Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 207 din 11 iulie 2022  pentru reglementarea unor măsuri privind cadrul general  aplicabil constituirii şi funcţionării băncilor de dezvoltare din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 207 din 11 iulie 2022 pentru reglementarea unor măsuri privind cadrul general aplicabil constituirii şi funcţionării băncilor de dezvoltare din România

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 693 din 12 iulie 2022
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. 1
    Prezenta lege reglementează cadrul general privind constituirea şi funcţionarea băncilor de dezvoltare pe teritoriul României.

    ART. 2
    (1) Băncile de dezvoltare din România, denumite în continuare bănci de dezvoltare, sunt instituţii de credit care sunt constituite şi care funcţionează ca instituţii de credit, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale reglementărilor emise de Banca Naţională a României în aplicarea acestora, ale Legii nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, cu modificările şi completările ulterioare, ale legislaţiei europene şi naţionale din domeniul ajutorului de stat, inclusiv în ceea ce priveşte mecanismul de prevenire a fenomenului de excludere (crowding out) a instituţiilor financiare private, ale legislaţiei europene privind administrarea de instrumente financiare din fonduri europene şi de acordare de finanţări în cadrul fondurilor şi iniţiativelor de investiţii la nivelul Uniunii Europene, ale legislaţiei din domeniul finanţelor publice, precum şi ale prezentei legi şi ale altor acte normative aplicabile instituţiilor de credit.
    (2) Băncile de dezvoltare sunt persoane juridice române constituite ca societăţi pe acţiuni, al căror act constitutiv este elaborat în conformitate cu prevederile Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentei legi.

    ART. 3
    (1) Băncile de dezvoltare au ca scop sprijinirea antreprenorialului, dezvoltarea socioeconomică şi regională în România prin promovarea investiţiilor şi facilitarea accesului la finanţare pentru beneficiarii eligibili în acele sectoare în care au fost identificate disfuncţionalităţi ale pieţei financiare şi decalaje de finanţare, în baza unei analize independente ex-ante, în scopul atenuării şi reducerii lor prin desfăşurarea de activităţi de dezvoltare, în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene aplicabilă şi cu actele constitutive ale băncilor de dezvoltare.
    (2) Banca Naţională a României nu este ţinută responsabilă de îndeplinirea obiectivelor băncilor de dezvoltare.
    (3) În activitatea de autorizare şi supraveghere a băncilor de dezvoltare, Banca Naţională a României este competentă exclusiv în ceea ce priveşte aplicarea dispoziţiilor legislaţiei bancare doar în legătură cu activitatea bancară derulată de acestea în nume şi cont propriu.
    (4) Banca Naţională a României nu este ţinută responsabilă în ceea ce priveşte respectarea de către băncile de dezvoltare a legislaţiei în materie de ajutor de stat, inclusiv în ceea ce priveşte mecanismul de prevenire a fenomenului de excludere (crowding-out) a instituţiilor financiare private, a legislaţiei europene privind administrarea de instrumente financiare din fonduri europene şi de acordare de finanţări în cadrul fondurilor şi iniţiativelor de investiţii la nivelul Uniunii Europene, a legislaţiei din domeniul finanţelor publice.

    ART. 4
    (1) Constituirea, organizarea şi funcţionarea fiecărei bănci de dezvoltare se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor, care reprezintă statul român, în calitatea sa de acţionar unic al fiecărei bănci de dezvoltare.
    (2) Băncile de dezvoltare se pot constitui şi pot funcţiona doar pe baza autorizaţiei emise de Banca Naţională a României, în conformitate cu prevederile referitoare la autorizarea unei instituţii de credit cuprinse în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în Regulamentul (UE) nr. 575/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi în reglementările emise de Banca Naţională a României în aplicarea acestora.
    (3) În vederea obţinerii aprobării de constituire a băncilor de dezvoltare, documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale reglementărilor emise de Banca Naţională a României în aplicarea acestora se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor şi se depune la Banca Naţională a României.
    (4) În vederea pregătirii documentaţiei prezentate la alin. (3), pentru obţinerea aprobării de constituire a fiecărei bănci de dezvoltare se autorizează Ministerul Finanţelor:
    a) să contracteze serviciile unui auditor financiar în vederea întocmirii raportului de audit asupra examinării informaţiilor financiare prognozate pentru băncile de dezvoltare, întocmit în conformitate cu Standardele internaţionale privind angajamentele de asigurare relevante şi cu contractul încheiat între părţi, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice;
    b) prin derogare de la art. 111 alin. (2) lit. b^1) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să contracteze serviciile auditorului financiar al unei bănci de dezvoltare, în conformitate cu reglementările Băncii Naţionale a României în vigoare şi cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice.

