Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 317 din 13 noiembrie 2007  pentru ratificarea Protocolului aditional, semnat la Bucuresti la 29 septembrie 2006, la Scrisoarea de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la Bucuresti la 3 iulie 2001    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 317 din 13 noiembrie 2007 pentru ratificarea Protocolului aditional, semnat la Bucuresti la 29 septembrie 2006, la Scrisoarea de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la Bucuresti la 3 iulie 2001

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 791 din 21 noiembrie 2007

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se ratificã Protocolul adiţional, semnat la Bucureşti la 29 septembrie 2006, la Scrisoarea de înţelegere dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind controlul drogurilor şi aplicarea legii, semnatã la Bucureşti la 3 iulie 2001, ratificatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 4/2001 , aprobatã prin <>Legea nr. 664/2001 , cu modificãrile ulterioare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 13 noiembrie 2007.
Nr. 317.

PROTOCOL ADIŢIONAL
la Scrisoarea de înţelegere dintre Guvernul României şi
Guvernul Statelor Unite ale Americii privind controlul drogurilor
şi aplicarea legii, semnatã la Bucureşti la 3 iulie 2001

I. DISPOZIŢII GENERALE
Guvernul României (GR) şi Guvernul Statelor Unite ale Americii (GSU) (fiecare guvern denumit parte sau colectiv pãrţi) convin sã amendeze Scrisoarea de înţelegere dintre GR şi GSU, semnatã la 3 iulie 2001 (denumitã în continuare înţelegere), şi sã susţinã noi proiecte în condiţiile stipulate în înţelegere, aşa cum va fi modificatã aceasta prin prezentul protocol adiţional.
GSU va furniza un fond de 1.724.000 USD reprezentând costul acţiunilor de pregãtire suplimentarã şi asistenţã tehnicã în beneficiul GR, aceastã asistenţã fiind contractatã prin alte agenţii ale GSU, în conformitate cu termenii şi condiţiile înţelegerii, aşa cum a fost modificatã prin prezentul protocol adiţional.
Fondurile furnizate prin prezentul protocol adiţional la scrisoarea de înţelegere vor susţine douã noi proiecte destinate sã:
1. continue sã susţinã capacitatea instituţiilor de urmãrire judiciarã şi juridice din România de a sesiza şi/sau de a instrumenta în mod eficient actele de corupţie, traficul de fiinţe umane, crima organizatã, terorismul şi alte infracţiuni;
2. dezvolte capacitãţile instituţiilor de aplicare a legii de a combate în mod eficient cazurile de criminalitate informaticã şi infracţiunile privind drogurile atât la nivel naţional, cât şi la nivel local şi sã sprijine Inspectoratul General al Poliţiei Române în eforturile sale de a descentraliza procesul de luare a deciziilor.
Descrierea completã a proiectelor este cuprinsã în secţiunea II de mai jos. Toate celelalte obligaţii, termeni şi condiţii specificate în Înţelegerea din data de 3 iulie 2001 vor rãmâne aplicabile, în vigoare şi cu efecte depline.
Asigurarea asistenţei financiare nerambursabile de cãtre GSU dupã încheierea anului fiscal în curs este condiţionatã de progresul satisfãcãtor în realizarea obiectivelor proiectului şi de disponibilitatea fondurilor aprobate şi alocate anual de Congresul Statelor Unite, precum şi de aprobarea Biroului Afacerilor Internaţionale în domeniul combaterii drogurilor şi aplicãrii legii din cadrul Departamentului de Stat al Statelor Unite.
II. DESCRIEREA PROIECTELOR
(1) Programul privind consilierul juridic
Obiective:
1. continuarea sprijinirii capacitãţii instituţiilor de urmãrire judiciarã şi juridice din România de a ancheta în mod eficient actele de corupţie, traficul de fiinţe umane, crima organizatã, terorismul şi alte infracţiuni;
2. creşterea eficienţei în cazul anchetelor privind traficul de fiinţe umane, pe baza îmbunãtãţirii sprijinului acordat victimelor şi a cooperãrii transfrontaliere;
3. dezvoltarea unui sistem judiciar bazat pe imparţialitate şi eficienţã administrativã.
Descrierea proiectului
Acest proiect va susţine consilierul juridic rezident responsabil cu dezvoltarea instituţiilor de urmãrire judiciarã, asistenţã şi programe de pregãtire şi va furniza experţi tehnici suplimentari şi echipamentele necesare pentru a îndeplini urmãtoarele obiective:
- Infracţiuni de naturã financiarã/Corupţia oficialã: Fondurile din anul fiscal 2006 vor fi folosite pentru a integra noi mãsuri de prezentare a informaţiilor financiare în investigaţiile de naturã financiarã, pentru a creşte uniformitatea procedurilor penale şi, în cadrul instituţiilor existente, pentru a crea capacitatea de a derula programe de pregãtire în domenii prioritare pentru Statele Unite ale Americii. Activitãţile de sprijinire a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) vor include donaţii de echipamente şi programe de pregãtire care nu vor depãşi 40.000 USD cumulat pentru anul fiscal 2005 şi pentru anul fiscal 2006. Se va solicita pãrţii române sã contribuie la costurile acestui proiect pentru a-i asigura continuitatea. Activitãţile vor include şi a patra conferinţã anualã privind infracţiunile complexe de naturã financiarã şi al patrulea simpozion anual pe teme juridice. Simpozionul pe teme juridice va contribui la creşterea uniformitãţii procedurilor penale prin iniţierea unor discuţii cu procurorii despre domeniile cu probleme, care vor fi folosite pentru a finaliza un compendiu cu proceduri juridice standard privind mandatele de percheziţie şi alte proceduri. Dupã înfiinţarea unei noi instituţii care sã se ocupe de colectarea şi de analizarea declaraţiilor financiare ale funcţionarilor publici, consilierul juridic rezident va organiza o serie de seminarii pentru instruirea procurorilor din afara Bucureştiului în domeniul utilizãrii informaţiilor financiare în anchetele penale şi despre asistenţa disponibilã prin intermediul acestui program. O serie de seminarii privind drepturile de proprietate intelectualã şi aplicarea legii vor fi organizate în continuarea programului pentru anul fiscal 2005. De asemenea, consilierul juridic rezident va încuraja dezvoltarea de programe de pregãtire de duratã în domeniul criminalitãţii organizate şi al terorismului, dupã cum a solicitat Parchetul General (PG). Programul va include şi participarea Institutului Naţional al Magistraturii pentru a încuraja existenţa unor programe de duratã în domeniul drepturilor de proprietate intelectualã, al investigaţiilor financiare şi al procedurilor penale.
- Traficul de fiinţe umane: Fondurile din anul fiscal 2006 vor fi folosite pentru a sprijini GR sã dezvolte o unitate de coordonare pentru victime/martori în cadrul PG, care sã se concentreze asupra infracţiunilor privind traficul de fiinţe umane. Activitãţile vor include o cãlãtorie de studiu în SUA, precum şi o asistenţã susţinutã prin intermediul unui consilier juridic detaşat temporar în cadrul acestei unitãţi pentru un program de 4 sãptãmâni de îmbunãtãţire şi revizuire a serviciilor unitãţii. De asemenea, consilierul juridic rezident va organiza seminarii şi mese rotunde pentru a sprijini implementarea cu succes a taxei de evaluare a victimelor infracţiunilor, care va fi inspiratã de programele de succes din SUA, prin care inculpaţilor în procesele penale li se impune plata unei taxe mici prin care contribuie la fondurile pentru programele destinate victimelor. Avându-se în vedere cã în România cazurile privind traficul de fiinţe umane depind foarte mult de mãrturiile victimelor, programele de asistenţã care contribuie la cooperarea victimelor reprezintã un element important şi inovator al sistemului penal. Consilierul juridic rezident va revizui procedurile folosite pentru mãrturiile video şi se va asigura cã procesul este standardizat şi duce la reducerea semnificativã a problemelor logistice pentru victimele traficului de fiinţe umane. Consilierul juridic rezident va organiza o conferinţã în parteneriat cu Agenţia Naţionalã de Prevenire a Traficului de Persoane şi Monitorizare a Asistenţei Acordate Victimelor Traficului de Persoane, recent înfiinţatã, pentru a îmbunãtãţi sistemele de identificare şi referinţã a victimelor traficului de fiinţe umane cãtre guvern şi serviciile agenţiilor neguvernamentale. De asemenea, structurile trebuie sã coopereze cu Direcţia de Probaţiune şi cu Ministerul Public pentru a organiza o sesiune de pregãtire pentru personalul care lucreazã la Unitatea de Asistenţã pentru Victime.
