Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 28 din 10 ianuarie 2019  privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor  din sectorul pescuitului şi acvaculturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 28 din 10 ianuarie 2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 37 din 14 ianuarie 2019
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Se aprobă Programul multianual de susţinere a activităţii producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii, denumit în continuare Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii.
    ART. 2
    (1) Scopul prezentei legi îl reprezintă instituirea unei scheme de ajutor de stat, având ca obiectiv implementarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii în vederea îmbunătăţirii nivelului de performanţă şi sustenabilitate al fermelor de acvacultură, prin îmbunătăţirea producţiei.
    (2) Ajutorul de stat prevăzut la alin. (1) se acordă potrivit secţiunii 5.1. pct. 86 din Comunicarea Comisiei - Orientări pentru examinarea ajutoarelor de stat în sectorul pescuitului şi acvaculturii, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 217/1 din 2 iulie 2015.
    (3) Schema de ajutor de stat se notifică la Comisia Europeană, conform dispoziţiilor art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Tratat.
    (4) Schema de ajutor de stat se aplică pe întreg teritoriul României începând cu anul 2019.

    ART. 3
    În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) ajutor de stat - orice măsură care îndeplineşte criteriile stabilite la art. 107 alin. (1) din Tratat;
    b) ajutor individual de stat - un ajutor de stat ad-hoc sau acordarea de ajutoare de stat unor beneficiari individuali pe baza unei scheme de ajutoare de stat;
    c) data acordării ajutorului de stat - data la care este conferit beneficiarului dreptul legal de a primi ajutorul de stat, în temeiul regimului juridic naţional aplicabil;
    d) IMM-uri sau întreprinderi mici şi mijlocii - întreprinderile care îndeplinesc criteriile prevăzute în anexa nr. I „Definiţia IMM-urilor“ la Regulamentul (UE) nr. 1.388/2014 al Comisiei din 16 decembrie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia, prelucrarea şi comercializarea produselor obţinute din pescuit şi acvacultură ca fiind compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 369/37 din 24 decembrie 2014;
    e) intensitatea ajutorului de stat - cuantumul brut al ajutorului de stat exprimat ca procent din costurile eligibile, înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;
    f) întreprindere aflată în dificultate - o întreprindere care se află în cel puţin una dintre situaţiile următoare:
    (i) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, alta decât un IMM care a fost înfiinţat de mai puţin de 3 ani, atunci când mai mult de jumătate din capitalul său subscris s-a diminuat ca urmare a pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când scăderea pierderilor acumulate din rezerve şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din capitalul propriu al societăţii conduce la un rezultat cumulat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris. În sensul prezentei dispoziţii, „societate cu răspundere limitată“ se referă, în special, la tipurile de societăţi comerciale menţionate în anexa nr. I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situaţiile financiare anuale, situaţiile financiare consolidate şi rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivelor 78/660/CEE şi 83/349/CEE ale Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 182/19 din 29 iunie 2013, iar „capital social“ nu include, acolo unde este cazul, primele de emisiune;
    (ii) în cazul unei societăţi în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii, alta decât un IMM care a fost înfiinţat de mai puţin de 3 ani, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societăţii, a dispărut ca rezultat al pierderilor acumulate. În sensul prezentei dispoziţii, „o societate comercială în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţi“ se referă în special la acele tipuri de societăţi comerciale menţionate în anexa nr. II la Directiva 2013/34/UE;
    (iii) atunci când societatea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
    (iv) atunci când societatea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutor pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
    (v) în cazul unei societăţi care nu este un IMM, atunci când, în ultimii doi ani:
    - raportul datorii/capitaluri proprii al societăţii este mai mare de 7,5; şi
    – capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA se situează sub 1,0;


    g) întreprindere mare - o întreprindere care nu îndeplineşte criteriile prevăzute în anexa nr. I „Definiţia IMM-urilor“ la Regulamentul (UE) nr. 1.388/2014;
    h) produse obţinute din pescuit şi acvacultură - produsele enumerate în anexa nr. I „Produse pescăreşti şi de acvacultură care fac obiectul organizării comune a pieţelor“ la Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 şi (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 354/1 din 28 decembrie 2013;
    i) Registrul ajutoarelor de stat - conform celor detaliate în cadrul secţiunii 3.9 - Transparenţă din Comunicarea Comisiei privind Orientările pentru examinarea ajutoarelor de stat în sectorul pescuitului şi acvaculturii;
    j) schemă de ajutoare de stat - orice act pe baza căruia, fără să fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale întreprinderilor definite la lit. d) şi g), precum şi orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp şi/sau într-un cuantum nedefinit;
    k) sectorul pescuitului şi al acvaculturii - sectorul economiei care include toate activităţile de producţie, prelucrare şi comercializare a produselor obţinute din pescuit şi acvacultură.


