Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 500 din 28 decembrie 2006  privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 30/2006 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 500 din 28 decembrie 2006 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 30/2006 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1055 din 30 decembrie 2006
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. UNIC
    Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 30 din 19 iulie 2006 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, adoptată în temeiul art. 1 pct. VII.2 din Legea nr. 288/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 636 din 24 iulie 2006, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I punctul 8, alineatul (2) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
    "(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a), înainte de comunicarea refuzului permiterii intrării pe teritoriul României, persoanei i se acordă o perioadă de timp pe care o considera necesară, în care să dovedească îndeplinirea condiţiilor de intrare sau faptul ca beneficiază de dreptul la libera circulaţie şi rezidenţă pe teritoriul României. Organele poliţiei de frontieră acorda tot sprijinul necesar pentru clarificarea situaţiei persoanei în cauza, inclusiv prin eliberarea vizei de intrare pentru membrii de familie care nu sunt cetăţeni ai Uniunii Europene, în cazuri excepţionale, după analizarea situaţiei persoanei în cauza."

    2. La articolul I punctul 14, articolul 10 va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Pe durata şederii în România, cetăţenii Uniunii Europene sau, după caz, membrii familiilor lor sunt obligaţi sa declare la formaţiunile teritoriale ale Autorităţii pentru străini, în termen de 15 zile de la producerea evenimentului, următoarele:
    a) orice modificare intervenita cu privire la nume, prenume, cetăţenie şi adresa;
    b) în cazul membrilor de familie care nu au cetăţenia Uniunii Europene, orice schimbare relevanta cu privire la starea civilă.
    (2) Pierderea sau furtul documentelor în baza cărora se permite trecerea frontierei de stat a României, precum şi al celor eliberate de autorităţile române în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se declara la organul de poliţie competent teritorial, în termen de 48 de ore de la constatarea evenimentului.
    (3) Documentele de stare civilă, cele care atesta legătură de rudenie, precum şi cele care atesta sau dovedesc parteneriatul, emise de autorităţile străine, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) documentele eliberate de instituţii din statele semnatare ale Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizarii actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare, se apostileaza;
    b) documentele eliberate de instituţii din statele cu care România a încheiat tratate de asistenţa judiciară sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice alta formalitate;
    c) documentele care nu se încadrează în categoriile prevăzute la lit. a) şi b) se supralegalizeaza în condiţiile prevăzute de art. 162 din Legea nr. 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept internaţional privat."

    3. La articolul I punctul 22, litera a) a articolului 15 va avea următorul cuprins:
    "a) contractul de muncă sau o adeverinta eliberata de angajator, vizata în condiţiile legii, ori autorizaţia pentru desfăşurarea de activităţi independente, eliberata conform legii, în cazul în care solicită înregistrarea pentru scopurile prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a);"."

    4. La articolul I punctul 23, litera a) a alineatului (1) al articolului 16 va avea următorul cuprins:
    "a) actul de stare civilă care atesta căsătoria sau, după caz, documentele care atesta legătură de rudenie cu rezidentul, în condiţiile art. 10 alin. (3);"."

    5. La articolul I punctul 26, litera b) a alineatului (1) al articolului 19 va avea următorul cuprins:
    "b) actul de stare civilă care atesta existenta căsătoriei sau, după caz, documentul care atesta legătură de rudenie cu cetăţeanul Uniunii Europene, în condiţiile art. 10 alin. (3);"."

    6. La articolul I punctul 26, alineatul (5) al articolului 19 va avea următorul cuprins:
    "(5) În termenul prevăzut la alin. (4), organele competente efectuează toate verificările necesare pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor pentru emiterea cărţii de rezidenţă, inclusiv, după caz, cele referitoare la elementele pe baza cărora se poate stabili faptul ca este o căsătorie de convenienta, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Verificări similare pot fi efectuate şi în cazul parteneriatului, pentru a se determina dacă acesta a fost încheiat sau este declarat cu scopul de a beneficia de drept de rezidenţă pe teritoriul României."

    7. La articolul I punctul 31, litera a) a alineatului (1) al articolului 23 va avea următorul cuprins:
    "a) desfăşoară activităţi dependente sau activităţi independente dacă în momentul încetării activităţii au dreptul de pensie pentru limita de vârsta sau, în cazul în care contractul de muncă încetează cu drept de pensionare anticipata în condiţiile legii, dacă au fost angajaţi în România cel puţin în ultimele 12 luni şi au avut o şedere continua mai mare de 3 ani pe teritoriul României. Pentru rezidentii care desfăşoară profesii liberale condiţia referitoare la vârsta de pensionare se considera îndeplinită în momentul implinirii vârstei de 60 de ani, dacă legea nu prevede altfel;"."

    8. La articolul I, punctul 39 va avea următorul cuprins:
    "39. Articolul 27 va avea următorul cuprins:
    ART. 27
    (1) Declararea ca indezirabil este o măsura care se dispune împotriva unui cetăţean al Uniunii Europene sau unui membru de familie al acestuia care a desfăşurat, desfăşoară ori despre care exista indicii temeinice ca intenţionează sa desfăşoare activităţi de natura sa pună în pericol securitatea naţionala sau ordinea publică.
    (2) Măsura prevăzută la alin. (1) se dispune de Curtea de Apel Bucureşti, la sesizarea procurorului anume desemnat de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti. Procurorul sesizează instanţa de judecată la propunerea instituţiilor cu competente în domeniul ordinii publice şi securităţii naţionale care deţin date sau indicii temeinice în sensul celor prevăzute la alin. (1).
    (3) Datele şi informaţiile în baza cărora se propune declararea ca indezirabil pentru ratiuni de securitate naţionala se pun la dispoziţie instanţei de judecată în condiţiile stabilite de actele normative care reglementează regimul activităţilor referitoare la siguranţa naţionala şi protejarea informaţiilor clasificate.
    (4) Sesizarea prevăzută la alin. (2) se judeca în camera de consiliu, cu citarea părţilor. Instanţa de judecată aduce la cunoştinţa persoanei în cauza faptele care stau la baza sesizării, cu respectarea prevederilor actelor normative care reglementează regimul activităţilor referitoare la siguranţa naţionala şi la protejarea informaţiilor clasificate.
    (5) Curtea de Apel Bucureşti se pronunţa, prin hotărâre motivată, în termen de 10 zile de la sesizarea formulată în condiţiile alin. (2). Hotărârea instanţei este definitivă. Atunci când declararea strainului ca indezirabil se întemeiază pe ratiuni de securitate naţionala, în conţinutul hotărârii nu se menţionează datele şi informaţiile care au stat la baza motivarii acesteia.
    (6) Prin hotărârea prevăzută la alin. (5), instanţa poate dispune şi luarea în custodie publică a persoanei în cauza, aplicându-se în mod corespunzător prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la luarea în custodie publică.
    (7) Hotărârea se comunică persoanei în cauza, precum şi, dacă instanţa dispune declararea ca indezirabil, Autorităţii pentru străini, pentru a fi pusă în executare.
    (8) Dreptul de rezidenţă al persoanei în cauza încetează de la data pronunţării hotărârii prin care aceasta a fost declarata indezirabila.
    (9) Punerea în executare a hotărârii prin care cetăţeanul Uniunii Europene sau membrul de familie a fost declarat indezirabil se realizează prin escortarea strainului până la frontiera sau până în ţara de origine, de către personalul specializat al Autorităţii pentru străini.
    (10) Perioada pentru care un cetăţean al Uniunii Europene sau membru de familie al unui cetăţean al Uniunii Europene poate fi declarat indezirabil este de la 1 la 10 ani, cu posibilitatea prelungirii termenului pentru o noua perioada cuprinsă între aceste limite, în cazul în care se constată că nu au încetat motivele care au determinat luarea acestei măsuri. Prelungirea termenului se face în condiţiile prevăzute la alin. (2).
    (11) Persoanele declarate indezirabile vor fi comunicate de Autoritatea pentru străini Direcţiei generale afaceri consulare.»"

