Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
LEGE nr. 164 din 4 august 2020 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2020 pentru organizarea şi desfăşurarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19
EMITENT: Parlamentul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 699 din 4 august 2020
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63 din 7 mai 2020 pentru organizarea şi desfăşurarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 8 mai 2020, cu modificările şi completările ulterioare, cu următoarele modificări şi completări:
1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Campaniile de informare publică prevăzute la alin. (1) vor fi realizate de Guvernul României şi gestionate de către Secretariatul General al Guvernului şi Autoritatea pentru Digitalizarea României. Guvernul României va realiza şi va transmite spre difuzare cel puţin trei campanii de informare publică, lunar, până la 31 decembrie 2020."
2. La articolul 1, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
"(2^1) În cazul campaniilor de informare publică prevăzute la alin. (1) care se realizează prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online care difuzează, respectiv publică materialele de informare într-o altă limbă decât limba română, acestea vor fi realizate în limba respectivă de către Guvernul României."
3. La articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Bugetul total alocat campaniilor de informare publică prevăzute la alin. (1) este de maximum 200.000 mii lei, exclusiv TVA, pe toată durata acestora. Toate valorile din prezenta ordonanţă de urgenţă sunt fără TVA. Sumele se asigură prin bugetul Secretariatului General al Guvernului."
4. La articolul 1, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) Perioada de derulare a campaniilor prevăzute la alin. (1) poate fi prelungită şi bugetul total alocat conform alin. (4) poate fi mărit în funcţie de necesităţile de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 şi de necesităţile de promovare a produselor şi serviciilor româneşti pentru reluarea activităţii economice."
5. La articolul 2 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:
"f^1) angajatorul să nu rezilieze din voinţă proprie niciun contract de muncă şi să nu rezilieze unilateral niciun contract de drepturi de autor în vigoare la data semnării contractelor în condiţiile respectării prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi respectării obligaţiilor din contractele de drepturi de autor, pe perioada pentru care se semnează contractele de prestări servicii;"
6. La articolul 3, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) 53% pentru serviciile de programe de televiziune, care se distribuie astfel: 8% pentru serviciile de programe de televiziune cu licenţe audiovizuale locale şi regionale şi 45% pentru serviciile deţinătoare de licenţă naţională. Sunt considerate televiziuni locale şi regionale acele companii care deţin licenţe locale sau regionale ce nu sunt identificabile prin nume ca aparţinând unui serviciu de programe cu audienţă măsurată;"
7. La articolul 3, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"f) 3% pentru creaţia şi producţia materialelor care vor fi difuzate în cadrul campaniilor de informare publică şi pentru traducerea şi adaptarea acestora în limbile minorităţilor naţionale pentru materialele care urmează să fie difuzate în cadrul campaniilor naţionale."
8. La articolul 4 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) pentru radiodifuzorii TV cu audienţă măsurată la nivelul anului 2019: 570 lei/punct de audienţă naţională medie orară pentru un spot video de 30 de secunde, maximum două spoturi pe oră, sau un spot video de 60 de secunde, maximum un spot video pe oră, în intervalul 6,00-24,00.
Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, înregistrat în Revisal, se acordă un bonus suplimentar de 1% din valoarea punctului de audienţă, care va fi adăugat la aceasta, pentru perioada următoare angajării sau reangajării, cu condiţia păstrării acestor contracte de muncă până la 31 decembrie 2020. Această prevedere se aplică şi în cazul angajării sau reangajării jurnaliştilor concediaţi din cauza crizei de COVID-19 sau a celor repatriaţi.
