Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 161 din 22 octombrie 2025  pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul ordinii şi siguranţei publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 161 din 22 octombrie 2025 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul ordinii şi siguranţei publice

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 975 din 22 octombrie 2025
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 29 iunie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 81/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3^1 alineatul (3), după litera l) se introduc patru noi litere, lit. m)-p), cu următorul cuprins:
    "m) date privind cererile de asistenţă poliţienească şi informaţii operative primite/transmise din partea/către partenerilor/partenerii de cooperare externi, prin intermediul centrelor, birourilor şi punctelor comune de contact din cadrul Poliţiei de Frontieră Române, care se aplică activităţilor specifice de cooperare şi asistenţă poliţienească internaţională, potrivit legislaţiei naţionale, acordurilor, convenţiilor sau tratatelor internaţionale la care România este parte şi instrumentelor juridice relevante ale Uniunii Europene;
n) documente care însoţesc transportul de mărfuri;
o) date şi informaţii privind societăţi şi organizaţii;
p) date privind persoanele şi mijloacele de transport verificate în zona de competenţă."

    2. La articolul 3^1, partea introductivă a alineatului (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Cu privire la persoane, sunt prelucrate, prin sisteme manuale şi automate de evidenţă, mijloace foto-audio-video sau alte mijloace tehnice din dotare pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, următoarele date şi categorii de date:"

    3. La articolul 3^1 alineatul (4), după litera l) se introduc douăsprezece noi litere, lit. m)-v), cu următorul cuprins:
    "m) datele din documentul de identitate/paşaport;
n) datele din certificatul de înmatriculare al autovehiculului deţinut/utilizat;
o) datele privind plăcuţele de înmatriculare ale autovehiculelor deţinute/utilizate;
p) datele privind intrări/ieşiri în/din România/alte state;
q) consemne la frontieră;
r) datele biometrice privind imaginea facială şi datele dactiloscopice;
s) imaginea/vocea;
ş) datele privind cazierul judiciar;
t) calitatea deţinută în societăţi/codul unic de înregistrare;
ţ) datele bancare;
u) semnătura;
v) telefon, fax, e-mail."

    4. La articolul 3^1, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alin. (5^1) şi (5^2), cu următorul cuprins:
    "(5^1) La datele şi categoriile de date gestionate la nivelul Poliţiei de Frontieră Române pot avea acces instituţiile cu atribuţii de ordine publică, apărare şi securitate naţională, precum şi cele cu atribuţii în eliberarea de vize, pentru exercitarea prerogativelor de autoritate publică cu care sunt învestite, în baza unui document de colaborare/cooperare încheiat de către Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră cu acestea.
(5^2) Documentul de colaborare/cooperare prevăzut la alin. (5^1) trebuie să conţină în mod obligatoriu destinaţia datelor, volumul şi structura acestora, suportul pe care se livrează şi măsurile de protecţie şi securitate a datelor prevăzute de lege."

    5. La articolul 3^1, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Regulile privind păstrarea, actualizarea şi utilizarea bazei de date prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne."

    6. După articolul 3^1 se introduce un nou articol, art. 3^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^2
    (1) În scopul realizării activităţilor de prevenire, depistare, investigare sau urmărire penală a infracţiunilor, prevenire şi combatere a altor fapte ilegale, precum şi de menţinere a ordinii şi siguranţei publice:
    a) acţiunile poliţistului de frontieră în spaţii publice pot fi înregistrate cu mijloacele foto-audio-video din dotare, fără consimţământul persoanelor vizate;
    b) Poliţia de Frontieră Română este autorizată să fixeze, ocazional, cu mijloace foto-audio-video sau prin alte mijloace tehnice din dotare, momente operative cu privire la activităţi desfăşurate în locuri publice din zona de competenţă, fără consimţământul persoanelor vizate, în cazul în care există motive verosimile pentru a bănui că în aceste locuri publice ar putea fi comise infracţiuni sau alte fapte ilegale ori tulburată ordinea şi siguranţa publică.
    (2) Poliţia de Frontieră Română este autorizată să acceseze, în mod direct şi gratuit, sistemele de supraveghere a spaţiilor publice din zona de competenţă ce sunt instalate în scopul prevenirii criminalităţii, pazei bunurilor şi protecţiei persoanelor sau supravegherii traficului rutier şi care aparţin organelor administraţiei publice centrale sau locale, cu excepţia celor cu atribuţii în domeniul apărării şi securităţii naţionale, atunci când există motive verosimile pentru a bănui că imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video prelucrate prin aceste sisteme pot servi la identificarea:
    a) persoanelor care pregătesc, săvârşesc sau au săvârşit o infracţiune;
    b) persoanelor care au fost prezente la locul săvârşirii unei infracţiuni ori au cunoştinţă despre faptă, autor sau despre bunurile având legătură cu fapta;
    c) persoanelor date în urmărire sau căutate potrivit legii;
    d) bunurilor supuse confiscării, interzise la deţinere, căutate potrivit legii sau care pot fi utilizate ca probe într-o procedură judiciară.
    (3) Se interzice prelucrarea datelor cu caracter personal conţinute de imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video în alte scopuri decât cele în care au fost colectate, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate.
    (4) Poliţia de Frontieră Română poate păstra imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video obţinute potrivit alin. (1) sau (2) pe o perioadă de 6 luni de la data obţinerii acestora, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen imaginile şi/sau înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile."



