Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 29 din 10 ianuarie 2023  privind participarea personalului Ministerului Afacerilor Interne  la Centrul de Excelenţă pentru Managementul Crizelor şi Răspuns la Dezastre    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 29 din 10 ianuarie 2023 privind participarea personalului Ministerului Afacerilor Interne la Centrul de Excelenţă pentru Managementul Crizelor şi Răspuns la Dezastre

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 30 din 11 ianuarie 2023
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. 1
    Prezenta lege reglementează condiţiile în care personalul Ministerului Afacerilor Interne participă la Centrul de Excelenţă pentru Managementul Crizelor şi Răspuns la Dezastre, cu sediul în Sofia, Republica Bulgaria, denumit în continuare Centrul de Excelenţă.

    ART. 2
    (1) Ministerul Afacerilor Interne trimite în misiune la Centrul de Excelenţă cadre militare şi poliţişti din rândul personalului care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) şi este selecţionat în condiţiile prezentei legi.
    (2) Personalul este trimis în misiune la Centrul de Excelenţă, cu aprobarea ministrului afacerilor interne, pentru o perioadă de 3 ani.
    (3) La solicitarea directorului Centrului de Excelenţă, durata misiunii poate fi prelungită cu încă un an, cu aprobarea ministrului afacerilor interne şi cu acordul persoanei vizate.
    (4) Trimiterea în misiune, precum şi prelungirea acesteia se realizează prin ordin al ministrului afacerilor interne.

    ART. 3
    (1) Personalul prevăzut la art. 2 alin. (1) se selecţionează din rândul cadrelor militare şi poliţiştilor care:
    a) îndeplinesc cerinţele prevăzute în fişele de post aferente funcţiilor alocate României în cadrul Centrului de Excelenţă;
    b) sunt declaraţi „apt medical“ şi „apt“ la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
    c) au fost declaraţi „admis“ la testarea la o limbă de circulaţie internaţională, organizată în acest scop, potrivit cerinţelor stabilite de Centrul de Excelenţă;
    d) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi nu au fost puşi la dispoziţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul poliţiştilor, sau în condiţiile art. 89 alin. 5 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul cadrelor militare;
    e) au obţinut calificativul de cel puţin „bun“/„bine“ la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    (2) Îndeplinirea de către cadrele militare şi poliţişti a condiţiilor prevăzute la alin. (1) se constată de către comisia de selecţie constituită în condiţiile art. 4.
    (3) Verificările prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) se realizează de către structurile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne, potrivit procedurilor specifice în domeniu.

    ART. 4
    (1) Pentru organizarea selecţiei se constituie comisia de selecţie, alcătuită dintr-un număr impar de membri, din rândul personalului cu funcţii de conducere din cadrul unităţilor aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne cu competenţe în domeniul managementului situaţiilor de criză şi răspuns la dezastre.
    (2) Membrii comisiei de selecţie au gradul cel puţin egal cu cel prevăzut pentru postul/posturile pentru care se organizează selecţia.
    (3) Preşedintele comisiei de selecţie este un secretar de stat din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
    (4) Componenţa nominală a comisiei de selecţie, precum şi preşedintele şi secretarul acesteia se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (5) Anunţul pentru selecţia personalului Ministerului Afacerilor Interne care urmează să fie trimis în misiune la Centrul de Excelenţă se publică pe website-ul Ministerului Afacerilor Interne, prin grija structurii de resurse umane, cu cel puţin 20 de zile lucrătoare înainte de data desfăşurării selecţiei.

    ART. 5
    (1) Comisia de selecţie elaborează anunţul prevăzut la art. 4 alin. (5), tematica şi bibliografia aferentă, ghidul de interviu, precum şi baremele de apreciere şi notare.
    (2) Selecţia cadrelor militare şi a poliţiştilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) se realizează prin susţinerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale care are drept scop evaluarea:
    a) motivaţiei şi a aptitudinilor necesare îndeplinirii funcţiei;
    b) capacităţii de a transpune în soluţii practice cunoştinţele profesionale dobândite în domeniile situaţiilor de criză şi răspuns la dezastre, precum şi a capacităţii de motivare a soluţiilor identificate şi a implicaţiilor previzionale pentru punerea acestora în aplicare.