    CAP. II
    Beneficiari, criterii de eligibilitate, cheltuieli eligibile, intensitatea şi valoarea ajutorului de stat
    ART. 4
    Ajutorul de stat prevăzut la art. 2 se acordă beneficiarilor producători din sectorul pescuitului şi acvaculturii, astfel:
    a) persoanelor fizice autorizate, denumite în continuare PFA, întreprinderilor individuale, denumite în continuare ÎI, şi întreprinderilor familiale, denumite în continuare ÎF, constituite în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016;
    b) persoanelor juridice.


    ART. 5
    Prevederile prezentei legi nu se aplică beneficiarilor prevăzuţi la art. 4, dacă se află în una dintre următoarele situaţii:
    a) sunt întreprinderi aflate în dificultate, aşa cum sunt definite la art. 3 lit. f);
    b) fac obiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată, conform prevederilor legale.

    ART. 6
    Cheltuielile eligibile necesare realizării investiţiilor obţinute în baza prevederilor prezentei legi sunt:
    a) construcţia de centre de reproducere a speciilor de peşti folosiţi în acvacultură sau care urmează a fi introduse;
    b) modernizarea şi/sau extinderea centrelor existente de reproducere a peştilor;
    c) achiziţionarea sau achiziţionarea prin leasing de utilaje şi echipamente;
    d) costurile generale legate de investiţiile prevăzute la lit. a)-c), cum ar fi onorariile pentru specialişti şi consultanţi, onorariile pentru consiliere privind sustenabilitatea de mediu şi sustenabilitatea economică, inclusiv studiile de fezabilitate;
    e) achiziţionarea sau dezvoltarea de software;
    f) investiţiile care vizează reducerea impactului negativ sau sporirea efectelor pozitive asupra mediului şi creşterea utilizării eficiente a resurselor;

    g) investiţii care au ca rezultat o reducere considerabilă a impactului întreprinderilor din domeniul acvaculturii asupra utilizării şi a calităţii apei prin reducerea substanţelor chimice, antibioticelor şi a altor medicamente utilizate sau prin îmbunătăţirea calităţii apei rezultate, inclusiv prin utilizarea sistemelor de acvacultură multitrofice.


    ART. 7
    (1) Nivelul ajutorului de stat pentru cheltuielile eligibile prevăzute la art. 6 este de 40% din totalul cheltuielilor eligibile.
    (2) Intensitatea ajutorului de stat poate fi majorat cu 20%, dar nu mai mult de 90%, pentru cheltuielile eligibile prevăzute la art. 6 lit. a)-f), pentru:
    a) fermierii care au cel puţin 5 ani vechime în activitatea de acvacultură şi tinerii fermieri;
    b) investiţiile care se realizează în zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau alte constrângeri specifice;
    c) membrii organizaţiilor de producători din acvacultură.


    CAP. III
    Modalitatea de accesare a Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii
    ART. 8
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, beneficiarii prevăzuţi la art. 4 depun cererea de înscriere în Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii la direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a căror rază teritorială se află amplasate fermele de acvacultură, denumită în continuare cerere de înscriere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:
    a) împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal;
    b) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, precum şi copie a BI/CI al/a împuternicitului persoană fizică, după caz;
    c) copie de pe actul constitutiv;
    d) declaraţie pe propria răspundere conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
    e) dovadă cont activ bancă/trezorerie;
    f) documentele justificative care atestă desfăşurarea activităţilor din acvacultură pentru care se solicită ajutorul de stat.


    ART. 9
    (1) Direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înregistrează cererile de înscriere prevăzute la art. 8 şi verifică administrativ documentele anexate.
    (2) Gestionarea schemei de ajutor de stat prevăzute de prezenta lege se asigură de către un funcţionar din cadrul direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, numit prin decizie a directorului executiv.

    ART. 10
    (1) După înscrierea în Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii pentru obţinerea ajutorului de stat, beneficiarii depun cererea de finanţare la direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, unde s-au înregistrat cererile de înscriere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, însoţită de următoarele documente:
    a) studiul de fezabilitate pentru tipul de investiţie solicitat;
    b) extras de carte funciară şi ridicare topografică pentru terenul pe care se realizează investiţia;
    c) certificat de urbanism.

    (2) Direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înregistrează cererile de finanţare şi transmit spre avizare Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, denumită în continuare A.N.P.A., documentele anexate, în corelare cu datele din cererile de înscriere, în termen de maximum 5 zile lucrătoare.
    (3) După verificare şi avizare de către A.N.P.A., direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti aprobă ajutorul de stat.
    ART. 11
    Pentru acordarea avansului beneficiarii trebuie să depună următoarele documente aferente investiţiei:
    a) autorizaţia de construcţie;
    b) studiul geotehnic;
    c) avizul sanitar-veterinar;
    d) avizul de mediu;
    e) avizul emis de direcţia de sănătate publică judeţeană;
    f) declaraţie pe propria răspundere că nu au accesat sprijin prin Programul operaţional pentru pescuit şi afaceri maritime 2014-2020, denumit în continuare POPAM 2014-2020, pentru aceleaşi măsuri reglementate de prezenta lege, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 12
    (1) După acordarea avansului beneficiarii justifică utilizarea acestuia prin facturi care să fie conforme cu investiţiile realizate până la acel moment şi care se încadrează în tipurile de cheltuieli eligibile prevăzute la art. 6.
    (2) Decontarea sumelor se face pe baza facturilor care trebuie să ateste efectuarea cheltuielilor menţionate în cererea de finanţare.
    (3) Procedura privind modul de derulare a plăţilor se reglementează prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
    (4) În termen de 3 zile de la încasarea avansului, beneficiarii ajutorului de stat marchează investiţia cu o placă-indicator de dimensiuni minime de 200 cm lungime şi 150 cm lăţime, confecţionată din material rezistent, amplasată într-un loc în care este uşor vizibilă, pe care se inscripţionează „investiţie beneficiară a Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii, conform cererii numărul ……………., de la Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ……………./Municipiului Bucureşti.“
    (5) La finalizarea investiţiei se face recepţia acesteia, la care beneficiarul este obligat să invite un reprezentant al direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, nominalizat potrivit art. 9 alin. (2), şi un reprezentant A.N.P.A., iar după obţinerea autorizaţiilor de funcţionare se face recepţia de închidere a investiţiei prevăzute prin Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii, de către un reprezentant al direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, nominalizat potrivit art. 9 alin. (2), care întocmeşte un proces-verbal, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, pe care îl ataşează la documentaţia fiecărui beneficiar.

    ART. 13
    (1) În termen de două zile lucrătoare de la depunerea documentelor prevăzute la art. 11, direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti transmit Direcţiei generale buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţia cu sumele necesare pentru plata avansului şi a deconturilor săptămânale, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5.
    (2) Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, Ministerului Finanţelor Publice situaţia centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6.
    (3) După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează conturile direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de maximum 5 zile lucrătoare.
    (4) Direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti virează, în termen de maximum două zile lucrătoare, sumele cuvenite beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat şi aplică prevederile art. 15 alin. (4) în ceea ce priveşte publicarea beneficiarilor.
    ART. 14
    (1) Termenul maxim de realizare a investiţiilor, aşa cum sunt prevăzute la art. 6, este de un an de la încasarea avansului, cu posibilitatea de prelungire a acestuia, la solicitarea beneficiarului, cu maximum 6 luni.
    (2) Beneficiarii care au realizat investiţii prin Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii trebuie să desfăşoare activitate pe o perioadă de minimum 10 ani de la finalizarea investiţiei.

    ART. 15
    (1) Toate documentele depuse în vederea solicitării şi plăţii ajutoarelor de stat acordate potrivit prezentei legi se păstrează la direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de stat.
    (2) Toate documentele care atestă ajutorul de stat cuvenit se păstrează de către solicitanţi pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data ultimei plăţi.
    (3) Direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti întocmesc lista cuprinzând beneficiarii ajutoarelor de stat şi sumele acordate potrivit prevederilor prezentei legi.
    (4) Lista se publică pe site-ul direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, se actualizează corespunzător şi se transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, după fiecare reactualizare, pentru publicare pe site-ul oficial al instituţiei.
    (5) După recepţia de închidere a investiţiilor efectuate prin Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii, prevăzută la art. 12 alin. (5), direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi reprezentantul A.N.P.A. efectuează anual controlul la faţa locului la beneficiarii care au realizat investiţii prin Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii, până la data de 15 noiembrie a fiecărui an, şi întocmesc procese-verbale de constatare pe care le transmit la direcţia tehnică de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale până la data de 1 decembrie a fiecărui an.