    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în vederea obţinerii aprobării de constituire a băncilor de dezvoltare de la Banca Naţională a României, Ministerul Finanţelor promovează un memorandum pentru obţinerea acordului de principiu al Guvernului asupra proiectului de act constitutiv al băncii de dezvoltare.
    (6) După emiterea unei decizii de autorizare din partea Comisiei Europene în materie de ajutor de stat şi după obţinerea aprobării de constituire a băncilor de dezvoltare de la Banca Naţională a României, proiectul de act constitutiv se aprobă prin hotărâre a Guvernului, iar modificările şi completările ulterioare ale acestuia urmează a fi efectuate în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Aprobarea de către Banca Naţională a României a constituirii băncilor de dezvoltare nu garantează obţinerea autorizaţiei de funcţionare, aceasta indicând doar permisiunea dată acţionarului de a proceda la constituirea băncilor de dezvoltare potrivit dispoziţiilor legale şi în conformitate cu modalităţile prevăzute în documentaţia prezentată.
    (8) După aprobarea constituirii unei bănci de dezvoltare de către Banca Naţională a României, reprezentantul acţionarului unic întreprinde demersurile necesare înregistrării la registrul comerţului.
    (9) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare, după înregistrarea la registrul comerţului, se depune la Banca Naţională a României documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale reglementărilor emise de Banca Naţională a României în aplicarea acesteia.
    (10) Băncile de dezvoltare îşi încep activitatea după obţinerea autorizaţiei de funcţionare emise de Banca Naţională a României, potrivit alin. (2).
    (11) Băncile de dezvoltare vor avea sediul social şi, după caz, sediul real pe teritoriul României.
    (12) Denumirea unei bănci de dezvoltare este în limba română.

    ART. 5
    (1) Băncile de dezvoltare acţionează în nume şi cont propriu, prin resursele proprii, şi, după caz, în numele şi contul statului, pe bază de mandat acordat de acţionarul unic, prin Ministerul Finanţelor.
    (2) Prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 4 alin. (1) se vor detalia tipurile de activităţi de dezvoltare desfăşurate în nume şi cont propriu şi în numele şi contul statului, iar pentru activităţile în contul şi numele statului se vor stabili legislaţia aplicabilă, mecanismul şi autoritatea de supraveghere.
    (3) Obiectul de activitate al băncilor de dezvoltare se stabileşte prin actul constitutiv aprobat în condiţiile prevăzute la art. 4, cu respectarea prevederilor art. 18-20 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale prezentei legi şi ale legislaţiei date în aplicarea acesteia.
    (4) Băncile de dezvoltare pot desfăşura activităţile prevăzute în actul constitutiv în limita obiectului de activitate autorizat de către Banca Naţională a României.
    (5) Fără a aduce atingere prevederilor art. 2 alin. (1), băncile de dezvoltare, în activitatea derulată în numele şi contul statului, implementează şi/sau administrează instrumente financiare finanţate din fondurile europene şi pot acorda finanţări în cadrul fondurilor şi iniţiativelor de investiţii la nivelul Uniunii Europene, inclusiv investiţii cofinanţate de Grupul Băncii Europene de Investiţii sau de alte instituţii financiare internaţionale.
    (6) Conturile curente ale beneficiarilor eligibili definiţi conform art. 6 alin. (1) ai băncilor de dezvoltare, deschise la acestea, sunt considerate depozite.
    (7) Băncile de dezvoltare nu atrag depozite de la persoane fizice.
    (8) Înfiinţarea şi activităţile băncilor de dezvoltare se efectuează cu respectarea legislaţiei în materie de ajutor de stat.
    (9) Respectarea de către băncile de dezvoltare a legislaţiei în materie de ajutor de stat este independentă de responsabilităţile Băncii Naţionale a României.
    (10) În desfăşurarea activităţilor lor, băncile de dezvoltare funcţionează în baza principiilor de transparenţă, independenţă, neutralitate concurenţială, profitabilitate din perspectiva autofinanţării, eficienţă, compatibilitate cu reglementările în domeniul ajutorului de stat şi a celor mai bune practici bancare în domeniu.
    (11) Băncile de dezvoltare acordă inclusiv finanţare în condiţii de piaţă pentru activităţi de dezvoltare şi acţionează complementar cu instituţiile de credit în scopul remedierii deficitului de finanţare şi disfuncţionalităţilor pieţei financiare.
    (12) În cazul acordării finanţării în condiţiile alin. (11), băncile de dezvoltare au obligaţia aplicării mecanismului de prevenire a fenomenului de excludere (crowding out) a instituţiilor financiare private, prezentat în actul constitutiv al fiecărei bănci de dezvoltare.
    (13) În desfăşurarea activităţilor în nume şi în cont propriu, precum şi în numele şi în contul statului, băncile de dezvoltare acţionează în mod direct şi/sau prin intermediul instituţiilor de credit sau al altor intermediari financiari.
    (14) Băncile de dezvoltare nu pot finanţa direct sau indirect niciun partid politic sau nicio campanie electorală.
    (15) Contabilitatea băncilor de dezvoltare se realizează distinct pe operaţiuni desfăşurate în numele şi în contul statului şi pe operaţiuni desfăşurate în nume şi cont propriu, fiecare dintre aceste activităţi fiind auditate separat.

