Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 197 din 6 iulie 2022  pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 197 din 6 iulie 2022 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 677 din 6 iulie 2022
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81 din 21 iulie 2021 privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 732 din 26 iulie 2021, cu următoarele modificări şi completări:
    1. Titlul ordonanţei de urgenţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
    privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative"

    2. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează modul de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun (Ursus arctos) asupra persoanelor şi bunurilor acestora şi stabileşte sistemul de monitorizare a intervenţiilor imediate asupra exemplarelor de urs, prin alungare, tranchilizare şi relocare ori extragere prin eutanasiere sau împuşcare."

    3. La articolul 1 alineatul (3), literele a), c)-f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) intervenţie imediată - acţiunea umană rapidă, specializată, efectuată de către echipa de intervenţie în cazuri urgente, în care siguranţa şi securitatea persoanelor, respectiv bunurile acestora sunt puse în pericol prin prezenţa sau activităţile unui/unor exemplar/exemplare de urs brun, indiferent de stadiul de dezvoltare biologică sau de sexul acestuia/acestora;
    ..................................................................................................
c) intervenţie prin alungare - acţiunea umană imediată, specializată, de alungare prin diferite mijloace a unui/unor exemplar/exemplare de urs brun, indiferent de stadiul de dezvoltare biologică sau de sexul acestuia/acestora;
d) intervenţie prin tranchilizare şi relocare - acţiunea umană imediată, specializată, de capturare, tranchilizare şi relocare a unui/unor exemplar/exemplare de urs brun, indiferent de stadiul de dezvoltare biologică sau de sexul acestuia/acestora, care prin acţiunile sale poate ameninţa viaţa ori integritatea corporală a persoanelor sau integritatea bunurilor acestora;
e) extragere prin împuşcare - acţiunea umană imediată, specializată, de împuşcare cu armă de vânătoare deţinută legal a unui/unor exemplar/exemplare de urs brun, indiferent de stadiul de dezvoltare biologică sau de sexul acestuia/acestora, care ameninţă viaţa ori integritatea corporală a persoanelor sau integritatea bunurilor acestora;
f) extragere prin eutanasiere - acţiunea umană imediată, specializată, de inducere de către medicul veterinar a morţii rapide şi nedureroase, prin injecţie letală efectuată după tranchilizarea totală a unui/unor exemplar/exemplare de urs brun, indiferent de stadiul de dezvoltare biologică sau de sexul acestuia/acestora, care ameninţă viaţa ori integritatea corporală a persoanelor sau integritatea bunurilor acestora;"

    4. La articolul 1 alineatul (3), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
    "h) durata maximă a intervenţiei - este de 24 de ore. Dacă în acest timp nu se realizează obiectivele intervenţiei în totalitate, activitatea se va închide prin completarea şi semnarea raportului de eveniment."

    5. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) În vederea punerii în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă şi pentru asigurarea serviciilor de specialitate privind alungarea, relocarea ori extragerea prin împuşcare a exemplarelor de urs, unitatea administrativ-teritorială poate încheia un singur contract de prestări servicii de permanenţă/intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun cu un singur gestionar al fondului/fondurilor cinegetic/cinegetice de pe raza unităţii administrativ-teritoriale, cu respectarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice. Modelul de contract de prestări servicii de permanenţă/intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun încheiat cu gestionarul este prevăzut în anexa nr. 1."

    6. La articolul 4, partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Intervenţia imediată asupra exemplarelor de urs se efectuează gradual prin următoarele metode:"

    7. La articolul 5, alineatele (1), (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Intervenţia imediată asupra exemplarelor de urs se efectuează gradual, începând cu metoda alungării.
    (2) În cazul în care exemplarul alungat revine şi poate ameninţa viaţa ori integritatea corporală a persoanelor sau integritatea bunurilor acestora, echipa de intervenţie procedează la tranchilizarea şi relocarea acestuia.
    ..................................................................................................
    (5) Intervenţia imediată asupra exemplarelor de urs se efectuează gradual, prin analizarea la faţa locului de către echipa de intervenţie a nivelului de risc stabilit potrivit Procedurii privind modul de acţiune a instituţiilor responsabile în gestionarea intervenţiilor în cazul incidentelor generate de specia Ursus arctos (urs brun), prevăzută în anexa nr. 2."

    8. La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Costurile de întreţinere a puilor de urs relocaţi după intervenţia imediată sunt suportate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor. Cuantumul şi modalitatea de acordare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor."

    9. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Prin prezenta ordonanţă de urgenţă se stabileşte sistemul de monitorizare a intervenţiilor imediate asupra exemplarelor de urs, prin alungare, tranchilizare şi relocare ori extragere prin eutanasiere sau împuşcare."

    10. La articolul 9, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) colaborează cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia s-a produs evenimentul pentru punerea în aplicare a sistemului de monitorizare a intervenţiilor imediate asupra exemplarelor de urs, prin alungare, tranchilizare şi relocare ori extragere prin eutanasiere sau împuşcare, prevăzut la art. 7 alin. (1)."

    11. La articolul 10, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) colaborează la nivel local cu autorităţile competente pentru protecţia mediului şi cu autorităţile administraţiei publice locale pentru implementarea la nivel local a sistemului de monitorizare a intervenţiilor imediate asupra exemplarelor de urs, prin alungare, tranchilizare şi relocare ori extragere prin eutanasiere sau împuşcare, prevăzut la art. 7 alin. (1);"

    12. La articolul 11, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Raportul evenimentului prevăzut la alin. (1) se transmite de către conducătorul echipei de intervenţie în termen de 24 de ore de la întocmire către agenţia judeţeană pentru protecţia mediului, precum şi către comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă competent."

    13. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Costurile privind contravaloarea >contractului de prestări servicii de permanenţă/intervenţie imediată încheiate cu gestionarul/medicul veterinar pentru prevenirea şi combaterea atacurilor de urs brun, costurile privind intervenţia imediată prin metodele prevăzute la art. 4 alin. (1), precum şi costurile legate de prepararea blănurilor şi a craniilor exemplarelor de urs extrase prin eutanasiere sau împuşcare sunt suportate de către autoritatea publică locală, care are contract de prestări servicii de permanenţă/intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor de urs brun cu gestionarul, respectiv contract de prestări servicii de permanenţă/intervenţie imediată cu medicul veterinar de liberă practică."

    14. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    Sesizarea cazurilor în care este necesară intervenţia imediată se face de către orice persoană prin apelarea numărului unic de urgenţă 112 sau prin alte mijloace de comunicare prin care poate fi sesizat comitetul local pentru situaţii de urgenţă."

    15. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    Nerespectarea dispoziţiilor art. 11 de către persoanele responsabile constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională de la 7.000 lei la 10.000 lei, dacă fapta nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, constituie infracţiune."

    16. La articolul 21, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu următorul cuprins:
    "3. La articolul 39, litera ab) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    ab) accesul neautorizat cu arma de vânătoare neintrodusă în toc pe orice fond cinegetic, cu excepţia personalului tehnic de specialitate din echipa de intervenţie stabilită conform dispoziţiilor art. 2 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, care se poate deplasa în vederea intervenţiei pe orice fond cinegetic de pe raza unităţii administrativ-teritoriale;"

