Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 273 din 16 octombrie 2023  privind organizarea şi funcţionarea poliţiei militare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 273 din 16 octombrie 2023 privind organizarea şi funcţionarea poliţiei militare

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 938 din 17 octombrie 2023
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Poliţia militară este componenta specializată a Ministerului Apărării Naţionale destinată să îndeplinească atribuţiile prevăzute de Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Ofiţeri din Ministerul Apărării Naţionale pot fi desemnaţi, cu avizul conform al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, să îndeplinească atribuţii de cercetare penală, ca organe de cercetare penală speciale, în cazul infracţiunilor săvârşite de personalul militar al Ministerului Apărării Naţionale.

    ART. 2
    (1) Asigurarea protecţiei personalului armatei, a securităţii obiectivelor militare şi a zonelor militare restricţionate, conform prevederilor cuprinse la art. 1 alin. (1), nu sunt aplicabile factorilor umani şi materiali din responsabilitatea Ministerului Apărării Naţionale, ale căror protecţie şi pază se asigură de către efective şi mijloace ale Direcţiei generale de informaţii a apărării, potrivit prevederilor art. 15 alin. (9) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Pentru situaţiile în care asigurarea protecţiei personalului armatei, a securităţii obiectivelor militare şi a zonelor militare restricţionate se realizează prin acţiuni comune, care implică atât efective şi mijloace ale poliţiei militare, cât şi ale Direcţiei generale de informaţii a apărării, potrivit art. 15 alin. (9) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, controlul operaţional este exercitat de către Direcţia generală de informaţii a apărării, prin structura specializată proprie.

    ART. 3
    În îndeplinirea misiunilor şi atribuţiilor ce revin poliţiei militare, Ministerul Apărării Naţionale cooperează cu instituţii şi structuri din sistemul naţional de apărare şi colaborează cu organizaţii, instituţii, autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu structuri militare din alte state.

    CAP. II
    Organizare şi funcţionare
    ART. 4
    (1) Poliţia militară este constituită din structuri de conducere şi structuri specializate.
    (2) Structurile de conducere prevăzute la alin. (1) sunt:
    a) Direcţia poliţie militară în compunerea Statului Major al Apărării;
    b) servicii sau secţii de poliţie militară în compunerea statelor majore ale categoriilor de forţe, comandamentelor, comandamentelor de sprijin;
    c) birouri sau compartimente de poliţie militară în compunerea comandamentelor de divizie ori similare, comandamentelor de bază ori similare.

    (3) Structurile specializate prevăzute la alin. (1) sunt unităţi şi subunităţi de poliţie militară în compunerea structurii de forţe a Armatei României.

    ART. 5
    (1) Direcţia poliţie militară coordonează structurile de conducere prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) şi c).
    (2) În realizarea atribuţiilor ce îi revin, şeful Direcţiei poliţie militară este ajutat de un locţiitor.
    (3) Atribuţiile Direcţiei poliţie militară se stabilesc prin dispoziţie a şefului Statului Major al Apărării.

    CAP. III
    Atribuţiile poliţiei militare
    ART. 6
    (1) În domeniul respectării şi menţinerii ordinii interioare şi a disciplinei militare în obiectivele militare şi zonele militare restricţionate din competenţa Ministerului Apărării Naţionale, altele decât cele aparţinând Direcţiei generale de informaţii a apărării, pe timp de pace, poliţia militară are următoarele atribuţii:
    a) verifică şi asigură respectarea legilor şi regulamentelor militare privind ordinea interioară şi disciplina militară în obiectivele militare şi zonele militare restricţionate de către personalul militar şi civil, precum şi de către personalul militar străin participant la activităţi pe teritoriul naţional conform acordurilor şi protocoalelor semnate la nivel de stat;
    b) execută misiuni de restabilire a ordinii interioare în obiectivele militare şi zonele militare restricţionate, când aceasta a fost tulburată prin orice fel de acţiuni sau fapte săvârşite de personalul militar sau civil al Ministerului Apărării Naţionale, care contravin legilor şi regulamentelor militare în vigoare;
    c) pune în executare mandatele de aducere, potrivit prevederilor art. 265 şi 266 din Legea nr. 135/2010, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul militar al Ministerului Apărării Naţionale;
    d) execută, cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate, testarea personalului militar şi civil, în vederea stabilirii alcoolemiei ori a consumului de substanţe psihoactive sau de preparate stupefiante ori psihotrope, pe durata prezenţei personalului în obiectivele militare sau în zonele militare restricţionate, precum şi pe timpul executării misiunilor;
    e) execută căutarea şi detectarea materialelor explozive, a minelor, drogurilor sau a cadavrelor cu câini special antrenaţi, pe perimetrul obiectivelor militare sau al zonelor militare restricţionate;
    f) asigură respectarea disciplinei militare pe timpul desfăşurării ceremoniilor militare, precum şi pe timpul desfăşurării altor evenimente organizate de Ministerul Apărării Naţionale pe domeniul public, în cooperare cu forţele Ministerului Afacerilor Interne;
    g) participă la misiuni de urmărire, prindere şi escortare a dezertorilor;
    h) pe timpul participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului naţional asigură paza, protecţia şi escortarea persoanelor aflate în stare legală de deţinere ori reţinere, care fac parte din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi care au comis infracţiuni pe timpul participării la astfel de misiuni şi operaţii.

    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a), personalul Ministerului Apărării Naţionale şi personalul militar străin aflat pe teritoriul naţional, în condiţiile tratatelor internaţionale, au obligaţia să se supună legitimării şi controlului echipamentului, bagajelor individuale, precum şi al tehnicii şi bunurilor militare, la solicitarea poliţistului militar.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. d), stabilirea concentraţiei de alcool sau a cantităţii şi spectrului de substanţe psihoactive sau preparate stupefiante se determină în instituţiile medico-legale autorizate, folosind truse standardizate, în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Sănătăţii.
    (4) Personalul poliţiei militare sesizează comandantul sau şeful obiectivului militar sau zonei militare restricţionate din responsabilitatea Ministerului Apărării Naţionale, dacă pe timpul exercitării atribuţiilor constată că sunt încălcate prevederile normelor regulamentare sau ale actelor normative specifice domeniului militar.

    ART. 7
    (1) În domeniul sprijinului manevrei şi mobilităţii, al controlului şi îndrumării circulaţiei autovehiculelor şi coloanelor militare, pe timp de pace, poliţia militară asigură însoţirea, paza şi protecţia coloanelor militare, româneşti sau străine, pe teritoriul naţional, cu sprijinul poliţiei rutiere în ceea ce priveşte respectarea normelor legale privind circulaţia pe drumurile publice, având acces permanent la baza de date cu autovehiculele militare din Armata României şi cu autovehiculele şi maşinile de luptă ale partenerilor, aflate pe teritoriul naţional.
    (2) Poliţia militară, cu sprijinul poliţiei rutiere, îndrumă circulaţia autovehiculelor militare din Armata României, urmărind respectarea de către conducătorii auto a legislaţiei rutiere.

    ART. 8
    În domeniul asigurării protecţiei personalului armatei, a securităţii obiectivelor militare şi a zonelor militare restricţionate din responsabilitatea Ministerului Apărării Naţionale, pe timp de pace, poliţia militară are următoarele atribuţii, cu respectarea prevederilor art. 2:
    a) asigură protecţia personalului armatei şi paza obiectivelor şi a zonelor militare restricţionate, a bunurilor şi valorilor aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, precum şi ale forţelor armate străine, în condiţiile tratatelor şi înţelegerilor internaţionale;
    b) participă, în condiţiile legii, la misiuni de protecţie apropiată şi pază ale militarilor români sau străini, pe timpul vizitelor oficiale sau al altor activităţi la care participă înalţi oficiali militari români sau străini pe teritoriul naţional;
    c) asigură paza sediilor instanţelor şi parchetelor militare;
    d) asigură însoţirea, escortarea, paza şi protecţia coloanelor militare agabaritice, transportului unor valori importante, al armelor, muniţiilor, materialelor explozive, stupefiantelor, substanţelor toxice sau radioactive ori al altor materii sau substanţe periculoase, definite astfel prin lege, aflate în responsabilitatea Ministerului Apărării Naţionale;
    e) poate participa, ca element de sprijin, la misiuni de protecţie şi control antiterorist de securitate, respectiv de prevenire şi combatere a actelor de terorism pe teritoriul naţional, în conformitate cu Metodologia de intervenţie antiteroristă a Ministerului Apărării Naţionale, avizată de Serviciul Român de Informaţii, respectiv cu Metodologia privind organizarea şi executarea intervenţiei contrateroriste;
    f) participă la protecţia corespondenţei clasificate secret de stat a Ministerului Apărării Naţionale, pe timpul transportului acesteia pe întreg teritoriul naţional;
    g) controlează modul de executare a serviciului de către personalul societăţilor specializate de pază care prestează servicii în obiectivele militare aparţinând Ministerului Apărării Naţionale.


    ART. 9
    În domeniul procesării, pazei, protecţiei şi escortării prizonierilor de război, poliţia militară are următoarele atribuţii:
    a) colectează, identifică, asigură trierea şi paza prizonierilor de război, cu respectarea tratatelor şi convenţiilor internaţionale la care statul român este parte;
    b) asigură escorta convoaielor pe timpul transferării dintr-un loc de dispunere în altul şi protecţia prizonierilor de război pe timpul dispunerii acestora în campusurile permanente.


    ART. 10
    Pentru îndrumarea şi evacuarea persoanelor dislocate pe timpul desfăşurării acţiunilor militare, pe timpul stării de mobilizare şi al stării de război, poliţia militară îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) organizează puncte de adunare şi îndrumare a persoanelor evacuate sau refugiate din zona de responsabilitate;
    b) stabileşte rute de evacuare a acestora, organizează şi însoţeşte convoaiele de evacuare;
    c) cercetează zonele evacuate, identifică, adună şi îndrumă persoanele rătăcite.


    ART. 11
    În domeniul cercetării infracţiunilor săvârşite de personalul militar din Ministerul Apărării Naţionale, ofiţerii care au atribuţii specifice organelor de cercetare penală speciale îndeplinesc, suplimentar, următoarele atribuţii:
    a) efectuează acte de urmărire penală sub conducerea şi coordonarea procurorului militar, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 135/2010, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) participă, împreună cu structuri ale poliţiei militare, după caz, la misiuni de urmărire, prindere şi escortare a dezertorilor.


    ART. 12
    (1) Pe timpul participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, în baza angajamentelor internaţionale asumate de România şi a mandatului naţional, structurile de poliţie militară pot executa, în aria de responsabilitate, activităţi de instruire şi misiuni de întărire - consiliere, asistenţă, formare, control - a forţelor de poliţie militară locale.
    (2) Pe timpul participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, în baza angajamentelor internaţionale asumate de România şi a mandatului naţional, structurile de poliţie militară execută, ca element de sprijin al forţelor de poliţie militară locale, misiuni în cadrul acţiunilor de prevenire a conflictelor şi gestionării situaţiilor de criză.

    ART. 13
    Pe timpul stării de urgenţă, poliţia militară continuă să îndeplinească misiunile şi să exercite atribuţiile specifice de pe timp de pace, iar numai la solicitare îndeplineşte misiuni în sprijinul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, conform legislaţiei în vigoare.

    ART. 14
    (1) Personalul poliţiei militare este obligat să intervină, inclusiv în afara orelor de program, atunci când situaţia o impune din cauza caracterului urgent şi a gravităţii faptei descoperite în momentul săvârşirii sau imediat după săvârşirea acesteia de către personalul Ministerului Apărării Naţionale, precum şi pentru conservarea probelor, ridicarea corpurilor delicte, a celorlalte mijloace materiale de probă şi predarea imediată a acestora autorităţilor competente.
    (2) Structura, metodologiile şi procedurile pentru îndeplinirea atribuţiilor poliţiei militare în domeniile prevăzute prin prezenta lege se stabilesc prin ordine comune ale procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţiei, ministrului justiţiei, ministrului afacerilor interne, ministrului apărării naţionale, după caz.

    CAP. IV
    Organizarea şi funcţionarea organelor de cercetare penală speciale
    ART. 15
    (1) În statul de organizare al Direcţiei poliţie militară se prevăd funcţii distincte pentru ofiţeri desemnaţi în condiţiile art. 1 alin. (2).
    (2) Calitatea de organ de cercetare penală special a ofiţerului desemnat în condiţiile legii este incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior.
    (3) Organele de cercetare penală specială îşi desfăşoară activitatea specifică în cadrul parchetelor militare, la solicitarea conducerii Secţiei Parchetelor Militare şi cu acordul conducerii structurii de poliţie militară.

    ART. 16
    (1) Desemnarea ofiţerilor pentru dobândirea calităţii de organ de cercetare penală special, care au primit avizul conform al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile art. 55 alin. (5) din Legea nr. 135/2010, cu modificările şi completările ulterioare, se efectuează prin ordin al ministrului apărării naţionale.
    (2) Solicitarea pentru acordarea avizului de desemnare a calităţii de organ de cercetare penală special, formulată de persoana care are competenţă de numire în funcţie, este însoţită de o notă de fundamentare care justifică acordarea avizului şi conţine referiri cel puţin cu privire la:
    a) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 15;
    b) atribuţiile din fişa postului.

    (3) În situaţia respingerii propunerii de acordare a avizului conform, o nouă solicitare poate fi formulată atunci când sunt îndeplinite condiţiile privind acordarea acesteia.
    (4) Avizul conform se acordă dacă ofiţerul îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) are cetăţenie română şi este licenţiat în drept;
    b) urmează să îndeplinească o funcţie prevăzută cu atribuţii specifice organelor de cercetare penală speciale;
    c) nu se află într-o situaţie de incompatibilitate potrivit art. 15 alin. (2);
    d) a obţinut calificativul de cel puţin „bun“ la ultimele trei evaluări anuale de serviciu;
    e) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    f) faţă de acesta nu s-a pus în mişcare acţiunea penală.

    (5) Condiţia prevăzută la alin. (4) lit. d) nu se aplică la numirea în prima funcţie de organ de cercetare penală special. Pentru ofiţerul care nu are 3 ani de activitate în Ministerul Apărării Naţionale, condiţia prevăzută la alin. (4) lit. d) se aplică pentru evaluările de serviciu întocmite.
    (6) În situaţia în care s-a dispus condamnarea ofiţerului desemnat, prin hotărâre judecătorească definitivă, la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere sau la pedeapsa amenzii, avizul de desemnare ca organ de cercetare penală special se acordă dacă ofiţerul îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (4) şi hotărârea priveşte o infracţiune săvârşită din culpă care nu este în legătură cu serviciul.
    (7) În situaţia în care faţă de ofiţer s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă de renunţare la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei, avizul se acordă numai în situaţia în care ofiţerul îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (4) şi hotărârea priveşte o infracţiune săvârşită din culpă care nu este în legătură cu serviciul.
    (8) În ipoteza în care ofiţerului i s-a retras avizul de desemnare ca organ de cercetare penală special, un nou aviz se acordă dacă ofiţerul îndeplineşte cumulativ condiţiile de la alin. (4) şi a trecut cel puţin un an de la data retragerii avizului.
    (9) Ofiţerul nu desfăşoară activităţi specifice cercetării penale înainte de desemnarea ca organ de cercetare penală special.
    (10) Necesitatea deţinerii sau obţinerii avizului de desemnare ca organ de cercetare penală special se prevede în fişa postului ca o condiţie necesară ocupării acestuia.
    (11) Ofiţerii desemnaţi în condiţiile alin. (1) au obligaţia participării la activităţile de pregătire profesională organizate semestrial pe linie de pregătire profesională de conducerea parchetului militar la care funcţionează, iar rezultatele obţinute anual vor fi avute în vedere la activitatea de evaluare profesională.

    ART. 17
    (1) Procurorul militar conduce şi controlează nemijlocit activitatea desfăşurată de organele de cercetare penală speciale.
    (2) Organele ierarhic superioare organelor de cercetare penală speciale nu pot să dea îndrumări sau dispoziţii privind cercetarea penală.
    (3) Avizul conform se retrage de către procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori de procurorul desemnat în acest sens, când se constată, după caz:
    a) neîndeplinirea de către organul de cercetare penală special a dispoziţiilor scrise date de procuror;
    b) existenţa unei stări de incompatibilitate potrivit art. 15 alin. (2);
    c) faţă de ofiţer a fost pusă în mişcare acţiunea penală.

    (4) Retragerea avizului conform, în condiţiile alin. (3) lit. a), se efectuează la solicitarea procurorului militar care conduce şi controlează nemijlocit activitatea organului de cercetare penală special, actele respective, cu avizul consultativ al conducerii parchetului militar în care îşi desfăşoară activitatea procurorul militar şi al comandantului sau şefului unităţii militare unde este încadrat ofiţerul.
    (5) Retragerea avizului conform, în condiţiile alin. (3) lit. b) şi c), se face la propunerea procurorului militar care conduce şi controlează nemijlocit activitatea organului de cercetare penală special, din oficiu sau în urma sesizării formulate de comandantul sau şeful unităţii militare unde este încadrat ofiţerul.
    (6) Calitatea de organ de cercetare penală special încetează, după caz:
    a) la data încetării raporturilor de serviciu ale ofiţerului;
    b) la data numirii ofiţerului într-o funcţie care nu prevede în fişa postului atribuţii specifice de cercetare penală specială;
    c) la data transferului ofiţerului;
    d) la data suspendării raporturilor de serviciu, cu excepţia situaţiei de suspendare pentru efectuarea concediului de creştere a copilului;
    e) la data retragerii avizului conform, primit potrivit prevederilor art. 55 alin. (5) din Legea nr. 135/2010, cu modificările şi completările ulterioare.

    (7) În situaţiile prevăzute la alin. (6) lit. a)-d), şeful Direcţiei poliţie militară informează procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în maximum 5 zile, cu privire la cauza care a determinat încetarea calităţii de ofiţer cu atribuţii specifice organelor de cercetare penală speciale, avizul conform încetând de drept.
    (8) La evaluarea profesională a organelor de cercetare penală speciale care se realizează de către şeful nemijlocit, se va ţine cont şi de referatul conducătorului parchetului militar sub conducerea şi controlul căruia îşi desfăşoară acestea activitatea.
    (9) Regulamentul privind întocmirea şi comunicarea referatului prevăzut la alin. (8) se aprobă prin ordin comun al ministrului apărării naţionale şi al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (10) Numirea, promovarea, transferul, limitele de vârstă şi celelalte aspecte ale carierei organelor de cercetare penală speciale sunt supuse prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
    (11) Răspunderea disciplinară a organelor de cercetare penală speciale se stabileşte în condiţiile Legii nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare.
    (12) Pentru faptele de indisciplină săvârşite de organele de cercetare penală speciale, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie poate solicita ministrului apărării naţionale declanşarea cercetării prealabile pentru angajarea răspunderii disciplinare.

    CAP. V
    Personalul poliţiei militare
    ART. 18
    (1) Personalul poliţiei militare se compune din personal militar.
    (2) Personalul militar al poliţiei militare este format din cadre militare şi soldaţi şi gradaţi profesionişti.
    (3) Cadrelor militare din poliţia militară li se aplică dispoziţiile Legii nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Soldaţilor şi gradaţilor profesionişti li se aplică dispoziţiile Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 19
    (1) Numărul posturilor de ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri, soldaţi şi gradaţi profesionişti, în timp de pace şi la mobilizare sau concentrare, se stabileşte prin ordin al ministrului apărării naţionale, în limita efectivelor aprobate prin hotărâre a Guvernului.
    (2) Mutarea, transferarea sau detaşarea personalului poliţiei militare se poate face în cazurile şi în condiţiile prevăzute prin lege.

    CAP. VI
    Drepturi şi obligaţii
    ART. 20
    Personalul militar al poliţiei militare îşi desfăşoară activitatea profesională cu respectarea principiilor imparţialităţii, nediscriminării, proporţionalităţii şi gradualităţii.

    ART. 21
    În exercitarea misiunilor şi îndeplinirea atribuţiilor stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, personalul militar al poliţiei militare are următoarele competenţe:
    a) să stabilească zone militare restricţionate temporar pe domeniul public, în vederea îndeplinirii misiunilor ce revin Armatei României, cu consultarea autorităţilor publice centrale sau locale, după caz;
    b) să solicite autorităţilor şi instituţiilor publice, persoanelor fizice sau juridice de drept public sau privat date şi documente necesare îndeplinirii misiunilor;
    c) să solicite intervenţia organelor abilitate, pentru dispunerea măsurilor din aria de competenţă, conform legii, împotriva persoanelor care pun în pericol îndeplinirea misiunilor.


    ART. 22
    Personalul militar al poliţiei militare şi membrii familiei acestuia au dreptul, în condiţiile legii, la protecţie din partea structurilor specializate ale statului faţă de ameninţările sau violenţele la care ar putea fi supuşi, ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea.

    ART. 23
    (1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul militar al poliţiei militare este obligat să îşi facă cunoscută calitatea şi să prezinte insigna sau legitimaţia de serviciu, după caz, cu excepţia situaţiilor în care eficienţa intervenţiei sau siguranţa personală ar fi periclitată.
    (2) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul militar al poliţiei militare răspunde, după caz, administrativ, civil, disciplinar sau penal, potrivit dispoziţiilor legale.

    CAP. VII
    Asigurarea logistică şi financiară a poliţiei militare
    ART. 24
    (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 6-14, precum şi pentru autoapărare, poliţia militară are în înzestrare armament, muniţie, tehnică, echipamente, materiale, aparatură tehnică specifică şi mijloace de transport.
    (2) Structurile de poliţie militară utilizează, potrivit legii, un parc propriu de mijloace de transport, câini de serviciu şi alte mijloace necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege.
    (3) Pe timpul participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului naţional, în conformitate cu mandatul încredinţat, poliţia militară poate deţine spaţii pentru persoanele aflate în stare legală de deţinere ori reţinere care fac parte din Ministerul Apărării Naţionale şi care au comis infracţiuni pe timpul participării la misiuni şi operaţiuni în afara teritoriului naţional, precum şi pentru depozitarea obiectelor, bunurilor şi substanţelor confiscate sau reţinute.

    ART. 25
    (1) Uniforma personalului militar al poliţiei militare, însemnele distinctive, forma şi conţinutul insignei şi ale documentelor de legitimare a acestuia, precum şi sigla poliţiei militare se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naţionale.
    (2) Autovehiculele destinate îndeplinirii misiunilor specifice poliţiei militare poartă inscripţia „POLIŢIA MILITARĂ“ şi folosesc, în condiţiile legii, semnale speciale de avertizare luminoase şi sonore.

    ART. 26
    Finanţarea activităţii poliţiei militare şi a ofiţerilor cu atribuţii specifice organelor de cercetare penală speciale se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale
    ART. 27
    La data de 15 mai, în fiecare an, se sărbătoreşte Ziua Poliţiei Militare.

    ART. 28
    Prezenta lege intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    ALFRED-ROBERT SIMONIS
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 16 octombrie 2023.
    Nr. 273.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016