Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 52 din 19 martie 2010  privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2009 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 52 din 19 martie 2010 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2009 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 189 din 25 martie 2010
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. UNIC
    Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, adoptată în temeiul art. 1 pct. II.5 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 599 din 31 august 2009, cu următoarele modificări:
    1. La articolul I punctul 5, partea introductivă şi punctele 8, 13-14, 17-20, 22, 24-29, 31 şi 33 ale alineatului (1) al articolului 8 vor avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Următoarele fapte reprezintă încălcări foarte grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
    .......................................................................................
    8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, cu două ore sau mai mult;
    .......................................................................................
    13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectă a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de către un operator economic neautorizat;
    14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificării/calibrării periodice depăşit;
    .......................................................................................
    17. nerespectarea obligaţiei întreprinderii/operatorului de transport rutier de a descărca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto şi/sau nerespectarea obligaţiei de a descărca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează;
    18. deţinerea de către un conducător auto a mai mult de o cartelă tahografică validă;
    19. utilizarea de către un conducător auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
    20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
    .......................................................................................
    22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;
    .......................................................................................
    24. scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminării zilei de lucru, care afectează înregistrarea datelor relevante;
    25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută, care afectează înregistrarea datelor relevante;
    26. nerespectarea de către conducătorul auto a obligaţiei privind introducerea manuală a unor date;
    27. încredinţarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducător auto care nu deţine cartelă tahografică;
    28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;
    29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele şi/sau prenumele conducătorului auto;
    .......................................................................................
    31. neprezentarea în trafic a numărului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listărilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;
    .......................................................................................
    33. nerespectarea măsurii de imobilizare stabilită de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;"

    2. La articolul I punctul 5, punctul 37 al alineatului (1) al articolului 8 se abrogă.
    3. La articolul I punctul 5, partea introductivă şi punctele 1, 8, 11 şi 13-16 ale alineatului (2) al articolului 8 vor avea următorul cuprins:
    "(2) Următoarele fapte reprezintă încălcări grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depăşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
    .......................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
    .......................................................................................
11. neasigurarea unui număr suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzătoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operaţiunilor de transport rutier;
    .......................................................................................
13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de începere şi de încheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii înregistraţi la plecare;
16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea reparării tahografului care s-a defectat în cursul călătoriei;"

    4. La articolul I punctul 5, partea introductivă şi punctele 1, 8 şi 12-18 ale alineatului (3) al articolului 8 vor avea următorul cuprins:
    "(3) Următoarele fapte reprezintă încălcări minore ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii:
1. depăşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu până la o oră;
    .......................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, cu până la o oră;
    .......................................................................................
12. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;
13. scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminării zilei de lucru, care nu afectează înregistrarea datelor relevante;
14. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută, care nu afectează înregistrarea datelor relevante;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare şi de sosire;
16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numărul de înmatriculare a vehiculului;
17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire;
18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbării vehiculului;"

    5. La articolul I punctul 5, alineatul (4) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
    "(4) Falsificarea datelor înregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf ori pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a înregistrărilor manuale, precum şi a oricărui document de atestare a activităţii conducătorului auto se sancţionează conform legii penale."

    6. La articolul I punctul 6, alineatul (1) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se sancţionează după cum urmează:
    a) cu amendă de la 8.000 lei la 16.000 lei - faptele prevăzute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 şi 34, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier;
    b) cu amendă de la 8.000 lei la 12.000 lei - fapta prevăzută la alin. (1) pct. 13, aplicabilă atelierului care a montat, reparat şi calibrat incorect tahograful, şi fapta prevăzută la alin. (1) pct. 35, aplicabilă operatorului economic sau conducătorului auto care a montat dispozitive ilegale;
    c) cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei - faptele prevăzute la alin. (1) pct. 15-16, 18-20, 22-26, 28-30, 36 şi 38, aplicabilă conducătorului auto, şi faptele prevăzute la alin. (1) pct. 1-11, 31 şi 32, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier;
    d) cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei - faptele prevăzute la alin. (2) pct. 1-11 şi 16, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier, şi faptele prevăzute la alin. (2) pct. 12-15 şi 17, aplicabilă conducătorului auto;
    e) cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei - faptele prevăzute la alin. (3) pct. 1-12, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier, şi faptele prevăzute la alin. (3) pct. 13-19, aplicabilă conducătorului auto"


    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ROBERTA ALMA ANASTASE
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    MIRCEA-DAN GEOANĂ

    Bucureşti, 19 martie 2010.
    Nr. 52.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016