Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 156 din 29 iunie 2018  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 156 din 29 iunie 2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 554 din 3 iulie 2018
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 16 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) cel puţin 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;"

    2. La articolul 21, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Personalul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este format din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual. Salarizarea personalului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici se face potrivit reglementărilor în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice."

    3. La articolul 22 alineatul (1), litera o) se abrogă.
    4. La articolul 22^1, litera b) se abrogă.
    5. Articolul 23 se abrogă.
    6. La articolul 34, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Înalţii funcţionari publici şi funcţionarii publici de conducere pot fi numiţi în funcţii de demnitate publică numai după suspendarea, în condiţiile legii, a raporturilor de serviciu."

    7. La articolul 34, alineatul (2^1) se abrogă.
    8. La articolul 34, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Înalţii funcţionari publici şi funcţionarii publici de conducere pot candida pentru funcţii de demnitate publică numai după suspendarea, în condiţiile legii, a raporturilor de serviciu."

    9. La articolul 44, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Înalţilor funcţionari publici le este interzis să facă parte din partide politice, organizaţii cărora le este aplicabil acelaşi regim juridic ca şi partidelor politice sau din fundaţiile ori asociaţiile care funcţionează pe lângă partidele politice, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 34 alin. (2) şi (3)."

    10. La articolul 57, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 57
    (1) Recrutarea în vederea intrării în corpul funcţionarilor publici se face prin concurs."

    11. La articolul 57 alineatul (5), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior."

    12. La articolul 57 alineatul (6), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de: şef birou, şef serviciu şi secretar al comunei, precum şi a funcţiilor publice specifice asimilate acestora;
b) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, altele decât cele prevăzute la lit. a)."

    13. La articolul 58, alineatele (6)-(8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(6) În condiţiile în care nu există funcţionari publici care să poată fi redistribuiţi, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici comunică autorităţilor şi instituţiilor publice desemnarea reprezentantului acesteia în comisia de concurs.
(7) Membrii comisiei de concurs sesizează cu celeritate Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în situaţia nerespectării de către autorităţile şi instituţiile publice a procedurii de organizare şi desfăşurare a concursurilor. Pe baza analizei sesizării formulate, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici dispune suspendarea organizării şi desfăşurării concursului.
(8) Reprezentantul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici poate fi desemnat şi din cadrul instituţiei prefectului sau al consiliului judeţean din judeţul în care îşi are sediul instituţia publică în al cărei stat de funcţii se află funcţia publică vacantă pentru care se organizează concursul, pe baza propunerilor conducătorilor acestor instituţii publice."

    14. La articolul 65 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să fi obţinut cel puţin calificativul «bine» la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani în care funcţionarul public s-a aflat în activitate;"

    15. La articolul 65, alineatul (3) se abrogă.
    16. La capitolul VI, titlul secţiunii a 5-a „Sistemul de promovare rapidă în funcţia publică“ şi articolul 70 se abrogă.
    17. La articolul 89, alineatele (2^2) şi (2^3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2^2) Funcţionarii publici cu statut special pot fi detaşaţi pe funcţii publice generale echivalente funcţiilor publice specifice ocupate, cu notificare prealabilă a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu 10 zile înainte de dispunerea măsurii, precum şi cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor alin. (1)-(2^1) şi cu respectarea prevederilor art. 110.
(2^3) Funcţionarii publici pot fi detaşaţi şi pe funcţii publice cu statut special, cu notificare prealabilă a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu 10 zile înainte de dispunerea măsurii, precum şi cu respectarea prevederilor art. 110."

    18. La articolul 92, alineatele (1^1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1^1) În mod excepţional, la propunerea justificată a conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în al cărei stat de funcţii există funcţia publică corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacantă sau temporar vacantă, exercitarea cu caracter temporar a acesteia poate fi realizată de funcţionari publici sau, după caz, de funcţionari publici cu statut special care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1), cu notificare prealabilă a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu 10 zile înainte de dispunerea măsurii. Această măsură se dispune prin act administrativ al persoanei care are competenţa legală de numire în funcţia publică corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, în condiţiile în care, din motive obiective, funcţia publică nu a putut fi ocupată prin mobilitate.
(2) Dacă funcţia publică este vacantă, măsura prevăzută la alin. (1) se dispune de către persoana care are competenţa numirii în funcţia publică, pe o perioadă de maximum 6 luni întrun an calendaristic, cu notificare prealabilă a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu 10 zile înainte de dispunerea măsurii.
(3) În mod excepţional, perioada prevăzută la alin. (2) poate fi prelungită cu maximum 3 luni, cu notificare prealabilă a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu 10 zile înainte de dispunerea măsurii, dacă autoritatea sau instituţia publică a organizat concurs de recrutare ori promovare şi funcţia publică nu a fost ocupată, în condiţiile legii."