    17. Anexele nr. 1-4  se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "    ANEXA 1

    CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII
    de permanenţă/intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun
    Nr. ........./....... 2021 Prezentul contract se încheie în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    ART. 1
    Părţile contractante
    Autoritatea contractantă:
    Primăria/UAT ....................................., cu sediul în ..........................., telefon ............., fax .........., cod de înregistrare fiscală ..............., cont nr. ......................... deschis la Trezoreria ...................., reprezentată prin ................................, în calitate de achizitor,
    şi
    gestionar fond cinegetic ......................................................, cu sediul în localitatea ......................., str. ....................... nr. ....., judeţul .........................., telefon ................, fax .................., mobil .................., e-mail ....................., cod de înregistrare fiscală ............................, cont nr. ............................ deschis la Trezoreria ..................., reprezentat prin ..................................., în calitate de prestator.
    ART. 2
    Definiţii
    2.1. În prezentul contract, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) contract - actul juridic care reprezintă acordul de voinţă al celor două părţi, încheiat între o autoritate contractantă - în calitate de achizitor şi un prestator de servicii - în calitate de prestator;
    b) achizitor şi prestator - părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;
    c) servicii - totalitatea activităţilor desfăşurate de prestator în cadrul prezentului contract;
    d) preţul contractului - preţul plătibil prestatorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
    e) forţa majoră - un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau culpei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, unui embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
    f) zi - zi calendaristică, dacă nu se specifică în mod diferit; an - 365 de zile.
    ART. 3
    Obiectul contractului
    3.1. Obiectul prezentului contract îl reprezintă asigurarea de servicii de permanenţă şi intervenţie imediată asupra speciei urs brun.
    3.2. Activitatea prestatorului se desfăşoară în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021.
    ART. 4
    Durata contractului
    4.1. Prezentul contract se încheie pe o perioadă de ............... şi intră în vigoare la data semnării. Această perioadă se poate prelungi prin act adiţional semnat de către ambele părţi.
    ART. 5
    Aplicabilitate
    5.1. Contractul intră în vigoare la data semnării.
    5.2. Prin intrarea în vigoare a contractului se înţelege începerea efectivă a serviciilor de către prestator în favoarea achizitorului.
    ART. 6
    Preţul şi modalitatea de plată
    6.1. Tariful convenit pentru serviciile de intervenţie este de ..................... la care se adaugă TVA, dacă este cazul.
    Plata se va efectua în termen de 30 de zile de la data primirii fiecărei facturi.
    6.2. Plata facturii se va face prin ordin de plată în contul indicat/înscris pe factura fiscală.
    6.3. În cazul în care nu se achită la scadenţă facturile emise de către prestator, achizitorul se află de drept în întârziere în ceea ce priveşte executarea obligaţiei de plată a preţului contractului. Pentru plata cu întârziere faţă de termenul scadent al facturilor emise în baza prezentului contract se vor percepe penalităţi de întârziere, conform legislaţiei în vigoare.
    6.4. Preţul contractului poate fi ajustat doar în cazul în care au loc modificări legislative sau au fost emise de către autorităţi acte administrative care au ca obiect creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului şi/sau doar în măsura strict necesară pentru acoperirea costurilor salariale.
    ART. 7
    Obligaţiile părţilor
    7.1. Obligaţiile prestatorului
    a) Prestatorul este licenţiat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor în baza Licenţei nr. ......./................. şi are încheiat contract de gestionare a unui fond cinegetic.
    b) Prestatorul este deservit de o echipă formată din personal specializat care asigură permanenţa, numărul membrilor echipei fiind proporţional cu dimensiunile şi complexitatea activităţii pentru care se solicită intervenţia, pe toată durata prezentului contract;
    c) dispune de echipamentele specifice de intervenţie;
    d) pregăteşte echipamentele de intervenţie şi se deplasează de urgenţă spre zona de intervenţie;
    e) face analiza gradului de risc împreună cu ceilalţi reprezentanţi ai echipei de intervenţie, respectiv reprezentanţii unităţii administrativ-teritoriale, ai personalului unităţilor specializate de jandarmi, medicul veterinar, şi stabileşte natura intervenţiei;
    f) după finalizarea intervenţiei, completează raportul de eveniment;
    g) nu părăseşte locul evenimentului până la soluţionarea acestuia şi informează achizitorul despre eveniment şi modul de soluţionare.
    7.2. Obligaţiile achizitorului
    a) contactează prestatorul şi convoacă echipa de intervenţie constituită la nivel local, aflată cel mai aproape de zona de intervenţie;
    b) comunică prestatorului toate informaţiile pe care le deţine, necesare desfăşurării în condiţii optime a activităţii de intervenţie;
    c) coordonează intervenţia asupra exemplarului/ exemplarelor de urs în cauză şi sprijină prestatorul pe parcursul derulării intervenţiei;
    d) asigură accesul reprezentanţilor prestatorului în zona de intervenţie;
    e) pune la dispoziţia prestatorului orice echipamente necesare intervenţiei, pe care le deţine;
    f) achită facturile emise de către prestator în condiţiile prezentului contract.
    ART. 8
    Încetarea/Rezilierea contractului
    8.1. Prezentul contract se derulează până la data de ............, cu posibilitatea prelungirii prin încheierea unui act adiţional semnat de ambele părţi.
    8.2. Încetarea prezentului contract poate avea loc în următoarele situaţii:
    a) prin acordul scris al părţilor, înainte de termenul prevăzut, în baza unor motive temeinic justificate, cu condiţia înştiinţării în scris cu cel puţin 30 de zile înainte de data renunţării;
    b) la expirarea termenului;
    c) prin rezilierea contractului pentru cauză de neexecutare;
    d) prin apariţia oricărei alte incapacităţi legale care să împiedice executarea prezentului contract.
    ART. 9
    Forţa majoră
    9.1. Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
    9.2. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    9.3. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    9.4. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, apariţia cazului de forţă majoră şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
    ART. 10
    Notificări
    10.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte părţi este valabil
    îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prezent(ă) în partea introductivă a prezentului contract.
    10.2. Schimbările datelor de contact/corespondenţă ale părţilor contractante, necomunicate de acestea, nu pot fi imputabile părţii adverse.
    10.3. În cazul în care notificarea se face prin poştă, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi se consideră primită la data menţionată de oficiul poştal primitor.
    10.4. Refuzul primirii notificării pe cale poştală şi/sau prin curier de oricare dintre părţile contractante nu va putea fi invocat de aceasta ca motiv de neîndeplinire a procedurii.
    10.5. Notificările verbale nu vor fi luate în considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia din modalităţile prevăzute la alineatele precedente.
    10.6. Înştiinţările şi notificările vor fi transmise la adresele de mai jos:
    către achizitor:
    către prestator:
    ART. 11
    Soluţionarea litigiilor
    11.1. Părţile convin ca toate neînţelegerile privind valabilitatea contractului sau cele privind interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă, în termen de 15 zile lucrătoare de la intervenirea acestora.
    11.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil divergenţele contractuale, fiecare parte poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.
    ART. 12
    Limba care guvernează contractul
    Limba care guvernează contractul este limba română.
    ART. 13
    Legea aplicabilă contractului
    Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
    ART. 14
    Dispoziţii finale
    14.1. Modificarea prezentului contract se face prin act adiţional încheiat între părţile contractante. Orice modificare a datelor de contact din preambulul contractului se va aduce la cunoştinţa celeilalte părţi în termen de maximum 24 de ore.
    14.2. Prezentul contract reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
    Prezentul contract se încheie la sediul achizitorului astăzi, ..............................., în 3 (trei) exemplare, din care unul a fost înmânat prestatorului, iar celelalte 2 (două) rămân la autoritatea contractantă.
    Achizitor,
    ...........................
    Prestator,
    ...........................
    ANEXA 2

