Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 181 din 14 iunie 2022  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 181 din 14 iunie 2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 582 din 15 iunie 2022
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 604 din 23 iulie 2019, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 30 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) în cazul căilor ferate administrate de Compania Naţională de Căi Ferate «C.F.R.» - S.A., prin asumarea şi implementarea măsurilor de reducere a zgomotului produs de traficul feroviar de către toate părţile implicate în domeniul feroviar, pe domeniul lor de competenţă, respectiv administratorii infrastructurii feroviare, operatorii feroviari şi alte autorităţi feroviare, după caz."

    2. La articolul 41, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Rapoartele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se transmit atât în format letric, cât şi pe suport electronic în format .doc după aprobarea hărţilor strategice de zgomot conform prevederilor art. 59 şi 65."

    3. La articolul 42, literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) planurile de acţiune realizate în baza hărţilor strategice de zgomot şi elaborate potrivit prevederilor prezentei legi, care să conţină măsuri de reducere şi/sau gestionare a zgomotului, cu precizarea termenelor de implementare, inclusiv în cazul zonelor liniştite, autorităţile responsabile cu implementarea acestora, precum şi aplicarea metodelor de evaluare a efectelor dăunătoare în baza aplicării relaţiilor doză-efect prevăzute în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB, pe suport electronic în format .doc, în vederea evaluării de către comisiile constituite conform prevederilor art. 91 alin. (2);
    ..................................................................................................
c) planurile de acţiune prevăzute la lit. a), atât în format letric, cât şi pe suport electronic în format .doc, după aprobarea acestora conform prevederilor art. 60 şi 66."

    4. La articolul 43, literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) pentru amplasamentele aflate în interiorul aglomerărilor, unde se desfăşoară activităţile industriale prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv pentru drumurile şi căile ferate din interiorul respectivelor amplasamente, aflate în administrarea operatorilor economici;
e) pentru amplasamentele aflate în exteriorul aglomerărilor, dacă activitatea acestora influenţează nivelele de zgomot din interiorul aglomerărilor, unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv pentru drumurile şi căile ferate aflate în administrarea operatorilor economici, din interiorul respectivelor amplasamente;"

    5. La articolul 49, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) propunerile persoanelor fizice sau juridice atestate potrivit prevederilor art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în domeniul zgomotului ambiant;"

    6. La articolul 50, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) de a asigura, pe terenul aflat în administrarea acestora, locaţia necesară amplasării şi funcţionării staţiilor de monitorizare a zgomotului, la solicitarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului ori a agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului sau a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti, după caz."

    7. La articolul 53, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) de a asigura, pe terenul aflat în administrarea acestora, locaţia necesară amplasării şi funcţionării staţiilor de monitorizare a zgomotului, la solicitarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului ori a agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului sau a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti, după caz."

    8. La articolul 65, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) datele aferente hărţilor strategice de zgomot elaborate pentru porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanţa, Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Dunării Maritime» - S.A. Galaţi şi Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Dunării Fluviale» - S.A. Giurgiu, stabilite prin ordinul prevăzut la art. 87."

    9. La articolul 66, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) planurile de acţiune elaborate pentru porturile stabilite prin actul normativ care se elaborează conform art. 87, aflate în administrarea Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanţa, Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Dunării Maritime» - S.A. Galaţi şi Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Dunării Fluviale» - S.A. Giurgiu."

    10. La articolul 71, după litera k) se introduc două noi litere, literele l) şi m), cu următorul cuprins:
    "l) desemnează preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, să aprobe procedura de măsurare a zgomotului, care trebuie utilizată în mod unitar la nivelul agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului sau al Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti;
m) coordonează împreună cu Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului activitatea agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului şi a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti cu privire la alegerea locaţiilor unde se amplasează staţii de monitorizare a zgomotului, ţinând seama de rezultatele hărţilor strategice de zgomot şi de conţinutul planurilor de acţiune."

