Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 151 din 24 iulie 2019  pentru completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 151 din 24 iulie 2019 pentru completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 623 din 26 iulie 2019
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 10 iulie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. După articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 19^1
    (1) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi alte organe ale administraţiei publice cooperează cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, oferind informaţiile necesare şi implementând măsurile ce ţin de domeniul lor de competenţă, astfel încât aşezările informale identificate să fie prioritare în cadrul acţiunilor şi politicilor publice privind locuirea, accesul la infrastructură, sănătatea publică şi siguranţa persoanelor.
    (2) Măsurile prioritare prevăzute la alin. (1) vizează: informarea şi implicarea locuitorilor comunităţilor afectate în procesul de planificare şi reglementare, identificarea regimului juridic şi economic al terenurilor şi realizarea cadastrului general al aşezărilor informale, înregistrarea imobilelor din aşezările informale în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în condiţiile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Proiectele şi programele destinate aşezărilor informale se vor corela cu programele de asistenţă socială ce pot viza fie o zonă afectată de insalubritate, de lipsa serviciilor şi de sărăcie, fie una sau mai multe categorii de beneficiari ai măsurilor de asistenţă socială, prezenţi în mare măsură în cadrul aşezării informale."

    2. La articolul 22 alineatul (2), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) sprijin metodologic şi tehnic pentru autorităţile administraţiei publice locale în cadrul procesului de identificare, monitorizare şi organizare a aşezărilor informale."

    3. După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 22^1
    (1) Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, prin instituţia arhitectului-şef, asigură organizarea şi funcţionarea unei comisii pentru coordonarea implementării măsurilor necesare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă a locuitorilor din aşezările informale, sprijinul metodologic şi operaţional pentru autorităţile administraţiei publice locale, precum şi monitorizarea îndeplinirii responsabilităţilor şi implementării acţiunilor stabilite la nivel local.
    (2) Comisia prevăzută la alin. (1) va fi constituită din reprezentanţi ai structurilor specializate privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, control şi disciplină în construcţii, asistenţă socială şi protecţia copilului de la nivel judeţean, sănătate publică, problemele romilor, de la nivelul judeţean şi din unităţile administrativ-teritoriale pe teritoriul cărora au fost identificate aşezări informale, precum şi reprezentanţi ai comunităţilor din aşezările informale de pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti şi reprezentanţi ai societăţii civile.
    (3) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte în baza propunerilor preşedintelui consiliului judeţean şi ale entităţilor ai căror reprezentanţi fac parte din comisie şi se aprobă, împreună cu regulamentul de organizare şi funcţionare, de consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti."

    4. La articolul 26 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În cazul identificării de aşezări informale pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale, dacă se preconizează operaţiuni de regenerare sau restructurare urbană în zonele în care se găsesc aşezări informale, autorităţile administraţiei publice locale pot iniţia elaborarea sau actualizarea de documentaţii de urbanism care vor cuprinde inclusiv reglementări asupra acestora."

    5. La articolul 27^1 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Primarul/Primarul general al municipiului Bucureşti, în aria sa de competenţă, prin structurile specializate privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, control şi disciplină în construcţii, asistenţă socială şi sănătate publică, respectiv poliţia locală, are următoarele obligaţii:
    a) identifică terenurile din cadrul teritoriului administrativ ocupate de aşezări informale, stabileşte limitele acestora prin măsurători efectuate în sistem Stereografic 70 şi transmite documentaţia cadastrală în format electronic consiliului judeţean şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru preluarea în Observatorul teritorial naţional;
    b) realizează şi actualizează baza de date cu privire la numărul de persoane ce locuiesc în aşezări informale, imobilele ocupate de acestea şi tipologia aşezărilor informale;
    c) informează locuitorii din aşezările informale cu privire la prevederile prezentei legi şi iniţiază un proces de consultare şi planificare participativă în vederea identificării de soluţii de intervenţie adaptate specificului aşezării informale şi nevoilor comunităţii;
    d) iniţiază şi coordonează demersurile necesare pentru identificarea regimului juridic şi economic al terenurilor ocupate de aşezările informale şi pentru reglementarea acestora;
    e) în cazul în care reglementarea prevede desfiinţarea parţială sau totală a aşezărilor informale respective, asigură relocarea locuitorilor acestora, în următoarele condiţii: oferirea de soluţii alternative de locuire, fie prin asigurarea de locuinţe sociale, fie prin sprijin în reconstrucţia locuinţelor pe terenuri echipate edilitar, identificate şi puse la dispoziţie de autorităţile administraţiei publice locale, în condiţiile legii; informarea şi consultarea prealabilă a locuitorilor aflaţi în situaţii de relocare cu privire la alternativele posibile şi obţinerea acordului acestora;
    f) iniţiază şi coordonează acţiunile necesare pentru limitarea extinderii aşezărilor informale, prin identificarea de terenuri disponibile pentru viitoare zone de locuit sau a unor soluţii locative alternative şi informarea locuitorilor aşezărilor informale cu privire la acestea;
    g) iniţiază şi coordonează acţiunile necesare pentru echiparea edilitară a zonelor în care se găsesc aşezări informale supuse regenerării sau restructurării urbane;
    h) cooperează cu comisia prevăzută la art. 22^1 şi pune la dispoziţia acesteia toate datele şi informaţiile solicitate de către aceasta."

    6. La articolul 51 alineatul (1^1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
    "h) programe de susţinere a dezvoltării locale pentru identificarea şi delimitarea aşezărilor informale, stabilirea tipologiei acestora, identificarea măsurilor şi soluţiilor de reglementare a acestora sau, după caz, relocare şi sprijin al reconstrucţiei locuinţelor, implementarea acţiunilor destinate îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă a locuitorilor din aşezările informale."

    7. La articolul 64, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Litigiile generate de emiterea, revizuirea, suspendarea sau anularea hotărârilor de aprobare a documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism se soluţionează de instanţele de contencios administrativ competente. Dreptul de a ataca hotărârile de aprobare se prescrie în termen de 5 ani de la data aprobării."

    8. La anexa nr. 2 - Definirea termenilor utilizaţi în lege se introduce o nouă definiţie, cu următorul cuprins:
    "*Aşezare informală - grupare de minimum 3 unităţi destinate locuirii dezvoltate spontan, ocupate de persoane sau familii care fac parte din grupuri vulnerabile definite conform Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au niciun drept asupra imobilelor pe care le ocupă. Aşezările informale sunt situate de obicei la periferia localităţilor urbane sau rurale, cuprind locuinţe improvizate, realizate din materiale recuperate, şi/sau locuinţe realizate din materiale de construcţii convenţionale, iar prin localizarea şi caracteristicile sociodemografice generează excluziune, segregare şi marginalizare socială. Prin situarea în zone de risc natural (alunecări de teren, inundaţii), biologic (gropi de gunoi, depozite de deşeuri, situri contaminate şi altele asemenea) sau antropic (zone de siguranţă sau zone de protecţie ale obiectivelor Seveso, ale infrastructurilor tehnico-edilitare şi altele asemenea), unele aşezări informale pun în pericol siguranţa şi sănătatea locuitorilor lor."



    ART. II
    (1) În termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice actualizează normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism.
    (2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, în cadrul instituţiei arhitectului-şef al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, se constituie comisiile reglementate prin prezenta lege, iar în termen de 30 de zile de la constituirea acestora se organizează primele şedinţe ale comisiilor pentru informarea şi iniţierea măsurilor de identificare a aşezărilor informale de pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti.
    (3) În termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, autorităţile administraţiei publice locale sunt obligate să ia măsurile prevăzute la art. 27^1 alin. (2) lit. a)-c).
    (4) În termen de 180 de zile de la data finalizării măsurilor stabilite la art. 27^1 alin. (2) lit. a)-c), autorităţile administraţiei publice locale sunt obligate să ia măsurile stabilite la art. 27^1 alin. (2) lit. d)-h).

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 24 iulie 2019.
    Nr. 151.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016