    CAP. IV
    Durata de aplicare şi bugetul schemei de ajutor de stat
    ART. 16
    Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii se desfăşoară începând cu anul 2019.

    ART. 17
    (1) Valoarea totală a ajutorului de stat este echivalentul în lei al sumei de 40 milioane euro şi se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
    (2) Plafoanele anuale şi cursul leu/euro se aprobă prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului finanţelor publice.

    (3) Sumele alocate rămase necheltuite se reportează pentru anul următor celui pentru care s-a făcut repartizarea.
    (4) Condiţiile de eligibilitate, cheltuielile eligibile, modul de acordare a finanţării, precum şi modalităţile de verificare şi control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 18
    (1) Se consideră ajutor de stat utilizat abuziv sumele încasate prin încălcarea condiţiilor prevăzute la art. 12 şi 14 din prezenta lege.
    (2) Sumele reprezentând ajutor de stat utilizat abuziv, prevăzut la alin. (1), sunt creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Înscrisurile întocmite de către direcţiile pentru agricultură judeţene, pe baza notelor de constatare redactate de către reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură judeţene şi reprezentantul A.N.P.A., prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titluri de creanţă şi cuprind elementele actului administrativ fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Titlurile de creanţă pot fi contestate pe cale administrativă, potrivit legii, la organul emitent, iar după soluţionarea acestei contestaţii o nouă contestaţie poate fi depusă la sediul instanţei judecătoreşti competente, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Titlul de creanţă constituie titlu executoriu la data expirării termenului de scadenţă prevăzut în acesta.
    (5) Titlurile executorii, împreună cu dovada comunicării acestora către debitor, se transmit organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării debitului după expirarea termenului de contestare pentru titlurile de creanţă necontestate sau după rămânerea definitivă a acestora în sistemul căilor administrative de atac ori după pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive.
    (6) Cuantumul obligaţiilor fiscale accesorii se calculează de către direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de la data scadenţei şi până la data transmiterii către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, potrivit alin. (5), iar organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor calcula obligaţii fiscale accesorii de la data transmiterii titlurilor executorii şi până la data stingerii sumelor prevăzute în acestea.
    (7) Obligaţiile fiscale accesorii calculate de către direcţiile agricole judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor fi individualizate într-un titlu de creanţă, dispoziţiile alin. (2)-(5) aplicându-se în mod corespunzător.
    (8) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţei bugetare la masa credală se face de către direcţiile agricole judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
    (9) Sumele încasate potrivit prevederilor alin. (2) sunt venituri la bugetul de stat.

    ART. 19
    (1) Schema de ajutor de stat prevăzută de prezenta lege se notifică la Comisia Europeană de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
    (2) În situaţia în care decizia Comisiei Europene de acordare a ajutorului de stat conţine prevederi noi sau diferite faţă de schema notificată, prevederile schemei de ajutor de stat se completează şi/sau se modifică în mod corespunzător.

    ART. 20
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta lege.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 10 ianuarie 2019.
    Nr. 28.
    ANEXA 1

    Nr. ........... data ...................




    CERERE DE ÎNSCRIERE ÎN PROGRAM
    (model)
    Către,
    Direcţia pentru Agricultură Judeţeană ......................................../a municipiului Bucureşti
    Subsemnatul/Subsemnata:
    persoana juridică/PFA sau IF sau II ..................................., cu sediul în localitatea ........................., judeţul ..................., înscrisă la registrul comerţului cu nr. .................., CUI/CIF ........................, cod CAEN ................., cont bancar ........... deschis la .............., reprezentată legal de ................., CNP ................, legitimat cu C.I. serie …..... nr. …………….
    menţionez că: ....................................................................................
    Mă angajez:
    - să respect condiţiile şi modalităţile de acordare a ajutorului de stat conform reglementărilor naţionale;
    – să notific în scris direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile lucrătoare, orice modificare privitoare la informaţiile declarate în cererea de ajutor de stat, anexând documentele justificative pentru aceste modificări;
    – să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat şi să mă supun oricărui/oricărei control/verificări la faţa locului;
    – să restitui ajutorul de stat încasat cu dobânzi şi penalităţi calculate de la data încasării ajutorului de stat, la simpla solicitare a direcţiei pentru agricultură judeţene/a municipiului Bucureşti, dacă în urma controlului efectuat în baza art. 15 alin. (5) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii se constată că ajutorul de stat a fost utilizat abuziv potrivit art. 18 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare.

