Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 1.415 din 26 aprilie 1931  privind cele doua aranjamente intre Regatul Romaniei si Republica Poloniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 1.415 din 26 aprilie 1931 privind cele doua aranjamente intre Regatul Romaniei si Republica Poloniei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 30 aprilie 1931
CAROL AL II-lea
Prin gratia lui Dumnezeu şi vointa nationala, Rege al României,
La toţi de fata şi viitori, sãnãtate:
Adunãrile legiuitoare au votat şi adoptat, iar Noi sanctionam cele ce urmeazã

ARTICOL UNIC
Guvernul este autorizat a ratifica şi a face sa se execute cele doua Aranjamente feroviare încheiate între România şi Polonia, la 24 Mai 1929, în Bucureşti şi anume:
A. Aranjamentul privitor la reconstruirea podului de cale feratã situat pe Nistru, între Zaleszezyki şi Schit, şi
B. Aranjamentul cu privire la construirea unui pod nou de cale feratã peste raul Ceremus între Vijnita şi Kuty.
Copie şi traducere autenticã de pe numitele Aranjamente se alãturã la legea de fata.

Aceasta lege, dimpreuna cu Aranjamentele A şi B la dânsa alãturate, s-a votat de Senat în şedinţa de la 30 Martie anul 1931 şi s-a adoptat cu unanimitate de optzeci şi cinci voturi.

Preşedinte,
PROFESOR TRAIAN BRATU
(L. S. S.)

Secretar,
V. Motogna

Aceasta lege, dimpreuna cu Aranjamentele A şi B la dânsa alãturate, s-a votat de Adunarea deputaţilor în şedinţa din 1 Aprilie anul 1931 şi s-a adoptat cu majoritate de una suta douãzeci şi şase voturi, contra doua.

Vice-preşedinte,
V. TONCESCU
(L. S. A. D.)

Secretar,
Pr. Ştefan Cercel

Promulgãm aceasta lege şi ordonãm ca ea sa fie investitã cu sigiliul Statului şi publicatã în Monitorul Oficial
(L. S. St.)
CAROL

Ministrul afacerilor strãine ad-interim,
C. Argetoianu

Ministrul justiţiei
G. Hamangiu

A.
ARANJAMENT ÎNTRE REGATUL ROMÂNIEI ŞI REPUBLICA POLONIEI
asupra reconstruirii podului de cale feratã situat pe Nistru, între Zaleszezyki şi Schit

Regatul României şi Republica Poloniei,
doritoare de a grãbi reluarea comunicatiunii de cale feratã, prin punctul de frontiera Zaleszezyki-Stefanesti, au decis a încheia un aranjament care sa complecteze Acordul asupra traficului pe drumul de fier între cele doua tari şi Convenţia asupra transitului între Jasienov Polny şi Zaleszezyki, negociate în acelaşi timp. Plenipotenţiarii numiţi în acest scop, şi anume: în numele Regatului României, d. Cezar Mereuta, Sub-Director General al Cãilor Ferate Romane, şi în numele Republicii Poloniei, d. Francisc Moskwa, vice-director de Departament în Ministerul Comunicaţiilor, dupã ce au prezentat deplinele lor puteri, gãsite în buna şi cuvenitã forma,
au convenit la dispoziţiunile urmãtoare:

ART. 1
Cãile Ferate Romane vor construi doua noui travee în deschiderile indicate în schita alãturatã, prin Nr. III şi IV. Aceste travee vor fi calculate conform trenurilor tip E ale Berechnungsgrundlagen fur eiserne Eisenbahnbrucken, editia 1925 a Cãilor Ferate Germane.
ART. 2
Lucrãrile vizate în articolul 1 vor fi executate asa fel încât podul întreg sa fie pus în serviciul traficului la 1 Octomvrie 1929 şi în caz de imposibilitate, pana la 1 Noemvrie 1929. Aceste date vor putea fi amânate pentru un ragaz indispensabil în cazul când lucrãrile aferente ar fi impiedicate de o inundaţie catastrofala sau de un alt accident echivalent cu forta majorã.
ART. 3
Pana la datele menţionate la articolul 2 sunt de efectuat reparaţiile necesare pe traveele I şi II, de partea româneascã, precum şi pe traveele VII şi VIII, de partea poloneza (a se vedea schita), şi anume de cãtre administraţiile de cale feratã interesate, pe propria lor cheltuiala, fiecare pentru partea sa din pod. Traveele model Roth-Wagner în deschizaturile V şi VI vor fi puse în folosinta de Cãile Ferate Polone. Cãile Ferate Romane vor restitui Cãilor Ferate Polone cheltuielile acestor lucrãri pentru partea româneascã a podului.
ART. 4
Constructiunile existente în deschizaturile I, II, VII şi VIII, vor fi reintarite respectiv reconstruite; construcţia actuala model Roth-Wagner va trebui sa fie înlocuitã printr-o construcţie permanenta. În privinta normei supra-incarcarei mobile a podului dupã care reintarirea, respectiv reconstruirea sus menţionatã, va trebui sa fie calculatã administraţiunile de cale feratã interesate se vor înţelege fixând în acelaşi timp şi termenul de executare a lucrãrilor respective.
ART. 5
Înlocuirea construcţiei model Roth-Wagner printr-o construcţie permanenta va trebui sa fie efectuatã de aceea din cele doua administraţii care va oferi condiţiunile cele mai avantajoase din punct de vedere al preţurilor şi al menţinerii traficului.
ART. 6
Materiale şi instrumentele necesare la lucrãrile de reconstruirea podului vor putea fi transportate peste frontiera cu scutire de vama, sub rezerva totuşi ca zisele instrumente sa fie retransportate dupã îndeplinirea lucrãrilor. Înainte de începerea lucrãrilor trebuie sa fie prevenite organele de control a frontierei atât asupra datei lucrãrilor, cat şi asupra materialelor şi instrumentelor ce urmeazã sa fie trecute peste frontiera.
Personalul administraţiei care va avea în sarcina sa reconstruirea podului, va avea dreptul de a trece frontiera la prezentarea unei atestatiuni a autoritãţilor de cale feratã respective, certificând funcţiunile acestui personal. Aceste atestatiuni vor fi fãcute în limba polona şi romana.
ART. 7
Prezentul Aranjament va fi ratificat în cel mai scurt timp posibil, instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Varsovia. El va intra în vigoare în ziua schimbului instrumentelor de ratificare.
Fãcut în doua exemplare, în limba franceza, un exemplar pentru fiecare din cele doua pãrţi contractante.
Spre credinţa cãrora, Plenipotenţiarii celor doua Pãrţi Contractante au semnat prezentul Aranjament.
Bucureşti, 24 Mai 1929
CEZAR MEREUTA
FRANCISC MOSKWA

Acest Aranjament A, dimpreuna cu Aranjamentul B şi legea, s-a votat de Senat în şedinţa de la 30 martie anul 1931 şi s-a adoptat cu unanimitate de optzeci şi cinci voturi.

Preşedinte,
PROFESOR TRAIAN BRATU
(L. S. S.)

Secretar,
V. Motogna

Acest Aranjament A, dimpreuna cu Aranjamentul B şi legea, s-a votat de Adunarea deputaţilor în şedinţa de la 1 Aprilie anul 1931 şi s-a adoptat cu unanimitate de una suta douãzeci şi sease voturi, contra doua.

Vice-preşedinte,
V. TONCESCU
(L. S. A. D.)

Secretar,
Pr. Ştefan Cercel

B
ARANJAMENT ÎNTRE REGATUL ROMÂNIEI ŞI REPUBLICA POLONIEI
cu privire la construcţia podului situat pe Ceremus între Kuty şi Vijnita

Regatul României şi Republica Poloniei,
doritoare de a grãbi realizarea comunicãrii de cale feratã prin punctele de frontiera Kuty-Vijnita, au hotãrât sa încheie un Aranjament care sa completeze Acordul feroviar privitor la traficul de cale feratã între cele doua tari şi Convenţia asupra tranzitului între Kuty şi Sniatyn-Zalueze, precum şi între Kuty şi Zaleszezyki, negociate în acelaşi timp.
Plenipotenţiarii numiţi în acest scop, şi anume, în numele Regatului României, d. Cezar Mereuta, sub-director general al Cãilor Ferate Romane, şi în numele Republicii Poloniei, d. Francisc Moskwa, vice-director de departament în Ministerul Comunicaţiilor, dupã ce au prezentat deplinele lor puteri, gãsite în buna şi cuvenitã forma,
au convenit la urmãtoarele dispoziţiuni:

1. Cãile ferate romane vor construi pe cheltuiala lor sectorul liniei ferate de legatura între gara Vijnita şi Ceremus, dupã schita anexatã. Sectorul sus menţionat, este lung de aproape 600 metri.
2. Guvernul Polon va realiza construirea întregului pod pe Ceremus, precum şi a sectorului de cale feratã pana la Kuty şi însãşi gara acestui oraş.
3. Podul pe Ceremus va fi propriu şi traficului vehiculelor.
4. Cãile ferate romane vor restitui Guvernului Polon cheltuielile construcţiei partii podului pe Ceremus, situate pe teritoriul roman.
5. Guvernul roman acorda permisiunea de a efectua pe teritoriul roman respectiv lucrãri de mãsurãtoare, de cãtre organele poloneze, desemnate de Ministerul polon al Comunicaţiilor.
6. Guvernul roman pune la dispoziţia Guvernului polon, un loc aproape de gara Vijnita (a se vedea schita) pentru a depozita pe el, în timpul duratei lucrãrilor, materialele, maşinile şi instrumentele, necesare la constructiune, cari vor fi transportate din Polonia cu trenul la Vijnita.
7. Materialele, maşinile şi instrumentele amintite mai sus vor fi scutite în România de taxe vamale şi cele asemãnãtoare acestora, deoarece ele vor fi retransportate în întregime pe teritoriul polon pe mãsura inaintarii lucrãrilor de construcţie.
8. Pentru a face posibile transporturile obiectelor sus arãtate pe teritoriul polon, Guvernul roman îşi da consimţãmântul ca organele poloneze, care exercita lucrãrile, sa construiascã o cale şi un pod provizoriu dela locul depozitului, menţionat sub 6, pana la frontiera.
9. Patru pazitori poloni ai materialelor, maşinilor şi instrumentelor, vor avea dreptul de a sta de partea româneascã, aceşti pazitori, lucrãtori şi personalul polon, ocupati cu transportul şi cu alegerea, etc. obiectelor depozitate pe partea româneascã, precum şi lucrãtorii care executa lucrãrile de constructiune, vor avea dreptul de trecere a frontierei şi de libera circulaţie între Kuty şi Vijnita.
Personalul de supraveghere a lucrãrilor trebuie sa aibã atestatiuni eliberate de autoritãţile administrative poloneze şi listele lucrãtorilor aflaţi sub ordinele lor. Pazitorii vor avea aceleaşi atestãri ca şi personalul. Atestatiunile vor fi scrise în limba polona. Lucrãtorii vor fi ţinuţi sa poarte bratari de panza alba pe bratul stang. Atestatiunile şi listele trebuie sa fie prezentate la cererea organelor de control de frontiera. Trecerea frontierei şi transportul materialelor trebuie sa fie comunicate în prealabil organelor de control ale frontierei.
10. Proiectul amãnunţit, privitor la construcţia liniei ferate şi a podului între Kuty şi Vijnita, va fi elaborat de Partea poloneza imediat dupã ce lucrãrile de mãsurãtoare, vizate sub 5, vor fi terminate. Acest proiect va fi prezentat de cãile ferate polone cãilor ferate romane în vederea aprobãrii sale.
11. Prezentul Aranjament va fi ratificat. Instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Varsovia cat mai curând posibil. Prezentul Aranjament va intra în vigoare în ziua schimbului instrumentelor de ratificare.
Spre credinţa cãrora, Plenipotenţiarii celor doua Pãrţi Contractante au semnat prezentul Aranjament.
Fãcut în Bucureşti, la 24 Mai 1929.
CEZAR MEREUTA
FRANCISC MOSKWA

Acest Aranjament B, dimpreuna cu Aranjamentul A şi legea, s-a votat de Senat în şedinţa de la 30 martie anul 1931 şi s-a adoptat cu unanimitate de optzeci şi cinci voturi.

Preşedinte,
PROFESOR TRAIAN BRATU
(L. S. S.)

Secretar,
V. Motogna

Acest Aranjament B, dimpreuna cu Aranjamentul A şi legea, s-a votat de Adunarea deputaţilor în şedinţa de la 1 Aprilie anul 1931 şi s-a adoptat cu majoritatea de una suta douãzeci şi şase voturi, contra doua.

Vice-preşedinte,
V. TONCESCU
(L. S. A. D.)

Secretar,
Pr. Ştefan Cercel
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016