Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 222 din 19 noiembrie 2019  pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2019 privind reglementarea unor măsuri pentru stingerea unor obligaţii fiscale şi bugetare, precum şi unele măsuri referitoare la obligaţiile de plată aferente împrumuturilor din venituri din privatizare şi împrumuturilor contractate de statul român de la instituţii de credit şi subîmprumutate operatorilor economici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 222 din 19 noiembrie 2019 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2019 privind reglementarea unor măsuri pentru stingerea unor obligaţii fiscale şi bugetare, precum şi unele măsuri referitoare la obligaţiile de plată aferente împrumuturilor din venituri din privatizare şi împrumuturilor contractate de statul român de la instituţii de credit şi subîmprumutate operatorilor economici

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 933 din 20 noiembrie 2019
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60 din 4 iulie 2019 privind reglementarea unor măsuri pentru stingerea unor obligaţii fiscale şi bugetare, precum şi unele măsuri referitoare la obligaţiile de plată aferente împrumuturilor din venituri din privatizare şi împrumuturilor contractate de statul român de la instituţii de credit şi subîmprumutate operatorilor economici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 5 iulie 2019, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul 1, alineatul (1) şi litera a) a alineatului (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează o modalitate specială de stingere a obligaţiilor fiscale şi bugetare, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, ale operatorilor economici care deţin capacităţi de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare instalate în Sistemul electroenergetic naţional reprezentând active funcţionale energetice şi activele miniere ce asigură cărbunele necesar funcţionării acestora.
    ................................................................................................
    a) active funcţionale energetice - totalitatea bunurilor mobile şi imobile aparţinând unui operator economic care deţine capacităţi de producţie a energiei electrice şi termice în cogenerare care concură la asigurarea siguranţei Sistemului electroenergetic naţional şi la furnizarea energiei termice în sistem centralizat. Activul funcţional energetic reprezintă o componentă a unităţilor dispecerizabile de producere a energiei electrice;"

    2. La articolul 2, alineatele (1), (2), (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 263 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, oricând, la cererea operatorilor economici care deţin capacităţi de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare furnizate în sistem centralizat, instalate în Sistemul electroenergetic naţional, reprezentând active funcţionale energetice şi active miniere ce asigură cărbunele necesar funcţionării acestora, creanţele fiscale şi bugetare administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se sting prin trecerea în proprietatea publică a statului şi în administrarea Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri a unor active, aflate în proprietatea acestora.
    (2) Cererea operatorilor economici aprobată prin hotărârea adunării generale a acţionarilor va cuprinde o analiză tehnico-economică privind justificarea operaţiunii şi efectele acesteia şi va fi însoţită de avizul favorabil al Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri şi al operatorului de transport şi sistem - Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice «Transelectrica» - S.A., inclusiv cu privire la caracterul necesar al activului respectiv pentru siguranţa Sistemului electroenergetic naţional şi al unităţii administrativ-teritoriale dacă activele respective concură şi la asigurarea furnizării energiei termice în sistem centralizat şi dacă unitatea teritorială respectivă solicită preluarea acestor active.
    (3) Nu pot face obiectul operaţiunilor prevăzute la alin. (1) activele funcţionale energetice pentru care operatorii economici nu deţin licenţe sau autorizaţii de funcţionare aflate în perioada de valabilitate la data transferului, precum şi cele care nu sunt autorizate sau nu sunt în curs de autorizare din punctul de vedere al protecţiei mediului la momentul transferului.
    ................................................................................................
    (5) Stingerea creanţelor fiscale şi bugetare se va face la valoarea bunurilor ce intră în componenţa activelor funcţionale energetice şi activelor miniere ce asigură cărbunele necesar funcţionării acestora, stabilită prin raportul de evaluare întocmit de către un evaluator autorizat în condiţiile legii."

    3. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cererea va fi însoţită de lista bunurilor aferente activelor funcţionale energetice şi activelor miniere ce asigură cărbunele necesar funcţionării acestora, raportul de evaluare a acestora, prevăzute la art. 2 alin. (6), precum şi procesul-verbal prevăzut la art. 2 alin. (7)."

    4. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Bunurile mobile şi imobile aferente activelor funcţionale energetice şi activelor miniere ce asigură cărbunele necesar funcţionării acestora, transferate în domeniul public al statului în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, vor face obiectul unor contracte de concesiune încheiate în condiţiile legii. Procedura de atribuire a contractelor de concesiune, încheierea, executarea şi încetarea contractului de concesiune de bunuri proprietate publică se realizează cu respectarea prevederilor art. 302-331 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, cu excepţia situaţiilor în care prin prezenta ordonanţă de urgenţă se dispune altfel."

    5. După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 6^1
    Prin excepţie de la prevederile art. 6, bunurile mobile şi imobile aferente activelor funcţionale energetice care concură şi la asigurarea furnizării energiei termice în sistem centralizat transferate în domeniul public al statului în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă pot trece din domeniul public al statului în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale, la solicitarea expresă justificată a acestora în vederea satisfacerii unor obiective de interes local."

    6. La articolul 9 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În cazul stingerii unor obligaţii fiscale şi bugetare prin operaţiunile prevăzute la cap. I, recuperarea ajutorului de stat declarat ilegal se realizează cu prioritate, înainte de orice altă creanţă fiscală sau bugetară."

    7. După articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 14, cu următorul cuprins:
    "ART. 14
    Măsurile prevăzute prin prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică şi operatorilor economici aflaţi în procedură de insolvenţă, cu aplicarea legislaţiei specifice."



    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    TEODOR-VIOREL MELEŞCANU

    Bucureşti, 19 noiembrie 2019.
    Nr. 222.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016