Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 300 din 15 noiembrie 2022  privind stabilirea cadrului organizatoric în scopul operaţionalizării la nivel naţional  a Sistemului de intrare/ieşire şi a Sistemului european de informaţii  şi de autorizare privind călătoriile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 300 din 15 noiembrie 2022 privind stabilirea cadrului organizatoric în scopul operaţionalizării la nivel naţional a Sistemului de intrare/ieşire şi a Sistemului european de informaţii şi de autorizare privind călătoriile

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1109 din 17 noiembrie 2022
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    CAP. I
    Obiect şi cadru organizatoric
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta lege stabileşte cadrul organizatoric în scopul operaţionalizării la nivel naţional a Sistemului de intrare/ieşire şi a Sistemului european de informaţii şi de autorizare privind călătoriile, în aplicarea anumitor dispoziţii cuprinse în următoarele regulamente:
    a) Regulamentul (UE) 2017/2.226 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 noiembrie 2017 de instituire a Sistemului de intrare/ieşire (EES) pentru înregistrarea datelor de intrare şi de ieşire şi a datelor referitoare la refuzul intrării ale resortisanţilor ţărilor terţe care trec frontierele externe ale statelor membre, de stabilire a condiţiilor de acces la EES în scopul aplicării legii şi de modificare a Convenţiei de punere în aplicare a Acordului Schengen şi a Regulamentelor (CE) nr. 767/2008 şi (UE) nr. 1.077/2011, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 327 din 9 decembrie 2017, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul EES;
    b) Regulamentul (UE) 2018/1.240 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 septembrie 2018 de instituire a Sistemului european de informaţii şi de autorizare privind călătoriile (ETIAS) şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.077/2011, (UE) nr. 515/2014, (UE) 2016/399, (UE) 2016/1.624 şi (UE) 2017/2.226, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 236 din 19 septembrie 2018, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul ETIAS.

    (2) Termenii şi expresiile conţinute de prezenta lege au sensul şi înţelesul stabilit în Regulamentul EES şi în Regulamentul ETIAS.
    (3) În sensul prezentei legi, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) infracţiuni de terorism - infracţiunile prevăzute de Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) infracţiuni grave - infracţiunile prevăzute la art. 97 alin. (1) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă sunt sancţionate cu o pedeapsă privativă de libertate a cărei durată este de minimum 3 ani;
    c) unităţi operative - departamentele/structurile din cadrul autorităţilor desemnate potrivit art. 29 din Regulamentul EES şi art. 50 alin. (3) din Regulamentul ETIAS, care pot solicita acces la datele din Sistemul de intrare/ieşire (EES), denumit în continuare sistemul EES, şi din Sistemul european de informaţii şi de autorizare privind călătoriile (ETIAS), denumit în continuare sistemul ETIAS, în scopul aplicării legii, în condiţiile stabilite de regulamentele prevăzute la alin. (1);
    d) infrastructura naţională de frontieră - totalitatea echipamentelor de comunicaţii şi tehnologia informaţiei utilizate în activităţile specifice de control la frontieră, precum şi bazele de date utilizate în acest scop.


