Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 117 din 23 mai 2018  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 117 din 23 mai 2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 441 din 25 mai 2018
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Legea nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 728 din 28 octombrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 8, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Sunt scutite de plata taxelor consulare prevăzute în anexă:
    a) eliberarea vizelor pentru funcţionarii străini de la organizaţiile la care România este parte;
    b) eliberarea vizelor pentru membrii misiunilor diplomatice şi ai oficiilor consulare străine, persoanele care însoţesc şefi de state, de guvern, delegaţiile parlamentare străine şi alţi invitaţi oficiali, precum şi membrii de familie ai acestora, în condiţii de reciprocitate;
    c) eliberarea vizelor de scurtă şedere pentru minorii în vârstă de până la 6 ani;
    d) eliberarea vizelor de scurtă şedere pentru elevii, studenţii, absolvenţii care urmează cursuri postuniversitare şi profesorii însoţitori, a căror şedere are drept scop studiile sau formarea educaţională;
    e) eliberarea vizelor de scurtă şedere pentru cercetătorii care se deplasează în România în scopul desfăşurării unor activităţi de cercetare ştiinţifică, astfel cum au fost definiţi aceştia în Recomandarea 2005/761/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 28 septembrie 2005 privind facilitarea eliberării de către statele membre a vizelor uniforme de scurtă şedere pentru cercetătorii resortisanţi ai ţărilor terţe care se deplasează în scopul cercetării ştiinţifice în Comunitate;
    f) eliberarea vizelor de scurtă şedere pentru reprezentanţii organizaţiilor nonprofit cu vârsta de cel mult 25 de ani, care participă la seminare, conferinţe, evenimente sportive, culturale sau educaţionale, organizate de organizaţii nonprofit;
    g) eliberarea vizelor pentru membrii de familie ai cetăţenilor români, ai cetăţenilor celorlalte state membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, precum şi ai cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, astfel cum sunt definiţi membrii de familie la art. 2 alin. (1) pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) eliberarea vizelor de lungă şedere pentru membrii de familie ai cetăţenilor români, din categoriile prevăzute la art. 46 alin. (16) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) prestarea serviciilor consulare solicitate în interes administrativ de autorităţile statului acreditar sau în cadrul cooperării consulare, în condiţii de reciprocitate.
(3) Regimul de gratuitate aplicabil serviciilor consulare nesupuse perceperii de taxe consulare se extinde şi asupra contravalorii colantelor de viză şi a blanchetelor titlurilor de călătorie, precum şi asupra cheltuielilor ocazionate de prestarea serviciilor consulare respective, prevăzute la nota nr. 8 din anexă."

    2. La articolul 11, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) plata taxei s-a făcut în condiţiile art. 10 alin. (1) lit. b)."

    3. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    Taxele consulare prevăzute de prezenta lege, cu excepţia taxelor de urgenţă, a contravalorii blanchetelor documentelor de călătorie, a contravalorii colantelor de vize, a taxelor de publicare în Monitorul Oficial, a tarifelor de publicitate notarială şi a sumelor prevăzute la notele nr. 8 şi 9 din anexă, care se evidenţiază separat, constituie venit al bugetului de stat."

    4. La articolul 15, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
    "(6) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi d) pot fi efectuate, din sursele indicate la alin. (1) şi (5), şi în beneficiul cetăţenilor celorlalte state membre ale Uniunii Europene, nereprezentaţi în state terţe în înţelesul prevederilor Directivei (UE) 2015/637 a Consiliului din 20 aprilie 2015 privind măsurile de coordonare şi cooperare pentru facilitarea protecţiei consulare a cetăţenilor nereprezentaţi ai Uniunii în ţările terţe şi de abrogare a Deciziei 95/553/CE."

    5. După articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 17^1
    Angajamentul de rambursare în formă autentică, pe baza căruia misiunile diplomatice şi oficiile consulare suportă cheltuieli pentru acordarea de asistenţă şi protecţie consulară în condiţiile legii, în alte situaţii decât cele prevăzute la art. 15 alin. (1), constituie titlu executoriu."

    6. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta lege.