- Administrarea instanţelor: Fondurile pentru anul fiscal 2006 vor fi folosite şi pentru promovarea reformelor menite sã sporeascã eficienţa activitãţilor instanţelor. Sunt incluse reforme legislative care vor permite sistemului judecarea inculpaţilor în stare de libertate sub control judiciar. Va fi organizatã o cãlãtorie de studiu în SUA, care se va concentra asupra administrãrii instanţelor şi instituţiilor implicate în fazele premergãtoare procesului şi care va fi urmatã de o serie de seminarii în diverse regiuni, pentru a transmite direct experienţa câştigatã din acest program. În colaborare cu alţi parteneri, consilierul juridic rezident va reuni experienţele câştigate din proiectele anterioare privind procedurile penale şi va coordona activitãţi de distribuire şi instruire legate de compendiul de proceduri penale realizat în parteneriat cu Baroul American/Iniţiativa Central şi Est-Europeanã.
Indicatori de performanţã:
- continuarea sprijinirii capacitãţii instituţiilor din România implicate în faza de urmãrire penalã de a ancheta în mod eficient actele de corupţie, traficul de fiinţe umane, crima organizatã, terorismul şi alte infracţiuni;
- creşterea eficienţei în cazul anchetelor privind traficul de fiinţe umane, pe baza îmbunãtãţirii sprijinului acordat victimelor şi a cooperãrii transfrontaliere;
- dezvoltarea unui sistem judiciar bazat pe imparţialitate şi eficienţã administrativã.
(2) Dezvoltarea instituţiilor cu atribuţii în domeniul aplicãrii legii
Obiective:
1. creşterea capacitãţii României de a combate în mod eficient cazurile de criminalitate informaticã şi infracţiunile privind drogurile atât la nivel naţional, cât şi la nivel local;
2. sprijinirea Inspectoratului General al Poliţiei Române în eforturile sale de a descentraliza procesul de luare a deciziilor.
Descrierea proiectului
Acest proiect va continua asistenţa acordatã unitãţilor de criminalitate informaticã şi antidrog din cadrul Direcţiei Generale de Combatere a Criminalitãţii Organizate şi Antidrog (DGCCO) din România. Datoritã creşterii numãrului de cazuri, a crescut şi numãrul de ofiţeri care luptã împotriva acestor infracţiuni, atât la nivel central, cât şi la nivel local, ceea ce a dus la o creştere a nevoii de asistenţã tehnicã şi programe de pregãtire. În plus, instituţiile cu atribuţii în domeniul legii din România trec de la o strategie centralizatã la o abordare descentralizatã. Pentru a sprijini aceastã descentralizare, fondurile din anul fiscal 2006 vor fi folosite pentru a extinde asistenţa SUA la nivel local. Biroul de Securitate Regionalã, în colaborare cu Grupul de lucru pe probleme de aplicare a legii, va planifica, programa, sprijini (finanţa), facilita, organiza şi derula cursuri de pregãtire în diferite domenii. Partenerii care vor contribui la implementare vor oferi expertiza necesarã în domeniul investigaţiilor privind crima organizatã, criminalitatea informaticã, corupţia în sectorul public, analizele de laborator, investigaţiile privind criminalitatea informaticã, managementul dosarelor şi operaţiunile sub acoperire. Se vor depune eforturi pentru a invita atât poliţişti, cât şi procurori la cursurile de pregãtire, cu scopul de a încuraja schimbul rapid şi eficient de informaţii dintre aceste douã comunitãţi şi de a creşte nivelul de cunoaştere de cãtre procurori a infracţiunilor de naturã informaticã.
Fondurile din anul fiscal 2006 vor fi folosite şi la continuarea programului de management pentru Inspectoratul General al Poliţiei Române în vederea susţinerii iniţiativei de descentralizare a acestei organizaţii. Inspectorul general al Poliţiei Române a declarat cã dezvoltarea programului de instruire pentru managerii şi cadrele cu funcţie de conducere din poliţie reprezintã cea mai mare prioritate a sa. Planul sãu include furnizarea acestui tip de instruire pentru 280 de ofiţeri de poliţie (majoritatea cadre de conducere care lucreazã la nivel zonal, de judeţ şi municipiu), în cadrul eforturilor de a acorda managerilor din poliţie mai multã autoritate (şi rãspundere) asupra propriilor resurse. Programul de management va fi dezvoltat dupã derularea unei vizite de evaluare în România, care va include consultãri şi o foarte bunã coordonare cu partenerii Poliţiei Române, în special cu Academia de Poliţie din Bucureşti. Aceastã coordonare/consultare va include dezvoltarea unei programe de învãţãmânt în domeniul managementului, care va cuprinde probleme de buget, tehnici moderne de management şi investigarea/controlul corupţiei din poliţie. Fondurile din anul fiscal 2006 pot fi folosite pentru a dezvolta un parteneriat cu o agenţie statalã sau localã de aplicare a legii din SUA.
Principalele agenţii implicate în aceastã pregãtire includ Administraţia Antidrog, Biroul Federal de Investigaţii, Serviciul de Imigrare şi Vamã şi Serviciul Secret al Statelor Unite. Se va organiza aproximativ o activitate de instruire pe lunã. O parte din fondurile din anul fiscal 2006 va fi folositã pentru donaţii limitate de echipamente pentru sprijinirea activitãţilor de instruire.
Fondurile vor fi alocate ambasadei şi vor fi angajate printr-un amendament la scrisoarea de înţelegere existentã.
Indicatori de performanţã:
- o creştere a capacitãţii de investigare a numãrului tot mai mare de cazuri, mai ales a celor sesizate de agenţiile de aplicare a legii din SUA;
- creşterea numãrului de investigaţii/operaţiuni comune realizate de autoritãţile din România/SUA pentru cazurile care au legãturã cu SUA;
- creşterea capacitãţii de a urmãri în justiţie infracţiunile privind criminalitatea informaticã şi drogurile;
- dezvoltarea unei programe de management la Academia de Poliţie, menitã sã îmbunãtãţeascã abilitãţile/eficienţa managerilor şi a unitãţilor acestora;
- o îmbunãtãţire a percepţiei publicului din România asupra serviciilor poliţiei.
III. PLANUL DE EVALUARE
Reprezentanţii Guvernului României şi cei ai Guvernului Statelor Unite se vor întâlni cel puţin o datã la 3 luni pentru a analiza progresele fãcute în vederea realizãrii scopurilor şi obiectivelor proiectelor. Progresele vor fi evaluate în conformitate cu modalitãţile de mãsurare descrise mai sus. Informaţiile de care se va ţine cont la realizarea acestor evaluãri vor include date calitative şi cantitative, inclusiv comentarii fãcute de cãtre parteneri (GR, societate civilã/asociaţii neguvernamentale) şi de mass-media. Se va întocmi un raport care sã reuneascã rezultatele acestor evaluãri. Aceste evaluãri vor fi fãcute în plus faţã de monitorizarea permanentã a programelor şi activitãţilor realizatã de personalul abilitat al ambelor guverne.
Semnat la Bucureşti la 29 septembrie 2006, în douã exemplare originale, fiecare în limbile românã şi englezã, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Vasile Blaga,
ministrul administraţiei şi internelor

Pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii,
Nicolas F. Taubman,
ambasador
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016