    ART. 2
    (1) În aplicarea prevederilor art. 38 alin. (2) din Regulamentul EES şi a prevederilor art. 76 alin. (1) din Regulamentul ETIAS, Ministerul Afacerilor Interne, prin Poliţia de Frontieră Română şi Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, în părţile care le revin, este responsabil pentru adaptarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de frontieră în scopul conectării acesteia la interfaţa uniformă naţională. Interfaţa uniformă naţională este situată pe teritoriul României şi este localizată la Ministerul Afacerilor Externe, care are obligaţia realizării activităţilor necesare în scopul conectării la aceasta a infrastructurii naţionale de frontieră.
    (2) În vederea îndeplinirii scopului prevăzut la alin. (1), Serviciul de Telecomunicaţii Speciale furnizează servicii de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, la solicitarea instituţiilor prevăzute la alin. (1).
    (3) Securitatea cibernetică a infrastructurii naţionale aferente EES şi ETIAS este asigurată de către Serviciul Român de Informaţii la nivelul Ministerului Afacerilor Externe, respectiv de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, care coordonează şi controlează implementarea măsurilor de securitate cibernetică la nivelul Ministerului Afacerilor Interne.
    (4) Autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) permit accesul autorităţilor competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi art. 7, Unităţii naţionale a ETIAS, desemnată potrivit art. 9 alin. (1), şi Punctului central de acces, desemnat potrivit art. 5 alin. (1) şi art. 12 alin. (1), la sistemul EES şi la sistemul ETIAS.
    (5) Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi art. 7 întreprind măsuri pentru integrarea sistemelor proprii la interfaţa uniformă naţională.
    (6) La solicitarea Poliţiei de Frontieră Române, administratorii punctelor de trecere a frontierei de stat deschise pe teritoriul României întreprind măsuri de dezvoltare sau adaptare, după caz, a infrastructurii acestora, în vederea utilizării sistemelor de control la frontieră, inclusiv sisteme de self-service şi porţi electronice, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 23 şi 24 din Regulamentul (UE) 2016/399 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 77 din 23 martie 2016, cu modificările ulterioare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Cadrul organizatoric pentru sistemul EES
    ART. 3
    (1) În aplicarea prevederilor art. 9 alin. (2) din Regulamentul EES se desemnează următoarele autorităţi şi instituţii publice în calitate de autorităţi competente:
    a) Poliţia de Frontieră Română din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de autoritate de frontieră şi responsabilă în domeniul imigraţiei şi vizelor, pentru scopurile prevăzute la art. 23 şi 24, 26 şi 27 din Regulamentul EES;
    b) Centrul Naţional de Vize din cadrul Ministerului Afacerilor Externe şi misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, în calitate de autorităţi responsabile în domeniul vizelor, pentru scopul prevăzut la art. 24 din Regulamentul EES;
    c) Inspectoratul General pentru Imigrări din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de autoritate responsabilă în domeniul imigraţiei şi al vizelor, pentru scopurile prevăzute la art. 24-27 din Regulamentul EES, precum şi pentru aplicarea prevederilor art. 14 alin. (8) din Regulamentul EES.

    (2) În aplicarea prevederilor art. 38 alin. (1) lit. d) din Regulamentul EES, autorităţile competente prevăzute la alin. (1) stabilesc centralizat şi actualizează periodic lista personalului propriu autorizat să introducă, să modifice, să şteargă sau să consulte date din sistemul EES, precum şi profilul acestuia.

    ART. 4
    (1) În aplicarea prevederilor art. 29 alin. (1) din Regulamentul EES, următoarele autorităţi şi instituţii publice au dreptul, în calitate de autorităţi desemnate, să solicite motivat consultarea datelor înregistrate în sistemul central EES:
    a) Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română, Direcţia Generală de Protecţie Internă şi Direcţia Generală Anticorupţie, din subordinea Ministerului Afacerilor Interne;
    b) Serviciul Român de Informaţii;
    c) Serviciul de Informaţii Externe;
    d) Ministerul Apărării Naţionale, prin Direcţia Generală de Informaţii a Apărării;
    e) Serviciul de Protecţie şi Pază;
    f) Ministerul Public, prin Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi structurile şi unităţile subordonate acestuia;
    g) Autoritatea Vamală Română.

    (2) În aplicarea prevederilor art. 29 alin. (5) din Regulamentul EES, autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) stabilesc prin acte administrative interne:
    a) structurile proprii care îndeplinesc calitatea de unităţi operaţionale în sensul art. 29 din Regulamentul EES;
    b) persoanele din cadrul structurilor prevăzute la lit. a) care au atribuţii de prelucrare a datelor din sistemul EES.


    ART. 5
    (1) Se desemnează Punctul central de acces constituit la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră să îndeplinească funcţia prevăzută la art. 29 alin. (3) din Regulamentul EES.
    (2) Personalul Punctului central de acces prevăzut la alin. (1) este format din agenţi şi ofiţeri de poliţie.
    (3) În scopul procesării solicitărilor de acces la sistemul EES ale autorităţilor prevăzute la art. 4 alin. (1), Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră stabileşte şi pune la dispoziţia acestora o platformă electronică de comunicaţii.

    ART. 6
    În aplicarea prevederilor art. 40 alin. (1) din Regulamentul EES, datele alfanumerice se păstrează în sistemul prevăzut la art. 3^1 alin. (3) lit. b^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române, aprobată cu modificări prin Legea nr. 81/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Cadrul organizatoric pentru sistemul ETIAS
    ART. 7
    Autorităţile competente cu drept de acces la sistemul ETIAS sunt:
    a) Poliţia de Frontieră Română, în calitate de autoritate de frontieră şi responsabilă în domeniul imigraţiei, în aplicarea prevederilor art. 13 alin. (2) şi (4) din Regulamentul ETIAS;
    b) Inspectoratul General pentru Imigrări, în calitate de autoritate responsabilă în domeniul imigraţiei, în aplicarea prevederilor art. 13 alin. (4) din Regulamentul ETIAS.


