Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 305 din 8 iulie 2003  privind organizarea pietei plantelor ornamentale si a produselor din floricultura pe principiile comunitare de piata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 305 din 8 iulie 2003 privind organizarea pietei plantelor ornamentale si a produselor din floricultura pe principiile comunitare de piata

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 24 iulie 2003

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Prezenta lege reglementeazã cadrul de organizare a pieţei plantelor ornamentale şi a produselor din floricultura.
ART. 2
Prin mãsuri de organizare a producerii şi a comercializãrii produselor prevãzute la art. 1 se încurajeazã initiativele organizaţiilor profesionale şi interprofesionale din domeniu pentru îmbunãtãţirea calitãţii, a dezvoltãrii şi utilizãrii lor.
ART. 3
În sensul prezentei legi, autoritatea competenta a statului este Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
ART. 4
(1) Pentru produsele prevãzute la art. 1 se stabilesc standarde de calitate, calibrare şi condiţionare, prin care acestea se clasifica pe categorii de calitate, ambalare, prezentare şi marcare.
(2) Standardele de calitate, calibrare şi condiţionare şi regulile generale de aplicare a acestora se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(3) Produsele prevãzute la art. 1 pot fi comercializate dacã sunt conforme cu standardele de calitate, calibrare şi condiţionare.
ART. 5
(1) Produsele prevãzute la art. 1 pentru care sunt determinate şi stabilite standardele de calitate, calibrare şi condiţionare sunt supuse controlului, în vederea conformitatii cu acestea.
(2) Ofertele de vânzare a produselor prevãzute la art. 1, publicate prin anunţuri şi cataloage, trebuie sa prezinte informaţii despre preţ şi modul de producere şi calibrare.
ART. 6
(1) În vederea examinãrii problemelor legate de funcţionarea pieţei produselor din domeniul floriculturii şi al plantelor ornamentale şi pentru elaborarea deciziilor privind mãsurile de adaptare a ofertei la cerere, se înfiinţeazã Consiliul tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale, format din 11 membri, reprezentanţi ai autoritãţii competente a statului, ai asociaţiilor producãtorilor şi institutelor de cercetare, cadre didactice ale universitatilor de profil.
(2) Reprezentantul autoritãţii competente a statului este şeful compartimentului pe produs; asociaţiile profesionale vor fi reprezentate de 6 membri, cercetarea va fi reprezentatã de 2 membri, iar învãţãmântul superior de 2 membri.
(3) Prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului, în termen de 40 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, se reglementeazã constituirea şi funcţionarea Consiliului tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale, pe baza propunerilor asociaţiilor producãtorilor, institutelor de cercetare şi universitatilor de profil.
(4) Secretariatul Consiliului tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale este asigurat de şeful compartimentului pe produs din cadrul autoritãţii competente a statului sau de reprezentantul institutului de cercetare de profil.
(5) Pentru desfãşurarea activitãţii Consiliul tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale adopta un regulament propriu de organizare şi funcţionare, care va stabili şi sursele de finanţare.
ART. 7
(1) Preşedintele Consiliului tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale este ales prin votul majoritãţii membrilor sãi.
(2) Consiliul tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale se convoacã lunar în şedinţe ordinare pentru analiza pieţei, iar pentru rezolvarea problemelor cu caracter urgent se întruneşte în şedinţe cu caracter extraordinar, ori de câte ori este nevoie.
(3) Consiliul tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale adopta decizii, care constituie recomandãri pentru Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
ART. 8
(1) Consiliul tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale analizeazã situaţia pieţei produselor prevãzute la art. 1, pe baza studiilor privind cererea şi oferta pieţei produselor, potenţialul şi resursele interne, şi propune mãsuri speciale, în scopul stabilizarii pieţei şi al creşterii consumurilor de plante ornamentale şi flori, pe care le supune aprobãrii Guvernului.
(2) Deciziile asupra problemelor ce urmeazã a fi rezolvate se stabilesc prin votul majoritãţii membrilor Consiliului tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale.
(3) Autoritatea competenta a statului prezintã spre dezbatere Consiliului tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale mãsuri referitoare la piata produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale.
ART. 9
Mãsurile speciale pentru plantele ornamentale şi produsele din floricultura se referã la stabilirea unor noi acorduri în comerţul cu alte tari, în scopul promovãrii exportului şi al creãrii condiţiilor pentru dezvoltarea unui mediu concurential normal pe piata interna.
ART. 10
(1) Programele prevãzute în acest domeniu vizeazã urmãtoarele activitãţi şi proiecte:
a) organizarea de campanii publicitare generice la radio, televiziune, în presa scrisã sau prin afişe;
b) organizarea de acţiuni de informare la locul vânzãrii;
c) organizarea şi participarea la târguri şi la alte manifestatii;
d) organizarea de campanii de relaţii cu publicul, în vederea cunoaşterii opiniei publicului larg.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin proiecte de cãtre organizaţiile profesionale şi interprofesionale şi de societãţile comerciale operatoare de proiecte, care au ca scop avertizarea şi informarea publica asupra organizãrii şi a desfãşurãrii manifestãrilor comerciale, targurilor şi expozitiilor, dar fãrã a favoriza anumite mãrci sau produse.
(3) Programele pot fi însoţite de urmãtoarele acţiuni complementare:
a) realizarea studiilor de piata şi a testelor de consum;
b) transmiterea rezultatelor cercetãrii în domeniul comercializãrii cãtre toţi operatorii pieţei produselor;
c) dezvoltarea unor sisteme noi de ambalare şi prezentare a produselor.
ART. 11
Anual, conform procedurii prevãzute la art. 8 alin. (2), Consiliul tehnic al pieţei produselor din floricultura şi a plantelor ornamentale propune autoritãţii competente a statului acţiunile şi proiectele ce pot fi realizate şi cuantumul sumelor necesare pentru finanţarea acestora.
ART. 12
Programele prevãzute la art. 10 sunt prezentate de grupuri reprezentative de producãtori, organizaţii profesionale şi interprofesionale, care sunt asociate operatorilor de proiecte din domeniile de activitate privind plantele ornamentale şi produsele din floricultura.
ART. 13
(1) Compartimentul pe produs pentru floricultura şi plante ornamentale din cadrul autoritãţii competente a statului întocmeşte lista programelor de proiecte şi acţiuni, prezentate de diferitele organizaţii profesionale şi interprofesionale, şi lista organizaţiilor profesionale şi interprofesionale recunoscute, a agenţilor economici care au ca obiect de activitate producerea şi/sau comercializarea produselor prevãzute la art. 1, precum şi a operatorilor de proiecte acreditaţi.
(2) Prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului se stabilesc criteriile de recunoaştere a organizaţiilor profesionale şi interprofesionale şi de acreditare a operatorilor de proiecte de cãtre autoritatea competenta a statului, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(3) Comercianţii de plante ornamentale şi produse din floricultura îşi pot desfasura activitatea numai dacã poseda autorizaţie de funcţionare şi sunt acreditaţi, în condiţiile legii.
ART. 14
Organismele competente, desemnate prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului, încheie contracte anuale cu castigatorii proiectelor, în termen de 30 de zile de la data stabilirii listei cu acţiunile care vor fi realizate.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 3 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 23 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Bucureşti, 8 iulie 2003.
Nr. 305.



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016