    ART. II
    Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1175 din 13 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. După articolul 19 se introduc două noi articole, art. 19^1 şi 19^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 19^1
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, Jandarmeria Română îşi organizează propria bază de date, în care păstrează evidenţe şi înregistrări ale datelor cu caracter personal, precum şi alte evidenţe ale informaţiilor culese, potrivit legii.
    (2) Scopul organizării şi funcţionării bazei de date prevăzute la alin. (1) constă în sprijinirea activităţilor privind apărarea ordinii şi liniştii publice, a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a proprietăţii publice şi private, prevenirii şi descoperirii infracţiunilor şi a altor încălcări ale legilor în vigoare, pazei şi protecţiei obiectivelor şi transporturilor din responsabilitatea Jandarmeriei Române, precum şi combaterii actelor de terorism.
    ART. 19^2
    (1) Baza de date prevăzută la art. 19^1 alin. (1) conţine următoarele evidenţe informatizate care cuprind:
    a) date privind persoanele care au fost sancţionate contravenţional de către jandarmi;
    b) date privind persoanele cărora le-au fost întocmite acte de către jandarmi, în conformitate cu prevederile art. 61 din Codul de procedură penală;
    c) date privind persoanele care fac obiectul unor măsuri procesuale dispuse de organele judiciare;
    d) alte evidenţe necesare desfăşurării misiunilor specifice Jandarmeriei Române.
    (2) Cu privire la persoane, sunt prelucrate, după caz, următoarele date şi categorii de date prin sisteme manuale şi automate de evidenţă, mijloace foto-audio-video sau alte mijloace tehnice din dotare pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu:
    a) numele şi prenumele, numele anterior, numele de familie la naştere, pseudonimele sau poreclele;
    b) sexul;
    c) data şi locul naşterii;
    d) codul numeric personal;
    e) seria şi numărul actului de identitate;
    f) cetăţenia;
    g) adresa de domiciliu şi/sau reşedinţă;
    h) datele din paşaport/permisul de conducere/certificatul de înmatriculare al autovehiculului deţinut/utilizat;
    i) datele privind plăcuţele de înmatriculare ale autovehiculelor deţinute/utilizate;
    j) ocupaţia, profesia şi locul de muncă;
    k) imaginea;
    l) vocea;
    m) calitatea deţinută în societăţi/codul unic de înregistrare;
    n) semnătura;
    o) semnalmente;
    p) semne particulare;
    q) calitatea de suporter al unui club sportiv;
    r) comportamentul, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 4/2008 privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 61 din Codul de procedură penală.
    (3) În vederea îndeplinirii activităţilor stabilite prin Legea nr. 76/2023 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului informatic naţional de semnalări şi participarea României la Sistemul de informaţii Schengen, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, Jandarmeria Română poate prelucra amprenta digitală şi/sau palmară în scopul identificării persoanelor care au introduse semnalări în Sistemul informatic naţional de semnalări.
    (4) Datele cu caracter personal prevăzute la alin. (1) pot fi furnizate autorităţilor şi instituţiilor publice cu atribuţii de ordine publică şi securitate naţională, în condiţiile în care comunicarea acestora vizează exercitarea prerogativelor de autoritate publică cu care sunt învestite, în baza unui document de colaborare/cooperare încheiat de către Inspectoratul General al Jandarmeriei Române cu acestea.
    (5) Datele cu caracter personal prevăzute la alin. (2) pot fi furnizate persoanei vizate sau reprezentantului legal al acesteia, precum şi organismelor similare din alte state, pe baza înţelegerilor la care România este parte.
    (6) Documentul de colaborare/cooperare prevăzut la alin. (4) trebuie să conţină în mod obligatoriu destinaţia datelor, volumul şi structura acestora, suportul pe care se livrează şi măsurile de protecţie şi securitate a datelor prevăzute de lege.
    (7) Regulile privind păstrarea, actualizarea şi utilizarea bazei de date prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne."