    ART. 8
    (1) În aplicarea prevederilor art. 50 alin. (1) din Regulamentul ETIAS, următoarele autorităţi şi instituţii publice au dreptul, în calitate de autorităţi desemnate, să solicite motivat consultarea datelor înregistrate în sistemul central ETIAS:
    a) Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română, Direcţia Generală de Protecţie Internă şi Direcţia Generală Anticorupţie, din subordinea Ministerului Afacerilor Interne;
    b) Serviciul Român de Informaţii;
    c) Serviciul de Informaţii Externe;
    d) Ministerul Apărării Naţionale, prin Direcţia Generală de Informaţii a Apărării;
    e) Serviciul de Protecţie şi Pază;
    f) Ministerul Public, prin Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi structurile şi unităţile subordonate acestuia;
    g) Autoritatea Vamală Română.

    (2) Autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) stabilesc prin acte administrative interne:structurile proprii care îndeplinesc calitatea de unităţi operative prevăzute la art. 50 alin. (3) din Regulamentul ETIAS;
    b) persoanele din cadrul structurilor prevăzute la lit. a) cu atribuţii de prelucrare a datelor din sistemul ETIAS.


    ART. 9
    (1) Se desemnează Unitatea naţională a ETIAS constituită la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră în calitate de autoritate competentă în aplicarea prevederilor art. 8 alin. (1) din Regulamentul ETIAS.
    (2) Şeful Unităţii naţionale a ETIAS este ofiţer de poliţie numit şi eliberat din funcţie de către inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră.
    (3) Personalul Unităţii naţionale a ETIAS este format din agenţi şi ofiţeri de poliţie din cadrul Poliţiei de Frontieră Române şi ai Poliţiei Române.
    (4) Agenţii şi ofiţerii de poliţie din cadrul Poliţiei Române îşi desfăşoară activitatea, în condiţiile legii, în cadrul Unităţii naţionale a ETIAS, în vederea prelucrării datelor din lista de supraveghere prevăzută la art. 34 din Regulamentul ETIAS.

    ART. 10
    (1) Poliţia de Frontieră Română şi Poliţia Română au dreptul de a introduce, modifica sau şterge date în/din lista de supraveghere prevăzută la art. 34 din Regulamentul ETIAS şi de a evalua cereri de autorizaţie de călătorie în legătură cu aceste date.
    (2) În aplicarea prevederilor art. 35 alin. (5) teza a doua din Regulamentul ETIAS, în vederea introducerii de date în lista de supraveghere prevăzută la alin. (1), Poliţia de Frontieră Română şi Poliţia Română verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 35 alin. (4) din Regulamentul ETIAS, sunt responsabile pentru acurateţea datelor introduse şi au obligaţia de a le revizui şi actualiza permanent şi regulat, dar nu mai târziu de 31 ianuarie pentru anul precedent.
    (3) Poliţia de Frontieră Română şi Poliţia Română se asigură că sistemele folosite pentru accesarea soluţiei tehnice puse la dispoziţie de către Agenţia Uniunii Europene pentru Gestionarea Operaţională a Sistemelor Informatice la Scară Largă în Spaţiul de Libertate, Securitate şi Justiţie (eu-Lisa), în vederea gestionării datelor din lista de supraveghere, întrunesc condiţiile menţionate de actele de implementare adoptate potrivit procedurii prevăzute la art. 90 din Regulamentul ETIAS, cu privire la specificaţiile tehnice ale listei de supraveghere din sistemul ETIAS.
    (4) Datele referitoare la persoanele care sunt suspectate că au comis sau au participat la săvârşirea unei infracţiuni de terorism sau a unei alte infracţiuni grave ori referitoare la persoane cu privire la care există indicii concrete sau motive întemeiate care justifică prezumţia că vor comite o infracţiune de terorism sau altă infracţiune gravă pot fi introduse în lista de supraveghere ETIAS de către autorităţile naţionale competente, în condiţiile Regulamentului ETIAS, la solicitarea instituţiilor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale.