    ART. 6
    (1) Băncile de dezvoltare oferă produse financiare în principal următoarelor categorii-ţintă de beneficiari eligibili:
    a) întreprinderi mici şi mijlocii, inclusiv microîntreprinderi şi cele nou-înfiinţate de tip start-up, precum şi cele din domenii inovatoare;
    b) unităţi administrativ-teritoriale, companii de utilităţi publice aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale;
    c) companii de stat şi alte întreprinderi, în afara celor prevăzute la lit. a);
    d) universităţi, institute de cercetare-dezvoltare, entităţi publice socioculturale, întreprinderi sociale.

    (2) Băncile de dezvoltare sprijină beneficiarii eligibili, în principal prin următoarele produse financiare:
    a) împrumuturi;
    b) garanţii pentru beneficiarii eligibili menţionaţi la alin. (1) lit. b) şi d);
    c) investiţii de capital de tip acţiuni şi participaţii.

    (3) În desfăşurarea activităţii, băncile de dezvoltare acordă atenţie în principal următoarelor domenii şi activităţi-ţintă:
    a) activitatea economică desfăşurată de întreprinderile mici şi mijlocii;
    b) domenii şi activităţi finanţate din fonduri europene;
    c) cercetare, dezvoltare şi inovare;
    d) agricultură;
    e) proiecte mari de infrastructură care contribuie la dezvoltarea regională şi naţională;
    f) investiţii strategice.

    (4) Prin actul constitutiv se pot stabili şi alte categorii de beneficiari eligibili, produse financiare, domenii şi activităţi-ţintă decât cele prevăzute la alin. (1)-(3).
    (5) Băncile de dezvoltare acordă produse financiare beneficiarilor eligibili incluşi în administraţia publică, cu respectarea legislaţiei din domeniul finanţelor publice.

    ART. 7
    (1) Prin derogare de la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, băncile de dezvoltare sunt deţinute în întregime, în mod direct, pe toată durata de funcţionare, de către statul român, prin Ministerul Finanţelor.
    (2) Îndeplinirea de către statul român, prin Ministerul Finanţelor, a criteriilor pentru acţionari prevăzute la art. 26 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, este prezumată şi nu este supusă evaluării Băncii Naţionale a României.
    (3) Persoana/Persoanele desemnată/desemnate să reprezinte Ministerul Finanţelor în relaţia cu Banca Naţională a României pe parcursul instrumentării cererii de autorizare se stabileşte/se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor.