    ANEXA 1

    (Anexa la Legea nr. 198/2008)
    SERVICIILE CONSULARE
    pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare
    la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate

┌────┬────────────────────────────┬────┐
│Nr. │ │Taxa│
│crt.│Denumirea serviciilor │în │
│ │ │euro│
├────┴────────────────────────────┴────┤
│A. Vize │
├────┬────────────────────────────┬────┤
│1 │Viza de tranzit aeroportuar │60 │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│2 │Viza de tranzit │60 │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│3 │Viza de scurtă şedere │60 │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│4 │Viza de lungă şedere │120 │
├────┴────────────────────────────┴────┤
│B. Servicii notariale │
├────┬────────────────────────────┬────┤
│ │Certificarea modificărilor │ │
│ │survenite în rolul de │ │
│ │echipaj al navelor, inclusiv│ │
│1 │schimbarea comandantului de │30 │
│ │navă, sau prelungirea │ │
│ │valabilităţii actului de │ │
│ │convenţie al unei nave │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Înregistrarea şi vizarea │ │
│2 │protestului de mare, a │30 │
│ │jurnalului de bord şi a │ │
│ │jurnalului de maşini │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Eliberarea permisului │ │
│ │provizoriu de naţionalitate,│ │
│3 │pentru navele construite în │300 │
│ │străinătate, achiziţionate │ │
│ │sau cărora li se schimbă │ │
│ │clasa │ │
├────┴────────────────────────────┴────┤
│C. Cetăţenia română │
├────┬────────────────────────────┬────┤
│ │Înregistrarea cererii de │ │
│1 │renunţare la cetăţenia │600 │
│ │română │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Înregistrarea cererii de │ │
│ │verificare a statutului │ │
│2 │juridic al unei persoane │30 │
│ │fizice în raport cu statul │ │
│ │român │ │
└────┴────────────────────────────┴────┘


    NOTE:
    1. Atunci când acordurile internaţionale la care România este parte includ norme speciale de taxare a serviciilor consulare, dispoziţiile prezentei legi se aplică numai în măsura în care nu contravin prevederilor acordurilor în cauză.
    2. La depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi a celor temporare se încasează contravaloarea blanchetelor acestor documente, care se stabileşte potrivit legii.
    Sumele încasate cu acest titlu se virează ulterior de către Ministerul Afacerilor Externe producătorului blanchetelor documentelor de călătorie specificate.

    3. Contravaloarea colantelor de viză şi, după caz, taxa de urgenţă sunt incluse în taxele consulare aferente eliberării vizelor, prevăzute la lit. A din tabel. La eliberarea vizelor nu se percep sumele prevăzute la nota nr. 8.
    4. Contravaloarea colantelor de viză şi a blanchetelor documentelor de călătorie deteriorate, rebutate sau, după caz, eliberate cu titlu gratuit se asigură din fondurile aprobate Ministerului Afacerilor Externe prin legile bugetare anuale.
    5. Contravaloarea blanchetelor cărţilor de identitate şi ale cărţilor electronice de identitate, eliberate prin intermediul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare ulterior introducerii în circulaţie a acestor documente, în condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a) coroborat cu art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte potrivit legii.
    Sumele încasate cu acest titlu se virează ulterior de către Ministerul Afacerilor Externe producătorului blanchetelor documentelor specificate.

    6. Tariful de înscriere a unui act notarial în registrele naţionale notariale se percepe la nivelul de 3 euro, iar cel de verificare în registrele naţionale notariale la nivelul de 5 euro. Contravaloarea în lei a acestor tarife de publicitate notarială se virează de către Ministerul Afacerilor Externe în contul Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România.
    7. Pentru succesiunile lichidate prin intermediul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare, fără angajarea de avocat, valorificarea de bunuri sau de valori, se percepe o taxă consulară de 10% din sumele efectiv realizate.
    8. Sumele în valută reprezentând costurile aferente rechizitelor, materialelor consumabile, comunicărilor telefonice, corespondenţei prin fax şi prin poşta scrisă sau electronică, expedierilor în regim de curierat, comisioanelor percepute, după caz, de instituţiile financiare la achitarea taxelor consulare prin transfer bancar sau prin instrumente electronice de plată, precum şi celelalte cheltuieli ocazionate de prestarea serviciilor consulare se încasează separat de taxele consulare stabilite potrivit legii, iar cu contravaloarea acestora se reîntregesc fondurile în valută alocate prin bugetul de stat misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare unde s-au încasat.
    9. Misiunile diplomatice şi oficiile consulare pot organiza consulate itinerante prin deplasarea diplomaţilor care îndeplinesc atribuţii consulare, funcţionarilor consulari şi angajaţilor consulari, împreună cu documentele şi echipamentele de lucru necesare, în vederea prestării de servicii consulare în afara sediilor reprezentanţelor respective, cu respectarea legislaţiei statului de reşedinţă.
    Costurile aferente organizării consulatelor itinerante, incluzând cheltuielile de transport, cazare şi, după caz, de închiriere a unor spaţii adecvate desfăşurării activităţii consulare, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat al Ministerului Afacerilor Externe.


    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 23 mai 2018.
    Nr. 117.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016