    11. La articolul 72, după litera j) se introduc două noi litere, literele k) şi l), cu următorul cuprins:
    "k) realizează procedura de măsurare a zgomotului ambiant, care trebuie utilizată în mod unitar la nivelul agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului şi al Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti, care se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
l) asigură coordonarea activităţii de monitorizare a zgomotului ambiant la nivel naţional."

    12. La articolul 73, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 73
    Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului şi Agenţia pentru Protecţia Mediului Bucureşti au următoarele responsabilităţi:"

    13. La articolul 73, după litera g) se introduc două noi litere, literele h) şi i), cu următorul cuprins:
    "h) asigură monitorizarea zgomotului prin staţii de monitorizare fixe la limita zonelor funcţionale, în funcţie de dotarea tehnică disponibilă, pentru zonele liniştite din interiorul aglomerărilor prevăzute în anexa nr. 7, drumurile principale, căile ferate principale şi aeroporturile principale, precum şi pentru aeroporturile urbane al căror trafic aeroportuar survolează aceleaşi aglomerări, respectiv pentru amplasamentele unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, aflate în interiorul aglomerărilor, sau pentru acelea din exteriorul aglomerărilor dacă activitatea acestora influenţează nivelele de zgomot din interiorul aglomerărilor;
i) analizează şi decide sub coordonarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în funcţie de dotarea tehnică disponibilă şi de situaţia existentă, zonele care urmează a fi monitorizate şi locaţiile unde se amplasează staţiile de monitorizare a zgomotului."

    14. La articolul 76, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:
    "e) la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii L_zsn şi L_noapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate."

    15. La articolul 77, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
    "g) la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii L_zsn şi L_noapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate."

    16. La articolul 78, după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
    "h) la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicării relaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii L_zsn şi L_noapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate."

    17. La articolul 79, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 79
    Compania Naţională «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanţa, Compania Naţională «Administraţia Porturilor Dunării Maritime» - S.A. Galaţi şi Compania Naţională «Administraţia Porturilor Dunării Fluviale» - S.A. Giurgiu au următoarele responsabilităţi:"

    18. La articolul 79, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, şi utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicării relaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii L_zsn şi L_noapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate."

    19. La articolul 87, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 87
    Drumurile principale, căile ferate principale şi porturile, aflate în administrarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., Companiei Naţionale de Căi Ferate «C.F.R.» - S.A., Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanţa, Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Dunării Maritime» - S.A. Galaţi şi Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Dunării Fluviale» - S.A. Giurgiu, pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, se stabilesc prin ordin comun al conducătorului autorităţii administraţiei publice centrale pentru transporturi şi al conducătorului autorităţii administraţiei publice centrale pentru protecţia mediului, din 5 în 5 ani faţă de termenul de referinţă de 30 iunie 2017, luând în considerare următoarele criterii:"

    20. La articolul 88, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 88
    Aeroporturile principale şi aeroporturile urbane aflate în interiorul aglomerărilor sau care, deşi se află poziţionate în afara aglomerărilor, au o activitate aeroportuară care influenţează nivelurile de zgomot din interiorul aglomerărilor, pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la iniţiativa autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, din 5 în 5 ani faţă de termenul de referinţă de 30 iunie 2017, luând în considerare următoarele criterii:"

    21. La articolul 89, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 89
    Amplasamentele industriale în care se desfăşoară activităţi industriale potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi drumurile principale aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, se stabilesc prin ordin al conducătorului autorităţii administraţiei publice centrale pentru protecţia mediului, din 5 în 5 ani faţă de termenul de referinţă de 30 iunie 2017, luând în considerare următoarele criterii:"