    ART. 8
    (1) Capitalul social al fiecărei bănci de dezvoltare necesar desfăşurării activităţii în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi de reglementările emise de Banca Naţională a României în aplicarea acestora se asigură din bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate prin legile bugetare anuale, şi/sau din veniturile rezultate din privatizare înregistrate în contul Trezoreriei Statului.
    (2) În vederea capitalizării băncilor de dezvoltare, statul român, prin Ministerul Finanţelor, poate acorda unei bănci de dezvoltare finanţări din surse prevăzute la alin. (1) şi prin instrumente ce îndeplinesc condiţiile prevăzute în capitolele 3 şi 4 din titlul I partea a II-a din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea legislaţiei din domeniul ajutorului de stat.
    (3) Guvernul României aprobă prin hotărâre sumele pentru constituirea sau majorarea capitalului social, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetul de stat, precum şi condiţiile de finanţare prin instrumentele de tipul celor prevăzute la alin. (2). Majorarea sau, după caz, reducerea capitalului social se aprobă în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea legislaţiei în materie de ajutor de stat, fără a aduce atingere prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Cheltuielile cu taxele, tarifele şi alte cheltuieli necesare înfiinţării fiecărei bănci de dezvoltare, precum şi cheltuielile cu chiria aferentă spaţiului destinat funcţionării fiecărei bănci de dezvoltare, până la înmatricularea acesteia la registrul comerţului, se suportă din bugetul Ministerului Finanţelor şi se stabilesc prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 4 alin. (1), cu respectarea legislaţiei în materie de ajutor de stat.
    (5) Statul român, prin Ministerul Finanţelor, se obligă să asigure din bugetul de stat şi/sau din veniturile rezultate din privatizare înregistrate în contul Trezoreriei Statului, cu respectarea legislaţiei din domeniul ajutorului de stat, sumele necesare majorării de capital social al fiecărei bănci de dezvoltare, ca urmare a solicitării Băncii Naţionale a României în contextul analizelor derulate în procesul de autorizare sau pe parcursul procesului de supraveghere, precum şi pentru susţinerea şi dezvoltarea activităţii fiecărei bănci de dezvoltare şi pentru respectarea cerinţelor prudenţiale.

    ART. 9
    (1) Statul român, prin Ministerul Finanţelor, se obligă să garanteze, cu respectarea legislaţiei în materie de ajutor de stat, executarea principalului aferent obligaţiilor de plată asumate în nume şi cont propriu de către fiecare bancă de dezvoltare, precum şi executarea tuturor obligaţiilor de garantare asumate de către acestea, în cazul în care obligaţiile respective nu beneficiază de nicio altă garanţie.
    (2) În ipoteza prevăzută la alin. (1), statul român, prin Ministerul Finanţelor, se subrogă în drepturile băncii de dezvoltare în folosul căreia a făcut plata. Băncile de dezvoltare sunt mandatate să realizeze valorificarea oricăror garanţii reale aferente creanţelor bugetare rezultate din plata garanţiilor emise de băncile de dezvoltare. Sumele rezultate din valorificarea acestor garanţii reale diminuează datoria înregistrată de băncile de dezvoltare faţă de Ministerul Finanţelor conform alin. (1).
    (3) În cazul prevăzut la alin. (1), băncile de dezvoltare trebuie să asigure stingerea datoriei către Ministerul Finanţelor rămase după valorificarea garanţiilor prevăzute la alin. (2), în limita sumelor rezultate din valorificarea garanţiilor aferente creanţelor neperformante ale băncilor de dezvoltare, după deducerea cheltuielilor ocazionate de procesul de valorificare.
    (4) Garanţia statului, prin Ministerul Finanţelor, este necondiţionată, irevocabilă şi executabilă la prima cerere.
    (5) În aplicarea alin. (1), prin hotărâre a Guvernului se stabilesc următoarele:
    a) condiţiile generale de garantare a obligaţiilor băncilor de dezvoltare;
    b) modalitatea de alocare a sumei de plată a garanţiei, astfel încât întotdeauna sumele garantate în perioadele anterioare şi pentru care banca de dezvoltare are obligaţii restante să fie acoperite, precum şi mecanismul de recuperare a sumelor plătite.

    (6) Prin excepţie de la alin. (1), depozitele prevăzute la art. 5 alin. (6) sunt garantate prin Fondul de garantare a depozitelor bancare, conform prevederilor Legii nr. 311/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Băncile de dezvoltare vor efectua raportări periodice privind activitatea desfăşurată către Ministerul Finanţelor, în calitate de acţionar.