    ART. 11
    În aplicarea prevederilor art. 37 alin. (3), art. 40 alin. (3) şi ale art. 41 alin. (7) din Regulamentul ETIAS, împotriva refuzului emiterii, anulării sau revocării unei autorizaţii de călătorie, solicitantul poate formula contestaţie, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 10 zile de la comunicarea deciziei de către Unitatea naţională a ETIAS. Hotărârea instanţei este definitivă.

    ART. 12
    (1) Se desemnează Punctul central de acces constituit la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră să îndeplinească funcţia prevăzută la art. 50 alin. (2) din Regulamentul ETIAS.
    (2) Personalul Punctului central de acces prevăzut la alin. (1) este format din agenţi şi ofiţeri de poliţie.
    (3) În scopul procesării solicitărilor autorităţilor desemnate de a avea acces la sistemul ETIAS, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră stabileşte şi pune la dispoziţia acestora o platformă electronică de comunicaţii.

    ART. 13
    Numărul total de posturi repartizat Ministerului Afacerilor Interne se suplimentează cu numărul de posturi alocat Poliţiei de Frontieră Române pentru funcţionarea structurilor prevăzute la art. 5 alin. (1), art. 9 alin. (1) şi art. 12 alin. (1), precum şi cu numărul de posturi necesar dezvoltării acestor structuri, în condiţiile legii.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Pregătirea personalului autorităţilor competente şi al autorităţilor desemnate în domeniul prelucrării datelor stocate în sistemele EES şi ETIAS
    ART. 14
    (1) Autorităţile competente şi autorităţile desemnate potrivit prezentei legi sunt responsabile de pregătirea personalului propriu autorizat să prelucreze datele stocate în sistemele EES şi ETIAS.
    (2) Autorităţile prevăzute la alin. (1) stabilesc norme pentru personalul propriu autorizat cu privire la securitatea prelucrării datelor stocate în sistemele EES şi ETIAS, precum şi cu privire la monitorizarea acestor prelucrări.

    CAP. II
    Protecţia datelor cu caracter personal
    ART. 15
    (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul sistemelor EES şi ETIAS, inclusiv a celor prelucrate de către autorităţile desemnate potrivit art. 4 alin. (1), respectiv art. 8 alin. (1), în scopul prevenirii, depistării şi investigării infracţiunilor de terorism sau a altor infracţiuni grave, precum şi transferul acestor date în străinătate sunt monitorizate şi se supun controlului Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, denumită în continuare Autoritatea de supraveghere.
    (2) În aplicarea prevederilor art. 43 alin. (2) din Regulamentul EES, respectiv celor ale art. 59 alin. (3) din Regulamentul ETIAS, autorităţile prevăzute la art. 3 şi 7 au obligaţia de a elabora planuri de securitate, de asigurare a continuităţii activităţii şi de recuperare în caz de dezastru şi de a adopta măsurile de securitate necesare în legătură cu gestionarea şi utilizarea sistemelor EES şi ETIAS.
    (3) Autorităţile competente şi cele desemnate potrivit prezentei legi furnizează toate informaţiile solicitate de Autoritatea de supraveghere, acordă acesteia accesul la evidenţele proprii şi îi permit în orice moment accesul la toate incintele lor utilizate în scopul prelucrării datelor din sistemele EES şi ETIAS.
    (4) În aplicarea prevederilor art. 55 alin. (2) din Regulamentul EES şi ale art. 66 alin. (4) din Regulamentul ETIAS, Autoritatea de supraveghere realizează, cel puţin o dată la 3 ani, un audit al operaţiunilor de prelucrare a datelor la nivelul sistemelor EES şi ETIAS.
    (5) În aplicarea prezentului articol, Autoritatea de supraveghere îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Legea nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, republicată, de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), de Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, de Legea nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date, de Regulamentul EES şi de Regulamentul ETIAS.

    ART. 16
    (1) Prelucrarea datelor în sistemele EES şi ETIAS de către autorităţile desemnate potrivit art. 4 alin. (1) şi art. 8 alin. (1), de către Punctul central de acces şi de către Unitatea naţională a ETIAS în scopul prevenirii, depistării şi investigării infracţiunilor de terorism sau a altor infracţiuni grave se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 363/2018.
    (2) Pentru prelucrările de date cu caracter personal, altele decât cele prevăzute la alin. (1), se aplică prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 şi cele ale Legii nr. 190/2018, cu modificările ulterioare.