    22. La anexa nr. 2, la punctul 2 subpunctul 2.1 poziţia 2.1.1 paragraful 1, teza „Calculele de zgomot sunt definite în gama de frecvenţă 63 Hz - 8 kHz.“ se modifică şi va avea următorul cuprins: „Calculele de zgomot sunt definite în gama de frecvenţă 63 Hz - 8 kHz în benzi de octavă.“
    23. La anexa nr. 2, la punctul 2 subpunctul 2.2 poziţia 2.2.1 titlul „Fluxul de trafic“, teza „Aceste niveluri de putere acustică se calculează pentru fiecare bandă i de o octavă, de la 125 Hz la 4 kHz.“ se modifică şi va avea următorul cuprins: „Aceste niveluri de putere acustică se calculează pentru fiecare bandă i de o octavă, de la 63 Hz la 8 kHz.“
    24. La anexa nr. 2, la punctul 2 subpunctul 2.3 poziţia 2.3.2 titlul „Definiţie“ paragraful al doilea, teza „Nivelul de rugozitate L_r este de obicei obţinut ca un spectru cu lungimea de undă λ şi va fi transformat într-un spectru de frecvenţe f = v/λ, unde f este frecvenţa benzii centrale la o treime de bandă de octavă dată în Hz, λ este lungimea de undă în m şi v este viteza trenului în km/h.“ se modifică şi va avea următorul cuprins: „Nivelul de rugozitate L_r este de obicei obţinut ca un spectru cu lungimea de undă λ şi va fi transformat într-un spectru de frecvenţe f = v/λ, unde f este frecvenţa benzii centrale la o treime de bandă de octavă dată în Hz, λ este lungimea de undă în m şi v este viteza trenului în m/s.“
    25. La anexa nr. 2, la punctul 2 subpunctul 2.3 poziţia 2.3.2 titlul „Zgomotul de impact (intersecţii, macazuri şi joante)“ paragraful al treilea, teza „Pentru obţinerea acestui spectru de frecvenţă, un spectru este dat ca o funcţie a lungimii de undă λ şi va fi transformat în spectrul necesar ca o funcţie a frecvenţei folosind relaţia λ = v/f, unde f este o frecvenţă centrală a benzii de octavă în Hz, şi v este viteza vehiculului s a tipului de vehicul t în km/h.“ se modifică şi va avea următorul cuprins: „Pentru obţinerea acestui spectru de frecvenţă, un spectru este dat ca o funcţie a lungimii de undă λ şi va fi transformat în spectrul necesar ca o funcţie a frecvenţei folosind relaţia λ = v/f, unde f este o frecvenţă centrală a benzii de octavă în Hz şi v este viteza vehiculului s a tipului de vehicul t în m/s.“
    26. La anexa nr. 2, la punctul 2 subpunctul 2.5 poziţia 2.5.6 titlul „Condiţii favorabile“, teza „În condiţii favorabile, se consideră că cele trei unde sonore curbate SO, OR şi SR au o rază de curbare identică Γ definită de“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "În condiţii favorabile, se consideră că cele trei unde sonore curbate (a se vedea imaginea asociată)
    au o rază de curbare identică Γ definită de:."

    27. Anexele nr. 3 şi 7 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta lege.


    Prezenta lege transpune prevederile Directivei (UE) 2020/367 a Comisiei din 4 martie 2020 de modificare a anexei III la Directiva 2002/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte stabilirea metodelor de evaluare a efectelor dăunătoare ale zgomotului ambiental, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 67 din 5 martie 2020.
    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    FLORIN-VASILE CÎŢU

    Bucureşti, 14 iunie 2022.
    Nr. 181.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la Legea nr. 121/2019)
    Metodele de evaluare a efectelor dăunătoare
    1. Diferite tipuri de efecte dăunătoare
    În scopul evaluării efectelor dăunătoare se iau în considerare următoarele:
    - cardiopatiile ischemice (ischaemic heart disease - IHD) care corespund codurilor BA40-BA6Z din clasificarea internaţională ICD-11 stabilită de Organizaţia Mondială a Sănătăţii;
    – gradul ridicat de disconfort (high annoyance - HA);
    – gradul ridicat de tulburare a somnului (high sleep disturbance - HSD).