    ART. 10
    (1) Fără a aduce atingere prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale reglementărilor emise de Banca Naţională a României în aplicarea acesteia, sistemul de administrare al băncilor de dezvoltare se stabileşte prin actul constitutiv al acestora.
    (2) Procedura de numire a membrilor organelor statutare ale fiecărei bănci de dezvoltare se stabileşte prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 4 alin. (1).
    (3) Membrii organelor de conducere ale băncilor de dezvoltare trebuie să respecte cerinţele de adecvare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi de reglementările emise de Banca Naţională a României în aplicarea acesteia.
    (4) Membrii organelor de conducere ale băncilor de dezvoltare îşi exercită atribuţiile în mod independent, cu loialitate, diligenţă şi respectând obiectivele şi strategia stabilită de adunarea generală a acţionarilor a fiecărei bănci de dezvoltare.
    (5) Deciziile privind managementul activelor şi pasivelor băncilor de dezvoltare se iau de către organele de conducere ale acestora, în condiţiile legii şi ale actului constitutiv, fără implicarea sau acordul Ministerului Finanţelor, care reprezintă statul român, în calitatea sa de acţionar unic al fiecărei bănci de dezvoltare, şi fără implicarea sau acordul oricărei alte autorităţi sau instituţii publice, cu excepţia Băncii Naţionale a României, în exercitarea prerogativelor de autoritate competentă pe linia supravegherii prudenţiale.
    (6) Deciziile privind politica bancară trebuie să se bazeze doar pe considerente economice, în ceea ce priveşte activităţile efectuate în nume şi cont propriu, în condiţii de piaţă, respectiv să se bazeze pe mandatele specifice acordate în ceea ce priveşte activităţile de dezvoltare efectuate, analiza imparţială a acestora fiind primordială în realizarea scopului şi activităţii băncilor de dezvoltare.
    (7) Contractul de mandat al membrilor sistemului de administrare al băncilor de dezvoltare include indicatori de performanţă financiari şi nefinanciari. În contractul de mandat se prevăd în mod obligatoriu ţinte cuantificabile privind obiectivele şi strategia stabilită de adunarea generală a acţionarilor.

    ART. 11
    (1) În scopul desfăşurării activităţilor de către fiecare bancă de dezvoltare, necesare obţinerii aprobării de constituire şi autorizării funcţionării ca instituţie de credit de la Banca Naţională a României, primii membri ai organelor statutare se nominalizează de către Ministerul Finanţelor prin ordin al ministrului finanţelor şi până la înmatricularea băncii de dezvoltare la registrul comerţului sunt remuneraţi din bugetul Ministerului Finanţelor, în cuantumul stabilit prin ordin al ministrului finanţelor.
    (2) Mandatul primilor membri ai organelor statutare începe de la înmatricularea la registrul comerţului a fiecărei bănci de dezvoltare.

    ART. 12
    (1) Sursele de finanţare necesare pentru derularea activităţilor desfăşurate de băncile de dezvoltare sunt:
    a) comisioane, dobânzi şi tarife rezultate din prestarea activităţilor specifice şi suportate de către beneficiarii eligibili ai produselor financiare ale băncilor de dezvoltare;
    b) împrumuturi contractate de pe piaţa financiară internă şi internaţională;
    c) împrumuturi de la instituţii financiare internaţionale;
    d) fonduri încredinţate pe bază de mandat de autorităţi ale administraţiei publice şi/sau în cadrul iniţiativelor de investiţii la nivelul Uniunii Europene;
    e) fonduri de la bugetul de stat şi/sau venituri din privatizare;
    f) împrumuturi subordonate acordate de statul român;
    g) alte surse de finanţare conform legii.

    (2) Băncile de dezvoltare pot atrage finanţări rambursabile prin împrumuturi contractate pe baze bilaterale şi prin emiterea de obligaţiuni pe pieţele financiare către investitori instituţionali.
    (3) În cazul în care băncile de dezvoltare au lichidităţi disponibile, acestea vor fi folosite fără a aduce atingere cerinţelor prudenţiale prevăzute de cadrul de reglementare aplicabil instituţiilor de credit. Băncile de dezvoltare pot plasa lichidităţile disponibile în titluri de stat, precum şi în alte instrumente ale pieţei monetare şi instrumente financiare, în condiţiile legii.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    FLORIN-VASILE CÎŢU

    Bucureşti, 11 iulie 2022.
    Nr. 207.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016