Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 319 din 20 decembrie 2024  privind stabilirea unor măsuri pentru punerea în aplicare a Convenţiei  privind combaterea coruperii funcţionarilor publici străini în cadrul operaţiunilor economice internaţionale, adoptată la Paris la 21 noiembrie 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 319 din 20 decembrie 2024 privind stabilirea unor măsuri pentru punerea în aplicare a Convenţiei privind combaterea coruperii funcţionarilor publici străini în cadrul operaţiunilor economice internaţionale, adoptată la Paris la 21 noiembrie 1997

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1308 din 23 decembrie 2024
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. 1
    Prezenta lege stabileşte unele măsuri pentru punerea în aplicare a Convenţiei privind combaterea coruperii funcţionarilor publici străini în cadrul operaţiunilor economice internaţionale, adoptată la Paris la 21 noiembrie 1997, denumită în continuare Convenţia, la care România a aderat prin Legea nr. 202/2023.

    ART. 2
    În sensul prezentei legi, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) funcţionar public străin înseamnă orice persoană, numită sau aleasă, care deţine o funcţie legislativă, administrativă sau judiciară într-o ţară străină, orice persoană care exercită o funcţie publică pentru o ţară străină, inclusiv pentru o agenţie de stat sau o întreprindere publică, şi orice funcţionar sau agent al unei organizaţii publice internaţionale;
    b) ţară străină include toate nivelurile şi subdiviziunile de guvernare, de la cele naţionale până la cele locale;
    c) act contrar îndatoririlor de serviciu înseamnă folosirea necorespunzătoare de către funcţionarul public străin a funcţiei sale, dacă actul este realizat în legătură cu îndatoririle sale de serviciu sau în legătură cu calitatea sa.


    ART. 3
    (1) Fapta persoanei care, direct sau indirect, promite, oferă sau dă unui funcţionar public străin, pentru acesta sau pentru altul, bani ori alte foloase care nu i se cuvin, în legătură cu îndeplinirea, neîndeplinirea, urgentarea ori întârzierea îndeplinirii unui act ce intră în îndatoririle de serviciu ale respectivului funcţionar public străin sau în legătură cu îndeplinirea unui act contrar acestor îndatoriri, dacă fapta este de natură să îi procure acesteia sau oricărei alte persoane bani sau alte foloase sau să îi menţină asemenea avantaje în legătură cu desfăşurarea de operaţiuni economice internaţionale, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani.
    (2) Prin derogare de la dispoziţiile art. 137 alin. (2) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul infracţiunii prevăzute la alin. (1), suma corespunzătoare unei zile-amendă pentru persoana juridică este cuprinsă între 3.000 lei şi 300.000 lei.
    (3) Banii, valorile sau orice alte bunuri oferite sau date sunt supuse confiscării, iar când acestea nu se mai găsesc se dispune confiscarea prin echivalent.

    ART. 4
    Infracţiunea prevăzută la art. 3 alin. (1) este de competenţa Direcţiei Naţionale Anticorupţie din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

    ART. 5
    Dacă în efectuarea urmăririi penale procurorii parchetelor de pe lângă instanţele judecătoreşti constată că infracţiunea care constituie obiectul cauzei este cea de la art. 3 alin. (1), aceştia au obligaţia de a sesiza de îndată procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

    ART. 6
    Prin derogare de la prevederile art. 9 din Legea nr. 286/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în aplicarea art. 12 din aceeaşi lege, legea penală română se aplică dacă infracţiunea prevăzută la art. 3 este săvârşită în afara teritoriului ţării de către un cetăţean român sau de o persoană juridică română, chiar dacă aceasta nu este prevăzută ca infracţiune de legea penală a ţării unde aceasta a fost săvârşită, fără a fi necesară autorizarea prealabilă a procurorului general de la parchetul de pe lângă curtea de apel în a cărei rază teritorială se află parchetul mai întâi sesizat sau a procurorului general de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

    ART. 7
    În aplicarea art. 11 din Convenţie:
    a) se desemnează Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin structura competentă, ca autoritate centrală responsabilă pentru consultările în vederea stabilirii competenţei de efectuare a urmăririi penale în cazul comiterii infracţiunii prevăzute la art. 3 alin. (1);
    b) autorităţile centrale responsabile pentru primirea cererilor de asistenţă judiciară în cazul comiterii infracţiunii prevăzute la art. 3 alin. (1) sunt Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin structura competentă, pentru cererile de asistenţă judiciară formulate în faza de urmărire penală, şi Ministerul Justiţiei, pentru cererile de asistenţă judiciară formulate în faza de judecată sau de executare a pedepsei, precum şi pentru cererile de extrădare.


    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    VASILE-DANIEL SUCIU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ

    Bucureşti, 20 decembrie 2024.
    Nr. 319.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016