    2. Calcularea efectelor dăunătoare
    Efectele dăunătoare se calculează prin una dintre următoarele metode:
    - riscul relativ (relative risk - RR) al unui efect dăunător definit ca: (a se vedea imaginea asociată)

    – riscul absolut (absolute risk - AR) al unui efect dăunător definit ca: (a se vedea imaginea asociată)



    2.1. Cardiopatia ischemică (IHD)
    Pentru calcularea RR, în ceea ce priveşte efectul dăunător al IHD şi rata de incidenţă (i), se utilizează următoarele relaţii doză-efect pentru zgomotul produs de traficul rutier: (a se vedea imaginea asociată)


    2.2. Gradul ridicat de disconfort (HA)
    Pentru calcularea AR, în ceea ce priveşte efectul dăunător al HA, se utilizează următoarele relaţii doză-efect:
    - pentru zgomotul produs de traficul rutier: (a se vedea imaginea asociată)

    – pentru zgomotul produs de traficul feroviar: (a se vedea imaginea asociată)

    – pentru zgomotul produs de traficul aerian: (a se vedea imaginea asociată)



    2.3. Gradul ridicat de tulburare a somnului (HSD)
    Pentru calcularea AR, în ceea ce priveşte efectul dăunător al HSD, se utilizează următoarele relaţii doză-efect:
    - pentru zgomotul produs de traficul rutier: (a se vedea imaginea asociată)

    – pentru zgomotul produs de traficul feroviar: (a se vedea imaginea asociată)

    – pentru zgomotul produs de traficul aerian: (a se vedea imaginea asociată)



    3. Evaluarea efectelor dăunătoare
    3.1. Expunerea populaţiei se evaluează în mod independent pentru fiecare sursă de zgomot şi efect dăunător. În cazul în care aceleaşi persoane sunt expuse simultan unor surse de zgomot diferite, efectele dăunătoare nu pot fi, în general, cumulate. Cu toate acestea, efectele respective pot fi comparate pentru a evalua importanţa relativă a fiecărei surse de zgomot.
    3.2. Evaluarea pentru IHD
    3.2.1. Pentru IHD în cazul zgomotului produs de traficul feroviar şi aerian se estimează că populaţia expusă la zgomotul care depăşeşte nivelurile adecvate de L_den face obiectul unui risc crescut de IHD, însă numărul exact N al cazurilor de IHD nu poate fi calculat.
    3.2.2. Pentru IHD în cazul zgomotului produs de traficul rutier, proporţia cazurilor în care efectul dăunător specific apărut la populaţia expusă la un RR care este calculat ca fiind cauzat de zgomotul ambiant i se calculează după cum urmează: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - PAF_x,y este partea atribuibilă populaţiei;
    – seria benzilor de zgomot j este alcătuită din benzi individuale care acoperă fiecare maxim 5 dB (de exemplu: 50-51 dB, 51-52 dB, 52-53 dB etc. sau 50-54 dB, 55-59 dB, 60-64 dB etc.);
    – pj este proporţia populaţiei totale P din zona evaluată care este expusă la banda de expunere nr. j, asociată cu un anumit RR al unui efect dăunător specific RR_j,x,y care se calculează cu ajutorul relaţiilor descrise la punctul 2 din prezenta anexă, calcul realizat la valoarea centrală a fiecărei benzi de zgomot (de exemplu: în funcţie de disponibilitatea datelor, la 50,5 dB pentru banda de zgomot definită între 50-51 dB sau la 52 dB pentru banda de zgomot 50-54 dB).


    3.2.3. Pentru IHD în cazul zgomotului produs de traficul rutier, numărul total N al cazurilor de IHD (persoane afectate de efectul dăunător y; numărul de cazuri atribuibile) provocate de sursa x este: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - PAF_x,y,i se calculează pentru incidenţa i;
    – Iy este rata de incidenţă a IHD în zona evaluată, care poate fi obţinută din statisticile privind sănătatea pentru regiunea sau ţara în care se află zona;
    – P este populaţia totală a zonei evaluate (suma populaţiei din diferite benzi de zgomot).



    3.3. Pentru HA şi HSD în cazul zgomotului produs de traficul rutier, feroviar şi aerian, numărul total N de persoane afectate de efectul dăunător y (numărul de cazuri atribuibile) cauzat de sursa de zgomot x, pentru fiecare combinaţie de sursă de zgomot x (traficul rutier, feroviar sau aerian) şi efect dăunător y (HA, HSD), este: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - AR_x,y este AR al efectului dăunător relevant (HA, HSD) şi se determină prin formulele descrise la punctul 2 din prezenta anexă, fiind calculat la valoarea centrală a fiecărei benzi de zgomot (de exemplu: în funcţie de disponibilitatea datelor, la 50,5 dB pentru banda de zgomot definită între 50-51 dB sau la 52 dB pentru banda de zgomot 50-54 dB);
    – n_j este numărul persoanelor expuse la banda de expunere nr. j.