    Solicit înscrierea în Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii pentru realizarea investiţiei (denumire) ............................. şi depun următoarele documente:
    ........................................

    NOTĂ:
    - documentele prevăzute la art. 8 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii:
    Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul şi data acestuia.
    Documentele depuse în copie se certifică de către reprezentantul direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti împuternicit cu primirea şi verificarea cererii şi a documentelor însoţitoare.
    Am fost informat de reprezentanţii direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti despre:

    – recepţia investiţiei;
    – recepţia de închidere a Programului; termenul maxim de realizare a investiţiilor este de un an de la încasarea avansului, cu posibilitatea de prelungire a acestuia, la solicitarea beneficiarului, cu maximum 6 luni;
    – controalele anuale la faţa locului cu privire la îndeplinirea condiţiei de menţinere a activităţii de producţie pentru care s-a primit ajutorul de stat pe o perioadă de 10 ani.

    Cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile.
    Mă angajez să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat şi să mă supun oricărui control.
    Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice, precum şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
    Solicitant,
    ...............................................
    Verificat reprezentant DAJ
    ...............................................
    Serviciul regional/Direcţia pentru Politici şi Inspecţii Maritime Constanţa ANPA
    …………………………….
    …………………………….
    Aprobat director executiv DAJ
    ...............................................

    ANEXA 2





    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    (model)
    Subscrisa, ..................................., persoană juridică/PFA sau IF sau II ...................., cu sediul în localitatea ................................, judeţul .................., înscrisă la registrul comerţului cu nr. .................., CUI/CIF ......................., cod CAEN ....................................., cont bancar ............... deschis la ...........….., reprezentată legal de ................., CNP ................., legitimat cu C.I. serie …........ nr. .......,
    – declar pe propria răspundere că solicit ajutorul de stat pentru o singură dată;
    – să restitui ajutorul de stat încasat cu dobânzi şi penalităţi calculate de la data încasării ajutorului, la solicitarea direcţiei pentru agricultură judeţene/a municipiului Bucureşti, dacă în urma controlului efectuat în baza art. 15 alin. (5) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii se constată că ajutorul de stat a fost utilizat abuziv potrivit art. 18 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare;
    – declar pe propria răspundere că nu mă găsesc în una dintre situaţiile prevăzute la art. 5 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare;
    – declar pe propria răspundere că nu am mai accesat sprijin prin POPAM 2014-2020 pentru obiectivul de investiţii sprijinit prin Programul de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii.
    Cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, susţin declaraţia menţionată anterior.
    Reprezentant legal,
    …………………………………..
    …………………………………..
                                     (nume şi prenume, semnătură)
    Data,
    …………………..

    ANEXA 3

    Nr. ........... data ...................




    CERERE DE FINANŢARE
    (model)
    Către
    Direcţia pentru Agricultură Judeţeană ........................................./a Municipiului Bucureşti
    Subsemnatul/Subsemnata: ......................................................., persoană juridică/PFA sau IF sau II/.........................., cu sediul în localitatea ......................., judeţul .................., înscrisă la registrul comerţului cu nr. ......................., CUI/CIF ........................., cod CAEN ...................., cont bancar ……………………… deschis la …………., reprezentată legal de .................., CNP ...................., legitimat cu C.I. serie …....... nr. …………….,
    solicit plata aferentă Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii pentru realizarea investiţiei (denumire) ..........................., a cărei valoare este de ....... lei, şi depun următoarele documente:
    ........................................

    NOTĂ:
    - documentele prevăzute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii:
    Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul şi data acestuia. Documentele depuse în copie se certifică de către reprezentantul direcţiei pentru agricultură judeţene/a municipiului Bucureşti împuternicit cu primirea şi verificarea cererii şi a documentelor însoţitoare.
    După aprobarea cererii de finanţare, mă angajez să depun următoarele documente:
    .........................



