Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 176 din 18 august 2020  pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2020 privind unele măsuri financiare în vederea implementării proiectelor de infrastructură fazate din perioada de programare 2007-2013, finanţate din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014-2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 176 din 18 august 2020 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2020 privind unele măsuri financiare în vederea implementării proiectelor de infrastructură fazate din perioada de programare 2007-2013, finanţate din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014-2020

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 755 din 19 august 2020
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60 din 30 aprilie 2020 privind unele măsuri financiare în vederea implementării proiectelor de infrastructură fazate din perioada de programare 2007-2013, finanţate din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014-2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 5 mai 2020, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, din fondurile prevăzute în bugetul Ministerului Fondurilor Europene, cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, în calitate de ordonator principal de credite, de la poziţia bugetară corespunzătoare din cadrul titlului X «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020», cod 58, se asigură şi sumele necesare pentru continuarea şi finalizarea proiectelor a căror fază a doua este inclusă la finanţare din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014-2020, în concordanţă cu documentele programatice şi cu prevederile contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii."

    2. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    Pentru asigurarea unei bune gestiuni financiare, sumelor alocate potrivit art. 2 alin. (1) în scopul finanţării categoriilor de costuri şi cheltuieli prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a)-d) le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 4, cu următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Ministerul Fondurilor Europene stabileşte cadrul instituţional şi măsurile necesare în vederea implicării autorităţilor din România în procesul de programare şi negociere a resurselor financiare europene aferente perioadei de programare 2021-2027.
    (2) Autorităţile de management ale programelor operaţionale stabilite potrivit legii pentru perioada de programare 2021-2027 pot desemna pentru anumite funcţii şi/sau tipuri de operaţiuni cu impact regional sau sectorial, selectate la finanţare, organisme intermediare, cu respectarea prevederilor regulamentelor europene.
    (3) Organismele intermediare desemnate pot fi organisme publice naţionale sau locale sau organisme private organizate potrivit legii. Organismele intermediare desemnate fac parte din sistemul de management şi control al programelor operaţionale pentru care a avut loc desemnarea.
    (4) Între autorităţile de management şi organismele intermediare se încheie un acord de delegare, prin care se stabilesc: funcţiile delegate, operaţiunile delegate, atribuţiile, responsabilităţile, durata delegării, indicatorii de performanţă ai acordului, precum şi orice alte prevederi care sunt necesare pentru ca acordul să se poată realiza.
    (5) Autorităţile de management pentru programele operaţionale menţionate la alin. (2) rămân responsabile pentru implementarea programelor operaţionale în cauză, chiar dacă desemnează organisme intermediare.
    (6) La desemnarea organismelor intermediare prin acorduri de delegare autorităţile de management se asigură că sunt îndeplinite de către organismele intermediare următoarele condiţii:
    a) organismul intermediar are capacitatea administrativă necesară pentru îndeplinirea obligaţiilor din acordul de delegare;
    b) organismul intermediar dispune de toate mecanismele şi procedurile necesare pentru îndeplinirea funcţiilor care au fost delegate;
    c) personalul încadrat în organismul intermediar dispune de experienţa profesională necesară pentru implementarea funcţiilor/operaţiunilor delegate;
    d) acordul de delegare are prevăzute clauzele necesare pentru luarea măsurilor necesare atunci când organismul intermediar nu îndeplineşte în totalitate sau în parte funcţiile care au fost delegate;
    e) organismul intermediar are capacitatea de a asigura pista de audit necesară pentru realizarea misiunilor de audit prevăzute conform regulamentelor Comisiei Europene;
    f) organismul intermediar îndeplineşte orice alte condiţii necesare pentru realizarea funcţiilor care i-au fost delegate de către autoritatea de management.
    (7) Pentru perioada de programare 2021-2027, ca Program naţional pilot de descentralizare, se desemnează Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru şi Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară «Moţii, Ţara de Piatră» pentru zona Munţilor Apuseni, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară - Dezvoltare Sustenabilă şi Integrată în Ţara de Sus pentru judeţele Suceava, Botoşani şi Iaşi şi Asociaţia pentru Dezvoltare Intercomunitară - ITI Microregiunea Ţara Făgăraşului pentru judeţele Sibiu şi Braşov, ca organisme de implementare a investiţiilor teritoriale integrate (ITI), după cum urmează:
    a) Pentru iniţierea Programului naţional pilot de descentralizare prin dezvoltarea teritorială integrată ITI, Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de iniţiatori, împreună cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, vor demara demersurile legale necesare includerii zonelor ca teritorii în care se aplică ITI cu finanţare din fonduri europene 2021-2027, în termen de 30 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a legii pentru aprobarea prezentei ordonanţe de urgenţă.
    b) Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru va asigura managementul şi implementarea pentru Programul naţional pilot de descentralizare pentru ITI Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară «Moţii, Ţara de Piatră», inclusiv pentru teritoriile gestionate de agenţiile pentru dezvoltare regională Nord-Vest şi Vest şi pentru Asociaţia pentru Dezvoltare Intercomunitară - ITI Microregiunea Ţara Făgăraşului. Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est asigură managementul şi implementarea pentru Programul naţional pilot de descentralizare pentru Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară - Dezvoltare Sustenabilă şi Integrată în Ţara de Sus.
    c) Ministerul Fondurilor Europene va aloca Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Centru şi Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară «Moţii, Ţara de Piatră», Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară - Dezvoltare Sustenabilă şi Integrată în Ţara de Sus şi Asociaţiei pentru Dezvoltare Intercomunitară - ITI Microregiunea Ţara Făgăraşului sumele necesare pentru asistenţa tehnică în vederea elaborării strategiei pentru ITI.
    d) În baza strategiilor elaborate se vor aloca resurse pentru pregătirea şi implementarea de proiecte. Suma care va fi alocată pentru ITI se va calcula procentual, în raport cu suprafaţa, numărul de localităţi şi numărul de locuitori din următoarele judeţe, după cum urmează: pentru ITI Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară «Moţii, Ţara de Piatră», judeţele: Alba, Arad, Bihor, Cluj şi Hunedoara; pentru Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară - Dezvoltare Sustenabilă şi Integrată în Ţara de Sus: Suceava, Botoşani şi Iaşi; pentru Asociaţia pentru Dezvoltare Intercomunitară - ITI Microregiunea Ţara Făgăraşului: Sibiu şi Braşov; pentru ITI Harghita Covasna, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Csomád-Bálványos, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Harghita; pentru ITI Buzău, Prahova, Vrancea, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară «Ţinutul Buzăului"



    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 18 august 2020.
    Nr. 176.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016