    ART. 17
    În aplicarea prevederilor art. 39 alin. (1) din Regulamentul EES, respectiv ale art. 57 alin. (2) din Regulamentul ETIAS, precum şi în sensul art. 4 pct. 7 din Regulamentul (UE) 2016/679 şi în baza Legii nr. 190/2018, cu modificările ulterioare, se desemnează Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră în calitate de operator de date cu caracter personal pentru prelucrările de date efectuate în cadrul sistemelor EES şi ETIAS, respectiv pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice Unităţii naţionale a ETIAS.

    ART. 18
    (1) Autorităţile competente şi autorităţile desemnate potrivit prezentei legi, la nivelul cărora s-a produs un incident de securitate, astfel cum acesta este prevăzut la art. 44 alin. (1) din Regulamentul EES, respectiv la art. 60 alin. (1) din Regulamentul ETIAS, comunică incidentul de securitate Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, fără întârziere, în termen de cel mult 48 de ore de la data la care au luat cunoştinţă de producerea acestuia.
    (2) Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute la art. 33 din Regulamentul (UE) 2016/679, respectiv la art. 36 din Legea nr. 363/2018, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră notifică incidentul de securitate Autorităţii de supraveghere, Comisiei Europene, eu-LISA şi Autorităţii Europene pentru Protecţia Datelor, de îndată, dar nu mai târziu de 24 de ore de la primirea comunicării prevăzute la alin. (1).

    ART. 19
    (1) Drepturile persoanei vizate în contextul prelucrării datelor cu caracter personal din sistemele EES şi ETIAS se exercită potrivit art. 52 din Regulamentul EES, respectiv art. 64 din Regulamentul ETIAS.
    (2) Cererile formulate în exercitarea drepturilor persoanelor vizate se adresează Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi sunt valide doar în situaţia în care respectivele persoane fac dovada identităţii, în condiţiile legii.
    (3) Cererile prevăzute la alin. (2) redactate, datate şi semnate de persoanele vizate se transmit Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră prin oricare dintre următoarele mijloace:
    a) depunere personală la sediul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră;
    b) poştă sau curierat;
    c) fax sau poştă electronică.


    ART. 20
    (1) Persoana care se adresează cu o cerere potrivit art. 19 şi care este nemulţumită de răspunsul primit din partea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră referitor la prelucrarea de date cu caracter personal din sistemele EES şi ETIAS de către autorităţile române se poate adresa Autorităţii de supraveghere sau poate contesta măsurile luate cu privire la persoana sa, potrivit Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 10 zile de la data comunicării, la Curtea de Apel Bucureşti.
    (2) Curtea de Apel Bucureşti se pronunţă, prin hotărâre motivată, în termen de 10 zile de la sesizarea formulată în condiţiile alin. (1). Hotărârea instanţei este definitivă.

    ART. 21
    (1) În aplicarea art. 45 din Regulamentul EES şi a art. 63 din Regulamentul ETIAS, orice persoană care a suferit prejudicii materiale sau morale ca urmare a unei operaţiuni ilegale de prelucrare sau a oricărei acţiuni, realizată de o autoritate competentă ori desemnată potrivit prezentei legi, are dreptul de a se adresa instanţei de contencios administrativ competentă.
    (2) Utilizarea abuzivă a datelor din sistemele EES şi ETIAS, prelucrarea acestora sau schimbul de informaţii care contravine regulamentelor EES şi ETIAS, constatate ca urmare a investigărilor desfăşurate de către personalul Autorităţii de supraveghere cu atribuţii în acest scop, se sancţionează potrivit art. 15-19 din Legea nr. 102/2005, republicată, art. 12-14 din Legea nr. 190/2018, cu modificările ulterioare, respectiv art. 61 şi 62 din Legea nr. 363/2018.

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 22
    La articolul 3^1 alineatul (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 29 iunie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 81/2002, cu modificările şi completările ulterioare, după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) sistemul naţional privind intrarea/ieşirea în/din România a străinilor;"


    ART. 23
    (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 55 din Regulamentul EES şi la art. 66 din Regulamentul ETIAS, precum şi pentru auditarea sistemelor EES şi ETIAS potrivit art. 15 alin. (4) se alocă suplimentar 5 posturi Autorităţii de supraveghere.
    (2) Sumele şi resursele necesare finanţării posturilor prevăzute la alin. (1), precum şi pentru auditarea sistemelor EES şi ETIAS se asigură de la bugetul de stat şi sunt prevăzute distinct, anual, cu această destinaţie, în bugetul Autorităţii de supraveghere.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU

    Bucureşti, 15 noiembrie 2022.
    Nr. 300.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016