    NOTĂ:
    - documentele prevăzute la art. 11 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii:
    Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul şi data acestuia. Documentele depuse în copie se certifică de către reprezentantul direcţiei pentru agricultură judeţene/a municipiului Bucureşti împuternicit cu primirea şi verificarea cererii şi a documentelor însoţitoare.
    Declar că deţin ....................................., în localitatea …………………………………, judeţul ……………………………......, şi marchez investiţia cu o placă-indicator de dimensiuni minime de 200 cm lungime şi 150 cm lăţime, confecţionată din material rezistent, amplasată într-un loc în care este uşor vizibilă, pe care se inscripţionează „investiţie beneficiară a Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii, conform cererii numărul ……………., de la Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ……………./a Municipiului Bucureşti“.


    Mă angajez:
    - să finalizez investiţia în maximum un an de la încasarea avansului, cu posibilitatea de prelungire a acestuia cu maximum 6 luni;
    – să menţin activitatea de producţie în investiţia pentru care s-a primit ajutorul de stat pentru cel puţin 10 ani de la finalizarea investiţiei.

    Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice, precum şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
    Solicitant,
    …………………………
    Verificat reprezentant DAJ
    …………………………
    Aprobat director executiv DAJ
    …………………………

    ANEXA 4





    Proces-verbal pentru recepţia de închidere a Programului (model)
    Numele şi prenumele .................., funcţia .............. legitimaţia nr. ........…
    Numele şi prenumele ..............., funcţia ................… legitimaţia nr. ….......,
    în calitate de reprezentanţi ai Direcţiei pentru Agricultură judeţene/a municipiului Bucureşti şi ai Serviciului regional/Direcţiei pentru Politici şi Inspecţii Maritime Constanţa ANPA .............................................,
    am constatat următoarele:
    persoana juridică/PFA sau IF sau II/............................, cu sediul în localitatea ......................, judeţul ......................, înscrisă la registrul comerţului cu nr. ..............., CUI/CIF ......................., cod CAEN .................., cont bancar …………………………………, deschis la ................, reprezentată legal de .................., CNP ..............., legitimat cu C.I. serie .… nr. …………, a înfiinţat .............................. în localitatea ..........., judeţul ............ .
    Indicator cu dimensiunile de circa 200 x 150 cm, pe care să se găsească inscripţia „investiţie beneficiară a Programului de susţinere a producătorilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii, conform cererii numărul ……………., de la Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ............................./a municipiului Bucureşti“.
    Da \u-3928? Nu \u-3928?
    Alte menţiuni: .........................
    Am constatat.
    Reprezentant DAJ,
    …………………………
    Reprezentant ANPA,
    …………………………
    Sunt de acord cu constatarea.
    Solicitant,
    …………………………


    ANEXA 5





    DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURĂ A JUDEŢULUI .........................................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
    Director executiv (nume, prenume, semnătura şi ştampila) ………….
    SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
    a sumelor necesare reprezentând decont perioada ............
    (model)
    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    Direcţia pentru Agricultură Judeţeană .................../a Municipiului Bucureşti

┌────┬────────────┬──────────┬───────────┬─────────┬──────┐
│ │ │Investiţia│Valoarea │Suma │Suma │
│Nr. │ │înfiinţată│totală a │decontată│rămasă│
│crt.│Beneficiarul│prin │investiţiei│(lei) │de │
│ │ │Program │aprobată │perioada │plătit│
│ │ │ │(lei) │…….. │(lei) │
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────┤
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────┤
├────┴────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │
└─────────────────┴──────────┴───────────┴─────────┴──────┘



    ANEXA 6





    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    (model)
    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    Se aprobă.
    Ordonator principal de credite,
    ...................................

┌──────┬───────┬───────────────────────┐
│Nr. │Judeţul│Suma totală aprobată │
│crt. │ │(lei) │
├──────┼───────┼───────────────────────┤
│(0) │(1) │(2) │
├──────┼───────┼───────────────────────┤
│1. │ │ │
├──────┼───────┼───────────────────────┤
│2. │ │ │
├──────┼───────┼───────────────────────┤
│3. │ │ │
├──────┼───────┼───────────────────────┤
│... │ │ │
├──────┼───────┼───────────────────────┤
│TOTAL:│ │ │
└──────┴───────┴───────────────────────┘


    Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
    Director general,
    .............................
    (semnătura şi ştampila)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016