Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 125 din 7 iulie 2016  privind aderarea României la Centrul european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială, creat prin Rezoluţia (89)14, adoptată de Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei la 16 noiembrie 1989, a cărui continuare a fost confirmată prin Rezoluţia (93)51, adoptată de Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei la 21 octombrie 1993    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 125 din 7 iulie 2016 privind aderarea României la Centrul european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială, creat prin Rezoluţia (89)14, adoptată de Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei la 16 noiembrie 1989, a cărui continuare a fost confirmată prin Rezoluţia (93)51, adoptată de Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei la 21 octombrie 1993

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 522 din 12 iulie 2016


    Parlamentul României adoptă prezenta lege

    ART. 1
    (1) România aderă la Centrul european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială, creat prin Rezoluţia (89)14, adoptată de Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei la 16 noiembrie 1989, a cărui continuare a fost confirmată prin Rezoluţia (93)51, adoptată de Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei la 21 octombrie 1993.
    (2) Pentru coordonarea acţiunii instituţiilor implicate în implementarea acordului prevăzut la alin. (1) se desemnează ca autorităţi competente Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES).
    ART. 2
    (1) Contribuţia României la bugetul destinat implementării Acordului parţial extins este comunicată anual de Secretariatul General al Consiliului Europei şi se suportă de la bugetul de stat, în mod egal, prin bugetele Ministerului Afacerilor Externe şi Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES).
    (2) Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES) va fi reprezentat în Comitetul executiv şi va stabili mandatul României în cadrul acestui comitet.
    ART. 3
    Cheltuielile de participare la reuniunile grupului de cooperare în materie se suportă de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES).

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                                FLORIN IORDACHE

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 7 iulie 2016.
    Nr. 125.


    CONSILIUL EUROPEI
    Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei


                                REZOLUŢIA (89)14
          de instituire a unui Centru european pentru interdependenţă
         şi solidaritate mondială, adoptată de Comitetul de Miniştri al
           Consiliului Europei în 16 noiembrie 1989, în cadrul celei
                de-a 85-a întâlniri a delegaţilor miniştrilor*)
──────────
    *) Traducere.
──────────

    Reprezentanţii Comitetului Miniştrilor din Cipru, Franţa, Italia, Luxemburg, Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Norvegia, Portugalia, San Marino şi Spania,
    având în vedere Campania publică europeană pentru interdependenţă şi solidaritate Nord-Sud, lansată de Consiliul Europei şi Comunitatea Europeană în 1988 şi care a dus la sensibilizarea, în special, a opiniei publice şi a politicienilor cu privire la necesitatea acceptării nevoii de solidaritate şi a unei noi politici mondiale privind promovarea relaţiilor dintre Nord şi Sud, cu respectarea drepturilor omului şi în conformitate cu principiile consacrate prin Statutul Consiliului Europei,
    luând act de Apelul de la Madrid, adoptat de Conferinţa europeană a parlamentarilor şi organizaţiilor neguvernamentale din iunie 1988 pentru a încheia Campania europeană care a generat o serie de propuneri pentru urmărirea îndeaproape a acestora,
    luând în considerare în special propunerea Guvernului portughez de a crea un Centru european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială şi după ce a constatat că această propunere ar putea fi implementată prin intermediul unui acord parţial al statelor membre interesate,
    având în vedere Recomandarea 1.095, adoptată de Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei în 31 ianuarie 1989, prin care aceasta invită Comitetul de Miniştri să sprijine propunerea Guvernului Portugaliei de a înfiinţa un Centru european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială,
    considerând că realizarea obiectivelor Campaniei solicită statelor membre o acţiune pe termen mediu şi lung, bazată pe experienţa acumulată şi pe structurile înfiinţate prin Campanie,
    subliniind necesitatea şi urgenţa depunerii unor eforturi noi care să răspundă îndeplinirii obiectivelor unei lumi interdependente prin strategii de cooperare desfăşurate în cadrul unui spirit de solidaritate,
    salutând faptul că guvernele diferitelor state membre au manifestat un interes deosebit pentru crearea unui centru destinat prelungirii procesului de cooperare început prin Campania europeană pentru interdependenţă şi solidaritate mondială între parlamentari, guverne şi organizaţii neguvernamentale şi autorităţi locale şi care şi-au declarat disponibilitatea de a sprijini această iniţiativă,
    având în vedere decizia luată de Comitetul de Miniştri în cadrul celei de-a 430-a întâlniri a delegaţilor miniştrilor (7 noiembrie 1989) pe tema instituirii unui Centru european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială printr-un acord parţial, permiţând astfel statelor membre interesate să îndeplinească aceste obiective în cadrul Consiliului Europei,

    hotărăsc după cum urmează:

    1. Este înfiinţat un Centru european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială, care va fi gestionat autonom ca o instituţie creată de către Consiliul Europei, în conformitate cu prevederile statutului anexat la prezenta rezoluţie.
    2. Resursele financiare alocate Centrului vor fi gestionate printr-un cont special al Consiliului Europei în sensul articolului 4.2 din Regulamentul financiar al organizaţiei şi se vor aplica privilegiile şi imunităţile organizaţiei.
    3. Personalul Centrului, cu excepţia personalului tehnic, detaşat de administraţia portugheză şi recrutat pe plan local, va fi parte a personalului Consiliului Europei.
    4. Centrul este creat ca un "proiect-pilot" pentru o perioadă iniţială de trei ani, după care Comitetul de Miniştri va prezenta un raport privind realizările sale şi contribuţia sa specifică. Pe baza acestui raport, Comitetul de Miniştri va revizui mandatul Centrului şi va decide cu privire la viitorul său.
    Anexa privind statutul Centrului (revizuit) se află ataşată la Rezoluţia (93)51.


    CONSILIUL EUROPEI
    Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei


                                REZOLUŢIA (93)51
           privind confirmarea continuării Centrului european pentru
        interdependenţă şi solidaritate mondială, adoptată de Comitetul
          de Miniştri al Consiliului Europei în 21 octombrie 1993, în
         cadrul celei de-a 500-a întâlniri a delegaţilor miniştrilor*)

──────────
    *) Traducere.
──────────


    Reprezentanţii Comitetului Miniştrilor din Cipru, Finlanda, Franţa, Italia, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Norvegia, Portugalia, San Marino, Spania, Suedia, Elveţia şi Turcia,
    reamintind Rezoluţia (89)14 privind înfiinţarea Centrului european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială (Centrul Nord-Sud), adoptată în 16 noiembrie 1989 în cadrul celei de-a 85-a sesiuni a delegaţilor miniştrilor,
    luând în considerare raportul privind "proiectul-pilot" al Centrului european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială, realizările şi contribuţia sa specifică, raport prezentat Comitetului de Miniştri la finalul perioadei prevăzute de 3 ani, conform Rezoluţiei (89)14,
    luând act de rapoartele de activitate suplimentare prezentate de cele patru personalităţi desemnate de către partenerii cvadripartiţi ai Centrului, respectiv parlamentari, reprezentanţi ai guvernelor, autorităţi locale şi regionale şi organizaţii nonguvernamentale,
    având în vedere Rezoluţia 998, adoptată de Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei în 12 mai 1993, ce confirmă, printre altele, dorinţa de a continua activitatea Centrului european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială,
    luând în considerare Rezoluţia (93)247, adoptată de Conferinţa permanentă a puterilor locale şi regionale, care exprimă, de asemenea, dorinţa continuării activităţii Centrului Nord-Sud şi consolidarea acestuia,
    considerând că realizarea obiectivelor acestuia solicită, după cum se menţionează în Rezoluţia (89)14, o acţiune susţinută la nivel european şi în statele membre, bazându-se pe experienţa dobândită deja, pe structurile cvadripartite, la fel ca şi pe metodele de lucru dezvoltate în timpul fazei proiectului-pilot a centrului,
    subliniind necesitatea urgentă de a implementa constant eforturi suplimentare care să răspundă cerinţelor unei lumi interdependente prin intermediul strategiilor de cooperare desfăşurate în spiritul solidarităţii,
    salutând sprijinul deplin al Guvernului portughez pentru crearea Centrului Nord-Sud şi în faza de proiect-pilot a acestuia, precum şi interesul deosebit manifestat de guvernele diferitelor state membre CoE şi de Comunitatea Europeană, dorind ca Centrul să îşi continue activitatea,
    având în vedere decizia luată de Comitetul de Miniştri în cadrul celei de-a 430-a reuniuni a delegaţilor miniştrilor (7 noiembrie 1989) în ceea ce priveşte crearea Centrului european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială, sub forma unui acord parţial, permiţând astfel statelor membre care doresc să urmărească aceste obiective în cadrul Consiliului Europei,
    decid să confirme continuarea Centrului european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială ("Centrul Nord-Sud"), constituit sub forma unui acord parţial, prin adoptarea Rezoluţiei (89)14 din 16 noiembrie 1989, şi care va fi gestionat autonom ca o instituţie de sine stătătoare creată de Consiliul Europei, conform prevederilor din Statutul revizuit anexat, care intră în vigoare la data adoptării prezentei rezoluţii.


    ANEXĂ
    la Rezoluţia (93)51


                Proiect de Statut revizuit al Centrului european
                pentru interdependenţă şi solidaritate mondială


    ART. 1
    Scop şi funcţii
    1.1. Centrul european pentru interdependenţă şi solidaritate mondială ("Centrul") are drept scop oferirea unui cadru pentru cooperarea europeană în vederea unei mai mari sensibilizări a opiniei publice la problemele de interdependenţă globală şi de a promova politici de solidaritate în conformitate cu obiectivele şi principiile Consiliului Europei.
    1.2. Centrul are astfel următoarele funcţii:
    a) a ajuta la menţinerea procesului de comunicare şi cooperare între parlamentari, guverne, organizaţii neguvernamentale (ONG-uri) şi autorităţi locale şi regionale iniţiat în timpul Campaniei Nord-Sud;
    b) a oferi un cadru, o reflectare şi premise de lansare pentru iniţiativele guvernelor statelor membre, precum şi ale altor actori din cadrul cooperării multilaterale pentru dezvoltare durabilă, în vederea conferirii unei dimensiuni europene acestor iniţiative;
    c) a îmbunătăţi educaţia şi informarea cu privire la aspectele fundamentale privind interdependenţa şi solidaritatea mondială, de a promova legătura dintre ministere şi serviciile competente ale statelor membre în ceea ce priveşte activitatea de sensibilizare a opiniei publice cu privire la aceste aspecte, atât direct, cât şi cu ajutorul ONG-urilor;
    d) a consolida cooperarea şi contactele între ONG-urile din nord şi cele din sud care se concentrează pe promovarea unei mai bune înţelegeri a realităţii privind interdependenţa şi de a activa în favoarea solidarităţii în cadrul diferitelor lor dimensiuni şi sfere de intervenţie;
    e) a oferi o interfaţă între continentul european şi zona sudică, pentru a genera propuneri constructive şi idei noi şi de a acţiona ca un laborator de idei în probleme legate de interdependenţă;
    f) a dezvolta relaţii de lucru cu Organizaţia Naţiunilor Unite, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, Comunitatea Europeană înainte de aderare, în conformitate cu dispoziţiile articolului 3.3 de mai jos, şi cu alte organizaţii şi instituţii internaţionale active în ceea ce priveşte interdependenţa globală;
    g) de o manieră generală, de a reprezenta un punct de convergenţă pentru acţiunile de urmărire a Campaniei Nord-Sud, în acelaşi timp ajutând la evitarea suprapunerii între şi în cadrul statelor membre, în principal prin ameliorarea schimburilor de informaţii referitoare la iniţiativele naţionale şi internaţionale legate de interdependenţă.
    ART. 2
    Sediul Centrului
    Scopul şi îndeplinirea funcţiilor prevăzute la articolul 1 revin Centrului, găzduit la Lisabona, prin amabilitatea Guvernului Portugaliei.
    ART. 3
    Calitatea de membru al Centrului
    3.1. Orice stat membru al Consiliului Europei şi orice altă parte contractantă la Convenţia culturală europeană poate adera la Centru în orice moment prin formularea unei notificări în acest sens către secretarul general al Consiliului Europei.
    3.2. Alte state pot fi invitate să se alăture Centrului, printr-o decizie a Comitetului de Miniştri adoptată cu majoritate de voturi, conform articolului 20 din Statutul Consiliului Europei, şi în unanimitate de către reprezentanţii statelor membre ale Centrului, care sunt reprezentaţi în cadrul Comitetului, ceilalţi membri ai Centrului fiind consultaţi în prealabil.
    3.3. Comunitatea Europeană este invitată să adere la Centru.
    ART. 4
    Structura Centrului
    Structura Centrului este:
    a. Comitetul executiv şi Biroul;
    b. Comitetul reprezentanţilor membrilor Centrului.
    ART. 5
    Comitetul executiv
    5.1. Membrii Comitetului executiv sunt:
    a. opt reprezentanţi ai guvernelor statelor părţi la Acordul parţial de înfiinţare a Centrului, desemnaţi de Adunarea reprezentanţilor membrilor Centrului pentru o perioadă de doi ani;
    b. patru parlamentari, doi numiţi de Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei şi doi desemnaţi de Parlamentul European, pentru o perioadă de doi ani;
    c. patru membri numiţi de Congresul autorităţilor locale şi regionale din Europa (CPLRE), desemnaţi de Grupul de lucru Nord-Sud în format extins - inclusiv reprezentanţi ai asociaţiilor internaţionale ale puterilor locale şi regionale;
    d. şase membri numiţi pentru o perioadă de doi ani, unul de către Comitetul de legătură pentru ONG-urile cu statut participativ pe lângă Consiliul Europei şi cinci de către Comitetul executiv, în compunerea pe care acesta o are în conformitate cu articolul 5.1 literele (a)-(g), fiind selectaţi dintre organizaţiile neguvernamentale naţionale şi internaţionale ce gestionează probleme de educaţie pentru dezvoltare, mediu şi drepturile omului, cooperare media şi tineret;
    e. secretarul general al Consiliului Europei sau un reprezentant al său;
    f. un reprezentant al Comisiei Comunităţilor Europene;
    g. trei personalităţi reprezentative din diferite regiuni din sud invitate de secretarul general al Consiliului Europei la recomandarea Biroului Comitetului executiv.
    5.2. În limitele resurselor bugetare disponibile pentru acest scop, Comitetul executiv poate opri derularea programului de activităţi al Centrului, pe baza propunerilor făcute de către directorul executiv al Centrului şi luând în considerare deciziile şi recomandările făcute de Adunarea consultativă şi alte organe consultative.
    5.3. Programul de activităţi şi bugetul Centrului se adoptă cu majoritate de două treimi din voturile valabil exprimate şi cu majoritatea membrilor Comitetului executiv, inclusiv votul favorabil a cel puţin şase reprezentanţi guvernamentali.
    5.4. Comitetul executiv se întruneşte de două ori pe an, o dată în acelaşi timp cu reuniuni ale altor posibile organisme consultative.
    ART. 6
    Biroul
    6.1. La fiecare doi ani Comitetul executiv alege dintre membrii săi un Birou compus dintr-un preşedinte, doi vicepreşedinţi şi patru membri, dintre care doi reprezentanţi guvernamentali, astfel încât să fie asigurată o reprezentare corespunzătoare în cadrul Biroului la nivel parlamentar, al ONG-urilor, al autorităţilor locale şi regionale şi al regiunii de sud, precum şi al Comisiei Comunităţilor Europene.
    6.2. Biroul, asistat de directorul executiv al Centrului, monitorizează elaborarea şi implementarea programelor şi pregăteşte reuniunile Comitetului executiv.
    ART. 7
    Comitetul reprezentanţilor membrilor Centrului
    7.1. Comitetul reprezentanţilor membrilor Centrului se întruneşte de două ori pe an la Strasbourg, pentru a stabili plafonul resurselor financiare alocate programelor ordinare ale Centrului şi pentru a stabili contribuţiile la cheltuielile sale de funcţionare, pe baza indicaţiilor Comitetului executiv în ceea ce priveşte programele şi activităţile planificate.
    7.2. În cadrul acestor întâlniri, reprezentanţii pot, de asemenea, să anunţe contribuţii voluntare pentru programe specifice care vor fi implementate de către Centru.
    7.3. Reprezentanţii examinează şi se pun de acord şi asupra propunerilor de contribuţii şi subvenţii venite din partea altor donatori, cu scopul de a sprijini Centrul şi activităţile sale.
    ART. 8
    Adunarea consultativă
    8.1. Orice stat membru al Consiliului Europei, orice altă parte la Convenţia culturală europeană, precum şi orice stat care a aderat la Centru în conformitate cu prevederile articolului 3.3 vor fi invitaţi să desemneze o delegaţie naţională, de preferinţă cvadripartită, în Adunarea consultativă privind interdependenţa şi solidaritatea mondială, care se reuneşte la fiecare doi ani, ca activitate a Centrului. Membrii vor fi desemnaţi şi mandataţi de către autorităţile lor guvernamentale, parlamente, autorităţi locale şi regionale care promovează interdependenţa şi solidaritatea mondială.
    8.2. În plus, adunarea consultativă va fi completată/compusă şi cu participanţi şi invitaţi, selectaţi în conformitate cu deciziile Comitetului executiv şi Biroului, astfel încât compoziţia sa să reflecte diversitatea actorilor care împărtăşesc interesul comun pentru sensibilizarea opiniei publice cu privire la chestiunile privind interdependenţa mondială şi noile politici de solidaritate, inclusiv o delegaţie cvadripartită compusă din personalităţi reprezentative din diferite regiuni din sud.
    8.3. Adunarea consultativă are drept misiune principală aceea de a continua şi extinde procesul cvadripartit de comunicare şi de cooperare între guverne, parlamentari, autorităţi locale şi regionale şi organizaţiile nonguvernamentale, precum şi cu partenerii sociali şi mass-media cu privire la probleme de interdependenţă şi solidaritate mondială. Rolul său specific este de a dezvolta, în cadrul unei structuri cuprinzând sesiuni ale grupurilor de lucru privind programul şi partenerii cvadripartiţi, recomandări privind programele şi priorităţile urmărite de către Comitetul executiv al Centrului.
    ART. 9
    Secretariatul Centrului
    9.1. Personalul secretariatului Centrului este condus de un director executiv. Personalul este determinat în funcţie de sarcinile şi programele stabilite de către Comitetul executiv şi aprobate de Comitetul reprezentanţilor membrilor Centrului.
    9.2. Secretariatul are drept atribuţii:
    a) să elaboreze programe destinate realizării obiectivelor şi să asigure îndeplinirea funcţiilor prevăzute la articolul 1;
    b) să servească drept centru de legătură şi placă turnantă pentru informaţii despre activităţi privind interdependenţa mondială;
    c) să constituie documentaţia de bază pe probleme de interdependenţă, în colaborare cu universităţi şi centre de cercetare din Portugalia şi din alte zone;
    d) să menţină o relaţie de lucru cu sistemul Naţiunilor Unite, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, Comunitatea Europeană, precum şi cu alte organizaţii şi instituţii a căror colaborare poate fi relevantă pentru programele Centrului;
    e) să faciliteze reuniuni ale structurilor Centrului şi activităţi menite să ducă la îndeplinirea obiectivelor sale.
    ART. 10
    Dispoziţii financiare
    10.1. Cheltuielile curente ale secretariatului şi o alocare în contul programelor vor fi acoperite de bugetul regulat al Acordului parţial de instituire a Centrului, în limitele stabilite de către Comitetul reprezentanţilor membrilor Centrului, şi sunt reglementate de o prevedere specifică propusă, dacă este necesar, de către secretarul general al Consiliului Europei, convenită de către Comitetul executiv al Centrului şi aprobată de către Comitetul de Miniştri.
    10.2. Cheltuielile suplimentare aferente programelor, consultanţilor şi agenţilor temporari recrutaţi pe baza unor nevoi specifice rezultate din cadrul acestor programe sunt acoperite prin contribuţiile voluntare speciale plătite de membrii Centrului, Comunitatea Europeană şi/sau alţi donatori, în vederea finanţării acestor programe.
    10.3. Cheltuielile de călătorie şi de sejur pentru persoanele care participă la reuniunile Comitetului executiv sunt suportate de către statul membru sau organizaţia în cauză, cu excepţia cazului în care Comitetul executiv decide altfel, pe baza cotelor specifice indicate în bugetul Centrului.
    10.4. Cheltuielile de călătorie şi de sejur pentru persoanele care participă la reuniunile Adunării consultative sunt suportate de guvernele statelor în cauză sau organizaţiile respective, cu excepţia cazului în care Comitetul executiv decide altfel, pe baza cotelor specifice indicate în bugetul Centrului.
    10.5. Cheltuielile de transport şi cazare a persoanelor care participă la reuniunile Comitetului reprezentanţilor membrilor Centrului sunt suportate de guvernele în cauză sau de instituţiile respective.
    10.6. Cheltuielile suplimentare care rezultă din organizarea de reuniuni statutare în altă parte decât la sediul Consiliului Europei sau în alte localuri ale Centrului sunt suportate de ţara gazdă.

                                                  -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016