    2. După articolul 27 se introduce un nou articol, art. 27^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 27^1
    (1) În scopul apărării ordinii şi liniştii publice, a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a proprietăţii publice şi private, prevenirii şi descoperirii infracţiunilor, pazei şi protecţiei obiectivelor şi transporturilor din responsabilitatea Jandarmeriei Române, precum şi al combaterii actelor de terorism:
    a) acţiunile jandarmilor în spaţiile publice pot fi înregistrate cu mijloacele foto-audio-video din dotare, fără consimţământul persoanelor vizate;
    b) Jandarmeria Română este autorizată să fixeze, ocazional, cu mijloace foto-audio-video sau prin alte mijloace tehnice din dotare, momente operative cu privire la activităţi desfăşurate în locuri publice, fără consimţământul persoanelor vizate, în cazul în care există motive verosimile pentru a bănui că în aceste locuri publice ar putea fi comise infracţiuni sau alte fapte ilegale ori tulburată ordinea şi siguranţa publică.
    (2) Se interzice prelucrarea datelor cu caracter personal conţinute de imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video în alte scopuri decât cele în care au fost colectate, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate.
    (3) Jandarmeria Română poate păstra imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video obţinute potrivit alin. (1) pentru o perioadă de 6 luni de la data obţinerii acestora, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen imaginile şi/sau înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile."



    ART. III
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 55/2007 privind înfiinţarea Oficiului Român pentru Imigrări prin reorganizarea Autorităţii pentru străini şi a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 26 iulie 2007, aprobată cu completări prin Legea nr. 347/2007, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2^4 alineatul (1), după litera p) se introduce o nouă literă, lit. q), cu următorul cuprins:
    "q) vocea."

    2. La articolul 2^5 se introduc două noi alineate, alin. (2) şi (3), cu următorul cuprins:
    "(2) La datele şi categoriile de date gestionate la nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări pot avea acces instituţiile din sistemul de ordine publică şi securitate naţională, pentru exercitarea prerogativelor de autoritate publică cu care sunt învestite, precum şi autorităţile şi instituţiile publice cu atribuţii în ceea ce priveşte statutul pe teritoriul României al străinilor, cetăţenilor Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene şi membrilor acestora de familie, pentru realizarea sarcinilor prevăzute de lege, în baza unui document de colaborare/cooperare încheiat de către Inspectoratul General pentru Imigrări cu acestea.
(3) Documentul de colaborare/cooperare prevăzut la alin. (2) trebuie să conţină în mod obligatoriu destinaţia datelor, volumul şi structura acestora, suportul pe care se livrează şi măsurile de protecţie şi securitate a datelor prevăzute de lege."

    3. După articolul 2^6 se introduce un nou articol, art. 2^6a, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^6a
    (1) În scopul prevăzut la art. 1 alin. (3), poliţiştii din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări sunt abilitaţi să înregistreze, cu mijloacele foto-audio-video din dotare, fără consimţământul persoanelor vizate, acţiuni desfăşurate în spaţii publice, atunci când există motive verosimile pentru a bănui că ar putea fi comise infracţiuni sau alte fapte ilegale ori tulburată ordinea şi siguranţa publică.
    (2) Se interzice prelucrarea datelor cu caracter personal conţinute de imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video în alte scopuri decât cele în care au fost colectate, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate.
    (3) Inspectoratul General pentru Imigrări poate păstra imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video obţinute potrivit alin. (1) pe o perioadă de 6 luni de la data obţinerii acestora, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen imaginile şi/sau înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile."



    ART. IV
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 361 din 26 aprilie 2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (2) şi (3), cu următorul cuprins:
    "(2) Autorităţile care asigură asistenţa medicală de urgenţă, prim ajutor calificat, misiuni de intervenţie pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă ori a stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă, aflate în coordonarea sau coordonarea operaţională a Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pot utiliza mijloacele fotoaudio-video din dotare, fără consimţământul persoanelor vizate, pentru atingerea obiectivelor specifice structurilor respective.
(3) Filmările şi înregistrările efectuate în conformitate cu alin. (2) pot fi utilizate în vederea coordonării intervenţiei şi stabilirii diagnosticului, precum şi în cadrul cercetării disciplinare doar în cazul existenţei unei suspiciuni rezonabile că persoana cercetată a săvârşit în timpul exercitării activităţilor de serviciu o abatere disciplinară gravă care a avut ca efect afectarea vieţii, sănătăţii ori integrităţii persoanelor, afectarea activităţii desfăşurate pentru asigurarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat, prejudicierea imaginii instituţiei sau punerea în stare de neîntrebuinţare ori nefolosinţă a mijloacelor tehnice ori a altor bunuri din dotare."

    2. După articolul 13 se introduce un nou articol, art. 13^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 13^1
    (1) În scopul realizării activităţilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, acţiunile desfăşurate de către structurile specializate ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă pot fi înregistrate cu mijloacele foto-audio-video din dotare, fără consimţământul persoanelor vizate.
    (2) Structurile Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sunt autorizate să fixeze, ocazional, cu mijloace foto-audio-video sau prin alte mijloace tehnice din dotare, momente operative cu privire la activităţile desfăşurate în locuri publice şi private, fără consimţământul persoanelor private.
    (3) Se interzice prelucrarea datelor cu caracter personal conţinute de imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video în alte scopuri decât cele pentru care au fost colectate, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate.
    (4) Structurile Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă pot păstra imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video obţinute potrivit alin. (1) pentru o perioadă de 6 luni de la data obţinerii acestora, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen imaginile şi/sau înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile."

    3. După articolul 14 se introduce un nou articol, art. 14^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 14^1
    (1) În scopul realizării activităţilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, acţiunile desfăşurate de personalul serviciilor de urgenţă profesioniste pot fi înregistrate cu mijloacele foto-audio-video din dotare, fără consimţământul persoanelor vizate.
    (2) Serviciile de urgenţă profesioniste sunt autorizate să fixeze, ocazional, cu mijloace foto-audio-video sau prin alte mijloace tehnice din dotare, momente operative cu privire la activităţile desfăşurate în locuri publice şi private, fără consimţământul persoanelor private.
    (3) Se interzice prelucrarea datelor cu caracter personal conţinute de imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video în alte scopuri decât cele pentru care au fost colectate, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate.
    (4) Serviciile de urgenţă profesioniste pot păstra imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video obţinute potrivit alin. (1) pentru o perioadă de 6 luni de la data obţinerii acestora, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen imaginile şi/sau înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile."



    ART. V
    După articolul 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 9 mai 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou articol, art. 13^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 13^1
    (1) În scopul monitorizării situaţiei operative şi asigurării managementului integrat al situaţiilor speciale şi de criză din domeniul ordinii publice şi al situaţiilor de urgenţă, Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia generală management operaţional şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, este autorizat să acceseze, în mod direct şi gratuit, în timp real, imaginile video surprinse de sistemele de supraveghere a spaţiilor publice, aparţinând persoanelor juridice de drept public ori organelor administraţiei publice centrale sau locale, cu excepţia celor cu atribuţii în domeniul apărării şi securităţii naţionale.
    (2) Prelucrarea datelor cu caracter personal în condiţiile alin. (1) se realizează prin adoptarea măsurilor tehnice şi organizatorice adecvate care să asigure atât imposibilitatea identificării persoanelor fizice prezente în spaţiul public, cât şi stocarea imaginilor video.
    (3) Procedura de desemnare a personalului prevăzut la alin. (1) cu atribuţii în prelucrarea datelor cu caracter personal în sistemele de referinţă, precum şi măsurile tehnice şi organizatorice de securitate adoptate pentru protejarea drepturilor fundamentale şi interesele persoanelor vizate se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne."