Preţul maxim cu bonus inclus nu poate depăşi 627 lei/punct de audienţă;"
9. La articolul 4 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
"a^1) pentru radiodifuzorii TV, canale tematice, cu licenţă naţională şi care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la art. 1 şi 2 din prezenta ordonanţă de urgenţă, care nu au audienţă măsurată, plata serviciilor de publicitate se va face la nivelul de 100 lei pentru un spot video de 30 de secunde, maximum două spoturi pe oră, sau 200 lei pentru un spot video de 60 de secunde, maximum un spot pe oră, în intervalul 6,00-24,00;"
10. La articolul 4 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"d) pentru furnizorii media online: 5 lei/1.000 afişări, dar nu mai mult de 8 afişări/vizitator unic pentru aceeaşi campanie de informare pe o perioadă de 30 de zile şi nu mai mult de 200.000 lei/lună pentru un site, pentru bannere 970 x 250 pixeli, 300 x 250 pixeli şi 300 x 600 pixeli, amplasate în primele trei ecrane ale portalurilor web varianta desktop şi maximum trei ecrane în varianta mobil, fără a depăşi două poziţii publicitare pe fiecare pagină afişată. O campanie de informare va fi identificată prin unicitatea mesajului comunicat.
Pentru furnizorii media online se acordă un bonus de 1 leu/1.000 de afişări pentru fiecare 10 angajaţi ce depăşeşte numărul menţionat la art. 2 alin. (1) lit. f), înregistraţi în Revisal la data semnării contractului de prestări servicii.
Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, înregistrat în Revisal, se acordă un bonus de 1 leu/1.000 de afişări pentru perioada următoare angajării sau reangajării, cu condiţia păstrării acestor contracte de muncă până la 31 decembrie 2020. Această prevedere se aplică şi în cazul angajării sau reangajării jurnaliştilor concediaţi din cauza crizei de COVID-19 sau a celor repatriaţi. Bonusul se adună la valoarea de 5 lei/1.000 de afişări.
Preţul maxim cu bonus inclus nu poate depăşi 15 lei/1.000 de afişări."
11. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Mesajele din campanie vor avea un caracter exclusiv informativ, noncomercial, iar plasarea acestora se va face în cadrul unui conţinut adecvat, după cum urmează:
a) radiodifuzare - în cadrul buletinelor de ştiri, al emisiunilor informative, al emisiunilor cu informaţii economice şi financiare şi al emisiunilor de educaţie sanitară/medicină, îngrijire personală, educaţie, familie şi copii, ştiinţă, tehnologie şi sport, precum şi al altor programe ce sunt difuzate în intervalul orar 6,00-24,00;
b) ziare, reviste şi periodice - cotidiene generaliste naţionale sau locale, cotidiene populare, publicaţii economico-financiare, publicaţii de afaceri, publicaţii de sănătate/medicină, ştiinţă, tehnologie, cultură şi sport sau suplimentele unor astfel de publicaţii;
c) portaluri web - cu un conţinut din următoarele categorii: ştiri şi analize, naţionale sau locale, ştiri generale, economico- financiar, sănătate şi îngrijire personală, educaţie, familie şi copii, ştiinţă, tehnologie şi sport;
d) în localităţi - amplasarea mijloacelor de publicitate se va realiza în zone cu vizibilitate, evitându-se aglomerarea acestora în aceeaşi zonă.
(2) Campaniile de informare vor conţine, fără a se limita la acestea, şi materiale noncomerciale pentru promovarea următoarelor industrii româneşti: turism, industria IT, agricultură şi zootehnie, industria auto, care vor fi difuzate în limba română şi în mediul online în limbi de circulaţie internaţională precum engleză, franceză şi germană."
12. La articolul 7, alineatul (2) litera c) şi alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) date privind audienţa/tirajul/traficul online, cu precizarea expresă a organismului independent în domeniu care a efectuat evaluarea. Pentru traficul online se consideră organism independent orice instituţie terţă care furnizează date de trafic independente;
...............................................................................................
(4) Termenul-limită pentru transmiterea solicitărilor către Secretariatul General al Guvernului este de 31.10.2020.
(5) La sfârşitul fiecărei luni calendaristice, în baza datelor comunicate de solicitanţi, Secretariatul General al Guvernului publică pe pagina de internet raportul generat prin aplicaţia web gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României cu cererile validate, sumele alocate fiecărui participant la campanie, condiţiile contractuale de derulare a campaniei."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
FLORIN IORDACHE
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ROBERT-MARIUS CAZANCIUC
Bucureşti, 4 august 2020.
Nr. 164.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: