Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 265 din 3 octombrie 2023  privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 265 din 3 octombrie 2023 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 893 din 4 octombrie 2023
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97 din 29 iunie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 648 din 30 iunie 2022, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I, după punctul 11 se introduc trei noi puncte, punctele 11^1-11^3, cu următorul cuprins:
    "11^1. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    ART. 7
    (1) În situaţia în care, în urma verificărilor administrative şi/sau la faţa locului, autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor europene consideră necesare investigaţii suplimentare pentru a stabili eligibilitatea cheltuielilor care i-au fost solicitate la rambursare/plată de către un beneficiar, aceasta are dreptul, înainte de rambursarea/plata sumelor către beneficiar, să se adreseze pentru realizarea acestor investigaţii structurilor de control prevăzute la art. 20 alin. (1) şi (4).
    (2) Verificările efectuate de structurile de control prevăzute la art. 20 alin. (1) şi (4) în vederea constatării caracterului eligibil al unor cheltuieli solicitate de un beneficiar înainte de rambursarea/plata lor de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene se organizează şi se desfăşoară după proceduri proprii şi reprezintă o activitate distinctă de activitatea organizată şi desfăşurată în aplicarea prevederilor art. 21 alin. (1)-(16).
11^2. La articolul 8, alineatele (1) şi (1^1) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    ART. 8
    (1) Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene au obligaţia să sesizeze fără întârziere Parchetul European în cazul constatării unor indicii de fraudă pentru care acesta ar putea să îşi exercite competenţa în conformitate cu prevederile art. 22 şi art. 25 alin. (2) şi (3) din Regulamentul (UE) 2017/1.939 al Consiliului din 12 octombrie 2017 de punere în aplicare a unei forme de cooperare consolidată în ceea ce priveşte instituirea Parchetului European (EPPO) şi să informeze DLAF.
    (1^1) Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene au obligaţia să sesizeze fără întârziere DLAF şi organele de urmărire penală în cazul constatării unor indicii de fraudă, în situaţiile în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1).
11^3. La articolul 8, după alineatul (1^1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^2), cu următorul cuprins:
    (1^2) Dacă în vederea punerii în aplicare a prevederilor alin. (1) sunt necesare verificări administrative suplimentare, care nu pot fi realizate de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, acestea sesizează DLAF."

    2. La articolul I punctul 14, alineatul (2) al articolului 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru personalul prevăzut la art. 10 alin. (1), precum şi pentru persoanele care exercită funcţii/demnităţi prevăzute expres la art. 1 din Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, evaluarea conflictelor de interese se realizează de către Agenţia Naţională de Integritate."

    3. La articolul I, după punctul 18 se introduce un nou punct, punctul 18^1, cu următorul cuprins:
    "18^1. La articolul 20 alineatul (2), punctul 2 al literei d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2. atunci când autoritatea de certificare constată că nu au fost valorificate integral constatările cu implicaţii financiare din rapoartele sale de verificare;"

    4. La articolul I, după punctul 24 se introduce un nou punct, punctul 24^1, cu următorul cuprins:
    "24^1. La articolul 21, partea introductivă a alineatului (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    (5) În vederea constatării neregulilor şi stabilirii creanţelor bugetare, conducerea instituţiei publice în cadrul căreia funcţionează structura de control în situaţiile de excepţie/derogare prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. d) şi, după caz, la art. 20 alin. (4), respectiv conducerea autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, în celelalte situaţii, aprobă:"

    5. La articolul I, după punctul 31 se introduce un nou punct, punctul 31^1, cu următorul cuprins:
    "31^1. La articolul 31, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
    (4) Titlul de creanţă poate fi anulat prin decizia autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, în situaţia în care în raportul final de audit emis de Autoritatea de audit/structurile de audit intern/structurile de audit extern, respectiv în raportul final de verificare emis de Autoritatea de Certificare şi Plată, se renunţă la recomandările formulate în proiectul raportului de audit sau raportul de verificare.

    (5) Formatul standard al deciziei de anulare a titlului de creanţă este prevăzut în normele metodologice."

    6. La articolul I punctul 32, alineatul (3^1) al articolului 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3^1) În cazul fondurilor aferente politicii de coeziune ale Uniunii Europene şi Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi fondurilor aferente domeniului afaceri interne, titlurile de creanţă, contestaţiile administrative formulate împotriva acestora şi deciziile de soluţionare a contestaţiilor, emise în format electronic, cu semnătură electronică calificată conform prevederilor legale în vigoare, se comunică prin funcţionalităţile disponibile ale sistemului informatic sau prin alte funcţionalităţi disponibile la nivelul autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi al beneficiarilor."

    7. La articolul I, după punctul 47 se introduce un nou punct, punctul 47^1, cu următorul cuprins:
    "47^1. La articolul 57^4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    ART. 57^4
    (1) Autoritatea de certificare din cadrul programelor finanţate din instrumente structurale, din fondurile aferente Instrumentului de asistenţă pentru preaderare şi din Fondul European pentru Pescuit aplică măsura amânării certificării pentru sumele care reprezintă constatări cu implicaţii financiare, la nivelul stabilit în proiectul de raport/raportul final de audit/control/verificare la faţa locului emis de Autoritatea de audit/Comisia Europeană/Curtea Europeană de Conturi/Autoritatea de certificare, până la finalizarea procedurii contradictorii."

    8. La articolul I, după punctul 54 se introduce un nou punct, punctul 54^1, cu următorul cuprins:
    "54^1. La articolul 60 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    a) neînregistrarea de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene a tuturor constatărilor cu implicaţii financiare din actele de control/audit întocmite de reprezentanţii Uniunii Europene/donatorului public internaţional, a celor din actele de control emise de DLAF, a celor din rapoartele de audit emise de Autoritatea de audit/structurile de audit intern şi a celor din rapoartele de verificare emise de autoritatea de certificare, precum şi a tuturor sesizărilor validate sau respinse;"

    9. La articolul I punctul 55, litera b) a alineatului (1) al articolului 60 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) netransmiterea de către autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, în termenul prevăzut în prezenta ordonanţă de urgenţă, a tuturor constatărilor cu implicaţii financiare din actele de control/audit întocmite de reprezentanţii Uniunii Europene/donatorului public internaţional, a celor din actele de control emise de DLAF, a celor din rapoartele de audit emise de Autoritatea de audit/structurile de audit intern şi a celor din rapoartele de verificare emise de autoritatea de certificare, precum şi a sesizărilor către structurile de control prevăzute la art. 20;"

    10. La articolul I, după punctul 55 se introduce un nou punct, punctul 56, cu următorul cuprins:
    "56. La articolul 60, partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    (2) Se consideră circumstanţă agravantă a abaterii menţionate la alin. (1) lit. c) situaţia în care constatările cu implicaţii financiare sunt incluse în:"



    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    VASILE-DANIEL SUCIU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ

    Bucureşti, 3 octombrie 2023.
    Nr. 265.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016