) a alineatului (2) al articolului 66^2 se introduce o nouă literă, lit. d^1), cu următorul cuprins:
    "d^1) monitorizează şi avizează metodologia de stabilire a structurii tarifelor de utilizare a infrastructurii portuare, pentru porturile identificate la art. 1 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2017/352;"

    3. La articolul I, după punctul 7 se introduce un nou punct, pct. 7^1, cu următorul cuprins:
    "7^1. La articolul 66^2, după alineatul (2^3) se introduc cinci noi alineate, alin. (2^4)-(2^8), cu următorul cuprins:
    "(2^4) Structura şi nivelul taxelor de utilizare a infrastructurii portuare, pentru porturile identificate la art. 1 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2017/352, se determină în conformitate cu strategia comercială şi planurile de investiţii ale portului, cu respectarea legislaţiei în materie de concurenţă în vigoare.
(2^5) Administratorii porturilor prevăzute la alin. (2^4) au obligaţia să elaboreze o metodologie de stabilire a structurii tarifelor de utilizare a infrastructurii portuare.
(2^6) Administraţiile portuare au obligaţia de a consulta asociaţiile patronale şi profesionale, reprezentative şi legal constituite, precum şi federaţiile sindicale reprezentative care îşi desfăşoară activitatea în respectivul port înainte de aprobarea metodologiei prevăzute la alin. (2^5). Acestea pot formula motivat observaţii/propuneri la proiectul de metodologie, în termen de 45 de zile de la comunicarea acestuia de către administraţiile portuare.
(2^7) Orice modificare a metodologiei se poate face numai cu respectarea prevederilor prezentului articol.
(2^8) Consiliul de supraveghere va aproba, prin instrucţiuni, un model-cadru de metodologie."
"

    4. La articolul I, după punctul 9 se introduce un nou punct, pct. 9^1, cu următorul cuprins:
    "9^1. La articolul 67^1, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) nerespectarea de către administraţiile portuare, în calitate de administrator al infrastructurii de transport naval, a obligaţiilor prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. a), art. 37, art. 40^1, art. 66^2 alin. (2^4)-(2^8) din prezenta ordonanţă;"
"



    ART. II
    (1) Obligaţia prevăzută la art. 66^2 alin. (2^5) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează în termen de 120 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
    (2) Obligaţia prevăzută la art. 66^2 alin. (2^8) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează în termen de 45 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

    ART. III
    (1) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are obligaţia de a demara procedura de selecţie a membrilor organelor de conducere ale administraţiilor prevăzute la art. 23 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost completată prin prezenta lege.
    (2) Membrii organelor de conducere ale administraţiilor prevăzute la art. 23 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, îşi vor exercita mandatul conform prevederilor legale în vigoare la momentul încheierii contractelor de mandat.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, în condiţiile art. 147 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    RALUCA TURCAN
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    MIRCEA ABRUDEAN

    Bucureşti, 8 mai 2025.
    Nr. 54.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016