    PROCEDURĂ
    privind modul de acţiune a instituţiilor responsabile în gestionarea intervenţiilor în cazul incidentelor generate de specia Ursus arctos (urs brun) 1. Activităţi derulate în cazul incidentelor generate de specia urs brun
    1.1. Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, denumit în continuare IGJR, prin unităţile subordonate, ca urmare a repartizării apelului prin SNUAU 112 sau a sesizării prin altă modalitate, desfăşoară următoarele activităţi:
    a) înştiinţează telefonic şi/sau prin alte mijloace de comunicare la distanţă instituţiile şi/sau persoanele cu atribuţii în domeniu;
    b) solicită date şi informaţii care să conducă la stabilirea nivelului de risc al intervenţiei;
    c) deplasează la faţa locului efectivele de jandarmi aflate în serviciu;
    d) evaluează situaţia şi riscurile de agresiune generate de către exemplarele de urs, respectiv prezenţa umană în zonă, factori ce pot provoca dezvoltarea spontană a agresivităţii, şi comunică datele către ceilalţi membri ai echipei de intervenţie;
    e) asigură măsurile de ordine şi de protecţie a zonei în care s-au produs sau există pericolul de producere a unor situaţii care pun în pericol viaţa, integritatea fizică a persoanelor sau bunurile acestora;
    f) delimitează perimetrul şi restricţionează accesul în zona unde există pericolul unei agresiuni;
    g) îndepărtează alte persoane care nu îşi justifică prezenţa şi avertizează populaţia prin semnale acustice şi luminoase;
    h) asigură accesul celorlalte instituţii specializate de intervenţie pentru desfăşurarea activităţilor specifice;
    i) participă la organizarea şi desfăşurarea de acţiuni menite a alunga exemplarul de urs din zona incidentului;
    j) participă la scoaterea persoanei/persoanelor agresate din zona de pericol;
    k) asigură protecţia personalului care încearcă imobilizarea exemplarului de urs prin tranchilizare pe timpul desfăşurării intervenţiei;
    l) stabileşte şi menţine contactul permanent cu instituţiile şi/sau persoanele cu atribuţii în domeniu.
    1.2. Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin structurile subordonate, desfăşoară următoarele activităţi:
    a) sprijină unităţile subordonate IGJR în activitatea de asigurare a măsurilor de ordine şi de protecţie în proximitatea locului intervenţiei;
    b) întreprinde activităţi pentru devierea/restricţionarea circulaţiei rutiere.
    1.3. Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, denumită în continuare DSVSA, desfăşoară următoarele activităţi:
    a) coordonează şi supraveghează activitatea medicilor veterinari de liberă practică împuterniciţi.
    1.4. Medicii veterinari desfăşoară următoarele activităţi:
    1.4.1. Medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi:
    a) folosesc mijloacele specifice de intervenţie pentru administrarea substanţelor necesare pentru imobilizarea sau eutanasierea exemplarelor de urs;
    b) la solicitarea DSVSA, recoltează probe biologice de la exemplarul în cauză, suspect de boli infecţioase, pentru stabilirea diagnosticului;
    c) realizează marcarea/individualizarea exemplarelor de urs tranchilizate în vederea relocării.
    1.4.2. Medicii veterinari de liberă practică desfăşoară următoarele activităţi, în baza contractului încheiat cu unitatea administrativ-teritorială:
    a) folosesc mijloacele specifice de intervenţie pentru administrarea substanţelor necesare pentru imobilizarea sau eutanasierea exemplarelor de urs;
    b) recoltează probe biologice, asigurând, după caz, următoarele resurse materiale: autolaborator, trusă recoltare probe, echipament de protecţie, ladă izotermă pentru transportul probelor;
    c) realizează marcarea/individualizarea exemplarelor de urs tranchilizate în vederea relocării.
    1.5. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU, prin unităţile subordonate, desfăşoară următoarele activităţi:
    a) asigură monitorizarea, evaluarea situaţiilor de urgenţă din domeniul de competenţă şi centralizează datele şi informaţiile necesare;
    b) participă la acordarea asistenţei medicale de urgenţă prin intermediul echipajelor de prim ajutor;
    c) acordă primul ajutor şi asistenţă medicală avansată de urgenţă;
    d) asigură transportul răniţilor la unităţile spitaliceşti;
    e) solicită sprijin de la serviciul de ambulanţă judeţean, când situaţia o impune;
    f) informează populaţia din zona vizată, prin sistemul ROALERT.
    1.6. Primarul/Viceprimarul unităţii administrativ-teritoriale, denumită în continuare UAT, desfăşoară următoarele activităţi:
    a) se deplasează la locul incidentului şi conduce echipa de intervenţie;
    b) iniţiază măsuri pentru informarea populaţiei cu privire la existenţa unui potenţial pericol determinat de prezenţa unor exemplare de urs, modul de comportare, metode de protejare a bunurilor şi animalelor domestice, restricţii şi obligaţia de respectare a recomandărilor reprezentanţilor instituţiilor cu atribuţii în gestionarea evenimentelor;
    c) informează prefectul cu privire la resursele umane şi materiale la dispoziţie cu care pot acţiona în sprijin pentru gestionarea situaţiei;
    d) consultă registrul naţional al alungărilor, tranchilizărilor şi relocărilor ori extragerilor prin eutanasiere sau împuşcare a exemplarelor de urs, în vederea fundamentării deciziei de intervenţie;
    e) pune la dispoziţia medicului veterinar de liberă practică împuternicit arma de tranchilizare/eutanasiere;
    f) pune la dispoziţia gestionarului fondului cinegetic contractant/Gărzii forestiere situaţia actualizată a delimitării zonei în scopul stabilirii cu precizie a modului de acţiune.
    1.7. Personalul tehnic de specialitate angajat al gestionarului fondului cinegetic desfăşoară următoarele activităţi:
    a) se deplasează la faţa locului şi participă la intervenţie prin desfăşurarea de acţiuni menite a alunga/imobiliza/captura animalul;
    b) evaluează situaţia, atunci când ajunge primul la locul incidentului, şi comunică datele către ceilalţi membri ai echipei de intervenţie;
    c) asigură relocarea exemplarului de urs în locaţiile de destinaţie indicate de Garda forestieră;
    d) extrage prin împuşcare exemplarul de urs, potrivit deciziei conducătorului echipei de intervenţie;
    e) asigură condiţii optime pentru exemplarele rămase orfane/rănite până la predarea acestora centrelor autorizate.
    1.8. Garda forestieră desfăşoară următoarele activităţi:
    a) pune la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale lista actualizată a gestionarilor fondurilor cinegetice, în scopul stabilirii competenţei teritoriale a acestora;
    b) se deplasează la faţa locului şi participă la intervenţie prin desfăşurarea de acţiuni menite a alunga/imobiliza/captura animalul;
    c) evaluează situaţia, atunci când ajunge prima la locul incidentului, şi comunică datele către ceilalţi membri ai echipei de intervenţie;
    d) în cazul acţiunilor de relocare, identifică posibilele locaţii de destinaţie şi asigură obţinerea acceptului gestionarului de fond cinegetic;
    e) extrage prin împuşcare exemplarul de urs, potrivit deciziei conducătorului echipei de intervenţie.
    1.9. Centrul de reabilitare/Entitatea autorizată sprijină cu personal de specialitate echipa de intervenţie prin preluarea, eliberarea/plasarea provizorie în custodie în cadrul centrelor de reabilitare/îngrijire a exemplarelor de faună sălbatică capturate, bolnave, rănite, până la reintroducerea în habitatele naturale de origine sau în sanctuare în care este posibilă deţinerea pe termen lung.
    2. Evaluarea comportamentului animalului sălbatic
    2.1. Comportamentul general oferă informaţii de bază referitoare la animal, de care se va ţine seama în cadrul evaluării finale, individuale, realizate cu ocazia intervenţiei rapide la faţa locului.

┌──────────────────────────────┬───────┐
│Comportamentul general │Nivelul│
│ │de risc│
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul se retrage la │ │
│observarea oamenilor. (50-100 │redus │
│m) │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul nu se retrage la │ │
│observarea oamenilor. (50-100 │mediu │
│m) │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul surprins/alungat │mediu │
│lansează un atac fals. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul nu este oprit de │ │
│măsurile de protecţie │mediu │
│existente. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul se hrăneşte cu │mediu │
│gunoaie în prezenţa oamenilor.│ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul nu se retrage când │mediu │
│este alungat. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul se află prins într-o │ │
│capcană neautorizată şi │mare │
│prezintă răni grave. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul intră în gospodării. │mare │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul surprins/alungat │mare │
│lansează un atac. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul devine agresiv în │ │
│urma rănirii sau a │mare │
│administrării substanţelor │ │
│tranchilizante. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul atacă omul. │mare │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Animalul atacă animale │mare │
│domestice. │ │
└──────────────────────────────┴───────┘


    3. Niveluri de risc
    3.1. La nivelul de risc redus
    Dacă în urma evaluării la faţa locului echipa de intervenţie constată că nivelul de risc este redus, se procedează la alungarea exemplarului prin diverse mijloace, intervenţie prevăzută la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, şi se vor lua următoarele măsuri:
    a) limitarea accesului persoanelor în zonă de către jandarmi, poliţişti şi poliţişti locali, după caz;
    b) aplicarea măsurilor de îndepărtare a animalului din zonă, respectiv goane oarbe, semnale acustice şi luminoase, gloanţe de cauciuc, petarde, de către jandarmi şi personalul tehnic de specialitate al gestionarului fondului cinegetic sau al Gărzii forestiere, după caz;
    c) în urma intervenţiei se va încheia un raport în care se vor detalia modul de intervenţie şi rezultatele obţinute;
    d) dacă este cazul, reprezentantul legal al autorităţii administraţiei publice locale va convoca comisia de constatare a pagubelor, potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.679/2008 privind modalitatea de acordare a despăgubirilor prevăzute de Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, precum şi obligaţiile ce revin gestionarilor fondurilor cinegetice şi proprietarilor de culturi agricole, silvice şi de animale domestice pentru prevenirea pagubelor.
    3.2. La nivelul de risc mediu
    Dacă în urma evaluării la faţa locului echipa de intervenţie constată că nivelul de risc este mediu, se procedează la alungarea exemplarului prin diverse mijloace sau la tranchilizare şi relocare, intervenţii prevăzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, şi se vor lua următoarele măsuri:
    a) limitarea accesului persoanelor în zonă de către jandarmi, poliţişti şi poliţişti locali, după caz;
    b) aplicarea măsurilor de îndepărtare a animalului din zonă, respectiv goane oarbe, semnale acustice şi luminoase, gloanţe de cauciuc, petarde, de către jandarmi şi personalul tehnic de specialitate al gestionarului fondului cinegetic sau al Gărzii forestiere, după caz;
    c) medicul veterinar de liberă practică împuternicit procedează la tranchilizarea exemplarului de urs;
    d) autoritatea locală şi gestionarul pun la dispoziţia echipei de intervenţie echipamentul specializat pentru marcarea şi transportul exemplarului tranchilizat;
    e) în urma intervenţiei se va încheia un raport în care se vor detalia modul de intervenţie şi rezultatele obţinute;
    f) dacă este cazul, reprezentantul legal al autorităţii publice locale va convoca comisia de constatare a pagubelor, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.679/2008.
    3.3. La nivel de risc mare
    Dacă în urma evaluării la faţa locului echipa de intervenţie constată că nivelul de risc este mare, se intervine prin metoda extragerii prin eutanasiere/împuşcare, intervenţie prevăzută la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, şi se vor lua următoarele măsuri:
    a) limitarea accesului persoanelor în zonă de către jandarmi, poliţişti şi poliţişti locali, după caz;
    b) medicul veterinar împuternicit procedează la tranchilizarea şi eutanasierea exemplarului, după caz;
    c) extragerea prin împuşcare de către personalul tehnic de specialitate al gestionarului fondului cinegetic sau al Gărzii forestiere, după caz, a exemplarului de urs agresiv, potrivit deciziei conducătorului echipei de intervenţie;
    d) în urma intervenţiei se va încheia un raport în care se vor detalia modul de intervenţie şi rezultatele obţinute;
    e) dacă este cazul, reprezentantul legal al autorităţii publice locale va convoca comisia de constatare a pagubelor, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.679/2008.
    Decizia privind utilizarea uneia dintre metodele enumerate mai sus este luată de către conducătorul echipei de intervenţie prin raportare la nivelul de risc constatat la faţa locului.
    Decizia de intervenţie prin metoda extragerii prin eutanasiere sau împuşcare, după caz, trebuie luată gradual, cu respectarea condiţiei proporţionalităţii, în funcţie de circumstanţele concrete de la faţa locului.
    Având în vedere faptul că din echipa de intervenţie face parte şi un medic veterinar, prima opţiune pentru extragere este eutanasierea exemplarului de urs, dacă situaţia la faţa locului permite această procedură de intervenţie.
    Metoda de extragere prin împuşcare a exemplarului de urs este utilizată numai în cazurile în care exemplarul de urs prezintă un comportament agresiv sau se află într-o situaţie de natură a dezvolta un comportament agresiv, care poate pune în pericol siguranţa şi securitatea persoanelor sau a bunurilor de orice fel aparţinând acestora. De asemenea, metoda extragerii prin eutanasiere sau împuşcare se va utiliza şi în cazul în care metodele anterioare nu au dat rezultate, iar nivelul de risc se modifică din risc redus sau mediu în risc mare, precum şi în situaţia în care echipa de intervenţie ia decizia că exemplarul în cauză, ca urmare a eventualelor răni, dezvoltă un comportament agresiv care pune în pericol siguranţa şi securitatea persoanelor.
    4. Procedura de intervenţie se realizează astfel:
    a) echipa de intervenţie, în urma solicitării, pregăteşte, potrivit responsabilităţilor ce rezultă din prezenta ordonanţă de urgenţă, echipamentul de intervenţie, respectiv autoutilitară specială, armă de tranchilizare, trusă de tranchilizare, trusă de prim ajutor pentru animale, targă de transport, laţ de imobilizare, trusă de autoapărare echipă asupra potenţialului atac al ursului;
    b) echipa de intervenţie intervine doar dacă zona este asigurată din punctul de vedere al siguranţei cetăţenilor, măsură realizată de către jandarmi, poliţişti şi poliţişti locali, după caz;
    c) în cazul în care animalul trebuie imobilizat prin tranchilizare - capturat -, scos din capcană ilegală - laţ -, medicul veterinar de liberă practică împuternicit apreciază greutatea ursului, stabileşte şi administrează exemplarului de urs substanţa tranchilizantă în vederea imobilizării animalului.
    5. Alte obligaţii şi responsabilităţi
    5.1. Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, prin structurile subordonate, are obligaţia de a pune la dispoziţia autorităţilor locale şi structurilor de jandarmerie o listă completă şi actualizată cu datele de contact ale medicilor veterinari de liberă practică împuterniciţi şi ale persoanelor ce pot fi anunţate în orice moment în vederea alertării cu privire la apariţia unui incident provocat de urşi.
    5.2. UAT are obligaţia de a pune la dispoziţia structurilor de jandarmerie şi direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor o listă completă şi actualizată cu datele de contact ale primarului/viceprimarului unităţii administrativ-teritoriale desemnat în comitetul local de situaţii de urgenţă potrivit prevederilor art. 12 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, date ce pot fi utilizate în orice moment în vederea alertării cu privire la apariţia unui incident provocat de urşi, precum şi orice schimbare apărută.
    5.3. Gestionarii fondurilor de vânătoare sunt obligaţi să pună la dispoziţia autorităţilor locale şi structurilor de jandarmerie o listă completă şi actualizată cu datele de contact, date ce pot fi utilizate în orice moment în vederea alertării cu privire la apariţia unui incident provocat de urşi, precum şi arondarea acestora pe unităţi administrativ-teritoriale.
    ANEXA 3