    4. Revizuiri viitoare
    Relaţiile doză-efect care vor fi introduse prin revizuirile ulterioare ale prezentei anexe vor viza, în special:
    - relaţia dintre disconfort şi L_den pentru zgomotul industrial;
    – relaţia dintre tulburarea somnului şi L_night pentru zgomotul industrial.

    În cazul în care este necesar, se pot prezenta relaţii specifice doză-efect pentru:
    - locuinţele cu izolaţie specială împotriva zgomotului, conform definiţiei din anexa nr. 6;
    – locuinţele cu faţadă liniştită, conform definiţiei din anexa nr. 6;
    – climate diferite/culturi diferite ale populaţiei;
    – grupurile vulnerabile de populaţie;
    – zgomotul industrial cu componente tonale importante;
    – zgomotul industrial cu caracter de impuls şi alte cazuri speciale.



    ANEXA 2

    (Anexa nr. 7 la Legea nr. 121/2019)
    AGLOMERĂRILE
    pentru care trebuie realizate hărţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune aferente potrivit prevederilor prezentei legi

    Tabelul nr. 1. Aglomerări identificate cu o populaţie de peste 100.000 de locuitori; sursa datelor statistice: Institutul Naţional de Statistică (anul 2020)

┌────┬─────────────┬───────────────────┐
│ │ │Autoritatea │
│Nr. │ │administraţiei │
│crt.│Aglomerare │publice locale │
│ │ │responsabilă - │
│ │ │primar │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│1. │Bucureşti │Municipiului │
│ │ │Bucureşti │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│2. │Municipiul │Primăria │
│ │Iaşi │Municipiului Iaşi │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│3. │Cluj-Napoca │Municipiului │
│ │ │Cluj-Napoca │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│4. │Timişoara │Municipiului │
│ │ │Timişoara │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│5. │Constanţa │Municipiului │
│ │ │Constanţa │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│6. │Craiova │Municipiului │
│ │ │Craiova │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│7. │Municipiul │Primăria │
│ │Galaţi │Municipiului Galaţi│
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│8. │Municipiul │Primăria │
│ │Braşov │Municipiului Braşov│
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│9. │Ploieşti │Municipiului │
│ │ │Ploieşti │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│10. │Piteşti │Municipiului │
│ │ │Piteşti │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│11. │Municipiul │Primăria │
│ │Bacău │Municipiului Bacău │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│12. │Municipiul │Primăria │
│ │Oradea │Municipiului Oradea│
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│13. │Botoşani │Municipiului │
│ │ │Botoşani │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│14. │Municipiul │Primăria │
│ │Brăila │Municipiului Brăila│
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│15. │Municipiul │Primăria │
│ │Buzău │Municipiului Buzău │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│16. │Târgu Mureş │Municipiului Târgu │
│ │ │Mureş │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│17. │Municipiul │Primăria │
│ │Sibiu │Municipiului Sibiu │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│18. │Municipiul │Primăria │
│ │Arad │Municipiului Arad │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│19. │Baia Mare │Municipiului Baia │
│ │ │Mare │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│20. │Satu Mare │Municipiului Satu │
│ │ │Mare │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│21. │Municipiul │Primăria │
│ │Vaslui │Municipiului Vaslui│
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│22. │Drobeta-Turnu│Municipiului │
│ │Severin │Drobeta-Turnu │
│ │ │Severin │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│23. │Piatra-Neamţ │Municipiului │
│ │ │Piatra-Neamţ │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│24. │Râmnicu │Municipiului │
│ │Vâlcea │Râmnicu Vâlcea │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Municipiul │Primăria │
│25. │Suceava │Municipiului │
│ │ │Suceava │
└────┴─────────────┴───────────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016