Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 5 din 15 februarie 2017  pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 5 din 15 februarie 2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 126 din 16 februarie 2017

     Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    ART. 1
     Prezenta lege aprobă plafoanele unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispoziţiilor art. 26 alin. (2) şi art. 29 alin. (1) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată.

    ART. 2
    (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este atât în anul 2017, cât şi în anul 2018 de -2,96%.
    (2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este de 7,8% în anul 2017 şi de 7,7% în anul 2018.

    ART. 3
    (1) Plafonul privind datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfârşitul anului 2017, este de 40,0% din produsul intern brut.
    (2) În anul 2017 plafoanele privind finanţările rambursabile, care pot fi contractate de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum şi cele privind tragerile din finanţările rambursabile contractate sau care urmează a fi contractate de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, sunt în sumă de 1.200,0 milioane lei fiecare. Valoarea aferentă finanţărilor rambursabile, care poate fi autorizată pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, este de maximum 100 milioane lei anual.
    (3) Plafoanele prevăzute la alin. (2) nu cuprind finanţările rambursabile destinate refinanţării datoriei publice locale şi nici finanţările rambursabile destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană, inclusiv cele cuprinse în Planul elen de reconstrucţie şi dezvoltare economică a Balcanilor - HIPERB.
    (4) Plafonul privind emiterea de garanţii de către Guvern, prin Ministerul Finanţelor Public, şi de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2017, este de 8.000,0 milioane lei.
    (5) În anul 2017, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale şi ale cheltuielilor de personal, potrivit dispoziţiilor art. 29 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 69/2010, republicată, sunt stabilite prin derogare de la prevederile art. 6 şi 7 din aceeaşi lege şi sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    (6) Plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale şi ale altor bugete componente ale bugetului general consolidat, în anul 2017, sunt stabilite prin derogare de la prevederile art. 6 şi 7 din Legea nr. 69/2010, republicată, şi sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (7) În anul 2017, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de -13.915,0 milioane lei.

    ART. 4
    (1) Obiectivul bugetar pe termen mediu este reprezentat de atingerea unui nivel al soldului structural anual al administraţiei publice de -1% din produsul intern brut.
    (2) Prin derogare de la art. 26 alin. (3) din Legea nr. 69/2010, republicată, prezenta lege nu prevede calea de ajustare către obiectivul bugetar pe termen mediu prevăzut la alin. (1), iar nivelul plafoanelor soldului structural anual al administraţiei publice este prevăzut în anexa nr. 3. Ajustarea soldului structural anual al administraţiei publice se face începând cu anul 2019.
    (3) În anul 2017 prevederile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 69/2010, republicată, nu se aplică.

    ART. 5
     Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale vor elabora propunerile de cheltuieli bugetare, în concordanţă cu prevederile Legii nr. 69/2010, republicată, precum şi cu încadrarea în plafoanele prevăzute în prezenta lege.

    ART. 6
     Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta lege.


     Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.



                     p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                     PETRU GABRIEL VLASE

                     PREŞEDINTELE SENATULUI
                     CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU


     Bucureşti, 15 februarie 2017.
     Nr. 5.

    ANEXA NR. 1

     Plafoane nominale ale cheltuielilor totale
     şi ale cheltuielilor de personal pe anul 2017*)


                                                                - milioane lei -
     ┌────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────────────┐
     │ │ Cheltuieli │ Din care: │
     │ │ totale ├────────────────┤
     │ │ │ cheltuieli de │
     │ │ │ personal │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul general consolidat │ 256.535,2 │ 63.884,0 │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul de stat │ 129.904,9 │ 21.494,8 │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul general centralizat al unităţilor │ 70.627,7 │ 29.927,4 │
     │ administrativ-teritoriale**) │ │ │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul asigurărilor sociale de stat │ 56.805,5 │ 186,5 │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul asigurărilor pentru şomaj │ 1.141,0 │ 107,0 │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul Fondului naţional unic de asigurări│ 28.809,4 │ 269,0 │
     │ sociale de sănătate**) │ │ │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul instituţiilor/activităţilor │ 19.820,7 │ 11.409,4 │
     │ finanţate integral şi/sau parţial din │ │ │
     │ venituri proprii**) │ │ │
     ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┤
     │ Alte bugete componente ale bugetului │ 6.989,7 │ 489,8 │
     │ general consolidat**) │ │ │
     └────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────────────┘


──────────
    *) Nu includ asistenţa financiară din partea Uniunii Europene sau alţi donatori.
     **) Estimări.
──────────

    ANEXA NR. 2

     Plafoanele nominale ale soldului bugetului general
     consolidat şi ale principalelor bugete componente pentru anul 2017



                                                                  - milioane lei -
     ┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
     │ Bugetul general consolidat │ -24.100,0 │
     ├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
     │ din care: │ │
     ├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul de stat │ -33.112,9 │
     ├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul asigurărilor sociale de stat │ 281,7 │
     ├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de │ 0,0 │
     │ sănătate │ │
     ├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul asigurărilor pentru şomaj │ 1.041,6 │
     ├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
     │ Bugetul instituţiilor/activităţilor finanţate integral │ 2.667,2 │
     │ şi/sau parţial din venituri proprii │ │
     └───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘



    ANEXA NR. 3

     Plafoanele soldului structural anual al administraţiei publice

                                                                        % din PIB
     ┌──────────────────────────┬──────┬──────┬────────┬────────┬────────┬────────┐
     │ │ 2014 │ 2015 │ 2016*) │ 2017*) │ 2018*) │ 2019*) │
     ├──────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
     │ Sold structural anual al │ -0,6 │ -0,5 │ -2,57 │ -2,91 │ -2,97 │ -2,68 │
     │ administraţiei publice │ │ │ │ │ │ │
     └──────────────────────────┴──────┴──────┴────────┴────────┴────────┴────────┘


──────────
    *) Estimări.
──────────

     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016