    ART. VI
    (1) Ministerul Afacerilor Interne poate găzdui, la cerere, în mod gratuit şi în funcţie de capabilităţile tehnice, în infrastructura informatică proprie, aplicaţii, baze de date şi evidenţe informatice aparţinând unor persoane juridice de drept public sau privat de utilitate publică, în scopul reducerii unor riscuri, vulnerabilităţi sau ameninţări la adresa personalului sau patrimoniului structurilor Ministerului Afacerilor Interne.
    (2) Cererea prevăzută la alin. (1) se formulează în scris şi trebuie să conţină, cel puţin, următoarele informaţii:
    a) datele de identificare ale solicitantului;
    b) scopul solicitării şi justificarea riscurilor, vulnerabilităţilor sau ameninţărilor avute în vedere;
    c) descrierea aplicaţiilor, bazelor de date sau evidenţelor informatice propuse pentru găzduire;
    d) estimarea volumului de date, formatul acestora şi eventuale cerinţe tehnice specifice;
    e) perioada estimativă de găzduire;
    f) datele de contact ale persoanei responsabile desemnate din partea solicitantului.

    (3) Pe baza cererii prevăzute la alin. (1), Ministerul Afacerilor Interne analizează temeinicia solicitării şi compatibilitatea cu capabilităţile tehnice disponibile şi poate aproba sau respinge motivat cererea. Decizia se comunică solicitantului în scris şi poate fi însoţită, după caz, de propuneri de completare, ajustare tehnică şi/sau calendaristică.
    (4) În sensul prezentului articol, prin găzduire se înţelege punerea la dispoziţie de către Ministerul Afacerilor Interne a unor resurse tehnice proprii, precum spaţiu de stocare, capacitate de procesare, acces la reţea şi măsuri de protecţie şi securitate cibernetică, necesare pentru operarea, funcţionarea şi/sau păstrarea în siguranţă a aplicaţiilor, bazelor de date sau evidenţelor informatice ale solicitantului, fără afectarea infrastructurii proprii a Ministerului Afacerilor Interne.
    (5) În aplicarea alin. (1), Ministerul Afacerilor Interne încheie documente de cooperare care conţin, în mod obligatoriu, volumul datelor, structura acestora, suportul pe care se livrează şi măsurile de protecţie şi securitate a datelor prevăzute de lege.

    ART. VII
    Responsabilul cu protecţia datelor desemnat în condiţiile prevăzute la art. 37 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), respectiv la art. 40 din Legea nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date, la nivelul fiecărei autorităţi de aplicare a legii şi al celor din domeniul situaţiilor de urgenţă evaluează periodic, dar cel puţin o dată pe an, respectarea dispoziţiilor prezentei legi.

    ART. VIII
    Personalul din cadrul autorităţilor de aplicare a legii şi al celor din domeniul situaţiilor de urgenţă, abilitat să utilizeze mijloacele foto-audio-video sau alte mijloace tehnice din dotare sau să acceseze datele cu caracter personal care se prelucrează prin intermediul acestora, este instruit cu privire la regulile de protecţie a datelor cu caracter personal anterior validării utilizării/accesului şi, ulterior, cel puţin o dată la doi ani.

    ART. IX
    (1) Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal realizează, din oficiu, un control al operaţiunilor de prelucrare a datelor realizate de către autorităţile de aplicare a legii şi cele din domeniul situaţiilor de urgenţă prin intermediul mijloacelor foto-audio-video sau prin alte mijloace tehnice din dotare.
    (2) Rezultatul controlului prevăzut la alin. (1) se prezintă Senatului României, prin raportul anual de activitate.

    ART. X
    (1) Măsurile organizatorice şi tehnice în care se realizează şi se stochează înregistrările realizate prin mijloacele foto-audio-video sau alte mijloace din dotare, precum şi limitările de utilizare a acestora, de către Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română, Jandarmeria Română şi Inspectoratul General pentru Imigrări, precum şi măsurile pentru protejarea înregistrărilor şi a datelor cu caracter personal colectate prin intermediul acestora se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (2) Ordinul ministrului afacerilor interne prevăzut la alin. (1) se emite în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    SORIN-MIHAI GRINDEANU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    MIRCEA ABRUDEAN

    Bucureşti, 22 octombrie 2025.
    Nr. 161.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016