Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Legea audiovizualului nr. 504/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 534 din 22 iulie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, după punctul 15 se introduce un nou punct, pct. 15^1, cu următorul cuprins:
"15^1. comunicări audiovizuale cu caracter educativ - mesaje transmise prin intermediul serviciilor media audiovizuale, cu caracter comercial, având scop informativ şi formativ, concepute pentru a creşte gradul de conştientizare şi înţelegere a unor probleme de interes public, prin prezentarea de informaţii, analize sau recomandări, într-un format accesibil şi adecvat publicului-ţintă, fiind destinate să contribuie la educarea şi responsabilizarea societăţii cu privire la diverse aspecte sociale, culturale, juridice sau de sănătate publică;"
2. La articolul 15, alineatul (1^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1^1) Este interzisă emiterea recomandării cu privire la difuzarea în regim de anunţ de interes public a spoturilor informative radio-TV, cu excepţia celei prevăzute la cap. III^7."
3. La articolul 17 alineatul (1) litera d), după punctul 4 se introduce un nou punct, pct. 4^1, cu următorul cuprins:
"4^1. transmiterea informaţiilor şi a comunicatelor oficiale ale autorităţilor publice cu privire la consecinţele consumului şi traficului de droguri în rândul cetăţenilor şi ale traficului de persoane;"
4. După articolul 42^10 se introduce un nou capitol, capitolul III^7, cuprinzând art. 42^11 şi 42^12, cu următorul cuprins:
" CAP. III^7
Comunicări audiovizuale cu caracter educativ privind consecinţele dăunătoare ale consumului şi traficului de droguri şi ale traficului de persoane, precum şi importanţa prevenirii şi combaterii acestor fenomene
ART. 42^11
(1) Comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind consecinţele dăunătoare ale consumului şi traficului de droguri şi ale traficului de persoane şi importanţa prevenirii şi combaterii acestor fenomene trebuie să respecte următoarele condiţii:
a) să informeze cetăţenii cu privire la consecinţele dăunătoare ale consumului şi traficului de droguri şi ale traficului de persoane;
b) să informeze cetăţenii cu privire la existenţa centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri;
c) să prevină cetăţenii cu privire la posibilitatea inserării diverselor substanţe cu efecte psihedelice în paharele de băutură lăsate nesupravegheate în localuri, cluburi sau alte spaţii aglomerate, precum şi la metodele utilizate pentru recrutarea victimelor traficului de persoane;
d) să fie adaptate la strategiile statului român în privinţa prevenirii şi combaterii consumului şi traficului de droguri şi a traficului de persoane.
(2) Conţinutul şi elaborarea comunicărilor audiovizuale cu caracter educativ se stabilesc de către Consiliu, după consultarea cu organismele care sunt implicate, la nivel naţional, în prevenirea şi combaterea consumului şi traficului de droguri şi a traficului de persoane.
(3) Consiliul iniţiază discuţii cu radiodifuzorii în vederea pregătirii campaniei de informare publică şi selectează posturile de radio şi de televiziune aflate în jurisdicţia României, care deţin licenţă audiovizuală şi au avut în structura de programe emisiuni informative, culturale şi educative de interes public, în ordinea audienţei, pentru publicul-ţintă, cu vârste între 10 şi 50 de ani, ca medie pe tot anul anterior desfăşurării campaniei. Campania de informare publică se va derula lunar.
(4) Cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare publică, Consiliul trimite posturilor de radio şi de televiziune selectate materialele de informare în scopul adaptării acestora la grila de programe.
(5) Pentru zonele în care populaţia minoritară depăşeşte procentul de 10% din totalul populaţiei, furnizorii de servicii de televiziune şi de radiodifuziune care, conform licenţei audiovizuale, transmit în limba minorităţilor naţionale vor difuza mesajele stabilite de Consiliu, conform alin. (2), în limbile respectivelor minorităţi.
(6) În termen de 60 de zile de la data finalizării fiecărei campanii de informare, Consiliul publică un raport de monitorizare care conţine numărul zilnic de difuzări ale comunicărilor audiovizuale cu caracter educativ de către posturile de radio şi de televiziune selectate, intervalele orare de difuzare, precum şi impactul pe care întreaga campanie l-a avut, măsurat prin rata audienţei calculate pentru fiecare post de radio şi de televiziune în parte.
ART. 42^12
Cheltuielile ocazionate cu difuzarea mesajelor prevăzute la art. 42^11 se negociază de Consiliu cu radiodifuzorii şi se plătesc din fondul de rezervă al Guvernului, în baza unui deviz şi a facturilor emise."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
CIPRIAN-CONSTANTIN ŞERBAN
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
MIRCEA ABRUDEAN
Bucureşti, 24 martie 2025.
Nr. 27.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: