Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 198 din 16 aprilie 2002  pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţa fiscală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 198 din 16 aprilie 2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţa fiscală

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 287 din 29 aprilie 2002
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. UNIC
    Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 71 din 30 august 2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, adoptată în temeiul art. 1 pct. II.1 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 538 din 1 septembrie 2001, cu următoarele modificări şi completări:
    1. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Activitatea de consultanţa fiscală consta în acordarea de servicii profesionale privind asistenţa de specialitate la întocmirea declaraţiilor de impozite şi taxe, asistenţa pe probleme fiscale şi referitor la creanţele bugetare, cum sunt: amenzi, penalităţi şi majorări, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, precum şi de reprezentare în faţa organelor fiscale, iar în faţa organelor judecătoreşti, în calitate de expert."

    2. La articolul 4, litera a) va avea următorul cuprins:
    "a) să fie licentiati ai unei facultăţi cu profil economic;"

    3. La articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Examenul consta în susţinerea unei probe scrise şi a unei probe orale. Materiile de examinare pentru cele doua probe sunt următoarele:
    a) legislaţie fiscală;
    b) gestiune financiară şi contabilitatea întreprinderii;
    c) elemente de drept financiar şi fiscal."

    4. La articolul 9, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru exercitarea activităţii de consultanţa fiscală societăţile comerciale menţionate la alin. (1) trebuie să fie autorizate de Camera consultantilor fiscali. În vederea obţinerii autorizaţiei acestea plătesc o taxa în contul Camerei. Cuantumul taxei de autorizare se stabileşte de Camera."

    5. La articolul 10, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
    "(3) Camera îşi poate constitui unităţi teritoriale, conform regulamentului propriu de organizare şi funcţionare."

    6. Articolul 11 va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    Camera are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) coordonează activitatea de consultanţa fiscală;
    b) apara interesele profesionale ale tuturor membrilor;
    c) oferă sprijin şi asistenţa membrilor Camerei în problemele profesionale;
    d) elaborează norme privind activitatea de consultanţa fiscală;
    e) tine Registrul membrilor Camerei;
    f) organizează cursuri de perfecţionare a consultantilor fiscali;
    g) mediază între membrii Camerei în caz de diferende şi la cerere;
    h) mediază între membrii Camerei şi clienţii lor în caz de diferende, precum şi la cerere;
    i) stabileşte măsuri disciplinare;
    j) colaborează cu asociaţiile profesionale de profil din ţara şi din străinătate;
    k) editează publicaţii de specialitate;
    l) alte atribuţii stabilite prin lege sau prin regulamentul propriu."

    7. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    Organele de conducere ale Camerei sunt: Conferinţa naţionala, Consiliul superior al Camerei şi Biroul permanent al Consiliului superior."

    8. La articolul 14 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:
    "a) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei, care va cuprinde şi prevederi referitoare la modul de alegere a tuturor organelor de conducere ale Camerei, precum şi atribuţiile acestora;"

    9. Articolul 16 se abroga.
    10. Articolul 19 va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    Certificatul de atestare a calităţii de consultant fiscal, respectiv autorizaţia de funcţionare, se retrage consultantilor fiscali în următoarele situaţii:
    1. în cazul persoanelor fizice:
    a) de către Ministerul Finanţelor Publice, când atestatul de consultant fiscal a fost obţinut ca urmare a săvârşirii infracţiunii de fals şi uz de fals;
    b) de către Camera, când consultantul fiscal încalcă prevederile Codului privind conduita etica şi profesională în domeniul consultantei fiscale;
    c) în caz de neplata a cotizatiei pe o perioadă de un an;
    2. în cazul persoanelor juridice, de către Camera, în situaţia în care:
    a) societatea comercială s-a dizolvat;
    b) după emiterea autorizaţiei se constată că aceasta nu ar fi trebuit acordată sau dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile de autorizare;
    c) în caz de neplata a cotizatiei pe o perioadă de un an."

    11. Articolul 20 va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) În cazul retragerii certificatului de atestare a consultantului fiscal sau a autorizaţiei societăţilor comerciale de consultanţa fiscală se interzice acestora practicarea profesiei şi utilizarea titlului de consultant fiscal sau a denumirii de societate comercială de consultanţa fiscală.
    (2) Împotriva deciziei de retragere a calităţii de consultant fiscal sau a autorizaţiei societăţilor comerciale de consultanţa fiscală se poate formula plângere în justiţie, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990."

    12. La articolul 21, alineatul (5) va avea următorul cuprins:
    "(5) Consultanţii fiscali nu pot să îşi exercite atribuţiile conferite de aceasta calitate pe durata în care desfăşoară orice alta activitate salarizata, cu excepţia activităţilor prevăzute la art. 17."


    Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 martie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    PAUL PACURARU

    Această lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 25 martie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    BOGDAN NICULESCU-DUVAZ


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016