    (3) Fiecare membru al comisiei de selecţie notează candidatul cu un punctaj de la 1 la 10.
    (4) Este declarat „admis“ la selecţia personalului Ministerului Afacerilor Interne care urmează să fie trimis în misiune la Centrul de Excelenţă candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare, calculat ca medie aritmetică a punctajelor acordate de către membrii comisiei de selecţie.
    (5) În situaţia în care mai mulţi candidaţi obţin acelaşi punctaj, departajarea se realizează prin aplicarea, în ordine, a următoarelor criterii:
    a) participarea la misiuni internaţionale în domeniile de competenţă ale Centrului de Excelentă;
    b) vechimea în cadrul structurilor Ministerului Afacerilor Interne cu atribuţii în domeniul gestionării situaţiilor de criză şi răspuns la dezastre.


    ART. 6
    Aspectele procedurale privind organizarea şi desfăşurarea recrutării, preselecţiei şi a selecţiei, responsabilităţile structurilor Ministerului Afacerilor Interne în procesul de trimitere, încetare şi prelungire a misiunii la Centrul de Excelenţă, precum şi modalitatea de asigurare logistică şi financiară pentru personalul trimis în misiune se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne.

    ART. 7
    (1) Modificarea raporturilor de serviciu ale personalului Ministerului Afacerilor Interne trimis în misiune la Centrul de Excelenţă se realizează în condiţiile Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Personalul Ministerului Afacerilor Interne trimis în misiune la Centrul de Excelenţă beneficiază de drepturile prevăzute de lege pentru personalul trimis în misiune permanentă în străinătate.

    ART. 8
    Pe întreaga perioadă a misiunii, personalul prevăzut la art. 2 alin. (1) îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea directorului Centrului de Excelenţă.

    ART. 9
    (1) Încheierea misiunii şi chemarea în ţară a personalului Ministerului Afacerilor Interne se pot efectua, înainte de termen, cu aprobarea ministrului afacerilor interne, în următoarele cazuri:
    a) la adresa vieţii şi integrităţii cadrului militar sau a poliţistului şi/sau a membrilor familiei sale se manifestă o stare de pericol, cauzată de catastrofe naturale şi dezastre, stări de conflict armat, ameninţări teroriste, epidemii sau alte situaţii asemănătoare;
    b) la solicitarea directorului Centrului de Excelenţă, ca urmare a săvârşirii de către personalul Ministerului Afacerilor Interne, pe timpul misiunii, a unor abateri disciplinare sau infracţiuni;
    c) la solicitarea retragerii de la post, din motive personale;
    d) la radierea postului din cadrul Centrului de Excelenţă;
    e) la obţinerea calificativului „weak“ la evaluarea anuală.

    (2) Prevederile art. 2 alin. (4) referitoare la ordinul ministrului afacerilor interne se aplică în mod corespunzător.

    ART. 10
    Pe timpul trimiterii în misiune în condiţiile prezentei legi, personalul prevăzut la art. 2 alin. (1) are dreptul la portul uniformei acordate în conformitate cu legislaţia naţională, corespunzătoare categoriei de personal din care face parte.

    ART. 11
    Echivalarea evaluărilor profesionale anuale acordate personalului Ministerului Afacerilor Interne de către directorul Centrului de Excelenţă se realizează potrivit normelor ce reglementează activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie şi unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu respectarea următoarelor corespondenţe:
    a) calificativul Centrului de Excelenţă „Outstanding“ se echivalează cu calificativul „Excepţional“ în cazul cadrelor militare, respectiv „Foarte bine“ în cazul poliţiştilor;
    b) calificativul Centrului de Excelenţă „Very good“ se echivalează cu calificativul „Foarte bun“ în cazul cadrelor militare, respectiv „Foarte bine“ în cazul poliţiştilor;
    c) calificativul Centrului de Excelenţă „Good“ se echivalează cu calificativul „Bun“ în cazul cadrelor militare, respectiv „Bine“ în cazul poliţiştilor;
    d) calificativul Centrului de Excelenţă „Satisfactory“ se echivalează cu calificativul „Corespunzător“ în cazul cadrelor militare, respectiv „Satisfăcător“ în cazul poliţiştilor;
    e) calificativul Centrului de Excelenţă „Weak“ se echivalează cu calificativul „Mediocru“ în cazul cadrelor militare, respectiv „Nesatisfacător“ în cazul poliţiştilor.


    ART. 12
    Cheltuielile de participare şi fondurile necesare finanţării activităţii personalului Ministerului Afacerilor Interne trimis în misiune la Centrul de Excelenţă, în condiţiile prezentei legi, se asigură din sume alocate cu această destinaţie de la bugetul de stat, în limita bugetului aprobat Ministerului Afacerilor Interne.

    ART. 13
    Ordinul ministrului afacerilor interne prevăzut la art. 6 se emite în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    VASILE-DANIEL SUCIU
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU

    Bucureşti, 10 ianuarie 2023.
    Nr. 29.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016