    9. La articolul I, punctul 40 se abrogă.
    10. La articolul I, după punctul 40 se introduce un nou punct, punctul 40^1 , cu următorul cuprins:
    "40^1 Articolul 28 se abrogă."

    11. La articolul I, punctul 41 va avea următorul cuprins:
    "41. Articolul 29 va avea următorul cuprins:
    ART. 29
    (1) Hotărârea prevăzută la art. 27 alin. (5) poate fi atacată cu recurs, în termen de 10 zile de la data comunicării, la Înaltă Curte de Casaţie şi Justiţie. Instanţa se pronunţa în termen de 5 zile de la data primirii cererii. Hotărârea este definitivă şi irevocabilă.
    (2) Exercitarea caii de atac prevăzute la alin. (1) nu are efect suspensiv de executare a hotărârii prin care cetăţeanul Uniunii Europene sau membrul de familie a fost declarat indezirabil. În cazuri bine justificate şi pentru a se preveni producerea de pagube iminente, persoana în cauza poate cere instanţei sa dispună suspendarea executării hotărârii prin care a fost declarat indezirabil, până la soluţionarea caii de atac. Instanţa va soluţiona cererea de suspendare, de urgenta, hotărârea pronunţată în acest caz fiind executorie de drept.
    (3) Exercitarea caii de atac prevăzute la alin. (1) nu are efect suspensiv asupra măsurii de luare în custodie publică, dispusă potrivit art. 27 alin. (6).»"

    12. La articolul I, punctul 42 se abrogă.
    13. La articolul I punctul 43, alineatele (1) şi (3) ale articolului 29^1 vor avea următorul cuprins:
    "ART. 29^1
    (1) După împlinirea a jumătate din perioada interdicţiei dispuse în condiţiile art. 27 sau după 3 ani de la data dispunerii acesteia, persoana declarata indezirabila în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă poate solicita ridicarea interdicţiei.
    ......................................................................
    (3) Cererea de ridicare a interdicţiei se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Cererea se judeca în camera de consiliu."

    14. La articolul I punctul 44, alineatul (3) al articolului 30 va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul membrilor de familie care nu sunt cetăţeni ai Uniunii Europene, aflaţi în situaţia prevăzută la alin. (1), instanţa poate dispune ca, până la efectuarea expulzării, persoana să fie luată în custodie publică, aplicându-se în mod corespunzător prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la luarea în custodie publică şi, după caz, la tolerarea rămânerii pe teritoriul României."

    15. La articolul I punctul 51, articolul 33^1 se modifica, iar după punctul 51 se introduc trei noi puncte, punctele 52-54, după cum urmează:
    "ART. 33^1
    (1) Forma şi conţinutul documentelor care se eliberează cetăţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
    (2) Materialele necesare producerii cărţilor de rezidenţă eliberate cetăţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora sunt asigurate din stocurile achiziţionate de Ministerul Administraţiei şi Internelor pentru confecţionarea cărţilor de identitate pentru cetăţenii români, potrivit art. 23 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Administraţiei şi Internelor va elabora norme metodologice, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului."
    52. După articolul 33^1 se introduce un nou articol, articolul 33^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 33^2
    Fiecărui cetăţean al Uniunii Europene, precum şi oricărui membru de familie care a fost luat în evidentele Autorităţii pentru străini i se atribuie un cod numeric personal care se înscrie în documentul care atesta rezidenţă pe teritoriul României.»"

    53. Articolul 34 se abrogă.
    54. După articolul 35 se introduce o nota cu următorul cuprins:
    "«Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune Directiva Consiliului nr. 38/2004/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind libera circulaţie şi rezidenţă a cetăţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora pe teritoriul statelor membre, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1.612/68 şi de abrogare a directivelor 64/221/CEE , 68/360/CEE , 72/194/CEE , 73/148/CEE , 75/34/CEE , 75/35/CEE , 90/364/CEE , 90/365/CEE şi 93/96/CEE , publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 158 din 30 aprilie 2004.»"



    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    BOGDAN OLTEANU
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    DORU IOAN TĂRĂCILĂ

    Bucureşti, 28 decembrie 2006.
    Nr. 500.

    --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016