    19. La articolul 94 alineatul (1), litera a) se abrogă.
    20. La articolul 94 alineatul (1), literele a^1) şi a^2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a^1) este numit sau ales într-o funcţie de demnitate publică, pentru perioada respectivă;
a^2) este încadrat la cabinetul unui demnitar sau la cancelaria prefectului;"

    21. La articolul 94 alineatul (1), litera b) se abrogă.
    22. La articolul 95, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivată a funcţionarului public, pentru un interes personal, în alte cazuri decât cele prevăzute la alin. (1) şi la art. 94 alin. (1), pe o durată cumulată de cel mult 4 ani în perioada exercitării funcţiei publice pe care o deţine. Durata suspendării se stabileşte prin acordul părţilor şi nu poate fi mai mică de 30 de zile."

    23. La articolul 96, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Perioada suspendării raporturilor de serviciu în condiţiile art. 94 alin. (1) lit. c) şi art. 95 alin. (1) lit. a)-c) se consideră vechime în funcţia publică."

    24. La articolul 98 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) la data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare dacă persoana care are competenţă de numire în funcţia publică nu dispune aplicarea prevederilor alin. (3);"

    25. La articolul 98, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu următorul cuprins:
    "(3) Pe baza unei cereri formulate cu 2 luni înainte de data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarul public poate fi menţinut în funcţia publică deţinută maximum 3 ani peste vârsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a raportului de serviciu.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. h), în cazuri temeinic justificate, persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică poate aproba menţinerea în funcţia publică şi numirea pe perioadă nedeterminată a funcţionarilor publici care au exercitat raporturi de serviciu în condiţiile art. 4 alin. (3), după vacantarea posturilor pe care aceştia au fost numiţi pe perioadă determinată."

    26. La articolul 99, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Funcţionarul public de conducere are prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante de nivel inferior. În cazul în care funcţia publică vacantă de nivel inferior este o funcţie publică de execuţie şi nu corespunde studiilor şi/sau vechimii în specialitatea funcţionarului public de conducere, aceasta va fi transformată într-o funcţie publică corespunzătoare, dacă transformarea nu afectează structura organizatorică aprobată."

    27. La articolul 107 alineatul (1), litera b) se abrogă.
    28. La articolul 107 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) modificarea calităţii posturilor, potrivit art. 111 alin. (1)."

    29. La articolul 111, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Persoanele încadrate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în posturi de natură contractuală care au fost stabilite ca funcţii publice vor fi numite în funcţii publice de execuţie dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 54 şi condiţiile de vechime în specialitatea studiilor corespunzătoare clasei şi gradului profesional ale funcţiei publice."

    30. Articolul 113 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 113
    Programele organizate pentru obţinerea statutului de manager public menţionate la art. 71 alin. (1) sunt programele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit manager public, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 135/2009, cu modificările ulterioare, precum şi de Legea nr. 157/2004 privind instituirea bursei speciale «Guvernul României» pentru formarea managerilor din sectorul public, cu modificările ulterioare."



    ART. II
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, funcţionarilor publici aflaţi în situaţiile prevăzute la art. 94 şi 95 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, li se aplică dispoziţiile existente până la data intrării în vigoare a prezentei legi.
    (2) Condiţiile de vechime prevăzute la art. 16 alin. (2) lit. c) şi art. 57 alin. (6) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege nu se aplică în cazul funcţionarilor publici care au îndeplinit condiţiile de vechime în specialitatea studiilor prevăzute de lege la data numirii în funcţia publică.

    ART. III
    (1) În cazul în care la concursurile organizate pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de secretar al comunei nu se prezintă persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în specialitate juridică sau administrativă, şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 57 alin. (6) lit. a) şi art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, pot candida şi persoane care nu îndeplinesc aceste condiţii, în următoarea ordine:
    a) persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în specialitate juridică sau administrativă, şi îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 57 alin. (6) lit. a) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege;
    b) persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în specialitate juridică sau administrativă;
    c) persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în altă specialitate.

    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), ocuparea funcţiei publice de conducere de secretar al comunei se face pe perioadă determinată, cu obligaţia organizării anuale a concursului pentru ocuparea acesteia.
    (3) În situaţia în care funcţia publică de conducere de secretar al comunei este vacantă sau temporar vacantă şi în cadrul autorităţii sau instituţiei publice nu există persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în specialitate juridică sau administrativă, şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 57 alin. (6) lit. a) şi art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, funcţia publică de secretar al comunei poate fi exercitată cu caracter temporar şi de persoane care nu îndeplinesc aceste condiţii, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 92 din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, în condiţiile art. 147 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRU-GABRIEL VLASE
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 29 iunie 2018.
    Nr. 156.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


emilia
05 Iulie 2018
De ce se face discriminare intre functionari publici si contractuali?, ar trebui sa aibe dreptul si personalul contractual sa poata sa beneficieze de dreptul de a muncii dupa pensionare. Doresc o explicatie.Multumesc
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016