┌──────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Judeţ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│UAT │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Echipa de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│FC intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│alungare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Data intervenţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│alungare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│alungare X (WGS84,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grade zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│alungare Y (WGS84,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grade zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Nr. raport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│alungare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Nr. identificare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│relocare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(nr. colar sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│crotaliu) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│FC intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│relocare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│relocare X (WGS84,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grade zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│relocare Y (WGS84,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grade zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Judeţ relocare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│FC destinaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│relocare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Data intervenţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│relocare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Nr. raport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│relocare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Nr. identificare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│eutanasiere (nr. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│colar sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│crotaliu) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│FC intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│eutanasiere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Data intervenţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│eutanasiere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│eutanasiere X │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(WGS84, grade │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│eutanasiere Y │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(WGS84, grade │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Nr. raport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│eutanasiere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Nr. identificare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│împuşcare (nr. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│colar sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│crotaliu) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│FC intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│împuşcare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Data intervenţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│împuşcare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│împuşcare X │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(WGS84, grade │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Coordonate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│împuşcare Y │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(WGS84, grade │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│zecimale) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Nr. raport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│împuşcare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Sex │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Detalii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│referitoare la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│eveniment │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Metoda de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│Adăugat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


    ANEXA 4

    RAPORT DE EVENIMENT Nr. ......
    al echipei de intervenţie constituit pe baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021
    Data ......., ora ......... Subsemnaţii:
    Reprezentant Jandarmerie ..................., Unitatea .....................
    Reprezentant UAT/CJ ................................................................
    Localitatea ..................................................................................
    Judeţul ........................................................................................
    Personal tehnic ................., gestionar .......................................
    Medic veterinar împuternicit .......................................................
    Zona ...........................................................................................
    Personal Gardă forestieră (dacă este cazul) .............................

┌───────────────────┬────────┬─────────────┬─────────┬───────────┐
│Zona...............│\u-3985? │\u-3985? │\u-3985? │\u-3985? │
├───────────────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┤
│Modalitatea │ALUNGARE│TRANCHILIZARE│EXTRAGERE│EUTANASIERE│
│intervenţiei: │ │/RELOCARE │ │/ÎMPUŞCARE │
└───────────────────┴────────┴─────────────┴─────────┴───────────┘


    Număr exemplare asupra cărora s-a intervenit: \u-3985?
    Locul extragerii/capturării ............................................
    Coordonatele locului intervenţiei în format WGS 84 (grade zecimale) ....................................... (Sunt obligatorii şi se vor completa pentru fiecare tip de intervenţie.)
    Aria naturală protejată (dacă este cazul) ................................................
    Stadiul de dezvoltare a exemplarului/lor (adult/tineret/pui) ....................
    Sexul: [ ] MASCUL [ ] FEMELĂ [ ] FEMELĂ CU PUI
    Vârsta estimată:
    Apreciere: [ ] ANI ... Pe baza danturii (dacă este cazul) [ ] ANI
    Nivelul de risc evaluat conform anexei nr. 2 pct. 2.1 ..............................
    Decizie la nivelul echipei de intervenţie conform art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021 .........................
    Detalii/Descriere intervenţie
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    Starea exemplarului/lor după recoltare/capturare (viu/mort/rănit) ................
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - Circumferinţă gât (mm);
    B - Lungime talpă inferioară;
    C - Lungime talpă posterioară.

┌──────┬───┬────────┬───────┬────────┬─────────────┬────────┬─┬─┬─┐
│ │ │ │Lungime│Lungime │ │Înălţime│ │ │ │
│Vârsta│Sex│Greutate│cap │nas-baza│Circumferinţă│greabăn │A│B│C│
│(ani) │M/F│(kg) │(mm) │cozii │torace (mm) │(mm) │ │ │ │
│ │ │ │ │(mm) │ │ │ │ │ │
├──────┼───┼────────┼───────┼────────┼─────────────┼────────┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───┼────────┼───────┼────────┼─────────────┼────────┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───┼────────┼───────┼────────┼─────────────┼────────┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴───┴────────┴───────┴────────┴─────────────┴────────┴─┴─┴─┘


    Serie/Nr. marcaj (dacă este cazul) ...............................................
    Stocarea şi destinaţia exemplarului/lor (dacă este cazul) .......................
    Alte relatări (dacă este cazul) ..................................................
    Semnături
    Personal Jandarmerie ...................................................
    Reprezentant UAT/CJ ...................................................
    Personal tehnic gestionar .............................................
    Medic veterinar împuternicit .........................................
    Persoana păgubită/apelant ..........................................."



    ART. II
    Costurile privind contravaloarea contractului de prestări servicii de permanenţă/intervenţie imediată încheiat cu gestionarul/medicul veterinar pentru prevenirea şi combaterea atacurilor de urs brun, de la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021, se decontează de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, în condiţiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    VASILE-DANIEL SUCIU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    FLORIN-VASILE CÎŢU

    Bucureşti, 6 iulie 2022.
    Nr. 197.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016